Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het hoeft niet alleen aan gasklep te liggen.
kan veel meer zijn.luchtmassa meter
krukas sensor
te weinig brandstof
te veel lucht in branstofleiding
slechte bougie’s
bougie kabels kapot
bobine kapoteerst uitlezen kijk wat voor een fout code die aangeeft.
en daar uit zal ik het spul gaan testen.probeer eens je luchtmassa meter schoon te maken met remreiniger.
even laten drogen en weer opnieuw proberen.alle stekkers nalopen of ze goed zijn gemonteerd. en geen corosie op/in de stekker zitten.
dit is zowiezo een stap wat je zelf kan doen en veel geld kan kosten om het te maken;)chris
dan is dit wel een flinke kater ;)
idd weg persen via uitlaat of of zuigerveren is lang niet genoeg.
ik denk dat er al wat vocht in heeft gezeten in het luchtfilter huis als ik het zo hoor.k zou gaan voor 195/50 15 niet orgineel maar zndr stuurbekrachtiging kan het genoeg schelen ;)
je hebt renault manier en BMW manier,
renault manier, iets moeilijk met verwisselen van banden doordat er een sensor op de plek van het ventiel gedraait is. de verstuurt een ferquenti golf met een hele korte data stroom.
om het te kunen begrijpen.
bijv. 0, 0.5, 1, 1.5 of 2, 2.5
bij het zakken van 1 naar 0.5 of 0 in een bepaalde tijd geeft de BC aan dat de band lek is.
alles boven de 1 is te hard op gepompt.er zit een batterij in de sensor zelf. deze gaat best een tijd mee. door dat de data stroom zo beperkt is en niet constant word opgevraagd. maar bijv. bij een lekke band word er wel meteen een signaal verstuurt naar de BC.
De BMW manier geeft mijn grootste voorkeur. zou op elke auto met abs kunnen worden gemonteerd.
het meet gewoon de omtrek van het wiel. word de omtrek groter dan normaal of dan linker of rechter wiel word er aangegeven dat er een band leeg, lek of enz. is.nadeel van het systeem er moet ook een stuur hoek sensor in zitten. zodat waneer er gestuurt word door een bocht dat het niet gelijk begint te piepen doordat de druk te hoog word van het systeem.
hoop dat je er iets mee kan. zo kreeg ik het namelijk te horen op cursus :P
wil je lang met bougie’s gaan neem dan platinum bougie’s 80.000 km met bougie
draai richting van een band niet verkeerd staan.
een astra f heeft geen mogelijkheid om de camber waarde aftestellen.
draagarm rubbers zou ik alleen vervangen als het nodig is. het is nutteloos om ze nu te vervangen.
anders zou je bij het remmen jou stuur omslaan/verdraaien. dan zijn je draagarm rubbers kapot.
eerst kijken naar spelling om kogels. wat ze bij profile tyre center ook hadden moeten doen omdat anders een uitlijning vrijwel geen zin heeft.
chris
nou even een update.
vandaag een nieuwe complete nieuwe distriebutie set gemonteerd.
het klapperen is zo goed als weg.
maar er is een soort geklapper.
waar dit weg komt weet ik niet. het gebeurt ook nogsteets als je tussen 2500 en 3000 toeren zit.
het is als of mijn kleppen de zuigers raken of dat er 24 kapote klepstoters er in zitten. (distriebutie staat wel perfect op tijd. nageken en uiteraad ook afgesteld met een km-800 set van opel)de motor is nog wel erg kort geleden gereviseerd. hier bij zijn de oude klepstorers blijven zitten.
de motor draaid nu op 10w40 half syntetic van mobile.als iemand nog raad weet.
chris
hmm,
wat ik denk ik ga proberen is een nieuwe spanner regelen.
het afstel setje bij de opel dealer lenen (al is een keer eerder gedaan via werk)en dan zet ik er een andere spanner er op. dit lijkt mij het makkelijkst.
chris
k woon zelf in almelo.
vriezenveen ligt hier naast de deur.als k terug breng naar niels. moet k even wachten tot schatkist weer een beetje bijgevuld is:mad:
ik heb zelf de eerste riem er opgezet met uiteraad allemaal nieuwe onderdelen kwa loop rollen en spanrollen.
rallyastra heeft een andere er op gezet.
chris
Wijman spuiterij aan de Newtonstraat 9 te Tubbergen probeer die eens kan goed spuiten zoals jij het wilt. en is ook scherp in de prijs
als je zoekt naar de router met je laptop en je vind hem. kun je recht muis knop op de router drukken en op ”eigenschappen” klikken.
hier moet je naar beveiliging gaan en dan het volgende veranderen:
type encryptie van ”tkip” naar ”wep”
en daar onder jou ”wep” wachtwoord in typenff opnieuw verbinding maken met je router
chris
28 oktober 2009 om 20:26 In reactie op: Mijn Opel was zwaar mishandeld :-( maar nu weer gefixed :D + #17521289gefeliciteerd:D
-
AuteurBerichten