cd-design

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 226)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: dikke corsa's #17333995

    Corsa A van een maatje van me. Staat nu als 150kw op kenteken:P

    In reactie op: D kadett 84 #17509695

    Zeer leuk d-kadettje c20xe. Gewoon strak en geen poespas.

    Succes met je verdere projecten.

    ps; Turbo en spruitstuk zijn al binnen voor je ex-gsi:P

    In reactie op: Vraagjes ombouw c20xe #17531466

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    ff omdenken dat je ff een toplagertje haalt
    ;):thumbup

    :wors:wors:wors

    Dat is een hele goede tip. Dat vergeet bijna iedereen:thumbup

    In reactie op: opc insignia #17503300

    Kwijl, kwijl, kwijl, enkelt zoals gezegt past de kleur er niet echt bij. In de Top Gear hebben ze een Witte staan alleen waren ze niet te spreken over de versnellingsbak……[/b]

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533160

    origineel gepost door prayer
    volgens mij mag de pomp niet via schakelaar voor apk, moet via het relais lope, zodat als de motor stopt, de pomp ook stopt.

    Is totaal geen probleem voor de apk. En tevens een goede startonderbreker :P

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533159

    origineel gepost door Caravan-E

    origineel gepost door cd-design
    Je hebt enkelt een constante stroom (dikke rode draad op motorkabelboom), geschakelde stroom (zwarte draad vlak bij aansluiting op bobine) en de aansluiting van de brandstof pomp.

    Jij bedoelt dat die rode en zwarte draad nu niet op de 1.2 zitten, want anders kan ik die toch ook gewoon gebruiken? Brandstofpomp snap ik, even goed kijken hoe dat zit dus.

    Rode en zwarte draad zitten in de motorkabelboom van de 2.0motor. Deze hoef je enklet aan te sluiten om de motor te laten lopen.

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533154

    Zekeringkast heb je eigelijk niet nodig van de c20xe.

    Zorg dat je een complete motorkabelboom hebt bij de motor. Dus vanaf de motronic naar de motor.

    Startmotor en dynamo gebruik je van de 1.2 (laat je dus in de auto hangen.

    Je hebt enkelt een constante stroom (dikke rode draad op motorkabelboom), geschakelde stroom (zwarte draad vlak bij aansluiting op bobine) en de aansluiting van de brandstof pomp. Maar deze kan je ook dmv een schakelaar aansluiten.

    succes

    In reactie op: Plaats hier je rally(-sprint) foto's en filmpjes #17288923
    In reactie op: Vraagjes ombouw c20xe #17531463

    origineel gepost door Veldmaatbeunhaas
    Ik zag op mp een 1.6 achteras met een 3:89 verhouding, is deze as geschikt?

    1600as is geweldig voor sprints maar zoals gezegt lever je wel topsnelheid in. Deze ligt met een 1.8S bak nog steeds boven de 200km/u hoor. En de as is iets zwakker dus ook aan te raden om er nieuwe lagers in te zetten of een hele verse as te zoeken.

    Verder moet je ook niet vergeten de olie aanzuigbuis en pijlstok van de 1.8s over te zetten op je c20xe.

    Laat je niets wijs maken over dat het vliegwiel niet past of dat je je tunnel groter moet maken. Heb zelf een 1200 limo C1 omgebouwd naar c20xe en alles paste perfect. Let er wel op dat je een plat vliegwiel neemt (sneller op toeren en daarvan weet ik 100% zeker dat het past. Ik reed met een koppelingsset van een 2.4 CIH op mijn platte 20xe vliegwiel.

    Ook een goede tip om een c20xe met dis (m2.8) te regelen of om je m2.5 om te bouwen naar dis ontsteking. Dan hoef je je kachel niet aan te passen.

    Als je er een beetje leuk mee gaat rijden laat dan ook je tussenas even voorzien van nieuwe lagers (kruiskoppelingen). Ik heb die van mij bijna door de bodem gehad en het is totaal geen hoge kostenpost. Ik betaalde incl. balanceren 75euro (1,5 jaar geleden)

    Radiateur kan je van een 2.0 c-kadett gebruiken of 1 met ongeveer dezelfde opbrengst als die van een c20xe/c20ne. Ik reed eerst met een 2.0 radiateur maar toen die echt aan zijn einde was heb ik er 1 van een fiat gebruikt (deze heeft het reservoir aan de radiateur vast, is weer cleaner onder de kap :P
    Ik reed met een airco ven van een senator B, maakt wel lawaai (kadettje stijgt bijna op) maar werkt geweldig.

    Volvo 240 remmen met rekord 2.2 schijven werkt ook erg goed. Ik merkte niet veel verschil met cali turbo remmen of deze. Let er wel op dat je de klauwen van de 240 moet aanpassen, je moet van 2 leidingen 1 maken omdat de volvo met een dubbel systeem rijd, dus 2 leidingen per klauw. Ik had er gewoon een T-stuk tussen zitten (zo gekocht, kwam van een b-ascona af)

    In reactie op: hele mooie kadett gsi 1985 tekoop #17527004

    origineel gepost door Dkadett84
    @ CD-Design

    Mocht je de kadett ooit weer kwijt willen.. Dan wil ik hem misschien wel terug kopen.. Heb er best spijt van gehad dat ik hem ooit heb verkocht..

    ;)

    als tie ooit weg gaat ben jij de eerste hoor.

    greetz

    In reactie op: hele mooie kadett gsi 1985 tekoop #17527001

    origineel gepost door ginkelvanmichiel
    jep, helaas… alle auto’s vanaf 1 januari 1987 worden niet meer belastingvrij…
    Heb ik ook pech met mijn Kadett, want die ís van 1987..

    Dan moet ik die van mij toch maar houden. Die is wel van ’86:cool:

    In reactie op: hele mooie kadett gsi 1985 tekoop #17526996

    Als tie er over 10jaar nog steeds zo uitziet dan is 7000/8000een prijs die de liefhebber er zeker voor wilt betalen maar nu echt niet meer dan 4000. Zeker omdat het nog een 1.8 8v is ook en geen champion.

    Maar kadettje ziet er nog zeer strak uit hoor. :afro

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356681

    hoi hoi, je zou nog steeds de wachtwoorden naar me u2u-en. Zou je dit alsjeblieft nog willen doen.

    greetz

    In reactie op: Spacerplaat C20XE #17525249

    origineel gepost door corsaboy
    brandstofdruk regelaar gewoon meebestellen bij HG..
    Die plaats je ipv je orginele..

    En kun je dan gewoon instellen..
    Dat die druk omhoog gaat werkt zelf met de goedkoopste regelaar icm vuldruk haha
    Had ik ook met de kompressor setup

    Dat wist ik niet, maar dat klinkt als muziek in mijn oren want de biesheuvel PBV begint bij 180euro (dacht ik uit me hoofd)

    Weer wat geleerd en flink wat geld uitgespaard, MERCI:wors

    In reactie op: een kadett c coupe met 2.4i op kenteken? (kan dus toch) #17488789

    origineel gepost door Automatic-freak

    Ach ja, inmiddels zijn we weer drie maanden verder en is er reeds een Kadett-C 4-drs met een 2.4 met 110kw & een City met een 3.0 6-cilinder … :angel

    En een 150kw corsa A en 15kw ascona B

    Omkeuren is gemakkelijk en goedkoop.

    Lees al de topics maar waarvan de links geplaatst zijn.:jerry

    In reactie op: Spacerplaat C20XE #17525247

    origineel gepost door corsaboy

    Zoals gezegd bij http://www.hg-motorsport.de kun je die platen bestellen.
    Met die plaat ertussen kun jij gewoon de druk rijden die jij beschrijft.

    Verder LET injectoren doen idd wat ze moeten doen en hebben genoeg opbrengst.
    Eventueel een instelbare brandstofdrukregelaar ertussen dan kun je hem nog iets meer geven als dat nodig is wat ik niet vermoed…

    Nogmaals bedankt voor de reactie, hier kan ik wat mee. En PBV komt er zeker ook op. Heb goede ervaringen met de biesheuvel pbv. Bij deze vervalt je originele drukregelaar op je injectorrail en deze geeft op vollast 0,8 bar extra.
    Voor het fine tunen van de brandstofdruk kan ik van een maatje zijn air/fuel ratio meter lenen.

    In reactie op: Spacerplaat C20XE #17525246

    origineel gepost door TRPower
    ik zou gewoon LET injectoren nemen, levert genoeg brandstof voor t vermogen dat je wil…

    en: als je evt over wil stappen op LET zuigers, ik heb nog n set liggen, 100euro incl verzendkostten, excl veren, ben je denk ik goedkoper uit als n decompressieplaat en 2 LET pakkingen…

    Dat is een zeer mooi aanbod maar zit er dan niet mee dat ik toch mijn onderblok moet laten honen??? Dan komen die kosten er ook weer bij. 100euro incl verzend is zeker een hele mooie prijs alleen heb ik net mijn turbo incl spruitstuk gekocht dus geld over is er nu even niet. Maar ik laat het je zeker weten als ik het geld over heb (maar hou ze niet vast voor me hoor)

    In reactie op: Spacerplaat C20XE #17525243

    Tnx voor alle snelle reacties. Het doel is om mijn c20xe om te bouwen naar turbo. Enkelt wil ik wat extra vermogen, geen fase 3 eds met 315pk maar een 200 tot 225pk is mijn doel. Dus met een verlaging van de compressie en druk van 0,6bar moet dat haalbaar zijn.

    Heb net mijn turbo met spruitstuk binnen gekregen dus nu nog een spacerplaat vinden (de rest van de benodigdheden weet ik al te vinden)

    Mochten jullie nog suggesties hebbn over de dikte van de plaat dan hoor ik het graag. Ik zou ook graag het volgende willen weten:
    – tot hoever ik mijn compressie moet verlagen om met een druk van 0.6 bar te kunnen rijden (overboost 0,7/0,8)
    – Welke injectoren raden jullie aan, LET, EDS, G60???
    (dus welke opbrengst per injector zou ik het beste kunnen gebruiken)

    En even voor de duidelijkheid….
    Natuurlijk is het beter om andere zuigers te monteren en natuurlijk is het beter om een LET te kopen en natuurlijk is het beter om het blok compleet te laten reviseren en fase 4 EDS of V-max380 erin te gooien maar ik heb ook een huisje, een kleine en een meissie en dat kost al heel veel centjes op een monteurs salarisje. Dus mensen blijf realistisch en laat me anders in me eigen sop gaar koken en reageer niet. En laat alsjeblieft niemand zich nu aangesproken voelen dit is niet persoonlijk gericht alleen ff voor de duidelijkheid..

    In reactie op: stem op jouw jaren 80-icoon #17524453

    Ook op de kadett gestemd. En inderdaad jammer dat ze de golf GTI nemen en een standaard kadett. Maar daarentegen doen ze het bij de Merc nog erger, daar staat een E-klasse op de foto en geen 190.

    In reactie op: uitlezen c20xe calibra blok #17524372

    origineel gepost door TRPower
    Normaal is:
    Bruin/wit aan massa, bruin/geel los.
    Contakt aan: Motorlampje brand.
    Starten/motor draait: Motorlampje gaat uit als alles OK is.
    Als het lampje knippert betreft het een af en toe optredende storing. Brandt het lampje continue, dan is de storing permanent aanwezig.

    Diagnosemode:
    Bruin/wit los, bruin/geel aan massa.
    Contakt aan: Knippercodes.
    Starten/motor draait: Ook knippercodes.

    Foutcode lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij
    m2.8 en witte draad bij m2.5)

    ff geleend van manta cabrio

    Daar heb ik ook de info vandaan. Enkelt heb ik wel een bruin blauwe maar geen witte draad en heb gewoon een M2.5 (of de verdeelkap is onderhuids een dis bobine geworden :cool:

    Maar zal het ook op deze manier proberen.

    In reactie op: inhouden vanaf 3000 rpm #17524407

    ik heb ongeveer hetzelfde gehad maar bij mij was het enkelt op vollast. Ik heb mijn lucht massa meter vervangen en het probleem was weg.

    succes..

    In reactie op: gsi gallery.nl opnieuw online #17363402

    Cool, hier sta ik nog op met ma pa ze Omega 3.0 24v

    origineel gepost door JvV
    GSi Gallery: Meeting: Duits Auto Festival

    En Michel met ze city c20xe en Marcel met ze 2.5cih limo:cool:

    In reactie op: 2000rpm stationair en foutcode 65 #17510972

    origineel gepost door max
    Check ook wel even of je een goede massa van je Blok naar je auto hebt!!!

    Dat moet ik ook nog doen. Heb aan de distri kant wel een aarde naar de auto maar bij de bak nog niet.

    In reactie op: 2000rpm stationair en foutcode 65 #17510971

    probleem was de stappenmotor. Deze deed totaal niets. De storing was een combinatie van slechte verbinding van de stekker van de lamba en contact met carrosseie van de bobine.

    Nu zijn alle problemen weg.

    Wat je ook ken prberen is de stekker van de stappen motor en klopsensor wisselen. Maar dit werkt enkelt als je dit probleem al vanaf het probleem hebt. Als je deze stekkers nl. verkeerd om hebt gezet (zijn dezelfde stekkers) dan blijft hij 2000rpm hangen.

    Succes ermee

    In reactie op: 2000rpm stationair en foutcode 65 #17510966

    origineel gepost door mayhem
    wissel je lmm meter maar, toevallig paar weken terug ook een zelfde probleem gehad

    lmm was het probleem niet. Denk toch ergens een slechte verbinding want nu is de foutcode weg en rijdt hij als een zonnetje.

    Het hoog stationair lopen lag toch aan de stappenmotor. Deze deed helemaal niets. Nog nooit meegemaakt bij een c20xe. Wel schommelen van de motor maar niet dat de motor perfect(maar te hoog) draait.

    Greetz…

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 226)