Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er komt vanaf de dynamo echt een “rol” geluid af. ( dat is denk ik een lager, maar staat los van de tik in het blok)
Het tikken komt niet direct van een zijde af en is niet altijd constant qua geluid .Op de video is dat inderdaad lastig te horen.
Nee binnenzijde, toespoor was negatief. Zoals in het plaatje toespoor out
Het is een riem versie:) ik denk ook de klepstoters.
Uitlijnen dacht ik ook camber, maar t was toespoor die erg slecht stond.(rapport heb ik wel naar vind ik een beetje onduidelijk)
Even een update, vandaag de Corsa op de brug, olie en filters vervangen.
Toevoeging 5 in 1 voor hydraulische kleppen toegevoegd.
Geen merkbaar verschil.Banden waren erg schuin afgesleten dus gelijk maar even de boel uitgelijnd(waarden waren sky hi, raar dat hij nog prima recht door reed.)
Ik gok ook dat mijn dynamo lager slecht begint te worden, de Rolt ook niet meer lekker.Filmpje van de hoorbare tik in het blok tijdens het stationair draaien:
http://youtu.be/wOvj1nMxbXA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Met bijna 2 ton ga ik de boel nog niet helemaal los gooien, dus maar eens kijken hoe dit af loopt.
Google eens, Vergeet niet dat je soms ook pakking materiaal en olie moet hebben.
Geen idee hoe makkelijk ze er bij de ketting komen, sommige motorblokken is het echt een ramp.
Wel handig dat het gebeurd, in tegenstelling tot een riem, is het soms erg duidelijk zichtbaar dat de ketting vervangen moest worden.
Ja klopt een 2002 nog voor de facelift
Kijk daar heb ik iets aan.
Ik dacht zelf ook aan een flush, ik heb wel eens eerder problemen gehad met de klepstoters en kleppen die niet lekker werkte, maar eens wat er in gooien en kijken :) thx
Het begrip onderhoudsvrij bij een kettingmotor vind ik ook niet echt passend,
Vooral als er niet regelmatig olie wordt ververst kan je de hele boel verlangen.
Nog nooit geprobeerd, maar ik ga er wel vanuit, de dop moest ik pas vervangen omdat het via de dop lekte( dus goed spetteren zal hij wel doen) :wors
Nee het buitenwerk in het blok, was nog een hele uitdaging om het eruit te krijgen.
(het autotje heeft al heel wat megenaakt waarschijnlijk, gelukkig is hij nou in “goede” handen.
Dit jaar is de staat ook gecheckt. (klepdekselpakking lekkage)
Niet dat je snel slijtage op je riem ziet(zeker niet een die pas vervangen is)
Soms kom je na 6 jaar vrijwel “nieuwe” riemen tegen.Ook de oude riem zag er toen zo goed uit, alleen de waterpomp zat vast geroest(ik gok dat die er al wat langer in zat)
Nee een xe, dat rammelen van de xep is idd ook een probleempje
dat is het ook een beetje Bart, deze heb ik 2 jaar terug bij aanschaf (169dkm) vervangen.Bedankt voor de reacties, scheeld dat de kop er niet af moet, het blijft natuurlijk een hoop werk.
En de kosten van de klepstoters.Olie is goed op peil, moet wel vervangen worden, vandaar mijn vraag over de toevoeging.
Dat is goed nieuws(anders is het weer gekloot met apk)
Oude lampen waren(oneven) faal en zat recht een Depo in die alle kanten op scheen.
Toch voor een prikkie 2 nieuwe oogjes!
Bedankt Wim
Met zulke plaatjes krijg ik af en toe nog wel spijt dat de mijne verkocht is.
Schitterende wagen.(in de zelfde kleur!)
Bestaan er c corsa,s zonder electrische hoogte regeling?(koplampen)
Ik heb een setje orginele koplampen gekocht, maar deze hebben een plastic kap op de plek waar normaal het motortje voor de hoogte regeling komt.
Nee Wim was een non opel :shock:
(Dacht dat zafira alleen er last van had, bij t subframe)
Ben ik het wel mee eens, zeker als je het zelf kan doen.
Ik heb wel een een rotonde met 80 gepakt door een klein probleempje met een remleiding..
Mooie corsa’s Hoost..
Vaak vind ik het allemaal veel te overdreven.
Ik heb 2 nieuwe koplampen voor mijn c corsa op de kop getikt, de mijne waren erg faal en geel.(een koplamp was nog imi ook.
Was niet nodig, maar voor een prikkie kon ik ze niet laten staan.
Die storing vd klopsensor is (nog) niet terug gekomen, kan het zijn dat de storing toch door te weinig olie kwam?! :wtf
Edit: De lekage kwam van de kleppendekselpakking thv distributie kap en lekte daar achter langs.
Hoord er op de hoeken van de kleppendeksel een beetje vloeibare pakking?(distributiezijde)??
Klopt, maar het olie verbruik was eerst bijna niks.
(Eerst maar eens de klopsensor vervangen en de boel schoonmaken om een goed beeld te krijgen vd lekage)edit: schoongemaakt lekkage komt vermoedelijk onder de kappen van de distrubutie vandaan.
Voor de zekerheid heb ik besloten om mijn oliedruksensor te vervangen, 2 liter olie bijvullen zonder dat er een lampje gaat branden zint me niet echt misschien is deze defect.
Thx!
13 mei 2014 om 17:26 In reactie op: Blikschade Corsa B *auto aangeschaft, overzet tips gevraagd* #18233258Die is wel los.
Zoals gezegt, beetje uitdeuken en een spuitbus zilver halen.
Laten spuiten, zijn schade bedrijven niet dol op als het zelf is uitgedeukt.
Zelf strak maken zonder enige plaatwerk ervaring, zou ik ook afraden.@Arjen wrote:
Het werkt wel, omdat de krimp is groter dan de rek. Maw; Bij verwarming rekt het materiaal een halve millimeter en bij krimpen, door in te spuiten met ijsspray, krimpt het meer dan een halve millimeter. Deze methode wordt veel gebruikt bij schadeherstel. Je moet natuurlijk we veel vaardigheid hebben….
Deze methode word veel gebruikt bij kaal plaatwerk om te zoals gezegd de rek(vaak een bult/kikker) eruit te krijgen.
NIET zoals in het filmpje zonder de lak te beschadigen om even een deukje terug te duwen.In theorie zal dit kunnen werken, maar in de praktijk niet.
ook heb je kans om je lak te beschadigen door het verwarmen en weer laten krimpen.gewoon door een specialist laten restylen, heeft nog altijd het beste resultaat.
Weer wat geleerd Wim!! :thumb
-
AuteurBerichten