Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Richard, bedankt voor je antwoord!
Vandaag ben ik dus even eerst naar de Opel gegaan om daar te vragen wat een lmm voor de Corsa kost. Het antwoord: 300 zoveel euro
Bij de Brezan kost hij ergens in de 170 en dat vond ik toch net even teveel geld, om even kijken of dat ding misschien, mijn probleem veroorzaakt.
Het sputteren komt het vaakst voor bij deellast, dus als ik 80 rijd in de 5. Dan schokt de wagen zo nu en dan. Ook een paar keer gehad dat hij bij 50kmh ineens bijna uitviel en dat oranje motor lampje brandt nu ook continu bij stationair (boven de 1000 rpm).
Is zo’n luchtmassa/snelheidsmeter door te meten op een of andere manier?Groeten
EricVandaag de auto uit laten lezen en dat gaf geen duidelijk antwoord. “Probleem stationairloop” JOH!?. Volgens de monteur doe de stappenmotor zijn werk alleen komt hij redelijk langzaamin toeren terug. Is dit normaal bij deze motoren?
Groeten
Eric5 mei 2012 om 13:32 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987502Ik heb het een keer iemand zien doen met een stuk pijp. Een stat de pijp tussen het spatbord en het wiel en weer iemand anders reed de auto naar voren of naar achter. Ging nog netjes ook :shock:
Lager is inmiddels binnen, maar ik ben er nog niet mee bezig geweest. ik moet het buiten op het pad doen en ik heb nog geen zin gehad om in een plas water te gaan liggen. Maar het ziet er naar uit dat hij gewoon gaat passen :D
http://www.gjbautos.nl/shop/en/aandrijving/12521-tussenaslager-met-lager.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.gjbautos.nl/shop/nl/aandrijving/12527-tussenaslager-met-lager.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.gjbautos.nl/shop/nl/aandrijving/12516-tussenaslager-met-lager.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bmw-onderdelen/product=1047/tussenaslager/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vandaag de bovenste besteld en ik ben benieuwd of het past of makkelijk passend te maken is.
Na een kleine zoektocht naar een stuk as voor studie materiaal, ben ik maar verder gaan kijken naar lagers en zag bij BMW dat die ook dezelfde lagers hebben met een binnen diameter van 30mm. Toevallig heeft mijn as dat ook dus ik ga maar voor zo’n lager. BMW heeft ze blijkbaar ook met een lager die een 35mm gat heeft.
Groeten
EricDat was ik :D :D

@charlois187 wrote:
Ik heb afgelopen week maar ff een paar plaatjes geschoten van mijn Monza.


:wub :wub :wub
Die van mij staat op vol tot half vol en blijft daar staan(benzinemeter). Ook maar een kijken hoe dat komt.
Met dat lager moet de as 5.5cm zijn. Als ik het stuk dat bij mij in het lager gaat opmeet, kom ik tussen de 3 en 4cm uit. En dan zit er ook nog rubber omheen. Ook is de as zelf op het dikst 5cm dik.
Wordt de as in het lager weer dikker? Zou een bus draaien een oplossing kunnen zijn?Groet
EricAha mooi. Ik moet ze maar een mailtje sturen voor de dimensies.
Dank
Schokbrekers had ik ook al gelijk maar meegenomen. AL voelt de schokbreker die erin zat nog redelijk, maar op een punt lijkt hij wel wat speling te hebben. Misschien omdat hij altijd op dat punt zit en dat de zuiger daar wat speling heeft gekregen???
Het is trouwens gelukt om die plaat eraf te halen :D. BEDANKT!!!
Een collega is ook een beetje een popiejopie stresskip.. Gister bewees hij dat maar weer eens. Ik rijd achter een busje die blijkbaar moeite heeft om het juiste huisnummer te vinden langs een 80 weg en rijdt rond de 70kmh. Ik had nog zat tijd en hield ruim afstand om hem niet op te jagen. Ondertussen zie ik in mijn binnenspiegel een zwarte peugeot aankomen en wist meteen wie het was. En ja hoor… eerst bij mij op de bumper en dan mij even inhalen in een klein gaatje. Daarna stressen achter een andere auto en we kwamen allebei tegelijk aan het werk.
Wat ik wel ergerlijk vind is dat je soms bijna 70 waar 50mag moet rijden om een reeks verkeerslichten op groen te kunnen pakken… Of die stomme matrix borden die soms voor niets m 80 springen op de snelweg.
Vandaag mijzelf maar weer even kwaad gemaakt en toch maar weer aan de gang. De veerpoot is inmiddels los en nu kom ik bij het volgende: Bovenop zit een soort plaat en het lijkt of er inbusboutje inzitten waar je nooit meer een inbussleutel in zult krijgen.
Of vergis ik mij?http://www.4takt.net/download/file.php?id=106&mode=view” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vandaag even lopen prutsen. Auto omhoog, wiel eraf, klauw eraf…. Stuurstang…. Moer los gedraaid tot deze bovenaan het schroefdraad zat. Daarna de krik onder de veerpoot gezet en hem iets opgekrikt zodat deze op de krik steunt en toen vond ik eigenlijk dat de stuurstang bevestiging los zou komen als ik er een tik op zou geven. Helaas. Ook even ingespoten met krimp spray en iets harder geslagen. Geen beweging in te krijgen. Toen zag ik dat de bevestiging van de stabilisator stang ook al gebroken was en de moer die de veerpoot ook vasthoudt, wilde ook al niet los.
Aangezien ik mijn rug ook nog verdraaide met de poging om die moer los te draaien, ik koud werd en kramp kreeg van het zitten, heb ik het maar opgegeven :swear :swear :swear . Bij brommers en motoren, lukt zo’n beetje alles, maar het lijkt erop dat auto’s iets tegen mij hebben. Dus daarom breng ik hem maar weg naar de betere buurtgarage :( .FAAL!!
Oké, goed om te weten :D. Morgen even een veer of veren halen en dan aan de gang.
Ik zag inderdaad een vierkante kop. Alleen kom je daar niet bij als je een dopsleutel gebruikt en ik heb geen ringsleutel die in dat gat gaat. Als het niet met de luchtsleutel lukt, dan moet ik daar maar iets op verzinnen.
Anders kan ik ook de hele schokbreker eruit halen en die as bovenin in de bankschroef zetten met een paar alu en houten plaatjes. Alleen dat vind ik eigenlijk een nogal lompe oplossing.Sorry, het is een Monza en ik had het over de moer onder de motorkap. Zit er onderin er ook nog een? Nog niet naar gekeken namelijk.
De 3e versnelling van een ss/cd is na 30 of 40 jaar mishandeling vaak ook op. De randen van de nokken slijten rond en hij springt er dus uit. Ook zijn de schakelpennen en vorken vaak slecht. Die pennen kosten iets van 1.40 pst en je hebt er 2 nodig. De vorken kosten dan weer 30eur pst en dat is weer jammer.
De 3bak van een c krijg je bijna niet stuk. Aangezien de 3 bak van een Singa nagenoeg hetzelfde is, zijn die bakken ook wel goed. Ik loop inmiddels als 11of 12 jaar lang met dat ding te trappen :agentDe 5bak van de ss vind ik weer een waardeloos iets al zijn ze verschrikkelijk duur. Rijdt misschien leuk, maar het gaat ook snel kapot. Zeker bij dikke cc’s en een tandwiel die maar half pakt bij het aankicken.







Als het echt snelheid gerelateerd is zou ik zeggen dat je ergens onbalans hebt. Dat kan inderdaad in de achteras zitten, maar ook ergens anders in.
Vandaag zag ik aan het werk grote lagers liggen. Moet de as nog wel een beetje kunnen bewegen of mag hij ook strak onder de auto hangen? Misschien dat ik zelf wat kan maken. Dit verpast namelijk nogal wat rijplezier.
Als ik hem in de kickdown houd (dus boven de 3000toeren), dan heb ik geen gebrom of wat dan ook. Op de snelweg in de 4(ik heb ook een 4trap automaat) is het heel iets aanwezig, maar niet zo erg als bij het optrekken. Misschien omdat er dan minder kracht op komt?
-
AuteurBerichten