Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb afgelopen week maar ff een paar plaatjes geschoten van mijn Monza.











2 en halve week geleden de Rode Opel Astra Cabrio gespot op het terrein van de Lommerbergen van “Big Sexy”
Mooie wagen hoor!!Lekker 3 weken vakantie gehad en van de week de Monza gekeurd.
autootje mag weer tot november 2012 tuffen :-)
enkel hulppitmanarm vervangen ivm teveel speling….voor de rest “(volgens de keurmeester) in uitmuntende staat :thumbup@Goofy44 wrote:
Dan zou ik toch maar even achter de teller bak kijken of er inderdaat geen stekkertje los zit :???: :???: ;) ;)
Heb ik reeds gedaan…erg makkelijk klusje trouwens :thumb
Probleem opgelost, de garage heeft ook een corrigerende klap op het dashboard gegeven…blijkbaar hebben ze
gouden handen want bij hem deed het dashboard het meteen weer :worsKan het de Dynamo misschien zijn?
Of geeft dat meerdere problemen?Hahahaha….ja deze tik had ik al uitgevoerd :thumbup
@variant wrote:
Dag mario
dat zal vast een los contact zijn achter je dash..
Kilometerteller is mechanisch dus die gaat gewoon door ..
Econo is vacuumgestuurd dus die blijft ook werken .Ik neem aan dat je al een ”” technische tik “” hebt geprobeerd ?
gr Gert
5 september 2011 om 11:13 In reactie op: monza/senator 2.5 e bij warme motor moeilijker starten ????? #17890198Hi Ed,
Ik heb zelf ook in mijn Monza een 2.5E gehad….Ik had exact hetzelfde namelijk.
Nieuwe startmotor en nieuwe accu hebben de klus niet geklaard.
Toen had ik mijn ervaringen met anderen gedeeld en iedereen die ik sprak had hetzelofde probleem.Het lijkt idd of de accu haast leeg is, maar geloof me, hij zal altijd starten (is bij mij jaren goed gegaan)
Nu ik een c30ne heb is het wel iets minder als met de 2.5E maar ik heb het nu ook nog wel….alleen in mindere mate.5 september 2011 om 11:05 In reactie op: monza/senator 2.5 e bij warme motor moeilijker starten ????? #17890196Niks aan doen ….. dit hebben ze allemaal.
Ook al zet je er een nieuwe startmotor in.Gisteravond in de Zuidhoek (rotterdam-charlois) een donkerbruine Senator A2 die achter de Roteb reedt.
Kon het kenteken vanuit mijn raam niet zien helaas, er was een wolkbreuk waardoor het zicht erg slecht was.vanmiddag mijn Monza weer ophalen bij de spuiter.
Keienvanger was wat beschadigd door steenslag….en is weer helemaal bijgewerkt (als het goed is hahaha)probeer Rob van Opel4ever eens….misschien heeft hij deze onderdelen liggen.
http://www.opel4ever.nlgreetz,
mario
Ja klopt ik heb er 18 / 255 / 40 onder mijn Monza liggen :thumb
Nu kan ik dus eigenlijk zeggen dat mijn km teller exact klopt! Zonder buffer@champo wrote:
Eigenlijk niet vandaag, maar afgelopen weekend.
Ik heb mijn zusje en haar vriendin weer terug naar huis gebracht in Duitsland. Daar aangekomen bleek mijn tank geen 60 of 70 liter te dragen, maar 50 :wtf . Net bij de pomp viel hij stil na een kilometer of 3 flink stotteren. Mazzel dus :D :D :D :D .
Op de terugweg kwam ik erachter dat de Duitsers nog ergere links rijders zijn dan hier :swear . Gelukkig was het later iets rustiger en heb ik even op het pedaal gedrukt om te kijken wat hij doet. Naar de 180 gaat hij vrij vlot en dan schakelt hij door naar de 4. Vervolgens krijpt hij naar de 4000 toeren en de navi bleef hangen op 197kmh en de teller krap 170 king: . Is het normaal dat een 3l 24v 4 bak automaat niet doortrekt? Of had ik hem in die sport stand moeten zetten? Niet dat het niet hard genoeg ging, maar hij zou tot de de 6000 toeren gaan dacht ik.Ondanks het doorrijden vanaf Soest(bijna 200km tot de grens) Duitsland heb ik gemiddeld 1op10 gereden :wors
Dat zijn nog eens mooie cijfers 1 op 10 en dan 197 kms p/uur gassen :wors
Wel raar dat je navi 197 kms p/uur aangeeft terwijl je op de teller net 170 kms p/uur rijdt.
Normaal zit er een buffer tussen andersom :???:
Als ik op mijn teller 100 km p/uur rij dan ga ik op de navi 99 km p/uur…..een heel klein buffertje.
Als ik met mijn Rover 45 100 km p/uur rij dan ga ik op de navi 94 km p/uur….greetzz,
Mario
afgelopen vrijdag heeft mijn Monza een nieuwe drukgroep gekregen!
Gelukkig geen schrapend geluid meer met koppelen :wors
En wat blijft hij toch lekker rijden mijn autootje :wub@Goofy44 wrote:
@noci wrote:
gewoon een van een sennie B monteren, kleine aanpassing en die heeft kees westerdorf nog wel liggen is stavernisse.
Heeft iemand daar een tel nr van want ik zoek nog een rechter spatboard voor senator A1
BVD Eric (Goofy44)Dat is : mobiel 0654247393 of thuis 0166693187
veel succes :thumbupverwarmt zijn ze volgens mij wel vaak.
Electrisch weet ik niet….in mijn Monza in ieder geval enkel met stoelverwarming en niet electrisch verstelbaar.Maar ik zou Kees in Stavenisse gewoon even bellen zoals Rinus al voorstelde, hij heeft echt heel veel spullen voor de Monza/Senator. :thumbup
Hi Ron!
En al voorderingen omtrent de Monza?
Ook Nissan nieuws vind ik erg leuk :worsgreetz,
Mario
Hi ron,
ik heb even snel een filmpje gemaakt hoe het geluid bij mijn Monza is vanuit de wagen.
Ik weet niet of je het duidelijk genoeg hoort, maar dan heb je een idee hoe hij klinkt.:thumbup
[youtube:1obou6mg]http://www.youtube.com/watch?v=Iknxzs7dUCo[/youtube:1obou6mg]
giteravond de monza lekker gewassen.
En een afspraak gemaakt om mijn keienvanger te spuiten.
Er zijn een aantal steentjes opgekomen en hierdoor heb ik wat steenslag, er was ook al
een minimaal kleurverschil wat haast niet te zien is maar dit is dan ook gelijk verdwenen.
Kleur word speciaal door sikkens op maat gemaakt. :thumbupMooi werk Ron!!
Ziet er super uit zo :thumbup
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het geluid.
Ikzelf heb een rvs einddemper op mijn Monza zitten en dit klinkt ook erg dik moet ik zeggen.
Ik heb wel toendertijd voor een “standaard” look gekozen en niet voor een “sport” look.Als jij er nou een filmpje opzet dan zal ik dat ook doen :wors
Kunnen we vergelijken hoe het klinkt met een kompleet RVS systeem en met enkel een einddemper.groetjes,
Mario
Wat een kl*testreek zeg! :puke
Ik let zoiezo altijd wel op of ik een oude opel zie rijden.
Maar ik ben bang dat deze in onderdelen gaat eindigen.
Goed de marktplaatsen etc. in de gaten houden en misschien dat je iets tegenkomt waarvan je denkt….hee dit is een onderdeel wat van mijn mMonza is geweest.Heel veel succes, en ik zal ook goed rondkijken!!
:wors voor al het werk wat je hierin stopt twanni.
Ben heel benieuwd hoe dit project verder gaat.Wat de kleurencombinatie betreft…two-tone spuiten is inderdaad erg mooi op deze commo!
Ik zou persoonlijk gaan voor een kleurencombinatie met “klassieke kleuren”.
Kleuren die destijds veel werden gebruikt, niet zo’n schreeuwerige moderne kleur.
Maar over smaak valt uiteraard niet te twisten.Ik blijf dit project met belangstelling volgen.
Me-2 sluiten die hap….we mogen blij zijn dat er mensen zijn met deze hobby zodat we kunnen blijven rijden.
Hi Ben,
Dat bedoel ik inderdaad.
De LMM meter van een c30se en c30ne zijn identiek.En Ron,
jou oude filterhuis en mijn filterhuis zijn ook identiek, dus zou 1 op 1 moeten passen.
Ikzelf heb pas geleden nog mijn filterhuis vervangen omdat deze gescheurd was.
Ik heb toen mijn LMM meter aan mijn oude Monza filterhuis gemonteerd en past echt 100% goed.Ik zou zeggen gewoon doen en dat ziet er naar mijn idee beter uit dan een half filterhuis.
greetz,
mario
-
AuteurBerichten