Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja dit waarschijnlijk omdat de egr misschien meer is gaan openstaan of iets dergelijks. maak dit eerst maar eens, je motor zal nooit zuinig worden als je motor niet goed loopt. in mijn ogen heel logisch.
origineel gepost door D.J.R.
Nou 2 maanden geleden was het niet koud en ik rij altijd de zelfde weg naar m’n werk en dan red ik ook amper de 400 km met een volle tank.
Dus aan het winterse weer kan het niet liggen lijkt mij.
En zeker niet aan m’n rechtervoet want ben een brave,nette rijder:D
Ja gasklephuis en de egr moet ik nog schoonmaken maar dat doet ie van af het begin al (bokken en slecht stadionair lopen).
half jaar geleden heeft ie een grote beurt gehad.:vertagWe kijken het nog even aan.
Dirkjan
volgens mij geef je zelf al het antwoord, zolang jij dit niet repareert en doorblijft rijden met een slecht lopende motor zal je verbruik ook niet dalen.
wat voor auto is het? Calibra, Astra G, Zafira?
als je een beetje handig bent kan je er ook van bovenaf bij, ik zou niet met de slang los gaan rijden. Straks komt er vuil in en is het janken dat de turbo ofzo kapot is.
knipperend lampje is storing in startblokkering. dus je moet gewoon je sleutels laten controleren, waarschijnlijk zijn ze kapot.
dat van die draden aansluiten gaat niet, aangezien de lambdasensor na de kat een constante waarde moet meten en die voor de kat moet pendelen.
waarschijnlijk krijgt de laatste lambdasensor dus een verkeerde waarde omdat de kat kapot is en daarom gaat jouw MM lampje branden.
dus er zal niks anders op zitten als 2 nieuwe kat’s monteren
loopt ie niet aan de binnenkant met een balanceerloodje langs je remklauw?
je moet de distributiekap er ook afhalen anders kan je niet het boutje eruit draaien.
hiervoor moet je enkel ff de multiriem eraf halen en 3 boutjes 10 los draaien…
stekker zit onder kapje van kleppendeksel.
ligt je multiriem er nog wel op?
zit er nog vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging?ik weet niet waar je vandaan komt, kan altijd wel keer komen kijken..
ik denk dat je kop/koppakking is doorgeslagen tussen cilinder 3 en 4. Ff kopje lichten en je zal het euvel vinden.
ik heb enkel de ophangpunten iets moeten verzetten/verbuigen. dus is maar net hoeveel moeite je er in wil stoppen…
17 december 2009 om 08:10 In reactie op: 1 cylinder doet niet mee bij starten met voorgloeien – Kop e #17569237gewoon 4 nieuwe gloeibougies in draaien, zijn de kosten niet.
hangt je ballast wel goed vast? niet dat die ergens ligt te rammelen. vinden ze namelijk ook niet fijn
ik heb dit ook gedaan omdat ik 2 pijpjes veel mooier vind ogen als 1tje van een std demper voor een x20xev. Enkel moet je even de steuntjes van je achterdemper beetje verbuigen enzo maar het past wel.
is het niet een optie om eens de zekering eruit te halen en de tussenas onder de auto weg te halen en dan kijken of die nog steeds hetzelfde euvel vertoont.
eventueel meteen tussenas controleren op moeilijk bewegende kruisstukken
heb je een u2u gestuurd.
loopt de motor zowel op benzine als op lpg rot?
dan is er iets inwendig kapot, moet je denken aan klep oid
loopt hij alleen op lpg rot?
ga naar een gasboer en laat die er naar kijken
11 december 2009 om 11:11 In reactie op: vectra v6 doet het weer alleen nog klein probleem #17561720volgens mij zijn gewoon jouw bougiekabels door gesleten, dus even de bobine vervangen en meteen setje nieuwe kabels op zetten.
zal niet gaan Jack, dit omdat deze dynamo een vacuumpomp achter op de dynamo heeft.
origineel gepost door Baas J.
owww dat ding..ja die ken wel..gewoon je vacuumbox…Ik rijd met iridium bougies, net nieuw, zal t niet zijn.
nee daaronder zit een klepje, deze wordt bedoeld. is op de foto nog net zichtbaar
heb je een u2u gestuurd.
heb zowel voegspijkertje als spakenburg een u2u gestuurd. ik hoor het wel
gelukkig heb ik er al een paar gedaan RAL:P ben niet voor niks monteur. en een voorliefde voor opel is nooit weg.
heb je u2u gestuurd
mits deze ketting gaat rammelen zou ik geen dag meer wachten om hem naar de garage te brengen.
is aardig wat werk, maar ja goedkoper als koprevisie na gebroken ketting
deze moet je laten synchroniseren met de motorcomputer, dus even langs de vod met die auto.
-
AuteurBerichten