Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door charlois187
thanks Rinus.
Weer een goede tip ontvangen.PS…gaan jullie nog naar MM van het weekend?
Ik ben er nog niet helemaal uit….moet van het weekend de babykamer
ook ophalen in Sliedrecht en in elkaar flanzen.:hmmzYes, ik ga zowiezo, en Martijn komt vanuit Friesland (hij zit daar dan). Mocht je gaan, kunnen we samen oprijden. Geef dan ff een seintje, kunnen we tijd en zo afspreken.
Ik laat je zoiezo nog even wat weten, ik ben er nog niet helemaal uit :o
origineel gepost door Arjen
Let op, die veerschotels van MM zijn van een Corsa of Vectra, daar heb je niets aanVolgens de Site zijn het Monza Schotels…anders heeft OPel4Ever ze ook nog wel liggen.
thanks Rinus.
Weer een goede tip ontvangen.PS…gaan jullie nog naar MM van het weekend?
Ik ben er nog niet helemaal uit….moet van het weekend de babykamer
ook ophalen in Sliedrecht en in elkaar flanzen.:hmmzdankjewel voor je emailtje.
Dan kan je ook net zo goed gelijk de draagarmen ff schuren en lakken/tectyleren.(vliegroest)
De draagarmen zijn nog goed, deze heb ik al bekeken.origineel gepost door MonzaRon
Welke LPG installatie voor LjetronicLees veel over verschillende lpg systemen,
maar volgens info van een monteur,
is G3 het veiligste voor onze blokken :hmmzgaan we over naar zeg maar G2, dan zal de kans
op een backfire kunnen toenemen, ook evt met
toevoeging van een ‘extra klep’ :hmmzVraag je weer aan een ander, dan is het weer pfff, ja zeg het maar :wors :wtf
De interesse is er nu, aangezien we een
keuze moeten maken, of de A1 in de verkoop,:mad:
of we doen er een LPG installatie in.:hmmzDoor de aankoop en het gebruik van de A2 krijgen we minder tijd voor de A1,
Het zou zonde zijn, om deze A1 achter gesloten deuren te houden.:mad:
Dus andere optie is om er een Lpg installatie in te laten bouwen,
om er dan een daily wagen van de maken,
en dat er dan kmters gemaakt gaan worden :jerrymaar welke :hmmz:hmmz
grtz :thumbup
Ron??
Niet wegdoen joh de A-1!!
Dat is de mooiste die je hebt van de 2:jerry
Nee joh grapje……Maar ik zou hem niet wegdoen tenzij er
goed voor betaald word, want er zit toch bloed zweet en tranen in deze wagen.origineel gepost door leentje
origineel gepost door commodore_GS_72

had deze foto al n poos op de pc staan, dit issum iig
ja dat is mijn auto en die foto is gemaakt in assen ivm autovisie foto shoot thema de blitzkrieg op assen
Wat een mooie bak leentje :wors
Je heb wel die Koos H. laten roken in je bolide :o
Op de foto likt hetalof de motorkap net helemaalaansluit…of s hi dar niethelemaal dicht?origineel gepost door GSE
Als je maar een velg met rond de ET40 hebt en geen bredere band als 255 gaat het wel.klopt als een bus…..ik heb 255 / 18 et 40 onder mijn monza….past perfect!!
origineel gepost door GSE
Gewoon euro 95 erin,98 met loodvervanger is onzin.Ik kiep overal 95 in,mijn eigen blok dat een hogere compressie heeft als een 30E loopt perfect op 95.
Zolang der niks pingelt heeft 98 geen zin,octaan staat voor de klopvastheid van benzine dzw het punt van zelf ontbranding door hitte vorming van de compressie,als je geen pingelen constateert (wat niet gebeurt bij een 30E) hoef je geen benzine van een hoger octaan gehalte te gebruiken,het heeft 0.0 nut,zelf een 24V heeft een hogere compressie als de 30E en die loopt met dezelfde boring en slag en een kleinere verbrandingskamer op Euro 95.
En loodvervanger…..Haha wat mag dat dan op de kous hebben,ik heb jaren terug bij de motor revisie in Venlo stage gelopen en daar hadden ze nog nooit een motor gezien die kapot was gelopen door geen gelode benzine te gebruiken.
In de 2500E van een Monza behoort men super 98 met loodvervanger te gebruiken en de latere 25I in de Senator B liep op euro 95,en het was technisch kwa draaiend gedeelte hetzelfde blok,alleen had die 2500 van de Monza soms geen geharde klepzittingen,maar daar doet loodhoudende benzine ook niks voor.
Ik heb ook een 2.5Eking: vandaar dat ik 98+loodvervanger tank.
Ik gooi er altijd euro 98 in + loodvervanger
origineel gepost door GSE
Variant daar heb je zeker gelijk in:maar probeer dit als advies te zien en als je de keuze hebt om een 3 liter te kopen,probeer daar dan wijsheid uit te halen,ik heb al redelijk wat motors gehad:2800S 2500E 30E,s 1900N 18S C30NE C30SE en uit mijn ervaring kan ik je wel vertellen wat een aanrader is of niet,en iedereen die mijn raad heeft opgevolgt of zelf al die keuze had gemaakt is het toch met me eens dat sommige motoren gewoon niet te vergelijken zijn met andere terwijl de gegevens toch ongeveer gelijk zijn.1 ding is in iedergeval zeker….als mijn blok het ooit begeeft
kan jij me wel helpen een fatsoenlijk nieuw blok te vinden!:thumbup
Want je weet idd. wel heel veel te vertellen over de blokken, en zijn werking.
Daar hebben ongetwijfeld heel veel mensen wat aan op dit forum.origineel gepost door rinus de boer
Ach, er zullen altijd wel verschillende kampen blijven bestaan, originaliteit of juist niet.
Alhoewel ik ook bij meer bij het orginaliteit kamp behoor, begrijp ik best, dat anderen daar wel heel anders tegenover staan. En by the way, mijn velgjes zijn ook niet origineel. Zolang we elkaar maar respecteren, daar gaat het om. :thumbupDat doe ik zoiezo Rinus…..er zijn hier veel mensen met kennis en dat is altijd fijn dat je er voor elkaar kan zijn toch?
Eigenlijk zit het zo.
Iedereen heeft uiteraard wel een mening wat hij of zij het mooiste vind.
Persoonlijk vind ik het allebei wel wat hebben.
Kijk naar de A-2 van Monzaron…supermooi ding heb ik helemaal niets op tegen.:wors
Strak blok, mooie velgen eronder etc.etc….
Maar als je nou naar de A-1 van MonzaRon kijkt ie die ook heel mooi en origineel.
En ik zit eigenlijk in de midden!!:D….Ik heb enkel de dikke 18 inch BBS velgen op mijn A-1.origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door charlois187
wat ik mezelf eigenlijk afvraag is, Als je wagen is getaxeerd op een X bedrag
Hoever zit dan eigenlijk de werkelijke verkoop onder de taxatiewaarde:hmmzReken op 75% ongeveer van de taxatiewaarde. Maar het is en blijft, wat een gek er voor geeft. Een liefhebber zal eerder geneigd zijn om dieper in de buidel te tasten.
thanks rinus……trouwens ik ga wel naar MM maar niet naar die andere meeting.
Ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben met mijn “waardeloze”2.5E.
Ik heb zelf mijn Monza ook als schroothoop gekocht en zelf helemaal opnieuw laten opbouwen.
De mijne is ook helemaal aangepakt op zijn rotte delen.
De taxateur zei zelfs nog tegen mij dat hij zelden zo’n mooie Monza had gezien.
En was erg blij met het feit dat ik nog de Originele motor erin had hangen….om in zijn woorden te gebruiken
niet een ander blok erin had geknutseld.Ikzelf vindt het ook wel leuk om een 3.0 24v te hebben maar om nou te zeggen dat een 2.5E of 3.0E
waardeloze blokken zijn vindt ik echt onzin…het rijdt toch?Tenminste de mijne doet het al bijna 29 jaar.
Zo waardeloos vind ik dat blok dan nog niet.De mijne is door de taxateur op 9000 euro getaxeerd (met de originele ronals er nog onder)
maar heb er ook rond de 7000 euro tegenaan gesmeten om de Monza zo te krijgen zoals
hij er nu uitziet.Bij mij ging het erom dat mijn 2.5E blokkie nog geen ton had gedraaid (staat nu op 78.000 kms aantoonbaar)
En de rest zoals binnenschermen, dorpels, remmerij, 18inch BBS, complete uitlaat etc….wist toch al dat ik dat allemaal nieuw wilde hebben….het ging er mij om dat het blok helemaal goed was (kloppende nrs)
en dat het interieur in smetteloze staat was.wat ik mezelf eigenlijk afvraag is, Als je wagen is getaxeerd op een X bedrag
Hoever zit dan eigenlijk de werkelijke verkoop onder de taxatiewaarde:hmmzDat doet de mijne ook…..voor issie mooi laag achter staat ie wat hoger op zijn poten…
vind dat persoonlijk wel erg sportief staan dat ie een beetje naar voren hangt.
Heb er ook welleens 1 gezien die achter ook erg laag stond, maar deze had oppompbare achterdempers.thanks voor de tip ron!!
Zelf heb ik deze matten erin zitten.
origineel gepost door Keesjr
origineel gepost door charlois187
vanochtend een Mat zwarte (met kwast geverft) Opel Rekord op het vaanplein.
Ring er vandoor als een raket!!!:wtfWas het toevallig geen Commodore C?
Zou best kunnen nu je het zegt…was nog erg vroeg en had de slaapjes nog in mijn ogen.
Issie van jou?
Wat is dat ding snel zeg!!:worsorigineel gepost door wagnas
origineel gepost door charlois187
ziet er goed uit man!
ze steken wel uit achter…..hoop dat je niet angehouden wordt.
Ik had dit ook bi mijn oude BMW en kreeg euro 180,- boete per velg!!:cryHoever staken die dan uit? 3cm mag volgens de wet! Heb uitdraai met artikel in de Corsa liggen. Ben al 6 keer aangehouden in de afgelopen jaren (sinds 2001) en elke keer beginnen ze bij mij ook over de achterwielen. Maar nog nooit een boete gehad.
Deze staken 3 cm uit….de politie zei tegen mij dat het loopvlak van de banden niet buiten de carrosserie mochten komen…ook gingen ze gelijk de spoorbreedte meten, deze was voor bij mij 8 cms te breed geworden (door spoorverbreders…achter zaten geen spoorverbreders en toch ook daar 4 cms te breed.
Bij jou zie ik ook dat je loopvlak buiten de carroserie uitsteekt….ik hoop voor je dat je geen pietlut van een politieagent tegenkomt (die stiekem misschien wel jaloers is en ‘s-avonds in z’n panda naar huis moet)
In iedergeval het ziet er erg tof uit zo!!
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.
Maar ik weet niet of je in de hoedenplant wil gaan zagen.
Aangezien de hoedenplanken toch al moeilijk te krijgen zijn, zou ik niet gaan zagen.ziet er goed uit man!
ze steken wel uit achter…..hoop dat je niet angehouden wordt.
Ik had dit ook bi mijn oude BMW en kreeg euro 180,- boete per velg!!:cryPS Stoelen zien er op de foto nog wel errug mooi uit.:thumbup
succes met de verkoop.Als de set compleet was had ik er wel 200 voor gegeven maar enkel voorstoelen??
Ik zou dan wel de achterbank + zijpanelen erbij willen hebben.
Vind 200 wat aan de hoge kant (ook al zaten er gouden stiksels in).vanochtend een Mat zwarte (met kwast geverft) Opel Rekord op het vaanplein.
Ring er vandoor als een raket!!!:wtforigineel gepost door MonzaRon
Waarom wil deze niet stijgen :hmmz
Link>>>>Opel Monza 3.0 GSE Mantzel-Umbau
Deze staat nu op 1500 en een beetje, de mindest preis staat op 6.500 euro,
vreemd, dan staat die prijs er weer, en dan staat er weer ‘mindest preis nicht erreicht’ :ogrtz ;)
Ik denk dat de prijs niet wordt bereikt omdat er allerlei spullen “opgeplakt”zijn en de Monza niet meer origineel is.
Ik denk dat meer mensen die een Monza zoeken er eentje zoeken die standaard is.
Al zijn er natuurlijk ook mensen die een “gepimpte” Monza zoeken. -
AuteurBerichten