CarloAstra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: proleem gevonden in de motor #17522263

    brus motors staat ook niet zo heel erg goed bekend daar in de omgeving. heb daar in de omgeving gewerkt namelijk.

    zitten je bougiekabels wel goed?

    In reactie op: hoofdzekering steedskapot #17514312

    dit is mogelijk… denk eerder dat je eens moet kijken of niet een van de koelvinnen moeilijk of zwaar draait, waardoor deze je zekering telkens sloopt.

    In reactie op: Motorblok uitbouwen #17514315

    als jij een calibra turbo hebt, is het niet mogelijk om de motor eruit te halen en de bak/verdeelbak te laten zitten.

    je moet gewoon de complete motor eruit halen.

    In reactie op: Cruise control #17485705

    origineel gepost door hawk45
    vandaag bij de vod geweest en die constateerde dat de hendel kapot is, de onderste schakelaar blijft op uit staan dus een continu uit verbinding.
    meteen een nieuwe gehaald op de sloop en, zelfde probleem.
    conclusie vod :vertag eerst zelf de draadboom controleren en dan weer eens kijken.

    iemand nog een sugestie ga wel even kijken of de remschakelaar niet stuk is lijkt mij dat hij dan ook steeds nul moet aangeven????

    heb je een u2u gestuurd, ter duidelijkheid voor de andere die dit ook tegenkomen. dit heeft te maken met de remlichtschakelaar, hebt het zelf ook gehad. 2 polige schakelaar maar 4 polige stekker. andere schakelaar monteren en dan doet ie het!

    In reactie op: Astra F Turbo #17486242

    hey niels nog geen nieuwe foto’s :wtf

    In reactie op: astra gsi ombouwen van c18xe naar 20xe #17499795

    Zit wel voor een deel in de motorboom.

    maargoed, de kadett is evengoed met een verbruiks computer geleverd geweest (Champion)

    Ikzelf heb er nog een gehad met verbruiks computer.

    deze extra aansluitingen zitten bij de stekkers die vanaf de motorcomputer naar de dash stekkers gaan.

    als deze er niet zitten zal je ook de pinnen bij de motorcomputer stekker moeten bijplaatsen

    dat de verbruiks computer draden uit de motorboom gebruikt ben ik achter gekomen omdat ik bezig ben een MID aan het bouwen in mijn Combo-B X16XE, hierbij heb ik dus een pin in de motorcomputer stekker moeten bijsteken, welke DIRECT naar de MID moet gaan, dus zelfs Direct link vanaf motorcomputer naar verbruiks computer.

    Willem

    In reactie op: Iemand ervaring? Vectra B rubber #17503227

    ik heb die rubbers wel eens vervangen, deruit halen is een beetje rottig omdat die bussen helemaal geoxideerd zijn. en als je de nieuwe er in gaat persen, moet je zelf even iets maken met een tapeind dat je er zo in kan draaien.

    is vrij goed te doen, brug is zeker handig.

    In reactie op: Airco is gemaakt, Carlo bedankt. #17500071

    heb je een u2u gestuurd.

    In reactie op: dashboard en automaat op hol… #17498196

    origineel gepost door Ruth
    Heb vorig jaar al een extra massa kabel gemonteerd.
    Rechtstreeks van de accu naar het blok dus dit moet goed zijn lijkt me…

    Dat je een kabel van je blok naar je accu hebt gelegd is goed. Maar je vergeet even het feit dat de carrosserie van de auto ook massa is. En aangezien jouw motor in rubbers hangt kan deze geen massa doorgeven.

    Gezien jouw klacht is het alleen bij extreem optrekken, dus dan kantelt de motor meer. dus kan de massastrip van je motor naar chassis ofzo ook kapot zijn…

    Het lijkt mij verstandig als jij eens een GOEDE massakabel van de accu naar het chassis legt. Want al de symptomen die jij opnoemt hebben te maken met spanningsval door slechte massa oid. Dus leg eerst die massa kabel en kijk of het dan verder wel goed gaat

    ik denk als ik het zo lees dat als die afslaat en wel start, maar niet aanslaat dat de krukassensor dood is. daar geef die meestal geen storing op bij dit soort gevallen.

    In reactie op: Dit zou ik wel eens willen weten… #17491937

    als alles mee zit en je vervangt de distributie en de waterpomp denk zo rond 2 a 2,5 uur.

    de slangen vervangen van de tank moet je zowiezo een brug bij hebben voor het handige want je moet je nog al in rare posities wringen om de klemmen bij de tank los te krijgen.

    daarbij moet je de bouten van het subframe achter alle 4 demonteren dan creeer je iets meer ruimte

    voor de rest adviseer ik je alle slangen in 1 keer te vervangen. is bij elkaar richting 50 a 60 euro. en een tip zorg dat je nieuwe slangenklemmen bij de hand hebt.

    als ik het zo lees lijkt het alsof de wastegate actuator of turboregelklep niet goed wordt aan gestuurd. vervang eerst die vacuumklepjes maar eens, blijft groot probleem bij deze motoren.

    ik heb wel zo’n leiding maar weet niet of het degene is die jij zoekt. anders pm me maar even voor foto’s.

    In reactie op: motor start niet (geen vonk) #17467527

    ja dat doet die het wel. zolang je de bijpassende transponder maar in je sleutel hebt zitten, die bij de computer hoort.

    In reactie op: motor start niet (geen vonk) #17467524

    ik denk dat je de geschakelde plus niet hebt aangesloten en dat je die even moet kijken waar die 2 stekker voor dienen. maar je hebt er een grotere motor in gelegd of een andere met zelfde inhoud?

    heb je wel je eigen draadboom en computer gebruikt, dit ivm originele startonderbreker in je computer.

    de dunne blauw rode draad moet je hebben voor snelheidssignaal, en groen van de ontsteking is de toerental draad.

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460059

    origineel gepost door Jerremy

    origineel gepost door rallyastra
    Nee alleen laagvlieger had een adapterplaat uit de eerste serie, die is later vervangen voor een nieuw model. Probleem was met het eerste type dat de adapterplaat te dik was waardoor je de kabel naar maximaal moest opstellen. Latere types zijn dunner geworden waardoor de afstelling geen probleem meer was.

    Ze hadden bij het bedrijf waar ik de koppaling had laten maken het vliegwiel aangepast, dus de hoogte waarop de drukgroep ligt iets naar beneden gehaald. Maar dat was nodig omdat het een op maat gemaakte koppeling was. Een sport koppeling monteren is voldoende, bekijk het lichte vliegwiel maar eens goed. je zult zien dat daar een soort van chroom laag overheen zit. Die moet er wel even af gevlakt worden.

    Niels, thnx. :thumbup

    dus binnenkort weer f28 monteren :jerry?

    In reactie op: 4×4 met F20 bak? #17430048

    totdat je de prijs hoort:vertag:o

    In reactie op: borgset tijdafstelling set #17429120

    bij deze motoren zou ik zeker gereedschap gebruiken!! vriend van mij heeft keer zonder gedaan en ja hoor starten en 16 kleppen krom. Probeer de set gewoon bij iemand te lenen en anders toch kopen. Zonder deze set gaat het gewoon niet, dit ivm een los krukastandwiel..

    In reactie op: sintra 1998 X22XE en koppakking? #17430587

    deze heeft volgens mij geen oliekoeler, heb wel eens paar keer zo’n ding onderhouden. Maar nog nooit ergens een oliekoeler gezien, ik denk dat koppakking lek is.

    Dit is zeker geen pretje bij een sintra!

    In reactie op: kat 2.6 v6 #17464186

    Net wat willem zegt, er zitten achter de katalysatoren, elk een lambdasonde. Deze controleert of de kat zijn werk doet, zodra deze een luchtstroom meet die niet constant is, geef hij deze melding. Ben dit al eens tegengekomen in de werkplaats, enige remedie is de katalysatoren vervangen.

    In reactie op: Welke uitlaat? #17463621

    Je zou eens contact op moeten nemen met Jerremy, die heeft volgens mij nog een Remus einddemper staan, die van zijn omega af is gekomen. Misschien wil die hem wel kwijt.

    In reactie op: ombouw 3 l v6 #17460039

    En daarbij hoorde ik laatst bij niels, dat jeroen niet de enige was met dit probleem.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 595)