Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey Rinus,
Deze vraag had je ook al eens voor mij beantwoord:D
Maar dat de hele staat vergeven is van de witte rook….dat kan maar is zeker niet altijd
het geval….bij mij in iedergeval niet.wilde ik ook net zeggen Jerremy :-)
Kijk ook even in je koelwaterresevoir…bij mij zat hier ook ee olieachtige substantie bij.
Hallo Conrad,
heb hetzelfde euvel gehad met mijn oude omega, bij mij was het de koppakking.
dorpels…had zelf een omega A en die waren echt weggerot….Motorisch niets aan de hand.
Had een 2.6 dual ram ging als de brandweer en had 350.000 kms weg!Hoi Ben,
hoop ook wat foto’s te zien…ben wel errug benieuwd nu!
Jammer dat het niet lukt.Wow!!! te koop??
Gisteren op de Wolphaertsbocht in Rotterdam Charlois een erg mooie Oranje Manta met
uitbouwset van Irmscher!!:wors
Van iemand op het forum toevallig!Hoi Ron (Monzaron),
Dankjewel voor je hulp om weer te kunnen inloggen op het Opel-Forum.
Ben binnen 1 dag geholpen.
Wat word de a-2 toch mooi zeg!!:worsIk vind het er erg tof uitzien….staat ie lekker breed net als bij mij.
Ik heb ook 18 inch 255/18/35 BBS Le Mans (oorspronkelijk voor BMW) eronder.Dat is goed nieuws maarten……
Ik heb hetzelfde probleem, hij word wel warm maar pas na 25 minuten ofzo…en dan warm niet heet.
Misschien een stomme vraag….maar hoe heb jij hem doorgespoeld? moet er wat gedemonteerd worden?Thanks Ron,
Ik moet nog even kijken of ik tijd heb, aangezien ik net een nieuw huissie gekocht heb, en daar
ook nog het een en ander moet doen.
Tis voor mij (vanuit Rotterdam) natuurlijk wel een flinke rit….en dat met 1 op 5.5…pffff
zijn aardig wat liters…:hmmzMisschien een stomme vraag.
Ik ben er nog niet bijgeweest dus weet ook het adres niet.
Kan iemand mij daar aan helpen?Heb precies hetzelfde met mijn Monza….door de middelste roosters komt enkel koude lucht.
origineel gepost door ckad
Het blok kan er zeker wel tegen. Geen probleem. Als je maar een goede installatie hebt waarbij de motor niet te arm loopt. De betere LPG bedrijven weten dat wel.M.b.t. de prijs. Zelf doen ca. 750 – 850 euro. laten doen ca. 1000 – 1600 euro. E.e.a afhankelijk van je wensen naturlijk.
Inbouwbedrijven zijn er genoeg. Aanrader Vogels in Son.
Vogelsthanks Wil,
Ik heb even op de Site gekeken….ziet er goed uit.
Maar hoe kan ik weten welk systeem ik nodig heb?
Mijn Monza komt uit Nov. 1982 en heet een 2.5E blokorigineel gepost door GSE
Ik heb gas in de Monza A1 zitten en deze loopt probleemloos op gas vermogens verlies kan ik ook niet merken maar dat door het mengstuk van 35mm diameter dat voor de luchtmassa meter zit,met andere woorden de motor word door het mengstuk enorm geremt en zonder mengstuk op benzine is ie echt enorm pittiger.Het mengstuk is 35mm en de luchtmassa meter is 65mm dus de motor krijgt maar 1/3de tot 50% van zijn lucht die ie zonder mengstuk krijgt,dit is ook goed in toeren te merken boven de 5000 is er niet veel meer loos omdat ie niet genoeg lucht krijgt.
En dat een Opel blok slecht tegen LPG kan is weer het nieuwste wat ik hoor:mijn eigen kop had ruim 80.000km op LPG gelopen en der was 0.0 schade te zien dat de kleppen waren ingeslagen en dat was een kop zonder harde zittingen,wat kapot gaat zonder beveiliging is de luchtmassa meter die kan als je pecht hebt naar de klote zijn na een backfire,en van een 30E met grijze injectoren zijn die lastig te vinden met nummer 0 280 202 007….
dankjewel voor je email,
Maar zijn er systemen die voor een Monza/Senator erg goed werken?
En dat backfire, kan dat voorkomen worden?
Ik heb zelf een 2.5E uit Nov. 1982.
Ik weet niet of je hier iets mee kunt.origineel gepost door Black_Commo
dinsdag of woensdag zag ik een beige monza rijden bij de Katendrechtse lagedijk in Charlois Rotterdam. zie hem wel vaker staan. neem aan dat charlois187 is ?Ja dat ben ik inderdaad :D
rij daar werkelijk dagelijks langs.
Als het goed is zie je hem altijd staan op de Dorpsweg.Groeten,
Mario
egbert de boer heeft nog verschillende interieurs liggen voor monza’s.
op google egbert de boer intikken en je komt er vanzelf.6 november 2009 om 07:40 In reactie op: ff een klein vraagje over het belastingvrije en keuren #17545958het is inderdaad 31-12-86
Staat er mooi onder Obelix:kewlpics
Wel grappig zijn precies dezelfde velgen als de rekord die hier in Rotterdam rondtuft.origineel gepost door MonzaRon
Heb het ritje gemaakt naar Zeeland :o
Met vrouwlief een dagje Zeeuwse Monza’s beleven:D:D:D
====================================
Zomer in Zeeland, hoor je vaak zeggen, nou, vandaag was het
huilen met de pet op, het kwam met bakken naar beneden :cryDat was euh…… dubbelzinnig bedoeld :hmmz
==============================2 Monza’s op het programma, een witte GSE bj85 [mp] en de blauwgrijze 2.5 Aut. bj83 [mp]
hier mijn verslag van het bezoekje aan deze 2 ‘Nederlandse’ Monza’s
in het land van ‘Antje’ ;)De GSE was een redelijk mooie Monza, beetje mat geslagen,
met hier en daar een beetje ‘hardnekkige’ roest,
Portier en voorscherm + rand achterscherm zijn aan vervanging of laswerk toe :mad::DVan binnen een beetje uitgeleefd, dash veelvuldig ingescheurd en de
voorstoelen hebben een holletje waarin je je lekker kunt nestelen,
het zitcomfort is daardoor flink aangetast, uistappen uit deze Monza vereist ietswat klimwerk :D :oTrek je motorkap los, zien we daar een 6 cilinder, die nog warm was, maar redelijk droog :hmmz
De sleutel erin en starten maar, starten en lopen,
in het begin onregelmatig en na 15minuten…….nog steeds onregelmatig [kmstand 260.000] :thumbdownDe koppelingspedaal [5bak] zie je bij het stationair lichtjes op en
neer komen, in een versneld tempo dan wel te verstaan
trek je het pedaal iets omhoog, trilling weg, maar dan horen we iets slippen :hmmzKijk ik naar de linker veerpoot, bijrijderskant,
daar was ie al flink bruin aan het doorkomen
ook hier moest vakkundig het een en ander aan gelast worden :cryOnderaan de raamlijsten, bij 1 klapraampie achter, en in de raamgoot achter bij de klep ook opgezwollen plekkies die
de aandacht nodig hadden van een goede plaatwerker.
ennuh niet te vergeten, de bijrijders koker was voorin luchtig :DRemschijven voor en achter + banden waren in mijn ogen op.
maar toch ermee door het APK gekomen :hmmzDe rest was goed aannemelijk, maar de prijs zat me tegen,
meer door het onregelmatige optreden van het motorblok :hmmzHet beeld van deze Monza was me duidelijk, deze wagen heeft optisch en technisch een stevig injectie nodig,
om weer vol aanzien te kunnen verwerven.
Qua opties is er weinig te bewonderen, antenne in voorruit en digidash, boordcomputer,de rest standaard.:mad:==============================================
Let op, de wagen is nu nog redelijk acceptabel, maar volgend jaar moet
er flink geinvesteerd worden, want de APK van nu lijkt een wassen neus.
==============================================Mel al het laswerk en spuitwerk heb ik no probs,
maar al die technische investeringen maken van deze Monza een
uidaging die klauwen geld kan gaan kosten, te denken valt aan een
andere motor, nieuwe koppelingsplaten, remschijven ++
nieuwe banden etc etc.vanwege privacy laat ik de foto’s achterwege, kijk daarvoor op mp ;)
denk, laat ik het maar ff posten hier, iedere liefhebber mag er het zijne van denken.
Je kan denken, hey iets voor mij, of denken, blijf lekker thuiis :D
voor de nieuwe eigenaar even dit:
wens je veel klusuren en succes met deze Monza GSE.;)later de blauwe 2.5……..
allereerst super onder woorden gebracht Ron:thumbup
Eigenlijk hoeven de mensen nu niet meer te gaan kijken met jou zeer gedetaileerde omschrijving:wors
Als er nou mensen hier op het forum ook in een koningklijkeking: bak willen rijden zullen we eerst jou bellen om eens een blik te gaan werpen!!:P
Wat je zegt, aan het plaatwerk is wel iets te doen, maar om er nou eigenlijk meteen een nieuw hart in te stoppen, lijkt me wel heel veel werk meteen.
Je hebt in ieder geval goed vergelijkingsmateriaal met je eigen Monza om een andere te kunnen gaan beoordelen.Nog heeeel veel succes met het vinden van nog zo’n mooi exemplaar (in wording misschien dan voor de nieuwe die je wil gaan kopen.)
heb er zelf 35 x 18 x 255 eronder liggen.
et waarde 35Hoi ron,
maar jij hebt toch een 3-bak TH180 en dat 3-literblok?
Waarom zou je deze laten staan dan?…..heb je toch een reserve blok/bak.Of wil je stiekum voor een ander blok gaan…..een 24 v misschien?:P
Hoi Obelix,
Bij mij in de buurt rijd er ook een Rekord met 17 inch eronder.
Staat naar mijn mening erg tof…..et waarde weer ik niet maar ik weet wel
dat het 100 % 17 inch is.
Ik zou zeggen…..eronder gooien die dikke sloffen :-) -
AuteurBerichten