Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
CC gek
DeelnemerWel een zeer strakke auto….maar idd. geen Manta.
CC gek
DeelnemerIdd. de automaterialenzaak….en ze zijn niet eens echt duur.
CC gek
DeelnemerGeen Calibra…dan maar een Manta.
Calibra eigenlijk allen maar gekocht voor dagelijks verkeer,
iets wat ik zonde vind van de Manta…die gebruik ik heel af en toe nog maar.CC gek
DeelnemerProbleem is eindelijk opgelost.
Had alles nagelopen en niets gevonden.
Maar nu..vandaag…begon die dan eindelijk te lekken…
Dus lekkage snel gevonden.
Het probleem zat in een rubber verbindingsleidingkje
onder de auto vlak bij het rechter voorwiel.
In het stukje wat schuin naar voren loopt zeg maar, net voordat de leiding omhoog gaat het motorcompartiment in.
Was nog origineel met de originele klemmen eromheen.
1 van de klemmen was enigszins ingevreten in het rubber.20 mei 2010 om 13:11 In reactie op: Brandstofpomp doet niks na herbevestigen brandstoftank #17673837CC gek
DeelnemerDat hoort ook zo dat een brandstofpomp pas begint te draaien zodra je gaat starten.
Dat is mede voor als je bijv een aanrijding krijgt en de motor slaat af, maar het contact staat nog aan. Dat verminderd de kans op brandstof lekkage bij een aanrijding.
Nog steeds zijn er gasten bij die dat ding rechtstreeks op het contact aansluiten….en dat kan dus vrij gevaarlijk zijn bij een eventuele aanrijding.CC gek
DeelnemerIk heb er ook last van, maar bij mij zijn de remschijven
zo krom als een hoer.CC gek
Deelnemerorigineel gepost door corsaracer
ff zoeken op ebay…daar staan de goeie op…kopbouten kosten rond de 40-50 euro denk ik..
pas nog bij de Opel dealer gehaald hier in Dordrecht…
kosten: 27 euries.CC gek
DeelnemerTrouwens…misschien heb ik nog wel zo’n plaat voor je met de schakelas erbij. Moet ik wel even zoeken.
Is alleen wel van een Rekord…die is ietsje langer, maar is
als je handig bent redelijk eenvoudig in te korten tot de lengte van die van een Manta bak. Qua vorm zijn ze gewoon hetzelfde.CC gek
DeelnemerZeker mazzelaar.
Ik had destijds nog 2 van die mechanismen liggen, maar had zelf ook nog een 18s bak nodig voor mijn 2de Manta,een cc.
Misschien een beetje lullig, maar toen was het nog geen vriend, maar iemand die ik net via Marktplaats had leren kennen om dezelfde reden.
Hij weet het inmiddels wel, en had naar eigen zeggen precies hetzelfde gedaan in die situatie.CC gek
DeelnemerWaarschijnlijk wel idd.
Een vriend van mij had ooit eens een 18s 5 bak liggen
voor inbouw 16v zonder dat schakelmechanisme.
Hij kon er toen ook niets voor vinden, en heeft de bak uiteindelijk aan mij verkocht voor €65.CC gek
DeelnemerDat is zo minimaal.
Vergeleken met XEV zuigers is het vlak:D:DCC gek
Deelnemerorigineel gepost door the-wurm
de kop past wel maar de kleppen raken je zuigers.je zou dus je drijfstangen met zuigers van c20xe ook moeten gebruiken.maar wat is er sterker aan het blok dan? ze zijn eigenlijk gelijk.
gr!Klopt helemaal…onderblok is gewoon gelijk aan dat van een XE. Het grootste verschil is idd. dat de zuigers van een XEV maar 2 uitsparingen voor de kleppen heeft, en de XE 4.
2de verschil in de zuigers is dat XE zuigers volledig vlak zijn, en die van een XEV niet. 2 andere verschillen zijn dat de krukas poulie van een XEV met 4 bouten vast zit en die van de XE met 6, en het vliegwiel van een XEV zit met 6 bouten aan de krukas, en die van de XE met 8.
Ik heb hier nog een kaal XEV blok liggen, die ik wilde ombouwen naar een XE, maar dat is nu niet meer nodig, aangezien ik van een vriend een compleet goede XE heb gekregen.CC gek
DeelnemerZeker niet…houd ik niet van.:)
CC gek
DeelnemerIedereen alvast bedankt.
Ga er dit weekend even werk van maken.Zal denk ik ook maar even de rubbers van de injectoren vervangen.
CC gek
DeelnemerIk zie zo op het oog met draaiende motor niets.
Ook als ik de auto even op 1 plaats laat staan ligt er niets op de grond.
Maar ik zal nog eens die leidingen bekijken achter de dynamo, maar dan met een zaklamp..heb ik nu niet gedaan.CC gek
Deelnemerorigineel gepost door Manta pj
vraagje: hoe zit het met de rdwkeuring? of is dat met een c20xe ombouw niet nodig?MVG PJ
Officieel wel. Eigenlijk is er altijd een rdw keuring nodig als je een andere motor inbouwd dan dat er standaard inzit.
Al ga je in vermogen omlaag!!
Heb je een Gsi, dan heb je 110pk en blijf je, aangezien een c20xe 150 pk heeft, binnen een marge van 40% vermogens toename, hetgeen betekent dat alleen een geluidstest nodig is. Heb je een 1.6, 1.9 of 20S, dan is de vermogens toename meer dan 40% en zou de auto ook een weggedragstest moeten ondergaan. Maar ik dacht dat die regel ook weer versoepeld is voor auto’s boven een bepaalde leeftijd.
Weet het niet zeker.
Maar goed…er zijn er maar weinig…heeeel weinig die de Manta een rdw keuring laten ondergaan voor zo’n ombouw.
Zelf heb ik het ook niet gedaan. Maar het kan in geval van een ernstige aanrijding eventueel wel problemen veroorzaken. Verzekeringstechnisch dan.CC gek
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door CC gek
Ook met een normale kap gaat het net niet goed.
Kwam ik uiteraard pas achter toen ik de kap dicht deed.
Met een sfi vervanger is het geen probleem.bedoel je dat het met n sfi vervanger en n normale kap geen probleem is???
want mte sfi vervanger en 400 kap(volledig polyhester?)
gaat het net niet goed;)Idd., met mijn standaard kap en een sfi vervanger heb ik er geen probleem mee. Toen ik voor de eerste keer het blok in een van mijn manta’s bouwde, gooide ik de kap dicht en had ik er gelijk een pit in zitten. Toen zat de standaard sfi box er nog op. Hoe het met een 400 kap zit weet ik eerlijk gezegd niet.
CC gek
DeelnemerOok met een normale kap gaat het net niet goed.
Kwam ik uiteraard pas achter toen ik de kap dicht deed.
Met een sfi vervanger is het geen probleem.CC gek
DeelnemerHeb er zelf ook ooit zo een gehad in dezelfde kleur uit 1986.
CC gek
Deelnemerorigineel gepost door Manta 24V
Rij zelf ook zonder, gaat prima. Zit een draadbus (waar het oliefilter weer op kan) in van M-tech kostte 10 euro incl verzenden. Heb wel een 18s carter daar gaat sowiezo al genoeg olie in.Dus voor dagelijks op de weg (wat ik doe) zal ik overwegen om em weg te laten.
Heb evt die adapter over voor €15,-
Ik heb zo’n busje toen gewoon bij de Opel gehaald.
Kostte 4,50CC gek
Deelnemerorigineel gepost door Hans_Manta_GSI
Wat zijn de meningen over een turboblokje met de 4×4 aandrijving uit een Calibra in een Manta? :DEen gewone 16v gaat al super in een Manta.
16v turbo gaat als een speer!!CC gek
Deelnemeren laat de Corsa dan ook even gelijk uitlijnen!!!
CC gek
DeelnemerKoeler zit er niet voor niets op, maar toch..
Ik rijdt al 13 jaar zonder koeler…no sweat!!
Ook ik heb gewoon een andere bus in het oliehuis geschroefd.CC gek
Deelnemerorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
buisjes?Is idd. een buisje ingekomen.
CC gek
DeelnemerHier in Dordrecht is er een pomp waar je zelfs nog steeds
super plus 98 met loodvervanger kunt tanken…en ik moet zeggen….m’n Manta met de 16v loopt er erg mooi op!!! -
AuteurBerichten