Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag behaalde successen:

Kan er ook vrij weinig over vinden… Was ook niet lang op de buis volgens mij.
https://www.youtube.com/watch?v=frVtGAKAnxA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Op het ene moment is het een vrachtwagen en ineens is het een helikopter
:agent :agent :agent :agent Zo slecht king: king: king: king:
Dat plekje had inderdaad gezien en was ik al van plan om ook even mee te pakken. Aan de andere kant zit ook een(iets grotere) plek. Als het goed is, heb ik net een nieuwe veerschotel gekocht en ik hoop dat ik die vlot op de mat heb. Maar in de tussentijd heb ik nog wel wat andere klusje die ik moet doen. Dus het zal er wel niet van komen dat ik lekker voor de tv kan gaan hangen.
Groeten
Aha, mooi, bedankt voor de tip!! Ik heb de delen al bij M&M gezien en kosten niet de wereld. Ook biedt iemand op MP hem aan en kijk of hij hapt voor een redelijke prijs.
Nog een klein probleem. De remschijven hebben wat roest en zijn ook niet goed genoeg meer. Normaal is het klauw loshalen en een schroefje eruit draaien en je hebt hem in de hand. Maar ik zie nergens dat schroefje… Voor heb ik ook al een keer zitten zoeken.
Groeten
Eric
Ontkennen zal wel niet lukken…. Gewoon nieuwe kopen/maken en rondom aflassen? en ervoor zorgen dat het lassen niet zichtbaar is?
Wie kent Highway man nog? Niet echt knight Rider, maar wel een soortgelijke serie.
Vandaag even tijd gemaakt om ernaar te kijken. Een schroevendraaier ertussen dorste ik toch niet helemaal al stond ik wel met een schroevendraaier en een doek in de hand. Maar ik ken mijzelf, en dan weet ik ook dat ik weer schade ga maken. Daarna heb ik even het slangetje bij het t-stuk losgehaald en erop geblazen. Helaas wilde dat ook niet werken en toen heb ik mijn luchtpistool maar op de sproeier gezet en ook even door de slang laten blazen. Dit bleek succesvol, want nu komt er ook ruitenreiniger aan de bestuurderskant :D .
Bedankt voor de tips, heren :thumbup :thumbup :D
Dag heren,
Een tijd terug heb ik de rechter homokineet vervangen en nu heb ik gekraak aan de linker kant. Klinkt hetzelfde als toen aan de rechterkant, maar ik merk dat hij het nu ook doet bij gewoon rechtuit rijden/optrekken. Ook bij versnellen boven de 100kmh.
Is dit weer gewoon de homokineet, of kan ook iets anders zijn?Het gaat om een Corsa B, 1.0 12v uit ’99.
Dank en groeten
Eric@kywieman wrote:
Okay maar waarom zit er dan in een Senator B een 66 Graden thermostaat en in een Senator A een 88 graden?
Door deze gegevens komen mijn redenatie van dat aluminium radiateur minder warmte afgeven.
Aluminium geleidt warmte 3 tot 4 keer beter dan staal. Iets dat slecht energie of warmte afgeeft, is een isolator. Ik noem als voorbeeld maar hout. Dat kan je verhitten tot het vlam vat en vlak bij de vlam kan je het gewoon vasthouden. Aluminium verspreid de energie, zodat jij je brandt.
Waarom die b een andere thermostaat heeft kan ik je niet vertellen. Het enige wat ik kan bedenken is dat de koelhuishouding van de b kleiner is of dat er minder ruimte is waar koelere lucht doorheen kan stromen.Kan je er makkelijk bij? Solderen.
Aluminium niet zo goed warmte afgeeft????
Kijk ook goed of de kop wel of niet gevlakt moet worden. Anders sta je zo weer een pakkingset te kopen en is je werk voor niets geweest. Ook de kopbouten netje in etappes van binnen naar buiten aandraaien.
Om te kijken of voor benzine komt, heb je denk ik een stang bij je injectors lopen met aan het eind een ventiel net als op je banden. Je zou het ventiel open kunnen drukken en iemand laten starten. Als je vervolgens onder de benzine zit, weet je dat de pomp het doet, en er benzine bij de injectoren komt. Zo niet, dan weet je dat de pomp stuk is, of de pomp geen spanning krijgt.
Ik zag een ANWB man een keer een verloop op het ventiel draaien en het relais doorschakelen en kon je de tank leegpompen. Dat is een wat subtielere manier, maar heb niet goed gezien waar dat relais zat, en hij die doorschakelde.Ik had met mijn radio een adapter setje nodig voor de stekkers. Dan kon ik root en geel gewoon omwisselen en was het goed.
Qua techniek kan ik je helaas niet helpen, want dat ben ik bij mijn uitbouw niet tegengekomen. Liep de auto met de gas installatie ook op benzine? Zo niet, dan zou het kunnen zijn dat de injectoren gewoon vervuild zijn.
Verder heb ik nog een vraag. Nu het gas eruit is, heb je de papieren ook laten wijzigen door de RDW? Dit moeten zij zelf doen en dat kan niet bij een garage. Als dit niet is gebeurd, loopt de wagen voor de belastingdienst nog gewoon op LPG en kom je niet in aanmerking voor het kwart tarief. Of dit nog steeds doorgaat weet ik ook niet, want ik heb nog geen brief ontvangen over wat ik nu wil, terwijl iedereen die begin deze maand zou krijgen.Groeten
EricMooi klusje. Maar als je het zootje open hebt liggen, vervang gelijk alle lampjes! Een keer bij mijn oude Corsa a2 gehad. Lampje vervangen en 3 dagen later gingen de andere kapot :swear :swear .
Een toerenteller heb je niet nodig om te merken dat, hij ergens in het toerental niet presteert. Dat hoor en voel je. Ook raad ik aan om niet teveel te speculeren en de vragen te controleren, anders wordt het allemaal wel heel moeilijk.

[youtube:2jswyifg]http://www.youtube.com/watch?v=pKpWZJxcFHU[/youtube:2jswyifg]
Lood werd gebruikt om de om de klap van de klep te dempen. Als je geharde klepzittingen hebt, is dit dus niet meer nodig. Een ingelopen nokkenas komt gewoon door te weinig olie in de kop, ketting te strak of door ouderdom/slijtage. Want als je mengsel bij je nokkenas komt heb je toch een probleem.
Gooi die 2T olie maar lekker in je bosmaaier, scooter, kettingzaag en laat de olie maar gewoon de zuiger, krukas en cilinder van dat ding smeren, ipv het nutteloos op te stoken in je auto. Heb je een oude auto en ben je bang voor je klepzittingen/kleppen kan je gewoon een flesje loodvervanger halen en als je een lpg installatie hebt, kan je een druppelaar op laten maken die zo nu en dan een toevoeging bij je mengsel gooit. Als je geen zin hebt om steeds die toevoeging bij te vullen, kan je ook geharde klepzittingen in je kop laten maken. Dit kost wel een flink bedrag, maar dan ben je van alle zorgen af.Dat knopje gebruik je als je met minder vermogen wilt wegrijden, b.v als je in de modder staat. In de winter zou hij automatisch in deze stand schakelen. De kans is ook groot dat het lampje oplicht als er een storing is en dat je hem even uit moet laten lezen.
https://www.google.nl/search?q=goo&oq=goo&aqs=chrome.0.69i59j0l2j69i65j69i60l2.475j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8#q=foutcode+automaat+opel+corsa” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 januari 2014 om 18:18 In reactie op: Lampje van airbag en motorstoring branden niet op contact. #18208885Een originele Bosch kost bij Günter Thomsen een stuk minder. Ik heb er 128,90 voor betaald en dan ligt hij volgens mij ook nog even later hier op de mat.
http://www.opel-thomsen.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of:
http://www.ebay.nl/itm/BOSCH-Luftmassenmesser-0280217123-90529673-OPEL-Astra-Corsa-1-0i-12V-1-2-16V-/251272607582?pt=DE_Autoteile&hash=item3a8103b75e&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=luftmassenmesser&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1311.R1.TR11.TRC1.A0.Xluftmassenmesser+op&_nkw=luftmassenmesser+opel+corsa+b&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
15 januari 2014 om 17:51 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208297Was bij mij ook de krukas censor. Als hij koud is, startte ze prima, maar stilzetten om een moment later te starten kon je vergeten.
Stuurkogel kan natuurlijk ook. Maatje van me die automonteur is, zei ook dat uitgedroogde of versleten stabilisatorstangen kunnen kraken. Maar dat is dan denk ik meer bij het in veren van een poot./kant.
Ik zou de voorkant even van de grond halen en iemand aan het stuur laten draaien, of zelf aan een wiel trekken. Misschien kan je dan beter horen of zien waar het vandaan komt.Ik zal eens kijken hoe ze de camber bij mijn Corsa afstellen. De schokbreker zat gewoon aan de naaf(?) vast met 2 bouten en ik zag niet echt schroefdraad waarmee je het kan stellen(zoals op de stuurstang). Daarom had ik die maar gewoon losgedraaid. De tip van alleen de fusee loshalen neem ik mee voor een volgende keer. Toen ik het wiel los had, had ik die optie namelijk niet gezien (noob). Dank daarvoor.
Verder ging het allemaal wel lekker vlot en geen rare dingen gezien. Alleen even ruzie gemaakt met dat veertje die de homokineet op de as houdt. Erop gaat een stuk makkelijker!!Waarschijnlijk een homokineet,
-
AuteurBerichten