Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo,
Vandaag nog naar een andere dealer geweest om te kijken of daar een Corsa stond zonder intellink, alle corsa’s met intellink. Maar Marcel heeft dus een paar foto’s gescand, bedankt hiervoor!
Volgens deze opeldealer was het intellink systeem van de nieuwe Corsa goed!
Dit is volgens hem een andere versie als in de Insignia en Adam.
Werkt prima volgens hem.@Blerf wrote:
Hi Kees,
Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik heb nu een Astra J met ingeboude navi, wil wat kleiner rijden en heb laatst een proefrit gemaakt met de corsa cosmo.
Mijn vraag was : als ik wil navigeren dan moet ik de bringGo app hebben.
die heb ik inmiddels (de 30 dagen versie) op m’n telefoon staan, maar hoe zit het met je gps ontvangst?
Gebruikt het intellilink de gps van je telefoon?, dan moet de telefoon ergens bij je voorruit liggen om de satellieten
te kunnen zien, dus als m’n telefoon (htc one) onderin het dashboard ligt heb je (volgens mij) geen gps ontvangst op je telefoon.
Koop je dat docking systeem erbij, waar heb je dan die intellilink voor nodig?, want dan kan je net zo goed navigeren direct van je telefoon.
Ik ga van de week het zelf eens testen met een 2e proefrit, om te zien of je kan navigeren waar de telefoon ergens onderin het dashboard ligt, aangesloten op de sigaretten aansteker (anders is de telefoon leeg binnen een kwartier, en of je tegelijk muziek kan luisteren via een usb stick.
Ook kreeg ik te horen dat de gps wordt overgenomen via de usb kabel, maar dat lijkt me niet, en je kan dan ook niet naar muziek luisteren tijdens het navigeren.Wordt vervolgd…..
Marcel
Hallo Marcel,
Ik ga binnenkort voor de 1e keer proefrijden, zojuist alvast Sticher en TuneIn op mijn mobiel geinstalleerd. Toch ga ik ook nog effe informeren hoe de Corsa eruit ziet zonder dat Intellink systeem….. Dan heb je ook nog de parkeersensoren, die achteruitrijcamera heb je niet echt nodig, sensoren is ook ok! Maar dat kleurenscherm maakt de auto wel “compleet”.
Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn tijdens de 2e proefrit.Groet
KeesHallo,
Motor valt niet echt terug in toeren. Motor houdt in en stotterd dan een beetje.
bvd
CeesOk,
Bedankt voor jullie info!
Had een mooie gezien, net verkocht voor mijn neus.
Ik zoek verder.groet
KeesOok bij mijn Zafira bleef die melding komen op de display.
Gisteren laten vervangen onder garantie.
Monteur was een half uurtje bezig geweest.mzzl
KeesDatum eerste toelating nederland = 2 maart 2008!
Dus een ingevoerde??Succes
Kees@Family man wrote:
Hoi Cees, we hebben ook een zafira b 1.8 en deze gaf vorig jaar (een maand na aankoop) dezelfde storing.
Het vloeistofpijl was in orde, net iets boven de streep, maar oprit niet helemaal recht en het blijkt een gevoelig onderdeel te zijn (sensor).
Toen dacht ik, hé de motor was “eerlijk” toen ik ging kijken, en de auto en motorruimte gepoetst/schoongemaakt bij aflevering, zou er iets van vocht zitten miscchien.Achter het tankje zit een stekkertje, waarvan je eerst (voorzichtig laat het niet vallen) een clipje uit moet schuiven, je kunt er een beetje lastig bij..
daarna stekker losgemaakt, en klein stukje schuurpapier om een lange sateprikker gedaan en een paar keer aan beide kanten van de stekkers gewreven/gedraaid.
Daarna nog even wd40 erin gespoten en met een wattip uitgewreven (wil ook niet dat de wd40 eruit druipt), stekker in elkaar geklikt, borgclipje erop.
contact aan, storing weg en daarna niet meer teruggekomen (ook niet op schuine oprit). het was nog 15/20 minuten werk.Ik heb nog 11 maanden garantie, maar dit kan ik zelf wel effe proberen.
bedankt!
Kees@Vannos wrote:
Word het niet tijd voor een ander sensortje,(koelvloeistof niveau sensor ) als het een beetje garage is word die sensor direct na gekeken !
Opel dealer in Den Bosch
Hallo,
Tot nu toe:
Nog zeer tevreden met de auto, dealer moet wel nog een paar puntjes doen (garantie). Hiervoor mer de opeldealer gebeld waar ik hem gehaald heb. Ik zou hiervoor door de werkplaatschef gebeld worden. Nu 2 weken later nog steeds geen telefoon gehad.
Het is een hele grote opeldealer met meerdere vestigingen maar dat zegt dus niks!!
Ik wacht nog een week, dan krijgen ze een mailtje van mij. (Wordt een “mooi” mailtje, verheug ik me al op). :argue
Ik was al een beetje huiverig / sceptisch over opeldealers. Mijn vorige opel (Vectra C) kocht ik bij een opeldealer. Enkele punten zouden gedaan worden voordat ik hem ging afhalen. Toen ik daar kwam was er niets gebeurd, auto toch betaald en meegenomen met de afspraak dat ik enkele weken later terug zou komen en dan zouden deze punten effe gedaan worden. Ja, enkele weken later was hij dicht / failliet :swear . De Opeldealer die het daar destijds ovenam heeft toch netjes wat punten gratis verholpen. Filiaal was van Lathouwers en ging over in Driessen.mzzl
KeesHallo,
Ik zou de tank zover mogelijk leegmaken (handpompje) en weer volgooien met euro 95, stukje rijden zodat alles in de leidingen ook weg is, zou het weer goed moeten zijn lijkt me.
Kees
Hejj,
Het is gebeurd!
De Vec C ingeruild tegen een Zafira 1.8 Cosmo uit 2010 met 50000 km op de teller bij een opeldealer.
Ik had voordat ik ging nog effe opgezocht via internet hoelang ze de auto al hadden staan. Hij stond er al bijna een half jaar te koop. Waarom is me niet duidelijk, is gewoon een hele mooie met 1 jaar garantie!!
Nadat ik de 1e offerte had gekregen er nog flink wat af kunnen krijgen.
Valt me wel op dat de auto minstens 15% meer benzine verbruikt als mijn 1.8 Vectra.Mzzl
Kees@BOB3*dD wrote:
Anderzijds is het zo als je je motor steeds ver onderbelast , de boel verstopt zoals bij de diesels met korte afstanden . Ik ben voor veel pk’s en weinig CC’s . Bekijk de brommertjes die op 99,9% van hun leven op het max toerental draaien en er dikwijls zelfs overgaan .
Bob.Die brommertjes gaan origineel zo’n 30.000 km mee.
Hoe verder je ze opvoert hoe minder km voordat ze gereviseerd moeten worden.Ik denk dat een “dikke V8” met 200 pk langer meegaat als een 1.6 met 200 pk.
mzzl
KeesHallo,
Ik heb de Sedan.
Probeer er zo’n € 3000,– voor te krijgen, krijg ik ook weer korting omdat ik niks in te ruilen heb.
Achterbumper kleine beschadiging en volgens het boekje mag hij een beurtje krijgen.
Verder ok!mzzl
KeesVanwege de tip van Stefan ben ik verder gaan zoeken.
Ik ga voor de executive uitvoering, vandaag ergens geweest voor een mooie, kreeg daar helaas geen “drol” terug voor mijn Vectra dus niet gedaan.
Ik heb de tijd, dus zoek rustig verder.
Zag trouwens op internet een hele mooie staan met een panoramadak. was helaas partikulier.mzzl
KeesHejj,
Ik heb een half jaar geleden een nieuwe accu geplaatst.
“Helaas” had ik er geen rekening mee gehouden dat ik daarna de code van de opelradio weer moest intoetsen.
Dat was dus zoeken naar het kaartje met de code.
Uiteindelijk toch gevonden / gelukt.suc6
KeesBeste Stefan.
Bedankt voor de info!
Kees
http://priad-autosleutels.nl/winkel?page=shop.browse&category_id=27″ onclick=”window.open(this.href);return false;
suc6
Kees
Hejj,
Ik ken de auto niet!
Heeft maar 1 vorige eigenaar gehad.suc6
Kees@Opeltje17 wrote:
Denk niet dat het aan de veer licht deze zit namelijk gespannen in de veerpoot en dan had je had al eerder gemerkt zou kunnen dat de stabilisator stangetjes stuk zijn.
Die verbinden de veerpoot met de stabilisator stang zijn hele dunne stangetjes willen doorgaans nog wel eens gaan rammelen.Maar ik zou zoiezo even lang de garage gaan om zeker te zijn wat het is straks sta je lang de kant van de weg met de hele boel er onder van daan gerbroken.
ok,
Ben dus naar de garage gegaan, was inderdaad de stabilisatorstang.
Probleem opgelost voor € 60,–Bedankt
KeesHallo,
Gelukt!
Bedankt!
KeesOei,
Toch meer werk als ik dacht.
Onder bij de stoel moet er ook wat los.
Iemand een korte beschrijving hoe ik te werk moet gaan (met mijn linkerhandjes)?bvd
Kees@speaker wrote:
Waarschijnlijk werkt het palletje niet meer goed.
Wat je sowieso moet doen is het onderste (zwarte) paneel van de stijl los halen ( zit geklikt ) en daarachter zit het mechanisme van je gordel.
Kijk of je hem kan fixen en anders ff een nieuwe/andere set halen !
ok,
Toch nog redelijk lastig om erbij te komen. Ik zie bv wij “winparts” alleen universele en geen originele.
Als ik een originele koop weet ik zeker dat hij past. Iemand een goedkoper adres als de dealer?bvd
Kees@AppieWik wrote:
Hieronder misschien iets waar jullie wat aan hebben;
Enkele weken geleden merkte mij garage bij een beurt op dat het aangrijppunt van de koppeling wel erg laag zat. (gaat geleidelijk, dus niet zo gemerkt nog)
Na twee lange ritten met de caravan was het afgelopen weekend gebeurd… Kon niet meer ontkoppelen.(Gelukkig weer thuis) Bij koude start kreeg ik hem niet meer inde achteruit zonder tanden te poetsen en opschakelen moest gebeuren met (gepast) geweld.
Versnellingsbak (gedeeltelijk) vervangen was mijn en ook de garage’s eerste oordeel. Kassa! :cry
Maar na onderzoek bleek het gelukkig mee te vallen. :D
“Slechts” een defecte hoofdkoppelingscilinder bleek de oorzaak te zijn.
Kost 9 tientjes, maar er moest wel veel voor gede- en monteerd worden. O.a. onderplaat dashboard, accubak, ABS-pomp dus de arbeid maakte het dan toch weer iets duurder. Totaal € 340,- kwijt
Auto schakelt echter weer als een tierelier.Albert
Hallo,
Levensduur is uiteraard afhankelijk van rijstijl, korte / lange ritjes etc. maar hoeveel kilometers staan er op de klok?
mzzl
KeesIk heb ook een B gehad (met ECC).
Bij mij bleek destijds het relais kapot te zijn (a € 17,–)@wim-v6 wrote:
alleen is een auto die veelal veel kms gemaakt heeft motorische beter zijn als een die alleen maar stukjes gereden heeft.
Willem
ok, maar met minder kilometers op de teller verkoopt eerder!
In het verleden heb ik o.a. enkele BMW motoren gereden, als deze de 100000 km gepasseerd waren kreeg ik er bij inruil geen “drol” meer voor terug, zelfs BMW dealers die me te kennen gaven de motor liever niet te hebben vanwege de kilometerstand. Daarom verkocht ik ze rond de 75000 km.Ook bij auto’s (zeker benzine) is zelfs meer als 100000 km vaak een barriere voor kopers. Bij de opeldealer zelf zul je niet vaak een occasions tegenkomen met meer als 100000 km op de klok.
mzzl
KeesTellerstanden worden niet voor iets wel eens teruggedraaid. :swear :swear
-
AuteurBerichten