Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opgelost! Motortje recirculatieklep defect.
Auto sloeg meteen aan als ik erin zat (en soms ook als ik er niet inzat :p).
Dashboardkastje ff uitgehaald, bleek de recirculatieklep-motor stuk te zijn.
Ding meteen vervangen door eentje dat ik hier nog had liggen, nu doet ie t weer :thumb .
Dan zou dit moeten lukken ja.
Hmm, ok.
De MID stekker heb ik, moet hem enkel nog insolderen maar volgens de TIS zijn de meeste aansluitingen wel dezelfde.
NCDR = dat radioding dan? die heb ik dan ook, samen met CID scherm.
GPS muis? Bedoel je die antenne voor de gps?Zelf gemaakte kabelboom om alles aan te sluiten, bedoel je dan die van de originele radiostekker naar de ncdr gaat?
en ontbreekt er dan geen kabeltje van de ncdr naar de cid?
Dus om even samen te vatten: ik ontbreek nog een kabel iso naar iso-mini en dan van ncdr naar cid; en een gps-antenne.
Klopt dit?En dus, jij zou het ding wel kopen voor die prijs? Of beter, ruilen, voor een setje opmaakvelgen :D.
Je laatste opmerking: bedoel je dat die cd-sleuf steeds de navigatiecd moet bevatten? Dus geen muziek afspeelt?
Misschien kan ik er een mp3-lezer op aansluiten…
Neem m dan er verkoop hem door? :hmmz
Ok, dan kijk ik dat alvast even na.
Bedankt!
Oh ok.
Dus ff kastje demonteren en dan kan ik er zo bij?
Werking van de circulatieklep, ik veronderstel dat je dat op het gehoor kan testen?
Vreemde is wel dat het eigenlijk enkel de linkerkant van de wagen is die beslaat (ook als er passagiers meerijden)…
Volgens mij issie bezeten -offtopic .
Heb hetzelfde voor bij mijn Astra G…
Waar vind ik dat interieurfilter ergens?
Zal ook ff de afvoeren (welke juist) van de parafaanplaat nakijken en circulatieklep).
Ruiten reinigen is ook al ff geleden, dus dat gelijk ook maar eens doen :).
24 januari 2015 om 19:08 In reactie op: help ik heb geen stroom meer op de volgende klemmen #18270554Enige relais dat ik heb gevonden is dat K7 relais wat ik hierboven al aangaf.
Voor de rest zou ik het niet weten…
24 januari 2015 om 18:39 In reactie op: help ik heb geen stroom meer op de volgende klemmen #18270552Fuse F 3.15 is gemeenschappelijk voor ramen en spiegels, deze kan je om te beginnen al eens nakijken.
Verder heb je voor de spiegels ook fuse F 1.41 en relais K7.
Voor de ramen komt er nog fuse F1.20 bij.
Radio zie ik niet meteen een gemeenschappelijk aansluitpunt.
Fuses F 3.21 en 1.34.Je kan ook hoofdzekering 3.13 eens nakijken, deze gaat ook over de spiegels en de ramen, en misschien ook over de radio.
Ok, blijkt dus niet zo abnormaal te zijn als ik jullie ervaringen zo hoor.
Dan is het goed :D.
Bedankt voor de reacties jongens! :thumb
nee, aanpassingen zijn recent (egr weekje of drie, dbilas 3 dagen, remus dik half jaartje).
Verbruik steeg langzaamaan over de laatste maanden.
Misschien idd het koude weer en toename van korte ritjes.
Daarom geef ik ook al aan dat het mss wel te verklaren is, maaar vroeg me gewoon af of jullie weet hadden van bepaalde effecten van vb egr of sportluchtfilter op het verbruik.
Kan zijn dat de ecu van de motor het andere stuurapparaat niet of niet goed herkent.
Mijn ecu is ook vervangen geweest en heb nu bij t uitlezen ook steeds een melding in de zin van “no communication with ECM”.
Geen idee of het daaraan ligt, maar zou kunnen.Verder je toerenteller: sensor stuk? Of zie tweede foutcode: geen communicatie met die sensor of zoiets…
Moet weggeschreven worden denk ik. Dus softwarematig verwijderen.
Of een goede in de plaats steken, maar dat zijn dan weer extra kosten…24 januari 2015 om 16:41 In reactie op: Contactpunten bijplaatsen in X2 van een Astra G (2003 CDTI) #18270437Ik heb nu een gewone TID, maar heb uit een donor die ik gesloopt heb een volledige MID gehaald. Origineel dus.
Deze wil ik ertussen solderen. Eventueel kan ik achteraf dan idd dat nieuwe schermpje van die man in Tsjechie bestellen, maar wil eerst zien of ik het ding werkend krijg :p.
Ga er ook een ECC bij monteren, momenteel geen airco.24 januari 2015 om 13:19 In reactie op: Contactpunten bijplaatsen in X2 van een Astra G (2003 CDTI) #18270435En hoe heb je ze er nu juist uit gekregen? Kan je ff zeggen of je ze er gewoon hebt uitgedrukt of met een klein schroevendraaiertje of…?
Idd, X2 lans motorzijde is een pain in the *** om los te maken… Daarom dat ik ook zit te denken van de opening voor de gaskabel te gebruiken.
Gisteren DBilas onder handen genomen en beter gemonteerd.
Getik is er echter nog steeds, maar dat blijft nu dan maar even zo ;).Vandaag de navi van de Astra J weer werkend gekregen dankzij ZakHooiTM. Hartelijk bedankt! :thumb :thumb :wors
24 januari 2015 om 11:07 In reactie op: Contactpunten bijplaatsen in X2 van een Astra G (2003 CDTI) #18270433Of bij Rick Donckers, dacht dat hij deze ook verkocht.
Wat je ook kan doen als je heel dat gedoe niet wil, is gebruik maken van het voorziene gat voor de gaskabel.
Heeft de astra g van je zoon een electronisch gaspedaal? zonder gaskabel?
Zo ja, zzal je zien dat ergens boven het gaspedaal een rubberen stop zit.
Dit is het voorziene gat voor de gaskabel.
Hierlangs kan je ook kabels leggen, wel zien dat je de boel weer goed afdicht.Zo kan je de X2-stekker omzeilen, en is het veel makkelijker om achteraf alles weer uit te bouwen of te herstellen mocht er iets verkeerds zijn.
Heb je misschien een link naar de betreffende set? Kunnen wij ook even kijken en vergelijken :).
24 januari 2015 om 09:38 In reactie op: Contactpunten bijplaatsen in X2 van een Astra G (2003 CDTI) #18270431Ben ook bezig met het inbouwen van een boordcomputer en ecc in een astra g.
Voor de X2 stekker: ik heb het zelf nog niet gedaan, maar wen heeft mij verteld dat dit makkelijk te doen is door de grote centrale plastieken pin (denk geel ofzo?) uit te trekken, en dan kan je de pinnetjes eruit duwen of bijsteken, al naargelang :).Het is waarschijnlijk wel wat prutswerk, dus oefen eerst even op pinnetjes in de donorstekker die je niet nodig hebt.
Succes :). Oh en als het gelukt is, laat dan even weten hoe juist, dan weet ik het ook :).
Jep, is een zwart langwerpig stekkerachtig ding. Als je zekeringbord naar voren trekt, helemaal rechs dacht ik.
Je moet eerst kijken of het de juiste verbinding is (flens of geschroefd).
Verder dacht ik dat de diameter van de buis bij een diesel groter is dan bij een benzine…
Maw: volgens mij gaat hij niet passen, maar je kan altijd eens vergelijken :).23 januari 2015 om 19:02 In reactie op: Probleempje montage Dbilas Flowmaster Astra G Z14XE #18269368Edit: intakepipe is nu veel beter gemonteerd, gaatje bijgeboord.
Ook het filterhuis zelf is beter gemonteerd en ik heb van die rubberen matjes eronder gekleefd om getik te dempen.T is er echter nog steeds… Andere gebruikers die hier ook last van (gehad) hebben?
T is echt zeg maar als je een stoplicht nadert, en uitbolt, de laatste paar seconden voor je stilstaat is er een soort geklop te horen.
Kan dit misschien de inlegfilter zijn die wat rommelt in het huis? of toch nog steeds ergens metaal op metaal…Zal binnenkort nog eens nakijken :p.
Pure gok: defecte klepmotor?
Als je verwarming op koud staat wel :vertag .
Maar normaal, als je je verwarming opzet, komt er warme lucht door (ahja :))
-
AuteurBerichten