Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@hans-rekord-e wrote:
http://link.marktplaats.nl/607735571 Is dit zoeen zelfde motor?
misschien kan je hier wat mee voor onderdelen ? :hmmzDit is een normale 12v. De motor met de moeilijk onderdelen is een c30se met 24V.

Bedank voor de verheldering, Frederick. De kettingen die besteld zijn, zijn ook al versterkte kettingen. Dus als ik niets ga vinden, moet de gok maar gewaagd worden. Zo niet, dan maar een 12v erin en ben ik ook van dit gezeur af.
@fredericki200 wrote:
zelf zegt hij lekker de oude laten zitten, en gewoon de versterkte ketting erop gooien.
:thumb nice :D
Jammer dat die spullen zo lastig zijn, terwijl het een nieuwere motor is. :swear :swear
Theoretisch gezien is het natuurlijk niet goed om alleen een ketting te vervangen en de oude tandwielen te laten zitten. Maar als de tandwielen gewoon goed zijn en de ketting zakt er mooi in zonder speling, zie ik het probleem niet zo. Ik heb het ook al vaker gedaan en ook bij mijn motor die toch meer toeren draait dan de auto. (Of er dan ook meer kracht op komt te staan weet ik alleen niet.) Verder hoorde ik ook dingen over een Mercedes ketting en dan weet ik nog niet wat er met de tandwielen gebeurt. Oude Mercedes ketting om misschien anders versleten tandwielen?
Groet
EricDie ziet er best wel fancy en blingbling uit.
Inmiddels al het een en ander besteld. Nu nog “even” op jacht naar kettingwielen…. Of toch maar een oogje dichtknijpen :hmmz
Dat het een beste klus is, ad ik zelf ook al ingeschat en ik zie er ook wel een beetje tegenop als ik eerlijk mag zijn. Trouwens heel erg super bedankt voor deze foto’s!! Nu weet ik ongeveer hoe het allemaal zit :D. Het is wat lastiger dan bij een Kawasaki gpz, maar moet wel te doen zijn denk ik.
Volgens mij moet ik ook maar de pakkingen voor dat spruitstuk/inlaat gebeuren hebben…Ik moest een keer een brommer onderdeeltje versturen. Wat het was weet ik niet meer, maar het was niet zo groot of zwaar. De kosten waren in de 5 euro en dat is goedkoper dan de standaard pakketverzending binnen Nederland :wtf
Mooi dat dit de lastige geleider is, want dan hoef ik die niet meer te zoeken. Ik had begrepen dat Romijn de andere nog heeft.
Moet de kop eraf om die geleider te monteren of kan je die met wat gepriegel zo in de kop haken? Want dat scheelt weer een pakking en bouten a 185euro of 120.Wat is het verschil tussen deze pakkingen? Het prijsverschil is wel erg groot en ze hebben allebei de bouten erbij
http://www.ebay.de/itm/Reinz-Zylinderkopfdichtung-incl-Schrauben-Opel-Senator-B-Omega-A-3-0i-24V-C30SE-/200764605569?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item2ebe80c481″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Reinz-Zylinderkopfdichtung-incl-Schrauben-Opel-Senator-B-Omega-A-3-0i-24V-C30SE-/200764605569?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item2ebe80c481″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Nog iemand die die geleider heeft:
http://www.ebay.de/itm/gebogene-Steuerketten-Spannschiene-C30SE-C36GET-C40SE-Omega-A-Senator-B-3-0i-24V-/370659968971?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item564d0e47cb” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groeten Eric.
Alleen de kettingen niet of de geleider? Is het ook maar een geleider aangezien het 2 kettingen zijn?
Ronald Bolz misschien?
Duidelijk :D. Ik zal nooit gaan voor zo’n kuip ding, want die zijn meestal te laag (kan je natuurlijk aanpassen met het frame), maar door die lendensteunen komt mijn pa de auto niet meer uit. Altijd zwaar werk gehad en is nu redelijk krakkemikkig (kan ook niet meer werken).
Bedankt heren
EricDank jullie wel voor de vlotte antwoorden.
Ik had ook al een advertentie op MP gezien met ass stoelen en ook met passen e.d. Misschien moet ik ze daar maar een keer heen slepen en ondertussen mijn ogen open houden voor een sport interieur o.i.d. Zijn die stoelen niet knetterhard? Mijn ouders zijn namelijk ook geen 40 meer. Ook staat er een mooie set op MP en die ligt in Staphorst (pokke eind rijden voor mij). Alleen is die voor een 5d en hij lijkt me ook een beetje duur. Ik weet ook niet zo goed op hoe hoog ik de prijs moet schalen. Monteren en dat soort dingen kan ik zelf wel.Meer verbruik is niet gelijk een grotere vervuiling volgens mij. Het is maar net hoe de auto alles verbrandt en alles filtert. Mijn auto rijdt inmiddels met een lpg injectie systeem en dat is ook al een stuk schoner dan benzine. Ik vraag me dus af met wat voor excuus ze voor zulke auto’s komen.
Ik was laatst naar Frankrijk en ik heb die dingen gewoon bij de pomp zelf gekocht. Ik kon ze ook gewoon lenen, maar ik wilde ze gewoon hebben aangezien ze niet zo duur waren. De ene kostte mij 12nogwat en de ander net geen 10euro. In Duitsland heb je de Europese schroefaansluiting en in Italië weer een ander die ze ook in Frankrijk gebruiken.
Kameraad van mij heeft een keer het binnenwerk van een ander type in zijn huis gebouwd. Werkte toen weer prima. Moet wel zeggen dat hij toen tijd teveel had en gouden handjes heeft.
1.75 en 66kg. 12% vet en dat zit allemaal op mijn buik :(
Mooie Astra met mooie velgen :thumbup :thumbup :thumbup
Maar zie ik daar nu een duts in je kontje :( :( :( ?

Ik had er laatst ook een nodig en bij de Opel kreeg ik ook van dat soort bedragen te horen. Toen kreeg ik van iemand hier een link en daar vond ik iemand die ze voor een heel stuk goedkoper verkoopt! Ik had dan wel een andere nodig, maar misschien dat hij je ook kan helpen.
http://www.ebay.nl/itm/BOSCH-Luftmassenmesser-Opel-Corsa-B-Astra-G-X10XE-X12XE-/220714547651?pt=DE_Autoteile&hash=item33639cb9c3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik was ergens in de 120euro kwijt en heb gewoon een nieuw, origineel onderdeel gekregen.
Hebben ze ook overal dezelfde aansluiting voor de LPG vuller? Misschien dat even nakijken en eventueel adapters zien te vinden.
Daar ben ik een paar jaar terug naartoe gereden op de brommer :D :D . Voor de rest weet ik helaas niet waar je op moet letten…
Misschien: staat banden, radiator! olie, koelvloeistof, remmen, doet de handrem het nog zeer goed?? Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik ging via Zwitserland/Oostenrijk binnendoor langs allemaal kronkelende bergweggetjes. Heel leuk in de zomer, met je zomerkleren en dan toch nog in de regen/sneeuw zitten :( :( :( :( :swear .
Ga naar de plitvice meren!! Verschrikkelijk mooi.
Ik gok dat je dan niet eens 100 euro kwijt bent. Maar het zal nooit zo mooi worden als spuitwerk!!!
Het nummer van de lmm was gelijk aan die van het nummer op de lmm die in de auto zat.
Ik heb net de auto weer opgehaald en hij rijdt tot nu toe goed :D . Mijn probleem was blijkbeer een defecte stationair regeling o.i.d. Is dit ding hetzelfde als de gasklepsensor?Groet
EricIk heb ongeveer hetzelfde met mijn 1.0 drie pitter en ook de lmm vervangen(ook benzine filter, luchtfilter en bougies). Geen effect. De auto bokt als ik op de gewenste snelheid ben en loopt net iets te hoog stationair(motor lampje brandt dan ook). Hij is vooral vervelend als ik rustig een rotonde o.i.d afkom en weer wil versnellen. Boven de 250rpm trekt hij gewoon op en het is nog niet voorgekomen dat ik niet harder dan 80 kon.
Volgende week gaat hij voor de apk en gaan ze er naar kijken.Dank voor het aanbod Rfbroek! Helaas woon ik niet echt in de buurt.
http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Elektronica/tech2Astracorsagroot.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit plaatje even gevold, maar het lampje blijft gewoon branden. Ik ga morgen wel even terug naar de garage en vraag het wat de code was. Kan ik gelijk even een afspraak maken voor een nieuwe APK.
De code zelf weet ik niet, maar er was een probleem met de stationairloop. Maar dat wist ik ook al zonder dat kastje :jerry . De man van de garage had de code ook nog even op het internet gezocht, maar kon ook niet echt een concreet antwoord vinden (of verzweeg die). Misschien weet hij hem nog, maar dan moet ik weer even terug.
Vandaag heb ik een nieuwe demper, bougies en benzinefilter besteld.Groeten
EricDoor een foutje van mij duurde het wat langer dat ik het onderdeel in huis had, maar gister kreeg ik hem toch binnen. Ik heb hem zojuist vervangen en ben een stukje gaan rijden. Jammer genoeg gaat het oranje management lampje 999 van de 1000 keer bij stationair branden en sputtert hij nog steeds vrolijk tegen tijdens het rijden. Jammer.
Heeft de gasklep nog een of andere positie censor of wat dan ook?Groeten
EricNet de stekker los getrokken en een straatje om geweest. Ik merkte eigenlijks geen verschil, behalve dat het motor lampje nu aan bleef.
Ik zal zo’n ding bestellen en dan maar hopen dat dat het is. Ik meld mij nog ergens volgende week.Bedankt heren :D.
-
AuteurBerichten