champo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,224)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: rekord e1 , binnenkanten gelakt #18223525

    Meer waar en hoe de bouten/schroeven voor het spatbord komen. Gaten boren on het nieuwe stuk koker? zelftappende parkers erin, of het gat door en door en dan boutje en een moertje?

    In reactie op: rekord e1 , binnenkanten gelakt #18223523

    Die wordt grondig aangepakt zeg :thumbup !!

    Hoe doen jullie het eigenlijk met het monteren van de spatborden?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18122000

    @Byjugo wrote:

    @champo wrote:

    Dag heren,

    het linker achterlicht van mijn B Corsa doet het niet, want ik heb geen spanning op de nodige draden. Knipperlichten en de rest doet het wel gewoon alleen het achterlicht zelf niet. Is er een bekend knelpunt in de bedrading die ik kan bekijken, of zal ik maar gelijk een draad van rechts naar links trekken?

    Groeten
    Eric

    Het rechter knipperlicht wordt gevoed vanuit de linker lamp.
    Dus als je rechts voeding hebt, moet je die links ook hebben…

    Bedankt voor je antwoord!! De lamp aan de bestuurderskant deed het niet. De draad daarvoor was een enkele zwart/witte en aan de passagierskant zaten inderdaad 2 draden die beide wit/rood zijn :wtf . Lekker duidelijk dus….. Ik heb vandaag de stekker uit het blokje getrokken en een draad naar de andere kant geleid. Nu doet het achterlicht het weer.

    Groeten
    Eric

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121990

    Dag heren,

    het linker achterlicht van mijn B Corsa doet het niet, want ik heb geen spanning op de nodige draden. Knipperlichten en de rest doet het wel gewoon alleen het achterlicht zelf niet. Is er een bekend knelpunt in de bedrading die ik kan bekijken, of zal ik maar gelijk een draad van rechts naar links trekken?

    Groeten
    Eric

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250010

    Afgelopen Zondag kon ik dan eindelijk weer rijden en de voltmeter gaat niet meer als een gek op en neer en de aanjager doet het. Ook lijkt hij netter te lopen, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
    Helaas heb ik toch nog enige trillingen bij 50kmh en boven de wettelijke snelheid die is toegestaan. Als het koud is, lijkt het ook erger te zijn. Dus mijn conclusie is dan dat het niets anders kan zijn dat het eerste stuk as niet goed in lijn staat met het hanglager en dat die dus omhoog en omlaag moet. De rede voor de temperatuur is dat het rubber vn de hardyschijf dan wat harder, dus stugger is.
    Iedereen heel erg bedankt en ik ga even puzzelen met de hoogte van het lager.

    Groeten
    Eric

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367919

    Afgelopen Zondag een Senator b gespot bij de afslag Tiel a15. Helaas staande gehouden door de politie :thumbdown

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273396

    Gefeliciteerd met je aankoop!!!! Ik zet mijn foto’s vaak op het net via tinypic.com. Wijst zichzelf hoe dit werkt.

    Veel plezier met de lekkere 6cilinder!!

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18249960

    Ik heb de dynamo vervangen en heb nu ook een dikke kabel loshangen, die van de startmotor komt. Mijn geheugen zegt dat deze aan de dynamo moet, maar mijn verstand zegt dat dat niet klopt. Wie heeft er gelijk?

    Edit:

    @syl-astra wrote:

    volgens mij heb jij een dikke plus kabel op de plek zitten van de d+ draad
    als ik het zo zie is dat de onderste aan sluiting waar jij dat kleine drradje bij op hebt zitten

    dit zou ook de oorzaak kunnen zijn dat je accu elke keer leeg is
    want zo blijft er spanning op je dynamo staan

    Nu ga ik nog meer twijfelen aan mijn verstand… Jammer dat ik soms lang over dingen doe en dan van alles vergeet.

    Edit 2:

    Opgelost. De dikke kabel van de accu, zit op hetzelfde punt gemonteerd als de kabel van de dynamo. Dus het was altijd wel goed denk ik. alles aangesloten en alles werkt gewoon :D :D :D

    Is het al Maart :cry :cry :cry :cry :cry ?

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250008

    Dat zou echt super fijn zijn!!! Klopt het dat de linker iets van 6 aansluitingen heeft en de rechter maar 4?

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250006

    Zo… Inmiddels een nieuwe multiriem, spanner netjes opgeknapt en een nieuwe dynamo erin gezet. Ook heb ik mijn as al een tijdje liggen. De as had dus een kruisstuk met speling, lager van het hanglager is vervangen en het geheel is gebalanceerd.

    Wat ik nog wil doen:
    Automaatbak filter olie vervangen
    olie dif controleren/vervangen

    Nu had ik nog een heel klein dingetje, waar ik mij toch wel erg aan erger. Toen ik hem net had, kon ik mijn portier openen en dan ging er een lampje branden. Als het portier dan sloot, bleef deze nog even branden en ging dan langzaam uit. Dit gold ook voor de passagier kant. Nu doet het lampje alleen als ik mijn portier op maak en hij gaat gelijk weer uit als deze sluit. Onder het dashboard zat een relais, maar die was volgelopen met wat door een lekkage. Nu is dat zo goed als opgelost en de stekker is doorverbonden, zodat ik toch nog iets heb. Toch heb ik graag weer zo’n relais, maar ik kan er geen vinden. De linker, rechts monteren gaat helaas ook niet. (goed verhaal, lekker kort…)
    Weet iemand waar ik zo’n relais kan kopen of hoe ik moet zoeken? Ik had het geheel apart gelegd, maar inmiddels is dat ook spoorloos verdwenen. Dus ik weet ook geen nummers of eventuele codes die erop staan/stonden.

    Groeten
    Eric

    In reactie op: Luchtmassameter Corsa B bj2000 1.2 16v #18230817

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=luftmassmesser+corsa+bosch&_from=R40|R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xluftmassmesser+corsa+1.2+&_nkw=luftmassmesser+corsa+1.2+&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17316069

    @TedMechanic wrote:

    Een 4 deurs is geen TR, de TR is alleen geleverd in 2 deurs t/m 1986 ;)

    Zelfs de 2 deurs na 86 heten geen TR meer.

    Als ik al een sedan tegenkom, is het 99% van de keren een 4d. Ik ben begonnen met een Tr luxus. Licht interieur en een babyblauwe buitenkant met grijze streepjes over de flank :wub :wub :wub .

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250005

    Multiriem is eruit. Even de plastic kap, die om de fan zit, loshalen en je kan de riem om de fan halen.

    In reactie op: Corsa A 2.0 gezocht #18266656

    http://link.marktplaats.nl/m878322989″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://link.marktplaats.nl/m877889838″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    A Corsa’s lijken wel zeldzaam te zijn. Een 2deurs sedan zie je al helemaal niet meer :( :(

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250004

    Ik was inderdaad van plan om een bus te maken en die als een soort van montage mal te gebruiken. Dit zou wel kunnen helpen aangezien de bouten dacht ik iets speling hebben in die bussen. Dit moet ik nog ven controleren.

    Vandaag de spanner voor de riem er even uitgehaald en besloten dat die rol vervangen moet worden. Of zijn er al successen geboekt met het vervangen van dat lager. Ik zag dat het wiel gewoon geklonken zit. De nagels zou je uit kunnen boren en dan gewoon boutjes gebruiken. Of is dit beunwerk? Ik ga ook maart even kijken of dat hele wiel niet gewoon te koop is.
    Ook vraag ik me af of er een slimme truc is om de snaar langs de viscokoppeling te krijgen. Of moet ik gewoon de radiateur eruit halen?

    Groeten
    Eric

    In reactie op: kachel word niet warm in stand 3-4 #18266429

    Knip de ophoging kapot met een nijptang, of trek hem los met een waterpomptang.

    In reactie op: kachel word niet warm in stand 3-4 #18266428

    Misschien een blokkade in de kachelradiator??? Misschien een keer aan de kachelslangen voelen of de vloeistof lekker doorstroomt.

    In mijn Corsa B 1.0 uit 99 is het echt een sauna als ik hem vol open heb staan en de aanjager op stand 1of2. Die andere standen gebruik ik alleen als de ramen erg beslagen zijn. Het maakt mij ook teveel lawaai. Gister heb ik trouwens ook de schuif op circuleren gezet. Dat scheelde wat in tochten.

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250002

    Bij de laatste keer demonteren, zag/voelde ik dat de geleidepin van de bak niet in het midden van de hardyschijf zat. Ik moet nog kijken hoe perfect rond het gat is en of het rubber overal even dik is naar het midden toe. Misschien dat dat ook al problemen kan geven? Ik “hoop” ook dat de assenmaker wat onbalans vindt en dat een kruistuk, zonder speling ook al wat gaat doen.
    Maar de driepoot, schijf,driepoot gat ik ook proberen. Bedankt voor de tip!

    In reactie op: kachel word niet warm in stand 3-4 #18266424

    De aanjager zuigt zoveel koude lucht aan, dat de kachelradiator niet goed warm kan worden. Ook koelt dit je hele koelsysteem, daarom zet ik bij de oudere auto’s de kachel zo hoog mogelijk met de fan op stand hoog, las ik in de zomer in de file sta. Dat zie je meteen op je temperatuurmeter.
    Ook vraag ik me af of jouw auto überhaupt warm wordt. Als dit niet het geval is, zou ik eens naar je thermostaat gaan kijken. Ook kan je niet veel verwachten als je pas een kilometer onderweg bent.

    Groeten

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250000

    Ik heb een nieuwe van mp geplukt. Ik hoop dat hij nu gewoon goed blijft tot er geen benzine meer is.

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18249997

    Daar is flink wat tijd/werk in gaan zitten, gok ik. king:

    In reactie op: how to senator b 3.0 24v automaat vervangen #18266190

    Rode olie: automaat
    Gele olie: motor

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18249995

    :shock: :shock: Lijkt wel of jij meer dingen hebt dan ik. Ook de aansluitingen, tegen het schutbord(?), onder de ruit heb ik niet. Of zijn me niet opgevallen.

    Bedankt voor het antwoord!! Anders had ik nu wéér alles eruit kunnen halen :cry . Nu maar hopen dat alles weer werkt.

    Groeten
    Eric

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18249992

    Laat maar, het is me gelukt. Ik kwam gewoon wat kracht te kort of mijn sleutel was te kort. Want na het verlengen van mijn sleutel met een pijp, kon ik de spanrol zodanig terugdraaien, dat ik de snaar van de dynamo kon halen.

    Nu slapen….

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18249991

    Hoe ontspan ik de multiriem? Ik heb een bout van de spanner al een paar slagen los, maar er lijkt een tamelijk sterke veer in te zitten. Als de multiriem zo strak staat, durf ik de dynamo niet los te halen om deze te vervangen.

    Groeten
    Eric

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,224)