Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
brus motors staat ook niet zo heel erg goed bekend daar in de omgeving. heb daar in de omgeving gewerkt namelijk.
23 augustus 2009 om 08:22 In reactie op: c16xe probleem terugslag in de inlaat vlammen help? nu met #17514888zitten je bougiekabels wel goed?
dit is mogelijk… denk eerder dat je eens moet kijken of niet een van de koelvinnen moeilijk of zwaar draait, waardoor deze je zekering telkens sloopt.
als jij een calibra turbo hebt, is het niet mogelijk om de motor eruit te halen en de bak/verdeelbak te laten zitten.
je moet gewoon de complete motor eruit halen.
origineel gepost door hawk45
vandaag bij de vod geweest en die constateerde dat de hendel kapot is, de onderste schakelaar blijft op uit staan dus een continu uit verbinding.
meteen een nieuwe gehaald op de sloop en, zelfde probleem.
conclusie vod :vertag eerst zelf de draadboom controleren en dan weer eens kijken.iemand nog een sugestie ga wel even kijken of de remschakelaar niet stuk is lijkt mij dat hij dan ook steeds nul moet aangeven????
heb je een u2u gestuurd, ter duidelijkheid voor de andere die dit ook tegenkomen. dit heeft te maken met de remlichtschakelaar, hebt het zelf ook gehad. 2 polige schakelaar maar 4 polige stekker. andere schakelaar monteren en dan doet ie het!
hey niels nog geen nieuwe foto’s :wtf
Zit wel voor een deel in de motorboom.
maargoed, de kadett is evengoed met een verbruiks computer geleverd geweest (Champion)
Ikzelf heb er nog een gehad met verbruiks computer.
deze extra aansluitingen zitten bij de stekkers die vanaf de motorcomputer naar de dash stekkers gaan.
als deze er niet zitten zal je ook de pinnen bij de motorcomputer stekker moeten bijplaatsen
dat de verbruiks computer draden uit de motorboom gebruikt ben ik achter gekomen omdat ik bezig ben een MID aan het bouwen in mijn Combo-B X16XE, hierbij heb ik dus een pin in de motorcomputer stekker moeten bijsteken, welke DIRECT naar de MID moet gaan, dus zelfs Direct link vanaf motorcomputer naar verbruiks computer.
Willem
ik heb die rubbers wel eens vervangen, deruit halen is een beetje rottig omdat die bussen helemaal geoxideerd zijn. en als je de nieuwe er in gaat persen, moet je zelf even iets maken met een tapeind dat je er zo in kan draaien.
is vrij goed te doen, brug is zeker handig.
heb je een u2u gestuurd.
origineel gepost door Ruth
Heb vorig jaar al een extra massa kabel gemonteerd.
Rechtstreeks van de accu naar het blok dus dit moet goed zijn lijkt me…Dat je een kabel van je blok naar je accu hebt gelegd is goed. Maar je vergeet even het feit dat de carrosserie van de auto ook massa is. En aangezien jouw motor in rubbers hangt kan deze geen massa doorgeven.
Gezien jouw klacht is het alleen bij extreem optrekken, dus dan kantelt de motor meer. dus kan de massastrip van je motor naar chassis ofzo ook kapot zijn…
Het lijkt mij verstandig als jij eens een GOEDE massakabel van de accu naar het chassis legt. Want al de symptomen die jij opnoemt hebben te maken met spanningsval door slechte massa oid. Dus leg eerst die massa kabel en kijk of het dan verder wel goed gaat
ik denk als ik het zo lees dat als die afslaat en wel start, maar niet aanslaat dat de krukassensor dood is. daar geef die meestal geen storing op bij dit soort gevallen.
als alles mee zit en je vervangt de distributie en de waterpomp denk zo rond 2 a 2,5 uur.
23 juni 2009 om 16:05 In reactie op: Vectra stinkt naar benzine vooral achterin en in de koffer b #17491457de slangen vervangen van de tank moet je zowiezo een brug bij hebben voor het handige want je moet je nog al in rare posities wringen om de klemmen bij de tank los te krijgen.
daarbij moet je de bouten van het subframe achter alle 4 demonteren dan creeer je iets meer ruimte
voor de rest adviseer ik je alle slangen in 1 keer te vervangen. is bij elkaar richting 50 a 60 euro. en een tip zorg dat je nieuwe slangenklemmen bij de hand hebt.
24 mei 2009 om 08:03 In reactie op: MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop #17483630als ik het zo lees lijkt het alsof de wastegate actuator of turboregelklep niet goed wordt aan gestuurd. vervang eerst die vacuumklepjes maar eens, blijft groot probleem bij deze motoren.
16 mei 2009 om 08:45 In reactie op: Foto's calibra turbo airco speciaal van de pomp en leid #17481568ik heb wel zo’n leiding maar weet niet of het degene is die jij zoekt. anders pm me maar even voor foto’s.
ja dat doet die het wel. zolang je de bijpassende transponder maar in je sleutel hebt zitten, die bij de computer hoort.
ik denk dat je de geschakelde plus niet hebt aangesloten en dat je die even moet kijken waar die 2 stekker voor dienen. maar je hebt er een grotere motor in gelegd of een andere met zelfde inhoud?
heb je wel je eigen draadboom en computer gebruikt, dit ivm originele startonderbreker in je computer.
16 februari 2009 om 16:33 In reactie op: Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie #17466660de dunne blauw rode draad moet je hebben voor snelheidssignaal, en groen van de ontsteking is de toerental draad.
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door rallyastra
Nee alleen laagvlieger had een adapterplaat uit de eerste serie, die is later vervangen voor een nieuw model. Probleem was met het eerste type dat de adapterplaat te dik was waardoor je de kabel naar maximaal moest opstellen. Latere types zijn dunner geworden waardoor de afstelling geen probleem meer was.Ze hadden bij het bedrijf waar ik de koppaling had laten maken het vliegwiel aangepast, dus de hoogte waarop de drukgroep ligt iets naar beneden gehaald. Maar dat was nodig omdat het een op maat gemaakte koppeling was. Een sport koppeling monteren is voldoende, bekijk het lichte vliegwiel maar eens goed. je zult zien dat daar een soort van chroom laag overheen zit. Die moet er wel even af gevlakt worden.
Niels, thnx. :thumbup
dus binnenkort weer f28 monteren :jerry?
totdat je de prijs hoort:vertag:o
bij deze motoren zou ik zeker gereedschap gebruiken!! vriend van mij heeft keer zonder gedaan en ja hoor starten en 16 kleppen krom. Probeer de set gewoon bij iemand te lenen en anders toch kopen. Zonder deze set gaat het gewoon niet, dit ivm een los krukastandwiel..
deze heeft volgens mij geen oliekoeler, heb wel eens paar keer zo’n ding onderhouden. Maar nog nooit ergens een oliekoeler gezien, ik denk dat koppakking lek is.
Dit is zeker geen pretje bij een sintra!
Net wat willem zegt, er zitten achter de katalysatoren, elk een lambdasonde. Deze controleert of de kat zijn werk doet, zodra deze een luchtstroom meet die niet constant is, geef hij deze melding. Ben dit al eens tegengekomen in de werkplaats, enige remedie is de katalysatoren vervangen.
Je zou eens contact op moeten nemen met Jerremy, die heeft volgens mij nog een Remus einddemper staan, die van zijn omega af is gekomen. Misschien wil die hem wel kwijt.
En daarbij hoorde ik laatst bij niels, dat jeroen niet de enige was met dit probleem.
-
AuteurBerichten