Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Goossens Bjorn
Daarnet met men Monza naar turnhout gereden en merkte bij het snel optrekken dat hij begon te bokken. Bleek de benzine bijna op te zijn (pijl stond nog net voor het rood) en hij begon lucht te pakken. Hoog tijd om te tanken dus! Nu zag ik dat het dashboard van men Monza wel voorzien is van een tanklampje in het dashboard zelf maar het is niet op de vlotter aangesloten. Zijn er eigenlijk Monza versie’s waarin er wel een verklikkerlichtje zit dat bij een laag benzineniveau gaat branden (Monza A2, of Senator). Zou het mogelijk zijn dit in mijn Monza te bouwen?Beste Bjorn,
Als het goed is moet het lampje het gewoon doen…bij mij werkt deze namelijk wel.
Al moet ik zeggen dat ik het a 2 dashboard heb.
origineel gepost door Goossens Bjorn
Heb een volledig nieuwe uitlaat van voor tot vanachter bok Opart in Schelle gekocht voor 150€Wow!!!
Als ze deze nog steeds compleet verkopen wil ik wel 2 setjes hebben:worsIk heb voor de complete nieuwe uitlaat +/- 800 euro betaald!!
Mooie Bak hoor Rinus.
Ik vind hem eigenlijk veel mooier dan je op email tegen mij hebt gezegd.
Zoals al gemailt ik zal hem van de week is even in het eggie komen bekijken.Enne wit is op dit moment weer in de mode….dus helemaal toppie!!
origineel gepost door DevilraY
Originally posted by charlois187
want hoe rot het ook klinkt een Monza (GSE of niet) is niet echt opgewassen kwa snelheid met een moderne sportwagen.Niet? Een maand terug moest een Porsche Speedster het toch afleggen aan het stoplicht naast m’n (motorisch originele) GSE. OK, het was een Speedster en geen 911, maar toch, het was een moderne Porsche….:D
Een porsche boxter bedoel je neem ik aan?
acceleratie 0 – 100 in 6,9 seconden dat is de langzaamste die ik kon vinden….Hoe tof ik ook een GSE vind….dat moet ie afleggen.
Of de Porsche rijder liep te slapen of jij hebt toch stiekem motorisch iets aangepast:afroorigineel gepost door MonzaRon
bedankt, Mario, nogmaals welkom….hey mijn zoon heet ook Mario,
en heeft ook een Coupé, :hmmz, alleen geen Opel maar een Hyundai :P :mad:thanks Ron,
We vinden elkaar denk ik wel vaker op dit Forum.
gold Monza’s rule:thumbup!!Hoi GSE,
Ik snap je helemaal laat ik dat voorop stellen.
Het enige waar wij in verschillen is dat ik de Monza A1 toch iets mooier vind dan de A2…door de chrome bumpers ziet hij er toch klassieker uit….dit is gewoon een kwestie van smaak.Voor mij doet snelheid er totaal niet toe, enkel het pure van vroeger doet mij wat en of mijn Monza nou snel of langzaam is doet er voor mij niet zo toe.
Hij laat mij nooit in de steek en ik vind hem snel genoeg.
Al zal een 4 bak ongetwijfeld beter lopen dan een 3 bak, maar 1 ding is zeker mijn Monza is 28 jaar oud en de versnellingsbak (ook al is het een 3 bak) werkt nog perfect, dus betrouwbaar is het zeker.Ik persoonlijk vind dat een Monza echt origineel moet blijven en dat er geen “poes pas” op geschroeft moet worden.
Maar dat is ieder voor zich natuurlijk….we houden allebei van het model enkel op een andere manier denk ik.Groeten,
Charlois187
origineel gepost door MonzaRon
Wat mij betreft mogen beiden topics blijven :thumbupHet is altijd weer boeiend voor het totaal overzicht,
niet dat iedere Monza in beeld komt, tja, niet alle
eigenaars van een Monza zit in een forum.
maar wel de Monza’s waar het allemaal bij de topicmaker om draait, de A1 en nu de A2 erbij , en dat moeten we respecteren. :PEn dat er dan een ’tweespalt’ is, met 2 topics, dat nemen we dan maar op de leesbril toe :D
Kijk maar eens wat een verschil van uitvoeringen, heerlijk,
en wat een verzameling al in beide topics, vol met Monza’s :kewlpics
========================================Nu gaan we weer ‘On Topic’
hier heb ik er weer 1, staat al een behoorlijk tijdje op MP,
maar is tot op heden nog niet aan de ‘man’ gebracht.OPEL MONZA 3.0E AUTOMATIC
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 02-03-2010
Datum eerste toelating 09-04-1986
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-01-1999
Datum eerste afgifte Nederland 09-04-1986
================================

Beste Ron,
Deze Monza is van een vriend van mij.
Zijn naam is Martin en woont in Spijkenisse…Hij heeft deze Monza al jaren en heeft er ook al veel aan gedaan.
Maar hij rijd er werkelijk veel te weinig mee, waardoor hij technisch er ook niet beter op word lijkt mij.Hij wil er nu van af omdat hij een Opel Manta wilt gaan kopen…..ikzelf zou zeggen een Manta is erg mooi, maar voor mij gaat er niets boven de Monza’s.
…PS vind het wel erg zonde van de “Viper Strepen”
vind ik er werkelijk niet uit zien!origineel gepost door GSE
4-gang automaat is een must 3-gang is klote,lekken vaak schakelen lang niet zo mooi als een 4-gang,en de 3de gang is op 1 op1 wat veels te veel toeren maakt voor een 25E/30E.
Als ik een tijd in mijn A2 heb gereden met 4-gang dan is het echt klote om weer naar een 3-gang te moeten:geen fatsoenlijke kickdown oneindig veel toeren en minder acceleratie,en een gezuip zonder einde.Ik heb hier de hele handel liggen bak en toebehoren om in mijn Monza A1 met C30NE met jetronic te leggen (wat maar een lelijk verneukt ding is) maar wat technisch wel in goede staat is en op LPG loopt.
Als ik 2 dagen de tijd heb dan gaat ie erin.Verder heb ik nog een zwarte GSE die in super staat is met bijna alle opties zoals:
leer-airco-electrisch open dak-bc-elecrische ramen-Ronal 7×15 i400 velgen in kleur van auto-Wiechers veerpootbrug-mattig grill-koplamp wissers-digidaschbord-C30NE 177pk-4gang automaat met winterstand (uit Senator B)-Senator B 24V eindemper-Mattig booskijkers-electrische spiegels-ABS-electrische motorverwarming-CV alles werkt 100% ook de ABS en A/C.Die GSE is compleet gespoten en gelast en der komt nog een hoogte verstelbaar stuur in en grotere velgen vind 15 persoonlijk te klein 17 of 18 is mooi.
Beste GSE,
Ik ben het niet helemaal met je eens moet ik zeggen….ik heb een 3-gang automaat, en lekt geen druppeltje en ook voel je de overgangen van de versnellingen praktisch niet.
Als ik een echt snelle wagen zou willen zou ik wel een nieuwe astra OPC kopen of zoiets…Ik vind dat je een Monza moet laten glijden IPV het gas intrappen tot de grond….want hoe rot het ook klinkt een Monza (GSE of niet) is niet echt opgewassen kwa snelheid met een moderne sportwagen.Ik ben wel benieuwd naar jou zwarte GSE aangezien het me wel aantrekt hoe jij jou wagen omschrijft…Lijkt me wel mooi moet ik zeggen (ook al hou ik persoonlijk ook van “Stock” Monza’s)
Ja op zwart zie je inderdaad de kleinste oneffenheden….
Maar ik vind het toch wel een hele mooie kleur voor een Monza.
Zelf was ik op zoek naar een goudkleurige aangezien ik de combinatie met goud/en een beige/bruin interieur
persoonlijk erg mooi en luxe eruit vind zien.
De binnnenschermen zijn wel erg belangrijk bij zowel de monza’s als senators…..Bij mijn vader is +/- 15 jaar geleden bij zijn Opel Senator het blok onder de motorkap vandaan
gevallen omdat de binnenschermen verzakte…was echt bizar…ikzelf was toendertijd een jaartje of 15
en had zoiets nooit verwacht!Dus persoonlijk vind ik dat het belangrijkste om aan jou wagen als eerste aan te pakken….ook voor je veigligheid natuurlijk.
Maar al met al een super mooie Monza…..wees er zuinig op (maar dat zal je ongetwijfeld wel doen)
Mvgr,
Charlois 187
Beste Ckad..
Gelukkig maar toch….dan blijven we deze mooie verschijning tenminste op de Nederlandse wegen zien.
Is dat jou wagen op de foto?
Errug mooie kleur moet ik zeggen.
Een 4 bak automaat is inderdaad wel fijner ja…..scheelt een hoop benzine en motorgeluid.
Zelf heb ik nog de originele 3 bak automaat eronder liggen…welke overigens errug soepeltjes schakeld.Ga je zelf de carrosserie aanpakken?, en wat moet eraan gebeuren?
groeten,
Mario (charlois187)
super zeg….zoals jij je wagen bent nagegaan heb ik dat ook gedaan.
Tot mijn verbazing was er bij mij ook weinig tot geen roest….ook niet op de onzichtbare plekken.
Alleen de binnenschermen waren redelijk rot…maar daar zitten nu nieuwe in….dus ook dat probleem verholpen.
Wat ik ook vergeten ben te vertellen is dat de originele KM Stand pas 72500 is (ik heb hem gekocht bij 63000 km)…De wagen heeft van 1994 tot 2006 stilgestaan in Hamburg (verwarmde garage) dit alles is ook aantoonbaar….dus eigenlijk is het blok net ingereden!!hahaha…..toen ik hem kocht ben ik meteen begonnen met het verbeteren van de wagen.
Ook heeft mijn vaste garage ernaar gekeken (hij was ook meegegaan toen ik deze monza ging bekijken)
en hij vind de wagen echt in uitmuntende staat.
Ook in Dronten (M&M) bij de meeting heb ik vele positieve reacties gekregen (toen waren de deuren nog niet eens behandeld en was ook nog niet alle roest weggehaald).Eigenlijk rijd ik dagelijks met mijn Monza, aangezien hij van stilstaan ook niet beter word.
Enne ik heb hem nu anderhalf jaar en hij heeft me nog nooit laten staan.
kortom ik vind het superwagens!En wil deze zo lang als het kan houden.groeten,
Mario
Geen dank Ron,
Ik ben er ook heeel erg blij mee….volgens mij heb ik een aantal maanden geleden nog een deur gekocht bij jou.(een blauwe deur)
Kan dat kloppen?
Ik heb de deur trouwens niet gebruikt want de deuren die erin zaten waren nog zeer bruikbaar…maar je kan nooit te weinig onderdelen hebben zal ik maar zeggen.
Ikzelf woon in Rotterdam en had 2 en een half uur in de wagen gezeten.Ik heb nog vele nieuwe foto’s van mijn wagen, die zal ik tzt ook nog wel plaatsen.
PS….die van jou ziet er ook nog geweldig uit….mooie kleur trouwens:P:wors
Groetjes,
Mario
Zie hier een foto van mijn Opel Monza 2.5 E.
Deze is geimporteerd uit Duitsland in 2007.
Sinds ik deze in mijn bezit heb is er al erg veel aan veranderd/verbeterd….zie hieronder.Wat heb ik tot nu toe laten doen eigenlijk aan mijn Monza.
Compleet nieuwe uitlaat gemonteerd.
Nieuwe draagarmen voor.
Nieuwe stuurkogels (allemaal)
Nieuwe fuseekogels
Nieuwe pitmanarmen (zat een beetje speling op)
Nieuwe Mattenset
Nieuwe ankerplaten
Nieuwe Voorruit (helaas niet met de antenne erin verwerkt)
Nieuwe raamrubbers
Nieuwe schijfremmen + blokken
Nieuwe Remlijdingen
Nieuwe Benzine tank
Nieuwe pakkingen bij de motor (kleppendeksel + spruitstuk)
Nieuwe binnenschermen (links en rechts)
nieuwe dorpels (links en rechts
ook zijn de beide deuren afgeslepen en nieuwe stukken ingelast…ook meteen maar met Dinitrol behandeld de hele boel….de roest zal ook niet meer terugkomen nu :P
Mijn wagen is nu dan ook 110% roestvrij!!!Nieuwe bezineleiding….deze is een week geleden gesprongen tijdens het rijden naar mijn werk…..ik liet een hele streep benzine achter me op de A15!! Ik reed 5 op 1 ongeveer!hahahaha.
zie hieronder een foto van mijn trots…..



-
AuteurBerichten