Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als ik dit zo doorlees, ga ik denken dat die weerstand voor 1,2en 3 gewoon in de motor zelf zit. Klopt deze aanname?
Plaatje bij het praatje

Zo, alle as sullen liggen bij rietveld en vandaag ben ik eventjes bezig geweest met het vervangen van de aanjager. De nieuwe aanjager heb ik nu in zijn huis gesopt, maar ik zag zo gouw die weerstanden voor stand 1,2 en 3 niet. Waar moet ik kijken?
Groeten
EricKees24v heeft wel een asje voor me. :D :D
net weer terug van Rietveld en ze vinden dat ik het voorste stuk maar gewoon moet vervangen. Ze zeiden weinig over de las, maar omdat een gefrustreerde prutser (ik dus) het deel dat bij de bak komt, een beetje heeft verbouwd met een hamer. Zelf vind ik dat alleen het buitenste deel een beetje een andere vorm heeft gekregen, en het gedeelte dat over de centreerpen gaat gewoon wel oké is. Maar ach, laat ik maar een keer luisteren.
Nu moet ik dus eigenlijk weten wat voor bak ik heb en onder welke auto deze heeft gehangen om mijn slaagkans op een verkeerde as te verkleinen.Wat ik weet:
Motor 3.0se 24v
bak: 4trap automaat met sportstand
nr: Gm ar35 GP???Weer een paar dingen waar ik nooit aan gedacht zou hebben :thumbup . Het achterste gedeelte is ook net als het voorste gedeelte ingekort/aangepast. Dus ook ergens halverwege een las. Ook zijn de lassen niet in een keer gezet, maar is er gestopt met lassen om de as te draaien (denk ik).
Ik hoop dat het morgen een beetje droog is. Dan kan ik het voorste stuk even aan de bak schroeven en kijken of de bak moet zakken of niet. Daarna door naar Rietveld.De as loopt “helaas” gewoon in een hoek. Dan hoop ik maar dat Rietveld onbalans in de as kan vinden….
Dat van die hoek heb ik al eens eerder gelezen en is een beetje in de vergetelheid geraakt. Ik ga morgen even tijd maken en even kijken of de huidige as in een hoek zit. Dacht het eigenlijk niet, maar laat ik het maar even controleren.
Heel erg bedankt!!

De bovenste is de as die ik misschien aan laat passen.
De onderste de huidige as met schuifstuk.
Ik heb alleen een hardyschijf bij de bak. De as zit met 4 boutjes vast aan het diff. Verder zit de as wel aardig recht. Er ook niet echt veel ruimte om hem in een hoek te zetten.
De andere keren heb ik blijkbaar niet goed opgelet, want ik schroef de steun aan de carrosserie en aan de bak zit een rubber met 2 m8 tapeinden. Mijn fout. Volgens mij heb ik een sterkoppeling(volgens zeggen alla Mercedes) . Deze moet ik aan de hardeschijf bouten en de schijf zit weer aan de bak.
Dag luitjes,
Aankomende Vrijdag heb ik in de planning staan dat ik naar Rietveld in Oosterhout ga, om daar te laten kijken of er onbalans is in mijn huidige as. Maar ik vraag mij ook wat af. Hoe zit de as van een Senator B of Omega gelagerd? Heeft deze 2 steun/hanglagers, of ook maar een. Ik heb nu namelijk een as met een schuifstuk en deze heeft dan ook kniestukken waardoor hij makkelijk knikken. Ik zag dat een originele als gewoon star is en dat het lager dan dus minder te lijden heeft. Klopt deze beredenering een beetje, of heb ik weer thee gedronken die over de datum is? Het nadeel van een as zonder schuifstuk is dan weer wel dat het blok of het differentieel ;os moet door een pijp die uit de bak komt.
Ook vraag ik mij af of ik het stuur los moet halen om mijn a2 dashboard eruit te halen. Ik wil namelijk de weerstanden van de aanjager vervangen en nog wat dingen. En zijn er veel gemeen verstopte schroefjes? Mijn dashboard is nog heel en dat wil ik heel graag zo houden!Alvast bedankt en groeten
Ericsearch.php?keywords=dashboardverlichting+vervangen&terms=all&author=&fid[]=8&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
viewtopic.php?f=8&t=80495&hilit=dashboardverlichting+vervangen
http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Oef…. Mooie wage!!!
Daar heb ik al heel wat maandsalarissen naartoe gebracht en het probleem is nooit echt opgelost.
Edit:
Mijn auto is daar meerdere keren voor onderhoud geweest en ook voor andere dingen. Erik heeft gezocht naar de oorzaak en geprobeerd het op te lossen. Helaas zonder echt succes. Nu ik de geldkraan voor deze auto zo dicht mogelijk heb gedraaid, moet ik het zelf maar zien op te lossen. Niet dat ik een kniepert ben, maar ook ik heb mijn grenzen.
AL een stukje dichterbij, maar ik woon in de buurt van Nijmegen :hmmz :hmmz
Ik zal tzt even contact opnemen met Technotrans. Ik hoop dat ik de as dan gewoon op de post kan doen, want het is bijna 200kilometer rijden enkele reis. Ik hoop ook dat zij me dan ook kunnen helpen anders weet ik echt niet meer waar ik het moet zoeken en het wordt toch wel eens tijd dat deze wagen gewoon goed rijdt.
Ook zal ik eens gaan kijken wat ik met de dynamo doe. Als ik de huidige regelaar niet kan omzeilen en er een van een motorfiets in kan zetten, ga ik wel opzoek naar een Bosch.Bedankt voor de tips!!
Bedankt voor de antwoorden!
Ik gok dat ik een Bosch heb, aangezien er geen regelaars of wat dan ook aan de achterkant zit. Ik zal binnenkort even een plaatje schieten.
De as: Ik ga niet weer een bak aanschaffen en deze weer (laten) aanpassen en monteren. Het moet toch ook wel met de huidige bak kunnen. Dat het geen standaard klusje is, was me helaas al duidelijk, maar ik wil toch wel erg graag eens kunnen rijden zonder gerammel op welke snelheid dan ook.
De balans van de as is niet helemaal in orde. Ik heb ook nog geen bedrijf kunnen vinden die hem kunnen balanceren en loop er al mee te klooien sinds ik de auto heb (jaar of 4). Bij 50kmh trilt de auto als een gek en boven de 130 gaat hij ook weer trillen. Daartussen is er niets aan de hand.
Laatst nog een demper weer vastgezet van het blok. Bakrubbers ben ik nog niet tegengekomen. De bak zit gewoon met een plaat aan de carrosserie vast. Het is ook vaak/altijd dat hij de 2e trap trilt. Maar in de tussentijd is de bak ook al een keer vervangen.Massa is toch gewoon massa? Hoe werkt dat?
Zo. Volgens mij heb ik na wat ploeteren toch de meeste roest weg….

Zo alles in de Inox zetten en is de positie, van de schotel, heel erg belangrijk? Of is ongeveer plusminus op het oog goed genoeg?
Groeten
EricInmiddels 2 lamellenschijven verder… Ik denk dat ik er nog wel 10 kan halen voor het oude weg is en het geheel een beetje vlak.
Ikke schnapp. Zag vandaag een soort van raar moertje waarmee je de blokken kunt stellen. Hopelijk krijg ik de kabel dat ook weer goed. Ook heb ik (eigenlijk een kameraad van me) vandaag de schijfjes mooi afgedraaid, dus daar zit geen roest meer aan. Dat recht inspannen en uitklokken is ook altijd een feest zeg… Mooi werk en nu durf ik ook de bank aan het werk te gebruiken. Eigenlijk ook maar even nieuwe blokken scoren.
Vandaag, bij de Opel garage ,ook 2 nieuwe pakkingen gehaald voor de uitlaat. Mocht ze zo meenemen omdat ze eigenlijk al weggegooid waren.Als het goed is krijg ik er vandaag een binnen en voor 26,75 hier op de mat in een beetje geld, maar geen werelduitgaven. Op de foto zag het er ook uit alsof het een redelijk dikke plaat is, dus ik ben benieuwd.
To do list:schijven afdraaien
schijven monteren
Tussenas verder afmonteren
luchtfilterbuis monteren
laswerk
Benzineslangen vervangen
uitlaat vastzetten
handremkabel/trommel stellen
koplampen schoonmakenRomijn had er nog een die hij eigenlijk niet wilde verkopen. Toch ligt hij nu hier in de schuur.
Die is gescheurd en moet dus ook vervangen worden. Party hardy schijf was ook hier en daar gescheurd, dus ook maar gelijk een andere ervoor gehaald.
de handrem gaat denk ik nog een feest worden. Als ik de kabel stel, dan hangt de kabel voor de linker trommel strak en rechts losjes. Morgen even kijken of er bij de trommel nog wat gesteld kan worden. Ik kreeg namelijk ook de klacht dat het linker achterwiel moeilijker draaide dan het rechter.
-
AuteurBerichten