cd-design

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 226)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kadett club Nederland #17759593

    Waar in te schrijven. Heb de b,c,d en e kadett al op me naam gehad:angel

    In reactie op: c1 rijders. #17725929

    Ohw, nou snap ik hem:P

    Ik reed gewoon met me bumpertjes er nog op:thumbup

    In reactie op: c1 rijders. #17725927

    koplampen van Golf I erin en je hebt gelijk een mooi kruis of smoke lichten. Enkelt het stalen frame een beetje aanpassen.


    @Bear79

    Waarom inkorten?? Had ze via arta parts en paste perfect…

    In reactie op: nieuw forum voor alle kadett liefhebbers #17756132

    Nu nog ff geaccepteerd worden zodat me account werkt:agent

    In reactie op: nieuw forum voor alle kadett liefhebbers #17756130

    aangemeld:P

    inhoud van een c20xe carter meten en van een 1.8s carter. Daarna dus zoals “kadett 4×4” al aangeeft vullen met de goede hoeveelheid en aanpassen die pijlstok. Zo had ik het ook met me c-kadett 16v gedaan. Weet alleen niet meer of een 1.8s carter nu meer of minder inhoud had als een c20xe carter…:o

    In reactie op: Sneak preview :-) #17748298

    Mooi kadettje hoor. Alleen erg jammer van de 8v

    In reactie op: het zeldzame kadett e onderdelen topic #17582589

    Ik heb originele dakdragers op me GSI zitten. Heb ik nog niet gezien hier, is da ook zeldzaam of wil niemand daarmee rijden:P

    In reactie op: show hier je omega #17328272

    origineel gepost door DiviNe187
    Ik had beloofd om mijn bakkie ook even in de showroom te zetten, dus voor de liefhebbers.. hier mijn grote trots :D :D

    Let niet op het witte vlekje op de bumper :jerry
    Er zat een aardige scheur in van de vorige eigenaar, heb dit vandeweek (nu pas :angel) even snel dicht gemaakt met putty :thumbup

    Is dit toevallig een 2.0 16v ecotec?? Lijkt nl. heel erg veel op de omega die van een bekende van mij was. Let wel op het oliepijl want de klepseals zijn niet meer zo goed..

    In reactie op: 1 Klep Afgebroken ( Nieuw Probleem ? ) #17743286

    origineel gepost door CORSA2L16VALVE
    zelfde probleem gehad. klep weggesmolten…

    jij spuit er ook teveel Nox in:P

    In reactie op: De laatste kadett ! #17728527

    origineel gepost door jblfreak
    die airco vind k mee vallen

    de nexia heeft t ook en kan je er zo in zetten als je een nexia schutboard hebt

    deze heeft ook een nexia schutboard zo te zien

    Pontiac Lemans heeft ook airco en die zijn van voor 1990.:P

    LF-RZ-75
    c20xe, import, 3-deurs, geen verdere gegevens

    “”SH-FG-69 24/10/1986 Import 20SEH””

    die van mij staat er dus al bij:P

    En nog een oude van me, een 20xe 3-deurs

    XD-56-VF

    In reactie op: welke olie in bak en blok #17724274

    ik rij al jaren met ATF DII (GM dexron II specs) in me f20bak en ook in F16. Werkt perfect en schakelt.

    In reactie op: Oliezuipen met rookpluim zo nu en dan #17702026

    origineel gepost door Fearless

    Maar een bar of 9/10 is niet verkeerd wat de compressie betreft.

    Oeps, niet verder gelezen, er was dus al op gereageerd….:sleeping

    Niet verkeerd??? Ik heb net me kop een beurtje gegeven (2 kromme kleppen) en heb nu weer 14.2, 14.1, 14.5 en 14.1 bar En voor de zekerheid met 2 verschillende compresie meters gemeten.

    Heb ik dan zo’n extreem hoge compressie???

    In reactie op: c20ne stappenmotor en c20xe stappenmotor? #17694185

    ik rij al een tijd met een stappenmotor van een vr6 (2.8 oud type)

    In reactie op: 2.0 opboren naar 3.0 #17686731

    origineel gepost door mr-turbo
    Wat doet een c30se in deze post ?:wtf

    Ach zit nie zo te janken. Gewoon ff extra info vragen of ik het wel bij het juiste eind heb…..Er werd nl. over een ingekorte 6-cilinder gesproken en omdat er nog niets bekent is over de 3.0 16v waar het topic over gaat is dit misschien ook nog een optie. (wat mij natuurlijk wel heel erg sterk lijkt)

    En als je toch wilt zeiken doe het dan goed…..Er staat ook nog x30xe, c30ne en 6-cilinder in dit topic en dat heeft ook niets met een c20xe te maken.

    In reactie op: 2.0 opboren naar 3.0 #17686730

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door cd-design

    En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.

    Is niet bijdehand hoor, maar de (mijn) berekening klopt in mijn ogen dus wel, de zuigers/slag mogen dan anders zijn, maar de berekening blijft hetzelfde.:vertag

    Bedoelde het anders, jou berekening klopt natuurlijk wel maar dat houdt niet in dat de zuigers identiek zijn:P

    In reactie op: 2.0 opboren naar 3.0 #17686723

    origineel gepost door corsaboy
    jawel want ze gingen een 6 cilinder inkorten naar 4..
    dan blijf je nog steeds op 2000 cc uitkomen..

    als je vervolgens gaat boren en slag aanpassen is er misschien meer mogelijk.
    maar dat stond er niet..
    alleen dat ie ingekort werd

    Als je de 6-cilinder inkort bliijf je dezelfde slag houden dus ook dezelfde motor inhoud (min 2 cilinders) Als je dus een 6-cilinder in zal korten en een krukas en drijfstangen van een c20xe gebruikt krijg je wel een andere motorinhoud dan 2000cc..ergo, de zuigers zijn groter qua diameter.

    Of heeft iemand andere gegevens van de diameter van de zuigers van een c20xe en c30se????

    In reactie op: 2.0 opboren naar 3.0 #17686718

    Hele korte zuigers en een hele lange slag laten maken. En natuurlijk honen tot de max:P

    Maar zoals gezegt zal 2400cc wel de max zijn.

    Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar dit concept….Heb je geen Stroker kit voor een c20xe??? Dus niet opboren maar enkelt de slag veranderen???

    En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.

    In reactie op: Schroef set Kadett E #17686221

    origineel gepost door Niek GSI
    Pipo hier van het forum kan je daar vast meer over vertellen!

    Merci, zal hem eens aanschieten

    In reactie op: C20XE code 94 #17685851

    origineel gepost door pastry
    welkom!

    Mijn fout. Had niet doorgegeven dattie zich ff moest voorstellen:P

    In reactie op: 24mei DuitseAutosportFestival #17676276

    Komt goed man.

    greetz:thumbup

    In reactie op: 24mei DuitseAutosportFestival #17676270

    origineel gepost door pastry
    volgens mij ving ik op dat het een oud rallyblok is met ca 200pk?king:

    Wat een verhalen gaan er de wereld rond. Me blokkie heb ik gewoon geoptimaliseerd. Geen scherpe nokken, gewoon een sfi-kast, wel een chippie, tuurlijk ook de brandstofdruk omhoog en een paar kleine flow aanpassingen. Het is echt geen ralley blokkie hoor gewoon eentje uit een vectra. Rij met een GX motronic dus blok zal dus wel standaard in de vectra gezeten hebben. Zat wel een grote spoiler op maar denk niet dat de motor daardoor sneller werd.

    Dus mensen bij deze….de bestuurder en auto maken de sprint:P

    En dat gezeik over dat er nog een corsa sneller was met zijn netto tijd is een beetje vaag. Diegene met de hoogste sneleid wint toch ook niet. Wie het eerst over de streep is is gewoon sneller:jerry

    Maar alles goed en wel, het gaat er gewoon om dat iedereen het op zo’n dag goud naar zijn of haar zin heeft. En dat is bij mij zeker gelukt:D

    ps: rij ookal 8jaar met c20xe motoren…..volgend jaar c20xeT:hmmz

    In reactie op: 24mei DuitseAutosportFestival #17676245

    origineel gepost door sw16v
    tis een 2.3 :D zei ik toch :jerry

    was het maar zo’n feest:P

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 226)