Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op ebay, marktplaats en noem ze maar op kan jenog wel tanks vinden tussen 100 en 200 euro of zoiets……een plastic tank??:hmmz
[rquote=1846867&tid=139848&author=Jigsaw]klopt helemaal. de phase I had iets van 290pk. de phase II had idd 350pk. hierbij kwamen er nog 2 extra injectoren in het inlaatspruitstuk. Deze setup had niet zoveel aanpassingen aan het inwendige van de motor nodig. Ze boorden alleen de cilinders op om daarmee de compressie te verlagen naar 9.2:1 geloof ik.[/rquote]
Dit zal ook toch nog wel aardig wat duiten kosten denk ik zo?
Zijn er al vorderingen?
Ik heb nog een roestvrije deur (in jouw kleur) in mijn schuur liggen.
(Bijrijderskant)
Als je dat had geweten had je toendertijd even door kunnen rijden naar Rotterdam
toen je jouw wagen in Zwijndrecht op was wezen halen[rquote=1834418&tid=137736&author=ckad]Een gebruikt blok blijft altijd een gok. Dan gok ik liever met wat minder geld, en koop van het overige een paar kratjes bier.
Als je zelf niet handig bent is het wel beter om ombouwen te laten doen, dan heb je nog enige vorm van garantie waarop je kan terugvallen.[/rquote]
Voor mij was het geen gok, maar zekerheid.
Romijn (Bettus accu) heeft alles geleverd en uitgevoerd voor mij…MET garantie. Dus ik heb met wat meer geld op zeker gespeeld.
Als je handig genoeg bent om een blok in en uit te bouwen dan snap ik het wel om de gok te wagen aangezien je zelf dan lekker kan blijven knutselen. Ik heb er echter te weinig kennis voor om en blok in en uit te bouwen en alles wat daarbij komt kijken.
Hiervoor heb ik alles laten doen bij Romijn…kost wat, maar dan heb je ook wat (en zekerheid).Ik wil niemand tegen het been schoppen, maar mijn mening is als je het doet, doe het dan gelijk goed en ga niet lopen besparen.:P
[rquote=1834001&tid=139848&author=sebastiaankadettcabriogsi][rquote=1833843&tid=139848&author=charlois187][rquote=1833835&tid=139848&author=Haasje17]Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik. [/rquote]
Het is dus niet enkel een turbo erop schroeven en klaar?
Sorry ben onbekend op dit terrein.Het is dus :
Nieuw spruitstuk laten maken
Garret turbo
andere zuigers
andere nokkenasdit zou het dan zo ongeveer zijn?[/rquote]
spruistuk maken,
zijn genoeg goede turbo`s naast garret turbo`s
andere zuigers (niet nodig als je de vonk aan kan passen?
een standaard nokkenas is meesal het beste.ik zeg, turbo,
spruitstuk
olie aanvoer leiding
olie retour
intercooler
dump valve
ic buisen systeem
grotere injectoren
wide band lamdasonde sensor
instelbare brandstofdruk regelaar
grotere diameter uitlaat?
vrij instelbaar motor managment?
turbo druk metertje.enz[/rquote]
thanks voor de heldere uitleg.
Vrij instelbaar motormanagement? Is dat wel mogelijk/nodig met dit blok?
wat zou je hiervoor kwijt zijn +/- incl laten inbouwen?[rquote=1833835&tid=139848&author=Haasje17]Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik. [/rquote]
Het is dus niet enkel een turbo erop schroeven en klaar?
Sorry ben onbekend op dit terrein.Het is dus :
Nieuw spruitstuk laten maken
Garret turbo
andere zuigers
andere nokkenasdit zou het dan zo ongeveer zijn?
Ik neem aan dat 250-350 euro is voor een blok met veel kms erop en zonder km historie?
Ik zelf was wel een stuk meer kwijt om mijn 2.5 + TH180 3-bak te “swappen” naar een C30NE met 177 pk + 265-Getrag.
Nou heb ik het ook laten doen (zelf niet handig genoeg) maar 350,– euro? Das wel heel weinig geld moet ik zeggen.
Ik heb dan wel een superblokkie met 80.000 kms en een zeer goede 265-getrag gekocht omdat ik 0,0 risico wilde lopen, maar hiervoor was ik wel een veelvoud van 350 euro kwijt.Ik denk zelf dat de foto’s in het donker zijn gemaakt omdat de wagen dan inderdaad mooier lijkt dan dat hij
daadwerkelijk is.
Dit neemt niet weg dat 1100 euro absoluut niet duur is voor deze in mijn ogen toch best wel mooie Senator.(ook bij daglicht:D)Succes met de verkoop van de wagen.:thumbup
Beter dat je een Kenwood heb genomen.
Marquant en Caliber…..tis allebei niks.[rquote=1824900&tid=139133&author=MonzaRon]hier nog een paar leuke foto’s van deze MB-Monza-Audi :hmmz
[/rquote]Ik zie CLK achterlichten!! :puke
Ik heb liever een ster in mijn voorruit dan op mijn gril!:P
Op achterlichten na een supermooie “Monza”28 december 2010 om 07:20 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560477Thanks Melvin, Eric en Ralf voor het verzorgen van mijn Monza.
Het ziet er allemaal weer heel mooi uit!!!binnenschermen zijn belangrijk om te checken.
ook onder je dashboard ff een blik werpen of er geen kit of vocht zit daar willen ze nog welleens gaan rotten
terwijl je dit niet kan zien vanaf buiten.
Veerschotels achter….is ook best roestgevoelig.
En ik vind hem achter wat door zijn poten heen gezakt…kan natuurlijk ook enkel slechte achterdempers wezen, dat leed valt wel te overzien.
Maar tis niet veel geld zo op het oog.origineel gepost door mantadevil
heb je ook een foto van jou monza
die op het plaatje lijkt mijn ouwe wel
moet je effe onderkant zwart denken
die is pas later zwart gemaakt na deze foto toen had ik hem net
kenteken was 48-TV en nog iets….hij heeft heel lang in Zwijndrecht gestaan.
origineel gepost door GSE
Word krap aan,ik heb zelf 7,5J et40 en met een bredere band als 235 loopt het aan..Tegen de wielrand…Check dat ff,want aanlopen is zeer vervelend,daarom heb ik nu ook max 235 achter en dan gaat het primaDenk ook dat het idd erg moeilijk word.
Bij mij past 255 nog net zonder aan te lopen.origineel gepost door bananenbennie
Ik ben eruit, deze Borbets gaan het worden:http://link.marktplaats.nl/381639898
Ze hebben wel een plekje hier en daar, maar verder precies wat ik zoek :thumbup
en 9,5 j achter zal nog wel passen toch?
Mooie velgen :wors
Ik vraag me wel af of 9,5 J achter gaat passen:hmmz
Ik heb 9 J achter en het gaat echt net aan…maar misschien is de ET waarde van jou borbets anders.Ik zelf heb 18inches BBS Le mans.
225x35x18 voor en 255x35x18 achter.
Zie foto…miscchien dat dit je ook wel iets lijkt

fotootje 2 staan op MP te koop….euro 200,-
origineel gepost door bananenbennie
Ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een Monza A1 met 5 bak. Er zit nu een 2.5E in op LPG die erg beroerd loopt, waarschijnlijk veroorzaakt door backfire. Continue startproblemen en nauwelijks vermogen meer. Heb ook het idee dat ie niet meer op alle cylinders loopt. :hmmzKortom, hoog tijd voor een vers en pittiger blokje. Heb me laten vertellen dat de C30NE vrij makkelijk in te bouwen is. Misschien kan iemand me hier nog iets meer over vertellen, moeten de kleppen ivm de LPG nog gehard worden, wat moet er verder allemaal nog aangepast worden etc.
Ik vraag me ook af wat ik voor zoiets in totaal ongeveer betaal, dus voor een goed lopend blok + het laten inbouwen.
hey dit is een bekende wagen!
stond deze niet in Zwijdrecht te koop niet al te lang geleden?Ikzelf heb precies hetzelfde gedaan als dat jij wilt.
Alleen had ik er een 2.5 e met 3 bak automaat in.
Wat GSE zegt je kan eventueel een blokkie voor 400 kopen enkel dan zal je er wel eentje kopen die al 5 keer de aarde is rondgereden. ik zou zelf iets meer uitbesteden en een goed blok metminder kilometers erop kopen.ik zou het je in iedergeval aanraden om te doen zeker omdat jij ook al de 5 bak heb (is het een 240 of 265?).
Maakt trouwens met ombouwen niet uit welkebak het is enkel de 265 is een stuk sterker maar dat terzijde.Mijn 2.5 was ook op, geen power meer…werd er door een fiat panda uitgetrokken….stond ik best voor paal:swear
Nu heb ik een C30NE uit een Omega 3000 met 177 pk.
Dit in combinatie met een 265-getrag is het echt een wereld van verschil!!
Ook kwa kosten ben ik heel wat vooruit gegaan.
ik reed 1 op 4 nu haal ik 1 op 9,55 (pas uitgerekend) met normaal gebruik.Ik zou zeggen doen (als de financiele ruimte eris uiteraard!)
Veel succes met je Monza:thumbup:wors
Daar kan ook makkelijk gas opgezet worden.origineel gepost door MonzaRon
Bedankt Mario :thumbupallereerst moet ik je bekennen dat het een schitterend blok is,
ik heb de 24V in deze staat gekocht. En inderdaad, het blok is echt heeel schoon :thumbup
daarom doen ik hier ff de story van dit blokkie en dat andere blokkie erbij :o :thumbupanders komen er weer reacties van, spuitbusje of kwastje verf, bla bla :D

hier komt het verhaal,pfff, + een paar pics van dit blokkie,
om het verhaal niet te lang en vermoeiend te maken,
zou zeggen lees mee of kijk mee ;)Bij dit 24V blokkie is de onderbouw en evt kleppendeksel [nieuw] of in de lak gezet,
tenminste dat is wat ik waarnemen kan, en dat het zeer netjes gedaan is. voor de rest is alles nog nieuw of ‘weinig gebruikt, 40.000km’ ,
ook geen oliesporen te herkennen aan het blok :hmmz
heb dit blokkie, op een zeer klein fotootje, gekocht via ebay,
de timing was perfect te noemen,
de 24V stond er nog maar net 1 dag op,
met grote kopletters/cijfers erbij, 40.000 km :ode verkoper hebben we even gecheckt op betrouwbaarheid,
hij had een 100% score van de laatste paar jaren
dat hij zaken doet op ebay, dus betrouwbaar te noemen :worsheb er niet over hoeven na te denken,
ook niet wachten tot deze actie afgelopen was, 9 dagen erna,
was er zeker van dat ik dan te laat zou zijn voor dit blokkie.
het was beslist geen koopje, dat zekers niet.
maar in deze staat worden deze blokkies namelijk bijna nooit aangeboden. :wub

op de eerste dag meteen een afspraak gemaakt,
moest er wel ruim 2 uur voor duitsland in,
eenmaal aangekomen, krijgen we daaro het hele verhaal voorgeschoteld. :o
De verkoper heeft opdracht gekregen om dit blok te verkopen op ebay.
Dit blok was een onderdeel dat toebehoorde aan een Manta B project.
Een project dat nooit meer tot een goed einde zal gaan komen,
de eigenaar van dit blokkie was een opel-restaurateur/tuning liefhebber.
was, deze persoon is te komen overlijden, en daarmee zijn hele
collectie achterlatend in een loods, waaronder deze 24V,
die al in een ver stadium was om in een Manta B te worden ingebouwd.
Het koetsje moest nog het een en ander aan gebeuren,
de ophanging voor en achter moest volgens de de duitse
keuring aangepast worden, en de koets gespoten worden.helaas heeft het project geen goed vervolg kunnen krijgen,
waarop de verkoper de opdracht heeft gekregen om alles
te gaan verkopen op ebay.
Het verhaal werd later benadrukt, doordat de vele Manta 24V
delen en veel meer opel delen later door dezelfde verkoper werden aangeboden.:thumbup
Dat blokkie is nu hier, met een hoopjes onderdelen erbij,
waaronder de LMM, computer, koppelingsplaten, dynamo, startmotor en een doos met klein spul.voor de Monza A1 nog niet voldoende om ingebouwd te worden,
want er moest nog een automaat bij komen,
Ben, user GSE leek er een geschikte automaat voor te hebben,
maar net in die periode stond er bij mij in de buurt
ook eenzelfde automaat te koop, ik erheen, en ja hoor, deze bak
zat nog vastgeschroefd aan een …….24V blokkie.
deze bleek niet in een Monza gezeten te hebben, maar in een Senator A,
de vorige eigenaar was een van de jongens van Monzaghuru.
alles erbij, compleet en klaar om ingebouwd te worden in de A1.Motor met aanbouwdelen, ingekorte cardan-as, motorsteunen,
dynamosteun, voorpijp met kats van een omega erbij,
om de uitlaat onder de Monza later pas te kunnen maken.Hup, dit blok + de hele handel er nu ook bij, ast meezit, hou ik er nog een 24V aan over.
Dit blok is optisch geen schoonheid, deze heeft nog wel een beetje optische aandacht nodig,
oftewel een schooheidsbehandeling. ;)Echt super mooi Ron!
Dat precies jij weer zo’n mooi en goed behandeld blokkie op de kop kan tikken!!:wors
Wat ik ook zo mooi vind is dat het kleppendeksel niet rood is maar schitterend mat zwart.
heb je ook dokumentatie bij het blokkie? Zodat je ook die 40.000 kms kan aantonen, al moet ik zeggen als ik dat blokkie zo zie zou ik er geen moment aantwijfelen, ook al zat er geen dokumentatie bij.Waarom wil je een automaat achter dit blok hangen en waarom kies je niet voor een 5-bak handgeschakeld?
Is pure interesse :worsDalijk staan er bij jou gewoon 2 24V monsters (in de goede zin van het woord) voor de deur!!!:thumbup
origineel gepost door champo
Bij lang liggen kan je je alsnog zorgen gaan maken om condens vorming/ roest in het blok. Steeds kleine ritjes is ook heel slecht al krijgt hij elk jaar nieuwe olie. De olie komt niet op temperatuur en je krijgt dan ook steeds meer vocht in de motor.
Het mooiste lijkt mij dat hij gewoon nog in een wagen hangt en er mee kan rijden. Dan kan je het beste bekijken/aanvoelen hoe een blokje is.dat ben ik helemaal met je eens.
Daarom heb ik ook mijn blokkie bij Eric Romijn (bettus accu) vandaan, dit is een zeer gerenommeerd bedrijf die absoluut geen rotzooi verkopen.Eric heeft mij zeer goed geinformeerd en mij compleet laten weten wat de historie van het blokkie was. Het was zeg maar een in zeldzaam mooie staat verkerende C30NE.Ik zou zeggen ga eens kijken daarzo en dan zal je begrijpen waarom ik mijn blok daar vandaan heb.:thumbup
origineel gepost door champo
Vraag me echt af waarom iedereen altijd loopt te geilen op lage kilometers. Als een redelijk oude auto weinig kilometers heeft gedraaid en toch regelmatig wordt bereden is dat verschrikkelijk slecht al die korte stukjes. En de nap foppen is ook niet zo moeilijk.Geilen op een lage KM stand is echt onzin.
Iedereen die een wagen koopt hoopt op een zo laag mogelijke kilometerstand, en het liefst met onderhoudsboekje erbij lijkt mij.
Ik koop liever een motorblok met een lage km stand dan eentje met 4 of 5 ton erop.Maar het ging hier om motorblokken niet om wagens, als je een ander blok in je wagen wilt zetten dan ga je toch voor een zo laag mogelijke km stand?
Er liggen blokken op de plank die al jaren geleden uit bijv. een schadewagen zijn gehaald?Al worden deze steeds moeilijker te vinden.
Bijv. mijn C30NE blok is ruim 15 jaar geleden uitgebouwd uit een Omega 3000 en heeft hierdoor een zeer lage km stand.Er zit natuurlijk wel wat in wat je zegt met betrekking tot de korte ritjes, maar de mensen die een ander blok zoeken voor de wagen kijken meer uit naar blokken zoals ik deze heb gevonden.:wub
origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door charlois187
vind 146.000 kms nog wel meevallen kwa kilometers.’dat is het ook wel, maar dan issie in verhouding met een 24V nie meer gunstig ;)
dan komt er een moment van ‘schakelen’,
voor iets meer een 24V of toch een [simpele] 30ne of c30ne.
Deze 24V, in deze staat, heeft mij dat duwtje gegeven en
m’n A2 met 24V heeft me in die keus zekers een extra handje geholpen. :worsAllereerst schitterend blok Ron!!Mijn complimenten:thumbup
Heb je deze zo gekocht of wel op je gemak alles schoongemaakt?? Want ik vind dit wel heeeeeel erg schoon.
Bijna te schoon :PHet natuurlijk ook niet enkel de aanschaf, ook het inbouwen is stukken duurder dat een C30NE, dat voor mij dus zou betekenen dat ik heeeeel veel meer geld kwijt zou zijn voor het inbouwen hiervan.
En mij heeft toch wel de onderhoudskosten ed. over de streep getrokken om voor een C30NE te kiezen, ook op advies, en omdat Eric Romijn een schitterend in bijna nieuwstaat verkerend blok had liggen met heeel weinig kms erop.Ik was olp slag verliefd op het blokkie :wubvind 146.000 kms nog wel meevallen kwa kilometers.’
Wat heb ik dan een geluk zeg dat ik nog een “in bijna nieuwstaat” C30NE heb gevonden
met een zeer lage km stand!Heb de schokdempers binnen!!
Zijn het de verkeerde:swear
Ze hebben schokdempers verstuurd voor de voorzijde…niet de achterzijde!!Pfffff….het is ook zo moelijk!:wtf -
AuteurBerichten