champo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 1,224)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: reparatiekosten.. schatting? #18206290

    Een ketting hoef je ook niet te vervangen zolang deze niet tikt of wat dan ook. Even vragen of het zekerheden de distributie is of gewoon een klepstoter. Een motorreinieging en nieuwe olie doet vaak al wonderen.

    In reactie op: Ratelen/rammelen in de bocht. #18203926

    @TedMechanic wrote:

    Remmen en stuurstang hoeven in principe niet eens los. In principe hoeft alleen de fuseekogel los en dan krijg je je as er wel tussenuit. Dan kun je de bouten van de schokdemper ook laten zitten, scheelt weer uitlijnen enzo.

    Waarom zou je hem uit moeten lijnen als je die 2 bouten voor de schokbreker los haalt? Je kan daar verder niets verstellen. Volgens mijn heb ik alles los gehad, behalve de fuseekogel :hmmz . Ook heb de as gewoon onder de auto laten zitten.

    Alles zit, geen gekraak meer op de rotonde en hij gaat gewoon rechtdoor. Wel liep ik wat te klooien met de hoesklemmen. De geleverde klemde helemaal niet en die heb ik maar vervangen voor een ordinaire slangenklem. Ik was wat bang voor onbalans, maar ik merk niets qua trillingen of wat dan ook. Dus dat zal ook wel goed zitten.

    In reactie op: Ratelen/rammelen in de bocht. #18203923

    Vandaag ben ik begonnen met het vervangen van de homokineet. tot nu toe gaat alles redelijk goed los en de Loctite op de bouten voor de remklauw gooide ook geen roet in het eten. Alleen jammer dat ik niet naar de schijven had gekeken, want die zijn ook niet helemaal mooi glad.

    Inmiddels los:
    centrale moer van de homokineet
    voorwiel
    stuurstang
    remklauw
    schijf
    en was net bezig om de bevestiging aan de schorbreker los te halen toen ik besloot dat het tijd werd voor een broodje.

    Ben benieuwd of ik nog voor verassingen kom staan.

    Vraagje: Toen ik hieraan begon kon ik er weinig over vinden eigenlijk. Doet dit forum veel met een faq? Dan zou ik die natuurlijk meteen kunnen maken.

    Kilometerstand is niet heilig wat betreft de staat van een auto in mijn ogen. Als een auto alleen maar lange stukken over onze mooie snelwegen heeft gereden, dan kan er na 200 D km nog niets aan de hand zijn. Maar als een auto 30 D een drempelridder moet zijn om naar de supermarkt te gaan, zal die flink wat meer op zijn donder krijgen. Ook qua slijtage motor. Want nooit echt warm worden is verschrikkelijk slecht!
    daarom rijd ik liever ook eventjes om, dan over een klinkerweg of een weg met veel drempels te rijden.

    In reactie op: Ratelen/rammelen in de bocht. #18203922

    De prijzen variëren nogal ben ik ik al achter. Iemand nog tips om zeker te weten dat ik de goeie heb en welk merk ik het beste kan nemen?

    Dank
    Eric

    In reactie op: Ratelen/rammelen in de bocht. #18203921

    Aangezien ik denk dat die olie er ook al 180d kilometers meegaat, vervang ik het maar gewoon. Dank voor de tip. Is er nog een truc om erachter te komen welke kant ik moet hebben? Zelf denk ik aan rechts, omdat het vooral in linker bochten het ergst is.

    Groet
    Eric

    In reactie op: Ratelen/rammelen in de bocht. #18203918

    Dat klinkt naar een hoop werk :( , maar dat is natuurlijk mijn probleem. Bedankt voor je antwoord, Niels :thumbup .

    Groeten
    Eric

    In reactie op: leegmaken benzine tank #18162741

    Slang aan de de benzine stang (bij een injectie heb je aan het eind van de stang een ventiel) of slang voor in de motorruimte hangen en ervoor zorgen dat er spanning op de pomp komt te staan. Dan pompt de benzinepomp de tank leeg. Zorg er wel voor dat je een goeie accu hebt en een lader.

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152810

    Die van mij klinkt nu als een natte scheet :thumbdown :(

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152808

    Afgelopen weekend naar Duitsland geweest en de startmotor lijkt weer in orde te zijn. Allee toen ik op het adres aan kwam, merkte ik dat de auto wel een heel raar geluid maakte en was me al heel snel duidelijk wat de oorzaak was…

    Net op het internet een complete set gevonden en maar besteld. Even kijken hoeveel er aangepast moet worden voor de 24V en hoe ze dan weer klinkt.

    In reactie op: Even voorstellen – Corsa B ’00 1.2 16V X12XE #18156696

    Leuk autootje en veel plezier ermee!! Mijn Corsa 1.0 schokte in het begin ook. Bij mij was het de stationair regelaar.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121519

    Doe 5w40 is op temperatuur net iets dikker dan de 5w30. Ook staat in het boekje dat je bij een bepaalde buitentemperatuur een andere dikte olie moet hebben. Maar het verschik tussen deze 2 is bijna te verwaarlozen. Het is ook redelijk normaal om bij een oudere auto, of een auto met flink kilometers, dikkere olie te pakken.

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152807

    Misschien/ik hoop het. We zijn nu een paar dagen werder en ze doet het nog steeds. Ik vind het wel altijd jammer als iets het ermee kapt en het ineens weer doet zonder duidelijke rede…

    Bedankt voor het meedenken!!

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152805

    Inmiddels de startmotor weer ingebouwd en ze doet het gewoon weer :wtf :wtf :wtf .

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152804

    hmz…. Toch de accu…

    http://www.youtube.com/watch?v=qbSEAoh0jJk&feature=em-upload_owner” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152803

    Dat tandwiel zit inderdaad goed vast. Ik kom morgen even buurten.

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152801

    Dus het tandwiel moet verschuiven en je hebt dus geen startkoppeling?? De startmotor ligt in de Corsa :D. Zo ven kijken.

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152799

    Die vriendin had ze ook al gevonden voor rond de 140 euri. Misschien geen Bosch, maar wel Duits en een jaar garantie.

    De gebeurtenissen van vandaag:

    Vandaag na het werk weer naar de auto gegaan en hem iets opgekrikt, zodat ik er beter onder kon. Toch lag ik niet zo lekker, aangezien er gister, 1 parkeerplaats verder, iemand onder zijn auto is gekomen tijdens het sleutelen. Deze persoon kan het helaas ook niet meer navertellen en dat is dan toch een nare gedacht. Maar goed… Toch verder.
    Eerst heb ik maar weer geprobeerd om hem normaal te starten in de hoop dat het probleem net zo snel verdwenen is als het gekomen was. Helaas, geen mazzel.
    Toen heb ik een startkabel op de poll van de startmotor gezet met veel gehannes en het andere eind op de + van de accu. Tot mijn verbazing hoorde ik de startmotor wel wat doen, maar de motor zelf ging niet rond :hmmz . Vervolgens heb ik nog, om te checken, een sleutel op een poelie gezet en ik kon de krukas wel gewoon draaien. Dus ik ga er vanuit dat de motor zelf niet vastzit. Daarna heb ik de startmotor maar uitgebouwd en de startkabels erop gezet. Ding draait wel gewoon, maar ik weet niet wat hij doet als er wat weerstand is. Beetje vreemd allemaal en ik hoop dat het probleem niet dieper zit.

    Groeten

    Eric

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152793

    Ik had hem als in D geduwd terwijl de auto rolde, maar de auto rolde gewoon vrolijk verder alsof ik hem nog in N had staan. Morgen ook even kijken wat hij doet als hij in 1 of 2 staat. Een automaat hebben is met dit soort situaties niet echt handig merk ik al. Is er nog een andere manier op de krukas te draaien? Voor bij een poelie oid?
    Ik heb de startmotor een paar tikken gegeven met een oude voorvork binnenpoot van een brommer. Dat is gewoon een dikke stalen buis met een laagje chrome. Toen hem hem de eerste keer van bovenaf een paar tikken wilde geven, kwam ik ergens tegenaan en het gaf vonken. Kan dus van het contact afkomen of van de dikke draad van de accu. Dit moet ik nog even uitvogelen.

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152791

    Net toch even terug gegaan en een paar tikjes tegen de startmotor gegeven, maar dit heeft niets gedaan. Morgen maar een poging doen om een schroevendraaier tussen de polen van het relais te doen en kijken of hij dan wat doet. Ook maar de auto wat opkrikken, want ik pas echt NET onder de auto.

    In reactie op: Startmotor 3.0se #18152790

    Een versleten relais doet wel altijd een duidelijke tik geven? Ik wilde nog de startkabel direct op de poll van de startmotor zetten, maar ik kon er niet echt bijkomen.

    Morgen even wat spullen meenemen om te kijken of ik hem een paar tikjes kan geven. Beetje jammer dat het zomaar ineens is zonder waarschuwingen of wat dan ook.

    Heel erg bedank voor de info!! :thumbup

    In reactie op: problemen met Opel corsa #18145923

    Ik haal met mijn Corsa 1.0 12v uit 1999 dik 1op17 en heb de 1op18 ook al een keer aan weten te tikken. Ik rijd meestal ook korte stukje van 10 a 13 kilometer. Met mijn oude Astra F 1.6 uit 1996 haalde ik meestal de 1op15. Ik moet wel vermelden dat ik weinig verkeerslichten zie en maar een “berg” heb die ik over moet.

    In reactie op: brandstofverbruik big-opels #17845969

    Monza 3.0 24V 4traps automaat 1op 8/9 op lpg. Redelijk korte stukjes en alleen 80weg.

    In reactie op: Koppelingskabel Corsa B #18104986

    Hmz… Dan moet ik nog maar eens gaan zoeken naar dat veertje. Ik heb namelijk het tonnetje van de kabel erin gehaakt en verder niets. Ook heb ik tot nu toe ook alleen het afgebroken tonnetje van de oude kabel kunnen vinden.

    Heel erg bedankt voor het delen van je kennis :thumb

    Groeten
    Eric

    In reactie op: pakkingen 24v #18109862

    http://www.ebay.nl/itm/Motordichtsatz-Dichtsatz-Opel-Omega-A-Senator-B-3-0-24V-C30SE-C30SEJ-EVO-500-/390546115124?pt=DE_Autoteile&hash=item5aee5cca34#ht_3648wt_1141″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ene Edelschmiede op ebay heeft ook verschrikkelijk veel, en ik denk dat die ook wel een set kan leveren. Wat de prijs dan is kan ik je helaas niet zeggen, maar weet wel dat zijn serves goed is!

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 1,224)