Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waar in te schrijven. Heb de b,c,d en e kadett al op me naam gehad:angel
Ohw, nou snap ik hem:P
Ik reed gewoon met me bumpertjes er nog op:thumbup
koplampen van Golf I erin en je hebt gelijk een mooi kruis of smoke lichten. Enkelt het stalen frame een beetje aanpassen.
@Bear79
Waarom inkorten?? Had ze via arta parts en paste perfect…Nu nog ff geaccepteerd worden zodat me account werkt:agent
aangemeld:P
4 november 2010 om 10:46 In reactie op: wie kan me helpen met de pijlstok voor een 16v met 1800s kar #17753038inhoud van een c20xe carter meten en van een 1.8s carter. Daarna dus zoals “kadett 4×4” al aangeeft vullen met de goede hoeveelheid en aanpassen die pijlstok. Zo had ik het ook met me c-kadett 16v gedaan. Weet alleen niet meer of een 1.8s carter nu meer of minder inhoud had als een c20xe carter…:o
Mooi kadettje hoor. Alleen erg jammer van de 8v
Ik heb originele dakdragers op me GSI zitten. Heb ik nog niet gezien hier, is da ook zeldzaam of wil niemand daarmee rijden:P
origineel gepost door DiviNe187
Ik had beloofd om mijn bakkie ook even in de showroom te zetten, dus voor de liefhebbers.. hier mijn grote trots :D :D
Let niet op het witte vlekje op de bumper :jerry
Er zat een aardige scheur in van de vorige eigenaar, heb dit vandeweek (nu pas :angel) even snel dicht gemaakt met putty :thumbupIs dit toevallig een 2.0 16v ecotec?? Lijkt nl. heel erg veel op de omega die van een bekende van mij was. Let wel op het oliepijl want de klepseals zijn niet meer zo goed..
origineel gepost door CORSA2L16VALVE
zelfde probleem gehad. klep weggesmolten…jij spuit er ook teveel Nox in:P
origineel gepost door jblfreak
die airco vind k mee vallende nexia heeft t ook en kan je er zo in zetten als je een nexia schutboard hebt
deze heeft ook een nexia schutboard zo te zien
Pontiac Lemans heeft ook airco en die zijn van voor 1990.:P
15 september 2010 om 12:35 In reactie op: Kadett E GSi Hatchback register (15-09-2010: Even geen updat #17712332LF-RZ-75
c20xe, import, 3-deurs, geen verdere gegevens15 september 2010 om 12:19 In reactie op: Kadett E GSi Hatchback register (15-09-2010: Even geen updat #17712331“”SH-FG-69 24/10/1986 Import 20SEH””
die van mij staat er dus al bij:P
En nog een oude van me, een 20xe 3-deurs
XD-56-VF


ik rij al jaren met ATF DII (GM dexron II specs) in me f20bak en ook in F16. Werkt perfect en schakelt.
origineel gepost door Fearless
Maar een bar of 9/10 is niet verkeerd wat de compressie betreft.
Oeps, niet verder gelezen, er was dus al op gereageerd….:sleeping
Niet verkeerd??? Ik heb net me kop een beurtje gegeven (2 kromme kleppen) en heb nu weer 14.2, 14.1, 14.5 en 14.1 bar En voor de zekerheid met 2 verschillende compresie meters gemeten.
Heb ik dan zo’n extreem hoge compressie???
ik rij al een tijd met een stappenmotor van een vr6 (2.8 oud type)
origineel gepost door mr-turbo
Wat doet een c30se in deze post ?:wtfAch zit nie zo te janken. Gewoon ff extra info vragen of ik het wel bij het juiste eind heb…..Er werd nl. over een ingekorte 6-cilinder gesproken en omdat er nog niets bekent is over de 3.0 16v waar het topic over gaat is dit misschien ook nog een optie. (wat mij natuurlijk wel heel erg sterk lijkt)
En als je toch wilt zeiken doe het dan goed…..Er staat ook nog x30xe, c30ne en 6-cilinder in dit topic en dat heeft ook niets met een c20xe te maken.
origineel gepost door 2000
origineel gepost door cd-design
En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.
Is niet bijdehand hoor, maar de (mijn) berekening klopt in mijn ogen dus wel, de zuigers/slag mogen dan anders zijn, maar de berekening blijft hetzelfde.:vertag
Bedoelde het anders, jou berekening klopt natuurlijk wel maar dat houdt niet in dat de zuigers identiek zijn:P
origineel gepost door corsaboy
jawel want ze gingen een 6 cilinder inkorten naar 4..
dan blijf je nog steeds op 2000 cc uitkomen..als je vervolgens gaat boren en slag aanpassen is er misschien meer mogelijk.
maar dat stond er niet..
alleen dat ie ingekort werdAls je de 6-cilinder inkort bliijf je dezelfde slag houden dus ook dezelfde motor inhoud (min 2 cilinders) Als je dus een 6-cilinder in zal korten en een krukas en drijfstangen van een c20xe gebruikt krijg je wel een andere motorinhoud dan 2000cc..ergo, de zuigers zijn groter qua diameter.
Of heeft iemand andere gegevens van de diameter van de zuigers van een c20xe en c30se????
Hele korte zuigers en een hele lange slag laten maken. En natuurlijk honen tot de max:P
Maar zoals gezegt zal 2400cc wel de max zijn.
Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar dit concept….Heb je geen Stroker kit voor een c20xe??? Dus niet opboren maar enkelt de slag veranderen???
En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.
origineel gepost door Niek GSI
Pipo hier van het forum kan je daar vast meer over vertellen!Merci, zal hem eens aanschieten
origineel gepost door pastry
welkom!Mijn fout. Had niet doorgegeven dattie zich ff moest voorstellen:P
Komt goed man.
greetz:thumbup
origineel gepost door pastry
volgens mij ving ik op dat het een oud rallyblok is met ca 200pk?king:Wat een verhalen gaan er de wereld rond. Me blokkie heb ik gewoon geoptimaliseerd. Geen scherpe nokken, gewoon een sfi-kast, wel een chippie, tuurlijk ook de brandstofdruk omhoog en een paar kleine flow aanpassingen. Het is echt geen ralley blokkie hoor gewoon eentje uit een vectra. Rij met een GX motronic dus blok zal dus wel standaard in de vectra gezeten hebben. Zat wel een grote spoiler op maar denk niet dat de motor daardoor sneller werd.
Dus mensen bij deze….de bestuurder en auto maken de sprint:P
En dat gezeik over dat er nog een corsa sneller was met zijn netto tijd is een beetje vaag. Diegene met de hoogste sneleid wint toch ook niet. Wie het eerst over de streep is is gewoon sneller:jerry
Maar alles goed en wel, het gaat er gewoon om dat iedereen het op zo’n dag goud naar zijn of haar zin heeft. En dat is bij mij zeker gelukt:D
ps: rij ookal 8jaar met c20xe motoren…..volgend jaar c20xeT:hmmz
origineel gepost door sw16v
tis een 2.3 :D zei ik toch :jerrywas het maar zo’n feest:P
-
AuteurBerichten