champo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 1,224)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Koppelingskabel Corsa B #18104984

    Bij de bevestiging binnen, of in de motorruimte? Behalve het kopje van de oude kabel, die je bij je pedaal haakt, ben ik verder niets tegengekomen namelijk.

    In reactie op: Koppelingskabel Corsa B #18104982

    De kabel die ik heb gaat echt super licht!! Net of ik in het niets trap. Ook kan de kabel in de haak geen kant op omdat die vast zit door dat rubber :???: :???:

    Morgen maar eens kijken of het stel gedeelte aan de arm vast kan zetten. Misschien dat dat stuk plastic wat rammelt.

    In reactie op: Roest Corsa D #18083024

    De nieuwe kap weer even demonteren en dat gedeelte evne volgieten met lijn-olie of vol spuiten met tectyl. Alleen nu is tectyl niet zo handig aangezien er nu al wat vocht tussen zal zitten.

    Ik laat soms brommer dingen coaten in Nijkerk. Ik denk dat dat boeltje tussen de 100 en 150 euri zou hebben gekost. Dan is het gestraald en heb je blanke lak erover.

    http://www.gerritsen-coatings.nl/Home.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Start soms niet als hij warm is. #18078534

    Die is nu vervangen en ik hoop dat hij nu niet meer stilvalt. Ik had zelf nooit bedacht dat dat ding via via een signaal naar de pomp zou geven dat hij moet gaan draaien. Ik dacht eerder dat hij dan niet weet wanneer hij moet vonken, maar de injectie heeft natuurlijk ook info nodig om in te spuiten :hmmz :hmmz

    In reactie op: Start soms niet als hij warm is. #18078532

    Invoegen doe ik ook zelden onder de 100!! Ik heb net als jij er ook een hekel aan als mensen dat doen.

    Nou… De Corsa deed het weer voor ongeveer 40kilometer en vanochtend stopte hij er weer mee tijdens het rijden. Maar goed dat ik vroeg vertrokken was, want ik moest bijna een half uur lopen voor ik aan het werk was. Toen ik gevraagd had of ik met de pauze naar huis mocht, en ik weer bij de auto was, startte deze ook weer gewoon en reed ook prima. Ze staat nu weer bij een garage die dichtbij was. Wilde niet het risico nemen dat ik op een weg stil kwam te staan waar ik niet even snel af kon of nog erger: De brug bij Rhenen..

    In reactie op: multi riem x12xe #18080901

    Pak een schroevendraaier en en zet op plaatsten waar het probleem zich kan bevinden en druk je oor op het handvat. Als je de luidste plek hebt gevonden, zit daar je probleem.

    In reactie op: dashboard verlichting corsa b #18061010

    Vond de klus wel meevallen. 4schroefjes en wat trek en duwwerk :D . Alleen jammer dat als je de lampje achter de knoppen hebt vervangen, er weer een in het display kapot gaat en dat dat weer een ander lampje is :swear (vervang die dus ook maar gelijk!!). Maar alles doet het weer king: king:

    In reactie op: dashboard verlichting corsa b #18061006

    Om de knop voor de aanjager en de ruitverwarming los te halen moet je dus een kleine schroevendraaier onder in de knop drukken om een palletje in te drukken. Dan kan je de knop lostrekken.

    Helaas is het nu te laat om nog lampjes te kunnen halen :jerry

    In reactie op: dashboard verlichting corsa b #18061005

    MG4otten Ik neem aan dat je er inmiddels uit bent maar misschien voor een andere ziel nog wel handig om te weten. Het stukje dashboard zit met een weerhaaksysteem vastgeklikt aan je roostertjes. Ik heb ze los gewurmd met een schroevendraaier.

    In reactie op: dashboard verlichting corsa b #18061004

    Aaarg ik loop vast op een aanjagerknop die niet los wil :swear :swear :swear :swear :swear . Werd toch een beetje naar en ben maar even gaan zitten. Toch mooi dat ik dan hier even mijn frustratie kan uiten king:

    In reactie op: Corsa 2011 bij Autobedrijf Menno. #18080132

    NAP? Lage kilometers kan ook betekenen dat de auto ritten 2kilomter rijdt met een verkeersdrempels cowboy.

    In reactie op: Start soms niet als hij warm is. #18078530

    Oké, mooi, ik dacht al dat ik toch weer eens de verkeerde had gevonden. Er is namelijk gewoon weer een nieuwe Bosch in gekomen. Dat die auto niet doorrijdt komt in dit geval dan meer door de bestuurder. Ik schakel altijd voor de 3000rpm op en heb nooit haast. Die 30sec die je dan wint op een rit kan mij gestolen worden.
    Gister de auto weer opgehaald en hij deed het de hele rit weer goed. Hopen dat hij dit nog een hele lange tijd volhoudt en ik weer vele zuinige kilometers kan karren.

    Bedankt voor de reacties heren :thumb

    In reactie op: Start soms niet als hij warm is. #18078528

    Zit er origineel dan geen Bosch in? Toen de auto nog reed, reed hij gewoon zo als hij zou moeten. Geen gesputter of wat dan ook.

    Vandaag stopte hij er helemaal mee. Als hij startte dan viel hij binnen 10meter weer uit en hij staat nu bij de garage. Waarschijnlijk is het de brandstofpomp die dienst weigert. Filter is net een half jaar oud.

    In reactie op: Start soms niet als hij warm is. #18078525

    Even stationair laten draaien doe ik eigenlijk altijd voor ik hem uitzet. Ook geef ik tijdens het rijden nauwelijks gas en doe graag aan freewheelen (geen gas geven war niet nodig en veel remmen op de motor). Ik rijd echt verschrikkelijk truttig met deze auto omdat gas geven toch geen zin heeft.
    Als hij gewoon aanslaat als hij warm is, slaat hij net zo aan als bij de koude start. Hij gaat een x aantal keer rond en slaat aan. Als hij niet wilt startten, dan kan je doorstarten tot je een ons weegt maar er gebeurt niet, behalve dat de startmotor rond gaat. Ook contact uit pedaal onderin en dan starten wil niet helpen. Meestal helpt dat wel als je hem verzopen hebt is mijn ervaring.
    Misschien toch even langs de garage en dan hopen dat er een foutcode in de computer staat?

    In reactie op: nieuwe marktplaats.. #18075144

    Vind het waardeloos. Het is gewoon ebay geworden.

    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995843

    Ieder zijn mening denk ik.

    Status update:

    Ik heb de Monza toch maar naar Romijn gebracht omdat ik toch geen zin had om in de kou op straat te liggen en ik 7dagen in de week werk. Ik heb geluk gehad. De geleider was gebroken, maar verder was er gelukkig geen schade. Nu moeten er nog een paar dingetjes gedaan worden en ik mag hem waarschijnlijk eind deze week weer ophalen :D :D :D :D :D .

    Voor de 12v rijders:

    Tijdens mijn zoektocht kwam ik natuurlijk meer tegen en ook site’s die hele sets hadden.

    http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/monza/monza-coupe-00-1978-00-1986/30-gse-kat-09-1985-06-1986-115kw#distrubitie-riemen” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/monza/monza-coupe-00-1978-00-1986/30-gse-kat-09-1985-06-1986-115kw/distrubitie-riemen/distributiekettingtandwiel” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kan de site met de complete set even niet meer vinden :( . Dacht dat het bij Copeparts was, maar kan nu niets meer vinden op die site omdat deze is veranderd.

    In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #17957647

    Bij mij was het de stationair regelaar en gaf dezelfde symptomen als hier beschreven. Alleen heb ik dan een super snelle 3pitter met 1000cc, dus weet niet hoe dit bij jou wordt geregeld.

    In reactie op: verbruik corsa 1.0 12v bj 2005 #17984472

    Mijn b uit 1999 doet ook rond de 1op17/18. Laatste tankbeurt heb ik de 1op18.7 gehaald.

    In reactie op: spanrol/lager 3.0E #17968459
    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995841

    Achzo, bedankt.

    Als het even kan, dan laat ik de kop gewoon zitten. Die set pakkingen en bouten kost mij dan ook weer richting de 150 of 200 euri en als het even kan geef ik die niet uit. Is voor mij toch een hoop geld, zeker omdat ik nu ook al flink wat heb uitgegeven. Voor niets gaat de zon op, maar het moet wel een klein beetje leuk blijven en ik word al aan alle kanten kaal geplukt.
    Waterpomp moet sowieso vervangen worden want die klinkt als een koffiemolen die stenen probeert te malen. Ook heeft de as een beetje speling. Ik heb ook een lpg installatie met injectoren. Die injectoren maken echt veel herrie en die hoor je altijd (beetje jammer). Gelukkig is wel dat het systeem goed werkt. Alleen denk ik dat misschien de stappenmotor een beetje aan zijn eind is. Soms als ik van het gas ga, duikt hij naar 500rpm en gaat soms terug naar normaal stationair of slaat af. Heel erg irritant, maar dit doet hij ook als hij op benzine staat Dus of het echt door de lpg komt weet ik niet.

    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995839

    Waarom de kop demonteren? Kan je anders de geleider niet demonteren/monteren? Als het een complete revisie moet worden, schop ik dat blok er zeker weten uit.

    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995806

    Is een vertaling. Er staat op de lijst: dichtung steuergehause oid. (ben het briefje even kwijt, dus er zullen wel wat spelfouten inzitten)

    Wat je nodig hebt volgens Bolz:

    Benötigte Teile für zusätzlichen Wechsel der Steuerketten Motor C30 SE ( 24V )

    1 Stk. Kettenspanner Sekundärkette 0 638 153

    1 Stk. Führungsschiene Primärkette 0 636 814

    1 Stk. Spannhebel Primärkette 0 636 802

    1 Stk. Dichtung rechts 0 638 254

    1 Stk. Dichtung links 0 638 253

    1 Stk. Steuerkette klein Sekundär 0 636 374

    oder alternativ: IWIS Teile-Nr.: 50026956 für KFZ Porsche
    Bezeichnung: G 68 VC-7 42GLD endlos
    SWAG-Nr.: 99110192
    oder alternativ: FEBI Teilenummer: 09424

    1 Stk. Steuerkette Gross Primär 0 636 572
    oder alternativ: IWIS Teile-Nr.: 50031370 für KFZ RACING
    Bezeichnung: G 68 V-2 104 GLD endlos
    oder alternativ: FEBI Teilenummer: 15547

    1 Stk. Zahnrad Einlass klein 0 636 333

    1 Stk. Zahnrad Auslass gross 0 636 332

    1 Stk. Zahnrad Kurbelwelle 0 614 552

    Alleen zie ik verder niets over een klepdeksel pakking of andere afdichtingen behalve die keerringen. Lijkt me toch dat je die nodig hebt.

    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995801

    Mooi dat je er op tijd bij was :thumb .

    Ik heb trouwens de meeste onderdelen inmiddels binnen en ik moet nu alleen de heer Bolz nog even een mailtje sturen voor die spanner, die andere geleider en waterpomp+riem.

    Inmiddels binnen:

    spangeleider
    pakking stuurhuis
    keerring nokkenas voor
    2x versterkte kettingen
    pakkingset spruitstuk
    pakkingset kleppendeksel

    Hoe onmogelijk is het eigenlijk om dit te vervangen als de motor nog in de auto hangt, en de auto zo goed als op straat staat? En is er nog speciaal gereedschap nodig?

    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995834

    @MonzaRon wrote:

    Hoeveel km heeft dit blok gelopen ?

    weet je het niet ?

    Zou zeggen, draai de boel eerst even los,
    eerst bekijken of er idd schade aan de ketting cq spanner te zien is.

    Miss is er bij dit blok al eens een ketting cq spanner vervangen, wie weet ?

    checken die handel, miss valt de ‘schade’ mee. ;)

    Ik weet helaas niet hoeveel dit blokje heeft gelopen. Ik had wel een boekje met info over de auto waar de motor uitkomt, maar deze kan ik helaas niet meer vinden.
    Op het moment is ook zo dat ik hem maar heel af en toe hoor tikken als ik het gas loslaat. Dus misschien kan hij nog wel een tijdje en veel geluiden hoor ik ook gewoon niet omdat de waterpomp teveel herrie maakt. Die moet ik ook nog even zien te krijgen. En het is ook nooit erg om moeilijk distributie dingen alvast te hebben liggen voor als de nood aan man is.

    Groeten
    Eric

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 1,224)