Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je een cd70 icm een CID koopt(uit de zelfde auto i)s het normaal gesproken gewoon plug en play
:???:Het lampje olie verversen werkt vaak ook gewoon als een interval instelling, en volgens mij niet daadwerkelijk een sensor die de olie controleerd:)
Ik denk dat de topic starter gewoon onwetend was,
Somige mensen hebben gewoon soms geen idee wat er nou echt nodig is of niet.Of je dan gelijk wel of geen liefhebber bent… :hmmz
Ik ben ook een autoliefhebber, maar sta ook niet elke maand mijn auto te wassen, ben ik dan ook geen liefhebber meer?!
In je middenconsole zit boven je 12 v stekker een gat:)
Ik vind het interval ook wel verschillen met welke afstand je rijd, mijn GTC reed bijna alleen maar lange snelwegritten,dus 30k de corsa rijd korte stukken en heb ik de interval op 15k.
Mooi hoor, toch vind ik de oude velgen mooier staan(maar dat is persoonlijke smaak)
Ik heb vandaag nog maar even een rondje gereden in mijn gtc die nog te koop staat.
Helaas weinig tot geen interesse, zonde als ik hem naar de handelaar moet brengen:(Volgens mij moet je de radio afmelden met een opcom of andere diagnose aparatuur.
(zo ging het bij mijn cd30 uit mijn astra h)Ik ben ook niet weg van Depo lampen, veel spreidlicht en het stelmechanisme is meestal niet geweldig bij zulke merken.
Exact op kleur vind ik wel mee vallen.. zeker met metalic kleuren is de kleur altijd iets anders..
Een onderlip of een grill zou minder opvallen maar zodra de oppervlakken groter worden zie je toch wel iets kleurverschil
@shaktibiharie wrote:
@chieltjuh wrote:
Ik vb de action spuitbussen prima, maar de blanke lak is echt rotzooi, slaat echt heel snel weer mat.
Gebruik dan motip blanke lak over die van de action spuitbus
Dat werkt ook..En gebruik geen primer van de action.. die is niet niet goed voor plastic.. want dat gaat afbladderen..
Ik bedoelde dat de primer wel okeey was, mits je bij kunstof kunstofhechtprimer gebruikt.
motip blanke lak vind ik ook stukken beter werken!:)
Ik vind de action spuitbussen prima, maar de blanke lak is echt rotzooi, slaat echt heel snel weer mat.
Mocht je al enthousiast met plastic shine of cockpitspray bezig geweest zijn, zorg dan dat je een paar keer goed ontvet, anders zit het vol met siliconen.:)
Primer van de action doet het prima, (wel heb ik nog extra hechtprimer gebruikt)
De blanke lak van de action vind ik daar in tegen wel een afrader.
Evt een kunstof hechtprimer zodat de lak extra goed hecht.
Je tijd er voor nemen, met evt een stappenplan bij de hand.
Even stof afblazen,
Nu mijn Gtc al een weekje te koop staat en ik weinig reactie krijg, zit ik te denken aan een aankoopkeuring..
Iemand ervaringen met zoiets?
ik weet dat mijn astra in goede staat is, en ik verkoop graag een goede auto.
Zou deze keuring echt nut hebben op het verkoop/ de vraagprijs van de auto?
wat zijn jullie meningen/ervaringen.of kan ik beter het geld voor de keuring van de vraagprijs afhalen?..(ik heb niet het idee dat mijn vraagprijs te hoog is)
De zwarte lijst op de foto en het cromen embleem en de grill zijn bij een gtc losse delen, dus dat zal ook wel bij de opc zo zijn.
Persoonlijk vind ik het mooi, maar alleen als je de bumpergrille en mislampen kapjes ook vervangt voor honingraad.
edit, ik zag de foto van de aftermarket grille niet, ik denk dat het bij deze niet afneembaar is.
Volgens mij wel :hmmz (verschillende mensen hier gezien die een upgrade naar een opc grille/bumperroosters doen.)
Super bedankt!
hij schakelt prima dus zit wel goed, wel een beetje zweterig onder de bak dus volgende beurtje even het niveau controleren.Versnellingsbak olie, hoe vaak moet zoiets vervangen worden Z14XE (corsa c)?
Ahh dat verklaard een hoop, dan heb ik het verkeerd begrepen, omdat ik het idee had dat er vrijwel geen compressie was ging ik er van uit dat ze open stonden.
10W40 maar dit resulteerde wel gelijk in tikkende kleppen met een koude motor,
nu heb ik er een liter 5 w40 bij gegooid en tikken is gelijk verdwenen.(bij de volgende beurt komt er dus 5w40 in, moet eerst nog even een kleppendekselpakking vervangen.(mijn nieuwere Z18XE is minder moeilijk qua olie)
Km stand 172dk
Ik zal eens even kijken of ik de software er bij kan vinden(of een linkje kan vinden van de software)
menu ed zal wel even zoeken worden, de laatste keer dat ik de opcom eraan had kreeg ik mijn service interval niet eens gereset.
pm maar even voor verdere details.
is zoiets niet de standaard opc grille?
Dat zou misschien kunnen, al vind ik het raar dat hij de diagnose al van te voren stelt, de rede geeft(te dikke olie klopt)
de oplossing geeft(lang doorstarten) en het ook nog werkt.
(de ecotec blokjes zijn wel wat gevoeliger voor dikkere olie)Daarbij is het natuurlijk raar dat ik tijdens het starten geen enkel idee had dat hij compressie had.
Komen er toch weer super mooie wagens voorbij..
Moet mezelf altijd tegen houden om er ook geen “hobby” opel er bij te kopen..
blijft watertanden zeg!
-
AuteurBerichten