Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
cavdmeent
Deelnemerorigineel gepost door sw_reijnders
haha typisch een vrouwenuitspraak he . . . ik bel de route mobiel wel :PJa zeg, als we zo gaan beginnen…haha! Maar ja, wrom niet hè, daar betaal ik toch voor? En ieder zijn vak ;)
Nou ben ik niet bang voor vieze handen (nee, ook niet voor gescheurde nagels) maar om nou ff vier wielen (x 4 bouten) los te gaan zitten schroeven met kruissleutels, wringijzers (wat is dat eigenlijk?) en een stuk pijp (wat overigens alledrie in mijn schuur niet voorkomt), dat gaat me nou net iets te ver.
En daar komt dan nog wat bij, misschien ga je nu heel hard lachen, maar ik zou een schroef dus echt niet durven insmeren met vet, ben bang dat ik dan een keer wordt ingehaald door m’n wiel. Zal vast niet kunnen, maar ik werk in de zorg en als je weet hoe vaak ik daar schroeven van rolstoelen en rollators loop aan te draaien omdat ze weer vanzelf los zijn gegaan, vind ik het een wonder dat dat bij mijn auto nog nooit gebeurd is :hmmzcavdmeent
Deelnemerorigineel gepost door sw_reijnders
ga naar brezan en koop:1 goede doppen set (dus geen gamma rommel)
1 kruissleutel
1 bus WD40 ;)
1 pot vetwielbouten inspuiten
zet de kruis sleutel erop en draai de bout los
indien de bout nog niet los komt, pak de doppenset Dop 17 en een wringijzer en een lang stuk pijp en draai de bout los ;)WD40 ligt standaard in de auto :)
M’n vrienden klagen nu al dat mijn auto een soort rijdende schuur is, als ik dan ook nog allerlei gereedschap en stukken pijp mee moet nemen, wordt dat er niet beter op natuurlijk.
Weet je wat…ik bel Route Mobiel als ik een lekke band heb ;)Of misschien een keer langs Kwikfit rijden, vragen of ze ze losdraaien en er iets minder strak opzetten.
cavdmeent
DeelnemerBeetje late reactie, sorry…was vergeten aan te vinken dat ik een e-mail wil ontvangen als er een nieuw bericht is.
Maar goed, sleuteltje is terecht! In het vakje wat rechts in de kofferbak zit, zat een plastic hoesje met daarin een dopsleutel om de bouten van het wiel los te draaien (wat overigens niet lukt, want ze zitten muurvast…) Onderin zat het sleuteltje!
Bedankt voor jullie reacties! :thumbupCarla
cavdmeent
Deelnemerorigineel gepost door Add
Even een punttang in de auto leggen.Even een punttang kopen dus…hihi…die heb ik niet eens, ’t is wat! Maar zelfs dat is waarschijnlijk nog goedkoper dan een nieuw sleuteltje :)
Ik moet ook al een schroevendraaier in de auto gaan leggen, want op de plek van 1 slotje zit een schroef zag ik!
Maar ik ben allang blij dat de slotjes blijkbaar vrij eenvoudig los te krijgen zijn, zelfs zonder sleuteltje.Ik ga ook nog even verder zoeken in de auto, bedankt voor de tips!
cavdmeent
DeelnemerOp de plek van m’n reservewiel zit een LPG tank :D
Ik heb al een snelle blik in het vakje in de kofferbak geworpen, maar kwam het zo gauw niet tegen.
Maar is het echt zo simpel dat je die dingen met een tangetje los kan krijgen? Ik was al bang dat ik een cursus slotje kraken moest gaan volgen…cavdmeent
DeelnemerNou, het is gelukt, maar het viel niet mee. Met een paperclip was het nooit gelukt.
Dankzij Powercorsa en een handige kennis van hem zijn de rode en gele draad nu omgewisseld en verdwijnen m’n radioinstellingen niet zodra ik de sleutel uit het contact haal! :DBen weer blij met dit forum :D :D :D
Allemaal bedankt voor ’t meedenken!
cavdmeent
Deelnemerorigineel gepost door 14XE
origineel gepost door cavdmeent
Nou, ik kom voorlopig niet in de buurt van Hengelo, maar ik ben al bij de Opel dealer geweest en bij Brezan en die wisten mij te vertellen dat die kabeltjes niet bestaan. Ze hadden bij Brezan wel wat maar die pasten of niet in de auto of niet op de radio :(die zijn er wel,maar je hebt het echt niet nodig
’t Was wel makkelijk geweest als Brezan of Opel die had gehad, had een hoop gepruts en energie gescheeld :hmmz
Maar vroeg of laat gaat het lukken, nou wil ik ’t voor mekaar zien te krijgen ook! Ik laat me toch zeker niet klein krijgen door zo’n rotstekkertje :ocavdmeent
DeelnemerNou, ik kom voorlopig niet in de buurt van Hengelo, maar ik ben al bij de Opel dealer geweest en bij Brezan en die wisten mij te vertellen dat die kabeltjes niet bestaan. Ze hadden bij Brezan wel wat maar die pasten of niet in de auto of niet op de radio :(
cavdmeent
DeelnemerNou, ik geef de moed op en dat doe ik niet gauw :thumbdown, maar wat ik ook probeer, er zit geen beweging in. Niet in het prutskabeltje wat ik als test gebruikte, maar ook niet in de auto zelf, dus Powercorsa wanneer kan ik langskomen :angel ?
cavdmeent
DeelnemerBedankt! Ik ga zo nog ff prutsen, maar als het niet lukt dan maak ik graag gebruik van je hulp!
cavdmeent
DeelnemerIk kom uit omgeving Amersfoort.
cavdmeent
DeelnemerMijn mail is cvdmeent@hotmail.com. Ook al is het nog niet gelukt, bedankt voor de reacties allemaal, het moet een keer goedkomen toch?
cavdmeent
DeelnemerFijn, bedankt alvast. Bovenstaande foto komt in ieder geval wel overeen met wat ik hier heb.
cavdmeent
Deelnemer:swear ik kan het niet uitstaan dat het me niet lukt.
Nee ik denk niet dat de paperclip te dik is, ik gebruik een gewone kleine paperclip.
En eh…rare vraag misschien, maar wat bedoel je met de onderkant van de stekker? Waar de draad er in gaat of juist aan de andere kant? Ik heb het overigens vanaf beide kanten geprobeerd, maar nee hoor, geen resultaat.
Het nadeel is misschien ook dat ik niet weet wat er precies aan de draad vastzit, hoe dat er uit ziet zeg maar, anders kon ik nog bedenken wat ik moet doen. Dit moet toch simpel op te lossen zijn?cavdmeent
DeelnemerBedankt voor de snelle reactie!
Helaas steken er geen draden uit m’n radio. Ik heb wel een stekker met draden die op m’n radio past, maar aan het eind daarvan zit geen stekker meer. In mijn oude auto was dat nl. allemaal losgeknipt dus met behulp van het schema van de auto en een flinke rij kroonsteentjes heb ik die toen aangesloten. Bij Opel en bij Brezan zeggen ze dat er geen verloop stekker bestaat. Dus wat ik nu heb is een stekker met draad die op de radio past, een stekker met draad die op de auto past maar waarvan de andere kant weer niet op de radio past en ik kan de radio rechtstreeks met z’n achterkantje op de kabelboom uit de auto aansluiten. En in dat geval moet ik dus helaas de rode en de gele draad omwisselen.
Ik heb van alles geprobeerd met de paperclip, links, rechts, onder, boven, midden, buigen en duwen, maar er is geen beweging in te krijgen.
Met weerhaakjes bedoel je de metalen puntjes die aan de draad zitten denk ik? In dit geval zie ik dan 4 metalen stripjes die aan de bovenkant iets omgeboen zijn.
Als ik in een leeg deel van de stekker kijk, dan zit daar niets wat buigbaar is. Wat doe ik fout?cavdmeent
DeelnemerHeb je inmiddels het schema voor de radio al? Ik heb ook een Astra F uit ’95. Bij mij zat ook een wirwar van draden, stekker was er afgeknipt. Ik heb toen bij de Opel Dealer een kopie van het schema gehad en daarmee m’n radio aangesloten.
Als je wilt kan ik ‘m scannen voor je en even e-mailen. -
AuteurBerichten