Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2014 om 16:29 In reactie op: opel corsa b 1.0 lekt elke dag een druppeltje olie ? #18249652
De kleine kettingmotoren hebben best wel vaak last van een lekke voorste krukaskeerring.
Na 1 januari 1993 moet volgens mij het emissiesysteem bestaan uit een katalysator en een lambda sonde. Met deze motor kan dat nog wel eens een probleem worden…
Jij hebt E16SE gekocht… geen C16SE.
Je kan hem zo losmaken… je hoeft de schijf en alles niet los te halen.
Alleen voor makkelijke uitlaat even uit de rubbers dan kan je de handremkabel aan voorzijde makkelijker losmaken.Alleen zit de ECU bij een X12XE op de motor en bij een X16XE rechtsvoorin in passagiersruimte….
Is er niet motorsteun slecht dat ie tegen het chassis hangt bij achteruit rijden?
Net wat er gezegt wordt in vorige post door midnight black.
Even meten bij de pomp of daar 12v komt. Zo ja kan je weerstand van de spoel meten, is de oneindig dan is spoel kapot.
Krijg je geen 12v, dan kan er evt een druksensor oid kapot zijn. Ik zou beginnen met spoel controleren.18 juli 2014 om 05:30 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241173Heb in het verleden ook met een 3.2 problemen gehad mer slippen ed. Dit was verholpem nadat het vliegwiel van mtech is vervangen voor een ander.
Vliegwielen zijn eerste klas meuk! Alle maten komen niet overeen met de originele waardes( zoals diepte van montage vlak tot aanligvlak koppeling)Hallo,
Is dit hetzelfde gereedschap als een z18xer? Deze set heb ik van MP.
Anders moet je me even een PM sturen.Als de riem goed rond, op tijd staat en hik heeft geen compressie is er iets heel anders aan de hand zoals eerder werd genoemd.
Eerst distributie timing controleren en dan kijken of er nog compressie is. Zo niet zal het einde motor zijn denk ik…Dat ben ik. Stuur me maar even een U2U.
Hij moet volgens mij wel snelheidssignaal hebben…
Stond oliepeil ook heel hoog?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Met uitleesapparatuur. Live data uitlezen tijdens rijden.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Wat voor storingen komen er dan uit?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Zozo! Lekker bezig!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Linkse draad…
@sgtmeat wrote:
Links hoor ik dat lassen van een spruitstuk onmogelijk is en rechts wee dat het wel mogelijk is.
Het zou voor mij als momenteel werkeloze een uitkomst zijn want ken zat lassers ipv. 250 euro voor een nieuw spruitstukAls je hem eigenlijk voorverhit met een vlam, zorgt voor een goed schoon lasoppervlak, dan kan je deze best redelijk dicht lassen…
Pff Haasje17 jij weet echt alles beter hè?
Bij ons wel hoor… zo controleren wij altijd de sensoren.. bij de x18xe1 en z18xe.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Simpel te testen door krukassensor los te trekken en dan kijken of ie aan de gang gaat. Zo niet nokkenassensor stuk…
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Hoe zijn de bougiekabels?? Vonken wel alle uitgangen van de bobine?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Dat klopt. Pomp even los vd motor halen. Poulie eraf. Spoel vervangen en weer in elkaar. Geen slangen los of leeg te halen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
27 mei 2014 om 16:40 In reactie op: Pas klare oplossing voor dynamo steun/riem ???? HELP X20SE #18235743Anders een steun halen voor de dynamo met een stelsleuf. Deze zo maken dat je de dynamo kan stellen. En dan riemlengte opmeten en voila!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Waarom waterpomp mee doen? Loopt geen eens distributieriem overheen..??
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Maar speling op 0,25? Dat is veeeel te weinig..
Zowel actuator als tandwielen gaan kapot..Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
AuteurBerichten