Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.howtogeek.com/167723/how-to-disable-driver-signature-verification-on-64-bit-windows-8.1-so-that-you-can-install-unsigned-drivers/” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier staat hoe je dat kan doen.
Begrijp ik het goed dat ik de opcom naar u moet sturen en dat ik dan zonder de security code alles kan instellen ?
Ja , want ik heb dat ook moeten doen.
Dat had hij al gedaan , maar ik weet niet of hij na het selecteren van optie 7 wel de pc gereboot heeft.
Ik heb ff screenshot gemaakt van mijn apparatenbeheer want het lijkt erop dat je kijkt op de verkeerde plek.

Bij mij staat bijna bovenin ” andere apparaten” en dan klikken op USB serial port en dan eigenschappen kiezen.
Vervolgens stuurprogramma / stuurprogramma bijwerken.
Dan zoeken naar de drivers op je HD .Hierna zou het moeten werken , ik heb het trouwens geinstalleerd op windows 10.
Ik heb trouwens de drivers van de site gehaald waar ik de opcom gekocht heb , deze drivers uitgepakt in de map waar de opcom software instaat , kan zijn dat die misschien wel werken.
PM me anders voor de usb drivers , geef ik je een link .Heb hem daar ook besteld , na een dag of 4 gemaild waar de bestelling bleef , ze zouden contact opnemen met post nl .
Na een dag wisten ze nog niets en hebben alsnog een opcom opgestuurd die wel binnengekomen is na 2 dagen , petje af en netjes afgehandeld , mocht alsnog de 1e binnenkomen dan mocht ik die ook houden.
Kreeg daarna nog een kortingscode van 25% op de volgende bestelling.
Vandaag de opcom getest en werkt goed is er wel 1 met de goede chip.De nederlandse versie van de software kan je downloaden op opelforum facebook , wel eerst lid worden.
https://www.facebook.com/groups/OpelForum/” onclick=”window.open(this.href);return false; dan ga je naar meer dan bestanden.De Firmware die moet je flashen met een programma , je moet wel de juiste chip in je opcom hebben zitten.
PIC 18F458 en niet 1 met opschrift OPCOM.
Ik zal je PM doen waar je de firmware vandaan kan halen , flashen is op eigen risico.Gisteren binnengekregen en vandaag ff getest onder windows 10.
Wel ff iets met rechten instellen voordat ik de usb drivers kon installeren maar goed het werkt.
Ik heb nu een china clone 08 2010 fw 1.45.NL software heb ik nu maar kan iemand mij een downgrade file sturen voor fw 1.39
FW file al gevonden.bvd.
Ga ik allemaal proberen , vanmorgen startte de auto normaal.
Jullie horen nog van mij.Ik heb laatste paar dagen weer last gehad van het fenomeen , wat me wel opvalt als ik dit heb ( 7 of 8 keer starten en dan pas met moeite aanslaan ) is mijn contactsleutel behoorlijk warm.
Lijkt alsof er in het contactslot iets goed warm word , bij direkt goed starten heb ik het niet.Ik ben van plan deze week een Opcom (obd) te bestellen bij GM tuningparts om zelf de foutcodes uit te kunnen lezen en kan er dan meer over zeggen ipv lukraak maar sensoren etc te gaan vervangen.
Via de rem gaspedaal methode komen er geen storingen naar voren , wat ik wel merk is dat als je de auto op contact zet je geen gezoem meer hoort van een paar seconden ( brandstofpomp ? ), als deze defect zou zijn dan zou je als die eenmaal gestart is toch ook niet kunnen rijden ?
Ik heb eens even gekeken naar de relais van de pomp , er zitten bij mij 2 exact dezelfde paarse relais in en niet een paarse en zwarte zoals in onderstaande foto ( link naar foto ff geleend van iemand anders op dit forum)

Hoe kan ik dat controleren en wat kan hier dan de oorzaak van zijn ?
Laatste onderhoud is plm 6 maand terug geweest , nieuwe filters ( ook brandstoffilter) , olie en bougies.
Tijdens rijden of na het slechte starten geen problemen.
Vanmorgen ook weer hetzelfde slecht starten , naar de winkel toe en erna weer gewoon starten.Kijk eens in dit topic , heb hem zelf vorig jaar besteld , alles in het Nederlands.
Stoute schoenen maar aangetrokken en een display besteld in CZ , had ze eerst niet op voorraad maar week of 2 later mailde hij dat ze op voorraad waren.Gelijk geld overgemaakt en binnen een week had ik het display binnen , vandaag erin gezet.Console m.b.v. how to losgehaald en alles geplaatst ( was binnen 30 minuten klaar).Op contact gezet en het zag er prima uit , kan alles weer uitlezen en alles in het NL.Ik was 84,50 euro kwijt incl. verzendkosten , raad het anderen ook aan die geen goede MID meer hebben.
Met deze info kan ik wat mee , zal van de week eens kijken of er geen storing in de fans zitten of in de bekabeling ervan.
De motortemperatuur komt nu niet boven de 85 uit dus daar kan ik niet naar kijken maar wel of de fans willen draaien.Gisteren is mij de spanrol van de multiriem losgelopen , de bout was krom en ingescheurd.
De spanrol stond dus scheef en spande niet meer , nieuwe bout erin gezet en alles werkt weer , nu zat ik te denken dat misschien de airco pomp vastgelopen is doordat er waarschijnlijk te weinig vloeistof ( gas ) op de airco zit waardoor de pomp zou kunnen vastlopen.
Dan zou het waarschuwingslampje de storing kunnen verklaren , ik kan de pomp gewoon met de hand draaien loopt niet zwaar ofzo.
Ik heb naderhand een paar km gereden en niks kunnen merken of er iets mis zou zijn , ik had namelijk ergens gelezen dat de pomp vast zou kunnen lopen als er te weinig vloeistof in het airco circuit zit.
Ik heb trouwens climate control en geen aparte airco , misschien iemand hier een antwoord op ?
Ik ga denk ik morgen zowiezo even naar een garage om airco vloeistof na te laten kijken . bijvullen.Karel
Ik heb voorzichtig het plaatje ervoor weggehaald , bleek een papieren stripje te zijn die zelfde kleur en profiel hadden als de rand eromheen ( erop gelijmd) , dus leek dat het zo hoorde.
Achter het stripje zat dus gewoon een MID waarvan , zoals verwacht, meeste pixels niet meer zichtbaar te zijn .
Ik zie wel dat er reactie is als ik de knopjes bedien op de ruitenwisserhendel , ik denk dat ik dus toch in de toekomst het display vanuit CZ bestel.
In ieder geval bedankt voor alle info :)Karel
Ik haal hem van de week ofzo ff los en kijk wat er achter zit ,kan dan altijd nog die display vanuit CZ bestellen , wil eerst ff weten welke stekker in het dashboard ligt.
Heb handschoenenvak al eruit gehaald ivm interieurfilter die smerig is , kan dan bijna erachter kijken .Karel
Ik heb al beetje rondgesnuffeld op het web en een goede MID is duur , met een goede TID ben ik ook al tevreden als ik maar een klokje heb voor de tijd , de rest boeit me niet zo.
Ik zal dus alleen moeten kijken welke aansluitstekker er zit en die dan ook compatibel is met een TID.
Kijk maar eens , de witte vlek is het licht van een zaklamp.
Er zitten 2 kleine knoppen aan de zijkant van de ruitenwisserhendel , wat ik zo kan zien staat daar R en een S bij.
Als de lampjes kapot zouden zijn of wat anders dan zou ik zeker de instelknoppen moeten zien maar er zit gewoon niks , ik zal morgen eens een foto maken om te laten zien wat er wel zit , 1 groot zwart vlak zonder knoppen of wat dan maar ook.
En ja ik bedoel het vlak boven de roosters :D , lijkt mij ook sterk dat hier niets zit , tenzij men de boel eruit gesloopt heeft en er een plaatje voorgezet .Nee ik kwam ergens anders al een beschrijving tegen net , het kan koelvloeistof of Airco zijn.
Mij is verteld dat het een sensor van het koelvloeistofnivo was die niet goed is , airco werkt goed en word ook koud.
Weet dus al iets meer , in ieder geval bedankt voor de reactie.Had hetzelfde dagen achtereen gewoon starten en dan zo 2 keer op een dag weer niet , startmotor vervangen en daarna geen last meer gehad.
Accuklem nachtje eraf gehaald en nadien geen last meer gehad.
Blijft een vreemd iets. -
AuteurBerichten