Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door MonzaRon
heb je dat niet kunnen vragen aan erik of melvin,
je hebt hem toch glanzend terug gekregen :hmmzkheb hier een raar goedje, wat het is, vraag het me niet, ahum,
blanko spuitfles, gekregen van mn zwager, ff drop spuiten op de slangen enzo,
lekker uitwrijven klaar, glimt na twee maanden nog :thumbupvoor carosserie cq motorruimte pak ik de gewone wax ;)
Hoi Ron,
zou je aan je zwagertje willen vragen wat voor spul het is?
Inderdaad!!
Ik vind het eigenlijk een beetje op jou a-2 lijken enkel een commo dan uiteraard.:wub26 augustus 2010 om 13:25 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560318origineel gepost door MonzaRon
zekers een behoorlijk verbruik, 1:5 :otja, dan kun je gaan kiezen om het blok te laten versleutelen,
uit te gaan zoeken waarom………..
…..of er een andere in te laten hangen,….met succes :thumbupIk wilde al een hele tijd dit type blok hebben (of een 24v)
maar aangezien ik dit blok bij Romijn zag staan en ook heel veel advies heb gekregen van ze heb ik uiteindelijk gekozen voor deze c30ne met 265 bak.Geen seconde spijt van….sterker nog ik ben er heel blij mee.
origineel gepost door MonzaRon
de plaatser van de advertentie heeft meerdere onderdelen te koop,
de Commo is van zijn kameraad, als ik me niet vergis.hetzou idd kunnen dat ie verkocht is, das nog niet echt duidelijk :hmmz
maar 1 ding is duidelijk toch?
Het is een prachtige wagen!!!!26 augustus 2010 om 13:11 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560316origineel gepost door Ruud B
origineel gepost door Nathan Kop
Telkens als ik in dit topic kijk, gaat mijn hart weer sneller slaan…Mooi hoor;)Heb ik ook een beetje last van , zeker als ik die c30ne in die Monza zie. Maar ja, om een goed lopende 25E zomaar te vervangen gaat mij een beetje te ver.
Ik heb het ook niet zomaar gedaan.
Mijn 25E tikte liep 1 op 5 bij zeer rustig gebruik en had totaal geen power meer.
Ik wilde graag een c30ne met 177 pk en een 265 getrag hebben dus wat is een mooier moment om deze dan toch uiteindelijk te plaatsen??origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door charlois187
deze stond toch pas geleden ook te koop op MP….toen was hij zo verkocht.
Is er niet iets mis mee nu die alweer te koop staat?psst, tis nog steeds dezelfde advertentie in opdracht van dezelfde eigenaar :D
Link>>>>>>> http://link.marktplaats.nl/360616718
De Commodore staat daarzo niet te koop enkel onderdelen die hij nog heeft liggen.:jerry
Ik kan me nog herinneren dat er gereserveerd en later verkocht bij de advertenetie stond.
Tis wel een hele mooie hoor :worsdeze stond toch pas geleden ook te koop op MP….toen was hij zo verkocht.
Is er niet iets mis mee nu die alweer te koop staat?Dat zou best kunnen weet hier ook het fijne niet van.
Er zijn hierzo genoeg mensen die werkelijk ieder blok en bak tot in detail kennen.Ben(GSE) heb jij misschien een idee?
Goedemorgen Ben,
welkom op dit forum.
Dat moet kunnen.
Er is mij verteld dat je beter een getrag 265 kan hebben, maar een 240 gaat ook.Vanmorgen op het Vaanplein in Rotterdam een boreauxrode Senator B 3.0 24V met deuk ik achterdeur.
ZN-77-ZNIemand van hier?
24 augustus 2010 om 09:59 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560313Hoi Melvin en Erik!!
De Monza rijd super.
Ook ben ik er al achter dat hij een stuk zuiniger en sneller is.
Ik wilde jullie even bedanken voor al het werk wat jullie verricht hebben.Hierbij nog een paar fotootjes welke ik heb gemaakt.



20 augustus 2010 om 15:08 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560304Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de motorruimte en schakelunit:wub
Het staat inderdaad wel erg mooi die mantzel veren.
Maar voorlopig even sparen (ook een kindje op komst binnen 2 weken :o)20 augustus 2010 om 06:31 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560300origineel gepost door MonzaRon
ik zou het hele Mantzel setje eronder zetten, gaat zekers goed komen ;)btw: tenminste as Mario ermee akkoord gaat :D
bij die van mij raakte ie alleen de kats ietsjes,
en die kats willen niet hogerop.bekijk hier het resultaat >> http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=115671&page=16#pid1721670
en as ik het goed heb, geen kats onder die van Mario, dus…….. ga d’r voor :thumbup
Ik vind het wel erg mooi staan Ron.
Maar ik heb 255 achter en ben bang dat het gaat aanlopen.
Maar als ik die van jou zie gaat het wel kriebelen:wors
Maar eerst ff sparen :angel19 augustus 2010 om 15:13 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560291Super!!
Op de foto lijkt het alsof de achterklep al was gedaan, maar nu ik goed kijk zie ik hem idd uitsteken :o
Ook achterop de klep staat 2.5E :o dat moet ook aangepast worden he??:hmmz
De velgen zijn idd wel erg tof he?Nu zag ik dat jullie Manzel veren hadden liggen…….erg interessant :hmmz
Voor Mantzel achter GSE veren zou wel erg strak zijn.19 augustus 2010 om 10:34 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560288Thanks Melvin voor de achterklep!
Ben erg benieuwd om straks het blinkende motorruim te bekijken :wub
En ben ook superbenieuwd hoe het zal rijden.Thanks voor het plaatsen van de eerste foto’s :wors
origineel gepost door Uniek
ik heb eigenlijk geen recht van spreken (ik mag van geluk spreken!!)maar ik wil je toch een hart onder de riem steken
mijn monzaadje heb ik voor de helft van het geld gekocht MAAR….ik heb lekkage aan de achterkant, koffer wordt nat (het regent veel tegenwoordig)
airco/ventilator doet het niet (ramen beslaan)
de achterrem loopt aan
en zo zijn er wel meer plekjes die aandacht nodig hebben deze dingen zijn peanuts en worden deze week verholpenmaar in jou geval zou ik het zeker niet opgeven want geef nu eerlijk toe het is een fantastische ervaring
zo’n opel monza en ik weet zeker dat als alles klaar/verbeterd is het het zeker waard is.
al is het alleen al de jaloerse blikken van andere bestuurders richting jouwn machtige bolide :afrop.s. valt er niets te halen bij de vorige eigenaar?:swear
Is je wagen een buitenslaper :o Grappie!!
Is je rubber niet lek dat je kofferbak nat wordt?
Ik had dit ook namelijk.Idd BX eruit….is toch grotendeels plastic:P
En op je gemakkie met de Monza bezig zijn.Heel veel Succes vanuit Rotterdam.
Kop op Champo,
Het kwaad is nu al geschied.
De wagen ziet er heel erg mooi uit, en als je van deze problemen niet op de hoogte bent van
tevoren dan let je daar ook niet op bij aanschaf.
Zo’n oude Monza heeft toch wat meer onderhoud nodig als een moderne wagen, waarbij de afwerking over het algemeen toch wel wat beter is.
En wat ben en Rinus al zeiden, het werk valt wel mee en als het gerepareerd is is ie weer helemaal in orde.Op 10 augustus om 17.45 een rode sennie B met beginnend kenteken ZV – …..
op de A-15 ten hoogte van Rotterdam – Zuidplein richting Rozenburg/Spijkenisse.
Ik reed een hele tijd voor hem in mijn Monza, maar deze man is waarschijnlijk geen Opel fan, wagen was best wel smerig!!:thumbdown:kewlpics
origineel gepost door champo
Dag heren en eventuele dames.Een tijdje terug klaagde ik al over een brommend geluid dat ik achter mij hoorde bij bepaalde snelheden. Net een tijd me de vorige eigenaar gebeld over hoe en wat en vroeg ik me af of er meer ervaringen zijn met aangepaste assen.
Ik heb:
Een omega as die op maat is gemaakt en monza stukken eraan (A1 met 3.0 24v 4trap automaat). Het lager in het midden lijkt gewoon een slap stukje rubber,en die wordt ervan verdacht dat dat toch niet goed genoeg is. Meer ervaringen met een toch niet goed genoeg omega tussen lager?
Vraag 2 over de remmen:
Ik heb een tijd terug mijn remmen laten ontluchten en misschien hebben die de rechter klauw los gehaald en niet goed vast gezet. Sinds gister hoorde ik al iets rammelen en ik dacht in eerste instantie dat dat wat met de as te maken had. Vandaag kwam ik de afslag naar Ochten op rijden en wilde remmen voor de bocht. Je raadt het misschien al… Geen rem:o:o:o:o:o. Na wat kunstig sturen toch de scherpe bocht gehaald en een beetje lopen vloeken en tieren. Net haalde ik het achterwiel los en blijkt de klauw gewoon los op de schijf te liggen en is door het bewegen de leiding gebroken. Is het goedkoper om die gewoon even na te laten maken of is die gewoon nog ergens te krijgen?? En hoe kan ik het beste het systeem weer vullen en ontluchten? Ik heb al flink wat ervaring met het ontluchten van motor fiets remmen, maar vroeg me af of ik nog ergens op moet letten.
Groeten
EricZoo, das niet zo mooi.
En je hebt toch wel aardig wat geld neergelegd voor deze Monza. Ik zal dit zeker gaan verhalen op de vorige eigenaar:fy1 aangezien dit toch wel een in mijn ogen grove fout is.(kan levensbedreigend zijn)In iedergeval veel succes met het verhelpen van het probleem.En hopenlijk krijg je wat geld terug van de oude eigenaar.
greetzz,
Mario
MIjn 2.5E heeft nu 80.000 kms gelopen maar deze gaat plaats maken voor een C30NE blok met 265 getrag ipv de TH180 3-bak automaat.
De C30NE heeft 60.000 kms gedraaid en alles is al reeds vervangen (dus eigenlijk zgan)origineel gepost door MonzaRon
Daar heb je gelijk in, Mario :thumbuphad wel rekening gehouden met een verschil,
maar nie dat het zo groot was. ;)Uiteindelijk gaat het niet zozeer om hoeveel ie voor ons persoonlijk waard is,
De bolide moet een waarde hebben voor de verzekeringen,
want een ongeluk zit en blijft, wat mij betreft, in dat kleine hoekje :DDe tax-waarde is dan bepaald voor een evt herbouw van de bolide,
[mits de evt geleden schade te overzien is.]
Dit gegeven kan wel eens een behoorlijke stempel drukken,
op de tax-waarde van je bolide :hmmzwe moeten ook maar weer afwachten hoe de her-taxwaarde
verloopt, het kan na 3 jaar alle kanten op,
De staat op dat moment bepaald de waarde voor
een 3 jaar geldende ‘entree bewijs’ om je bolide allrisk te verzekeren :worsgoed werk Ron.:wors
Hoop de a-2 is snel te komen bewonderen.origineel gepost door MonzaRon
De taxeur die toen bij m’n A1 kwam kijken was ook erg onder de indruk,
die was dan zelf ook een oldtimer liefhebber ;)Bij de A2 kwam iemand kijken, die de wagen zeer zakelijk bekeek,
en vanuit dat oogpunt,
voor mijn gevoel een behoorlijke waarde, t.o.v de A1, aan koppelde. :thumbupIk had ook niet verwacht dat de waarde zoveel meer zou zijn.
In gedachten heb je zelf een waardeschatting,
en als die waardes door de taxeur, die de wagen wel mooi vindt,
maar verder zakelijk blijft,
ver boven je verwachtingen overtrokken wordt……. :worsHeb je eenmaal een taxatie op je wagen laten verrrichten,
dan is de kans groot dat de volgende taxatie-waarde in die hoogte blijft ‘hangen’ :)Tenzij…………..er veranderingen/verbeteringen
zijn toegepast aan de bolide, waardoor een her-taxatie anders uit kan pakken :hmmzDe A-2 is zeker vanwege al zijn modificaties een stuk meer als de 8000,- van de a-1?
origineel gepost door rinus de boer
Ik zelf verwacht ook niet anders. De man was best onder de indruk van de staat van de auto, en dat tie zo origineel was..Ik had niet anders verwacht Rinus :thumbup
-
AuteurBerichten