Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sorry senator bedoel ik natuurlijk :thumbup
Hi Goofy44,
Mooie Monza met echt een prachtig bruin interieur. :wub
Ook die wiswas installatie bij de koplampen blijf ik toch wel iets moois vinden hoor.
Veel plezier ermee.@bettus accu wrote:
@eccabrio wrote:
Hallo collega’s Senator/Moza rijders,
Ik heb een pakketje ontvangen met koppelingsplaat en drukgroep met Opelnummer 1606582 / 90187520 is dit voor iemand van jullie bestemd !? (Misschien wel voor Diplofanaat bestemd !?)
Ik zelf mis een pakket met b.v. Remblokken 1605790 / Een zwarte Pull-Mann middenarmsteun / Rubber blok t.b.v. krik
Als iemand deze ontvangen heeft zou ik dit ook graag horen.
Alvast bedankt,
Erikik denk dat dit bedoeld is voor charlois187…
zeker weten doe ik het niet…
Hi Melvin,
Nope is ook niet van mij.hoe krijg je trouwens je blokkies zo mooi schoon? Superwerkt hoor hoe het blokkie glimt :wub
hi ron,
ik zit met verbazing te kijken hoe snel je werkt zeg :wors
Waarom gebruik je je filterhuis van de 30E niet? Deze past ook gewoon op je LMM meter van de C30SE.
Ziet er naar mijn idee beter uit als een “half filterhuis”.
Ik heb dezelde LMM meter in mijn Monza en deze zit ook vast aan mijn originele filterhuis.
Misschien een ideetje?greetz,
mario
Hartstikke bedankt Peter :wors
Nu heb ik een idee hoe dat eruit zou zien….. :thumbupM&M in dronten hebben deze ook liggen daar heb ik hem 3.5 jaar geleden gekocht…..Kees Stavenisse zal ook nog deze delen hebben liggen, wel gebruikt dan.
Is volgens mij niet zo moeilijk aan te komen .Wat melvin zegt, past ook een Monza voorpijp? Ikzelf denk het wel eigenlijk.
rond 14.00 uur in Rotterdam charlois een groene Opel Monza A-1 3.0 E met een kleine caravan erachter.
Kwam net bij de tandarts vandaan!! :puke@MonzaRon wrote:
bedoel je deze kleur, mario :hmmz

in deze kleur zit wel veel parelmoer verwerkt :wub
grtz ;)
klopt idd Ron :-)
Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Mag ook iets anders zijn als het maar bruin metallic is….dan kan ik een voorstelling krijgen :worsHi Ron,
ik weet niet zeker of dat we zo is.
Rond 1997 had mijn vader een opel senator A-1 3.0S uit 1979.
Bij deze wagen zat er geen zichtbare roest op of rond de veerbollen.
Bij de APK keuring toendertijd bleek dat de binnenschermen verzakt waren, de conclusie van de keurmeester
was metaalmoeheid…de keurmeester zei dat dit door de zwakke constructie kwam waardoor er teveel
druk op de bollen kwam te staan.:hmmz Wat hij ermee bedoelde geen enkel idee, ben geen plaatwerkspecialist.
Misschien heb jij ook wel gelijk, maar dit is wat er toendertijd tegen mijn vader werd gezegd.By the way……3 maanden ofzo na de keuring is het blok tijdens het rijden volledig door de binnenschermen gezakt en lag
de 3 liter op straat…. :fy1 …… dus dan kan je meteen de lascapaciteit van de garage in twijfel trekken. :thumbdown
ik zou MM dronten even contacteren, die hebben reparatieplaatwerk.
Als je zijschermen rot zijn zou ik ook eens iets verder gaan graven aangezien
er dan voor 99% zeker ook roest zit achter de beruchte bermudadriehoeken.succes,
greetz, Mario (charlois187)
Ook bij mij een vergelijkbare situatie….enkel Rinus heeft zijn garage heerlijk aan huis (inpandig).
Ik ben jaloers Rinus :worsMijn Monza staat ongeveer 500 meter bij mijn huis vandaan in een ondergrondse verwarmde garage samen
met nog een 20 tal auto’s met allemaal een eigen door de gemeente aangewezen plek.
Ideaal voor mij want in Rotterdam is er niet vaak een plaats in een garage.
Is ook nog spotgoedkoop…kost mij euro 25,- per maand!
Doordat dit zo goedkoop is kan je wel voorstellen dat er nog meerdere oldies staan…veelal USA.De “Moderne”wagen een Rover 45 uit 2001 staat in weer en wind gewoon buiten voor de deur.
Die mag van mij roesten!hahaha….maar wonder boven wonder zit hier nog geen millimeter roest aan.Hoi Mandy,
Probeer Kees en Kathy Wesdorp even.
Ze hebben dit ongetwijfeld liggentel : 0166-693187 of 0654247393 succes :thumbup
het is trouwens 52-tg-sn…zag hem in een het topic “show hier je import monza
‘vandaag behaceraeend gespot in zijn zilvergrijze Monza a1 op de A-15 bij Ridderkerk.
kenteken ..-tg-.. ben de eerste 2 cijfers en laatste 2 letters vergeten helaas
Ff gestopt om even te praten over zijn wagen en mijn wagen, as gezellig.Volgens mij is de wagen nu bij iemand die hem tlc gaat geven.
veel plezier ermee en als ik je ergens mee kan helpen je kan me bellen.
greetz,
marioMijn dank is groot Ben :wors
Ik zie de naam Ronald Bolz vaak voorbij komen, maar ik kan echt nergens contactgegevens van deze man vinden.
Msschien is het wel een optie, maar de “normale” koppelingset zal toch ook niet na 2 of 3 jaar alweer de geest geven?
Tenminste ik ben geen hardrijder of strepentrekker.Melvin(Romijn) heeft mij verteld dat de plaat zgan was toen hij erin kwam, dus dat het zonde is om een goede plaat te
vervangen.
Het zal de drukgroep en druklager waarschijnlijk zijn.Ik wacht nog even op zijn u2u.Maar ik leer alweer veel, had geen flauw idee dat er uberhaupt alternatieven waren voor bijv een verbouwde BMW 635 koppeling.
Hi melvin,
Ik heb helaas geen brug tot beschikking en ik denk dat ik de helft van de onderdelen over zal houden :wtf
Ik stuur je wel ff een U2U
Ik snap het Melvin, voor jou is het natuurlijk wel iets makkelijker allemaal aangezien je alles al hebt liggen.
Ik moet de koppelingset eerst bestellen….dan een aantal weken wachten voordat het binnen is snap je wat ik bedoel?
Waardoor ik een aantal weken niet kan rijden omdat eerst de bak er af moet om het vliegwiel op te kunnen meten.
Echt klote dat je pa het niet meer weet:cry :cry :cry
Ik denk dat ik maar blijf doorrijden totdat het helemaal kapot gaat.
Hi Melvin,
Je pa weet toch wel welke koppelingsets er passen?
Hij heeft toch meerdere Monza’s / Senators op deze manier omgebouwd? :hmmzKan iemand anders mij misschien helpen?
bij Opel 4 ever staan deze op de site en ik heb geen flauw idee welke ik nodig heb.1606557 koppelingset 9.5 inch €75.00 €199.95
1606565 koppelingset 9.0 inch €50.00 €149.95@fluks wrote:
lijkt mij een kapot druklager als je koppeling verder wel goed werkt op een raar geluid na
ik verdenk ook de druklager….ontkoppel ik dan gaat het ratelen trap ik deze in is het geratel weg en
hoor ik een soort geschuur / geblaas.
Nu nog ff op een antwoordje wachten welke koppelingset ik nodig heb.@bettus accu wrote:
hallo mario,
ik weet niet precies welke koppelingset er ook alweer in is gegaan. weet wel dat dit een zo goed als nieuwe koppelingsset was. dus daar ligt het denk ik niet aan.
koppelingskabel is denk ik ook niet het probleem.
zal is aan me pa vragen wat voor een koppelingsset in is gegaan als hij het weet.
Thanks Melvin.
Ik zou niet weten wat er anders aan de hand zal zijn, ik verdenk de koppeling(drukgroep of druklager) toch echt.
Ik hoor graag welke set er in is gegaan zodat ik op zoek kan gaan naar een nieuwe koppelingset@MonzaRon wrote:
heb jij de koppellingskabel al gecheckt, mario :hmmz
zeg het maar, het is mij een keer overkomen met een Ascona B,
ongeveer dezelfde symptomen, nieuwe koppellingsset erin in, nope :shock:
toen de kabel binnenste buiten gekeerd, bleek ie ergens te zijn gespleten,
nieuwe kaber erin, en de zaak was opgelost, pfff :Dbedoel maar zo, doe ff een check, dan weet je het zekers :wors
succes met een evt reparatie :thumbup
Hi Ron,
Hij koppelt wel gewoon, dus denk dat de kabel niet kapot is.
Ik zal ook de garage er even naar laten luisteren, voor de rest schakeld hij goed, koppelt hij goed alleen
dat geluid, ik moet zeggen gisterochtend was het geluid harder dan wanneer ik gistermiddag naar huis reed, toen was het geratel weer minimaal :wtfWeet jij welke koppelingsset ik evt. moet nemen? Zie er 2 bij opel-4-ever staan.
@GSE wrote:
C30NE is dezelfde krukas als een 30E….Ik weet niet welke plaat en drukgroep der gebruikt zijn maar normaal moet een 30E drukgroep en plaat en lager de zaak wel kunnen hebben.
Thanks Ben. Ik hoorde namelijk dat je een “speciale” koppelingsset nodig had?
Op de sit van Opel-4-ever zie ik 2 complete sets staan, maar ik weet niet welke ik moet nemen.Melvin (bettus accu) jij weet wat eronder is gegaan. Zou je misschien kunnen vertellen welke koppelingsset ik nodig zal hebben?
trap ik de koppeling in dan hoor ik een zacht schurend/blazend geluid alsof er 2 ijzerenschijven over elkaar heendraaien
laat ik de koppeling in zijn vrij opkomen dan hoor je een soort geratel.
Als ik de koppeling intrap voel ik ook heel soms een tikje bij mijn koppelingspendaal.
(als ik bijv. voor het stoplicht sta ofzo) -
AuteurBerichten