Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door MonzaRon
Voor het Laswerk en Dinitrol ?? :ohoi ron,
dit was voor roest verwijderen, nieuwe stukken in deuren inlassen, dorpels inlassen, onder achterbumper nieuw stuk ingelast + alles onder de bumpers en stootstrips spuiten.
Kortom ik heb niets gedaan, mijn plaatwerker heeft alles gedaan voor mij….dinitrol behandeling zat er ook bij.(deuren balken onder de auto…en voor de rest onder de wagen ook nog getectyleerd…om de duivel roest zo goed mogelijk proberen weg te houden.
tot nu toe gaat dat erg goed:thumbupvoor de binnenschermen was ik totaal euro 6 of 7 honderd kwijt incl spuiten.
met vriendelijke groeten,
mario
een beetje erg laat maar zie hieronder een aantal fotootjes zoals belooft.




Ook een paar fotootjes van de motorruimte, welke er ook naar mijn mening er goed uit ziet.
Binnenschermen compleet laten vervangen door nieuwe en uiteraard ook maar gelijk laten spuiten


groeten,
Mario
origineel gepost door charlois187
Hoi Chris,Super inderdaad zo’n mooie Senny….vind ze zelf ook erg mooi….en ze rijden idd erg lekker.
Autobedrijf schobben in Rotterdam Charlois…..echt een superplaatwerker (Joop is zijn naam)
Zit al een jaar of 30 in het vak……Mijn Monza is daar helemaal roestvrijgemaakt….inclusief nieuwe dorpels, onderkant van de deuren uitgeslepen en nieuwe stukken ingelast, en diverse kleine plekjes….dit is een jaar geleden nu en geloof me 0,0 roest is terug.Succes met het opknappen van je Senny.
groeten,
Mario
Ik was voor alles bij elkaar zo’n euro 1500,- kwijt.
origineel gepost door Ghanz
hm.. die dinitrol behandeling hebben we hier niet zulke beste ervaringen mee….Goedemorgen hans,
Ieder zijn eigen ding toch?
Zolang de roest maar wegblijft vind ik het helemaal ok.
Wat heb jij gedaan als anti roest behandeling?Tof Ding Obelix :thumbup
Een beetje TLC en deze wagen ziet er weer tof uitking:Geef hem ook anders een Dinitrol behandeling na het verwijderen van de roest….ook erg belangrijk dit te doen…..
Hoi Chris,
Super inderdaad zo’n mooie Senny….vind ze zelf ook erg mooi….en ze rijden idd erg lekker.
Autobedrijf schobben in Rotterdam Charlois…..echt een superplaatwerker (Joop is zijn naam)
Zit al een jaar of 30 in het vak……Mijn Monza is daar helemaal roestvrijgemaakt….inclusief nieuwe dorpels, onderkant van de deuren uitgeslepen en nieuwe stukken ingelast, en diverse kleine plekjes….dit is een jaar geleden nu en geloof me 0,0 roest is terug.Succes met het opknappen van je Senny.
groeten,
Mario
Rubbers en ramen passen 100% zeker op zowel een A-1 als A-2
Ikzelf heb een Monza A-anderhalf;) uit ’82 en er zit een nieuw raamrubber van een Monza GSE in
en een nieuwe ruit van inderdaad de carglass (gelukkig nog wel een getinte ruit)
Dit samen paste perfect.Hoi GSE,
Nee was het maar waar :D
De schijven zijn “de standaard” schijven….Ik heb wel een hele mooie set gezien op MP
voor 1200 euro….vind ik dan wel weer te duur aangezien mijn Monza goed genoeg remt met de
standaard schijven…..Maar idd het lijkt net of er monster remmen op zitten!!:thumbup
Ik heb mijn Monza nu 1,5 jaar ongeveer en heb toen ik hem had gekocht meteen voor en achter
nieuwe schijven gemonteerd…de oude waren zo krom als een hoepel!:Dop het topic show hier je import monza staan nog een paar fotootjes voor de gegadigden:D
Ik zal van de week even fotootjes van dichtbij maken en dan kunnen jullie de ruimte zien wat nog over is.
Op de foto van de zijkant zie je ook helemaal de banden niet….had ze met bandenzwart (wetlook) behandeld waardoor ze als het ware zijn verdwenen op de foto:odankjewel allemaal voor de positieve reacties :thumbup
Wat betreft verlagen….de ruimte valt reuze mee…en hij lijkt in werkelijkheid niet zo hoog op z’n poten te staan.
de foto die je hebt bewerkt Ron…ziet er supervet uit….maar toen ik deze foto had genomen stond mijn Monza niet op een rechte weg waardoor hij idd hoog op z’n poten lijkt te staan.
Bij de foto’s van schuin van voren zie je dat de ruimte lang niet zo groot is als op de foto die jij bewerkt hebt.
Wanneer de eerst volgende meeting is zal ik zeker van de partij zijn en dan kunnen we elkaars Monza is als broers naast elkaar zettenking:Enne Rinus…..Ik bel je van de week even om hem bij je te komen showen:cool:
Hallo Allemaal,
Na lang nagedacht te hebben het ik toch maar besloten
om nieuwe velgen voor mijn Monza te kopen..wilde in eerst instantie de wagen helemaal origineel houden.
maarja….in de zomers zal ik met mijn nieuwe BBS 9J velgen gaan rijden:thumbup
En in de winter zal ik mijn oude vertrouwde 14 inch Ronals weer tevoorschijn halen.Er zitten nu de volgende maten onder :
Voor : 225 / 40 / 18
achter : 255 / 35 / 18….errug breed…maar loopt niet aan gelukkig!!zie hieronder een paar fotootjes….zijn niet al te best zijn met mijn Iphone gemaakt:(




Hallo Allemaal,
Ik heb mijn nieuwe velgen uiteindelijk gekocht.
Het zijn 18 inch BBS velgen geworden met voor 225 / 40 / 18 en achter 255 /35 / 18
ze lopen gelukkig niet aan en ik vind het super mooi staan voor de zomermaanden…in de winter gaan
de oude vertrouwde 14 inch Ronals er weer onder,zie hieronder een paar fotootjes:cool:


origineel gepost door MonzaRon
Oh, ik heb wel brieven binnen gehad, hoor, van garagebedrijven.
Zo in de trant van…Voor je Monza krijg je 750 Euro slooppremie:o, als je bij ons een Renault koopt.
Om je te bescheuren :pukeBij zo’n eerste brief die ik krijg, stap ik in de Monza,
en lever hem, ja, de brief, persoonlijk bij de aangegeven dealer[baas]……..
en met de mededeling dat zij de zaak beter vandaag kunnen
sluiten dan morgen door die ‘gekmakerij’ van de
importeurs/dealers en ik maak een copie en rij er daarna mee naar
de krant, want die vinden dit ook wel ‘lekker’. :PIk vind peroonlijk dat auto’s op bepaalde leeftijden gevrijwaard moeten zijn
van zo’n uitnodiging op dit soort ‘uitvaarten’.:DTis gewoon te ziek voor woorden, dat mensen erin trappen,
in dit sloopverhaal, zij moeten altijd minimaal 3 tot 4 duizend bij doen,
want aankoop van een andere auto is verplicht, een beetje dit erbij,
afleverings kosten, blabla verhaal, en je hebt jou slooppremie weer ingeleverd.
Door die slooppremie kunnen de garages de prijzen kunstmatig hoog houden.
Dus er is er maar 1 de sigaar, en dat is wederom de klant. :thumbdownDe slooppremie is alleen in het leven geroepen voor garages/dealers/fabrikanten,
als een soort ruggesteun in ‘recessie’ tijden,
maar het ‘domme’ volk moet daaronder lijden. :fy1Als je bijv al ziet dat een afleveringsbeurtje van een klein Toyota’tje,
met alle respect voor het merk, al 750 euro kost,
en kijkt of leest wat jij daarvoor krijgt,
wat stelt dan die slooppremie dan voor. :hmmz=======================================
Ps: ja ik weet dat dit niet echt tuishoort in deze topic,
ik krijg al tranen in m’n ogen als ik zo’n mooie Senator bij het ‘Slachthuis’
zie staan, zijn domme baasje achterlatend met een financiele aderlating. :cry:cry:cryRon,
Wat je zegt….heb exact dezelfde brief thuis gekregen.
Kreeg ook euro 750,- terug voor mijn Monza.
Heb de garage opgebeld (was Peugeot trouwens) en heb haarfijn uitgelegd dat ik mijn Monza niet eens zou willen ruilen tegen een nieuwe Peugeot (ook niks ten nadele van Peugeot) maar het lijkt wel of de mensen het niet snappen dat er mensen zijn die hun wagen als hobby hebben.
Ook al valt de motor uit mijn Monza, zelfs dan doe ik hem niet weg, maar laat ik gewoon weer een nieuwe motor inbouwen bij wijze van spreken.Ik vind het ook doodzonde dat die Senator nu gedoemd is om gesloopt te worden, zou hem zelf wel willen hebben als ze hem compleet zouden verkopen.
origineel gepost door GSE
Goede bekende van me 18 inche onder zijn Senator:http://www.users.bigpond.net.au/greenvk/
20 inche gaat ook wel,alleen dan moet je een erg platte band hebben,wat het comfort niet echt ten goede komt.
ja kan idd ook nog…maar een band van 30 hoog vind ik al oncomfortabel genoeg:hmmz
origineel gepost door henkjan_80
19 inch onder een Monza? Zal wel bruut staan maar m.i. past dat niet bij de auto. Gelukkig valt over smaak niet te twisten…..Je moet er idd van houden…Maar een paar mooie velgen vind ik nooit weg.
Zolang de rest maar standaard blijft dan vind ik het ok.
Maar als je achter de wagen zou staan zou je misschien wel ter plekke van gedachte veranderen…was er breed aan de achterkant.greetzzz.
Supervet….geen andere woorden voor:wors
Helemaal ens met je Rinus en GSE!!
het is echt te belachelijk voor woorden dat dit soort wagens op de sloop belanden.
En wat komt er voor terug….Plastic wagens zonder uitstraling!!
Alles lijkt op elkaar tegenwoordig…en ze zijn bang om van het zogenaamde ideaalbeeld af te wijken.Ikzelf vind het errug leuk om alle plaatjes van de monza’s te zien!
Ga vooral door Astrawez….Ik was er niet van op de hoogte dat er nog zoveel waren.
Bij mij in de randstad heb ik er pas 2 gezien de afgelopen 10 jaar!!
(en met de mijne erbij nu 3…..en ik ben de enige met een A-1:D Hier nog een paar fotootjes:thumbup



[img]Ik ben van de week naar een velgenhandel geweest en heb de
BBS Le mans 19 inch met 255 / 30 / 19 achter en 225 / 30 19 voor!!Stond errug bruut en liep nergens aan……maarja ik wacht voorlopig wel met het aanschaffen
van deze velgen aangezien mijn huis te koop staat.En de oude stijl BBS velgen vind echt ook werkelijk super mooi, trouwens.
origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door charlois187
Ziet er inderdaad toppie uit Ron:thumbup
Ikzelf zit aan 17 of 18 inch te denken en wil graag voor een kleine “rand” en achter een wat diepere rand….
voor 225 en achter 235 is dat mogelijk met 17 inch?
welke maat zit er op jou Monza?Heb er zelf 205 op zitten :thumbup
Maar wat ikzelf wel mooi vond, dat zijn deze Ronal velgen:wub
Origineel Ronal, maar toch anders……breder
hier en foto:
dat bedoel ik inderdaad….dat is echt super.
Maar die Ronals zijn niet te krijgen zo toch?
Moet je zelf breder laten makenorigineel gepost door MonzaRon
Ik heb bij die velgen van mij een Tuv/keurings rapport, 7 velletjes,
daarin staat beschreven, dat die velgen goedgekeurd zijn voor de BMW 3 serie, tot bj 2002.
[voor zo goed als ik het lezen kan dan]Ik heb zelf de 16” velgen eronder, et-waarde 30, steek 120,
zonder problemen, ok,
de centreerringen voor moesten op maat gemaakt worden.
De banden blijven netjes binnen de schermen [zie foto]
heb bijna geen comfortverlies, en dat was wel mijn vereiste
bij aankoop van andere alu velgen,
en bij de keus om 17” te nemen nam die kans wel toe.:hmmzBen er zeer content mee, en ook in mijn omgeving hoor ik
niets anders dan lof over de velg/maat keuze.
De verhouding velg-band-auto is optisch perfect,
Over de keus velg, tja, dat ligt bij een ieder anders.Succes Mario, met jou keus :jerry
Ziet er inderdaad toppie uit Ron:thumbup
Ikzelf zit aan 17 of 18 inch te denken en wil graag voor een kleine “rand” en achter een wat diepere rand….
voor 225 en achter 235 is dat mogelijk met 17 inch?
welke maat zit er op jou Monza?Super….thanks voor jullie antwoord Ron en GSE.
Ik ga hier en daar even Rondsnuffelen….Ik zit zelf te denken aan BBS velgen 17 of 18 of 19 inch.
Kunnen BMW velgen er onder?
Deze hebben ook steek 5 x 120 -
AuteurBerichten