CarloAstra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 3 cilinders #17631410

    ff compressie meten en dan zal je denk k wel je euvel gevonden hebben. is je compressie goed, dan moet je toch eens gaan kijken of hij wel benzine enzo krijgt.

    mocht die dat ook krijgen, toch maar eens de verdelerkap bekijken op oxidatie, scheuren of andere gebreken.

    In reactie op: De motor houdt in boven 4500 toeren per minuut #17631393

    zoals nick-gsi al zegt ligt waarschijnlijk aan nokkenas sensor of krukassensor
    heb deze storing vaker meegemaakt en dan was het meestal de nokkenassensor.

    In reactie op: Deel twee van de versnelingsbak. #17630258

    Maak eens een foto van die aandrijfas…

    In reactie op: Omega van Wim-V6 zijn Ma – Sneak Preview #17629829

    mooi omegaatje!king:

    In reactie op: tig 2000 of handboek #17629041

    origineel gepost door mattheu
    wat is een u2u ik heb namelijk niks ontvangen
    of had je het tegen iemand anders bedankt

    u2u is een persoonlijk bericht, kan je openen door op u2u te drukken rechtsboven in het scherm.

    In reactie op: tig 2000 of handboek #17629038

    Heb je een u2u gestuurd..

    In reactie op: olie lek wie weet raad #17627796

    ik denk dat jouw achterste krukaskeerring lek is, dus dan zal de bak eraf moeten en de keerringen vervangen.

    In reactie op: OBD Tuning #17626579

    dat zal denk ik een x20xev zijn, want een c20xe is niet origineel geleverd in de vectra b. Obd tuning is mogelijk.

    In reactie op: Koppakking lek of toch iets anders #17588116

    Die sludge krijg je ook als je thermostaat niet werkt. Dan wordt je koelsysteem niet goed wam. Vervang je thermostaat meteen als je der distributie vervangt. Anders moet je t 2 keer loshalen.

    In reactie op: [Astra H] Benzine horen klotsen #17623704

    gewoon vol tanken:P

    In reactie op: beroerd lopen astra gsi update uitgelezen!!!! #17621874

    ik denk dat je de stekkers van de Lmm en de gaskleppotentiemeter hebt omgewisseld..
    dit is namelijk mogelijk.

    In reactie op: Accu lampje brand. #17619185

    Ligt de multiriem er nog op? Zoja dan is de dynamo gewoon gehemeld.

    In reactie op: omega v6 lekt koelvloeistof/olie #17617251

    heb je een u2u terug gestuurd.

    In reactie op: omega kaduuk #17617127

    wil je best helpen, heb je een u2u gestuurd. heb me schuur ook dicht bij jou in de buurt.

    In reactie op: Enorme rook ontwikkeling rechts voor #17616633

    ja sorry hoor als je hier als garage niet achter kan komen, dan kan je net zo goed de tent sluiten. zou voortaan ook niet meer terug gaan en andere garage zoeken.

    In reactie op: Astra F in de operatiekamer #17616235

    als je de kop toch wegbrengt, vraag je toch meteen of ze even de kleprubbers vervangen. kosten mij toen 30 euro meer, voor hun is het een fluitje van een cent.

    In reactie op: Hoogte regelaar Koplampen verwijderen (APK!!!) #17615824

    ik heb vorige week nog een schakelaar van een astra g uit elkaar gehaald om de hoogteregeling te verwijderen. is best makkelijk.

    je kan de schakelaar verwijderen door met een klein schroevendraaiertje in de draaiknop via het gaatje aan de onderkant, het blokkeerlipje in te duwen en tegelijkertijd aan de knop te trekken.

    vervolgens als de knop eraf is kan je 2 lipjes naar binnen buigen die in de 2 sleufgaten zitten, links en rechts, als je dat hebt gedaan kan je de schakelaar er zo uit trekken.

    als je de schakelaar eruit hebt kan je met klein schroevendraaiertje de behuizing van de schakelaar delen. dan kan je zo het wieltje eruit halen, let op zit een veertje tussen het wieltje en het huis.

    als je het terug wilt monteren ivm het lege alles in omgekeerde volgorde terug monteren.

    In reactie op: Astra F in de operatiekamer #17616224

    je kan wel goed zien aan de zuigers welke cilinder heeft gelekt:P cilinder 1 is goed vettig van de koelvloeistofzooi in ieder geval.

    In reactie op: Vectra B schakelmechanisme afstellen #17615893

    je kan op de versnellingbak op het schakelhuis een pinnetje induwen, je moet dan de schakelstang op de bak verdraaien dat die tussen de 1e en de 2e versnelling zit. dan ga je naar binnen, haal je de pookhoes los, dan zie een soort van haakje op de pook zitten die als achteruitbeveiliging fungeert, hier zit een gaatje in. Nu moet je daardoor een schroefdraaier oid heen steken en dan ook door het huis heen. vervolgens de bout van het mechanisme achter de motor vastdraaien.

    allebei de pinnen er weer uit. LET OP! ga niet aan de pook binnen trekken zolang de blokkering op de bak er nog inzit. eerst de blokkering los halen. (dit kan nare gevolgen tot gevolg hebben met blijvende schade aan het schakelhuis.

    In reactie op: Versnellingbak Vectra b 1999 #17603723

    dit euvel is ook weer gerepareerd. heb samen met wim-v6 ,de vectra vorige week zondag opgehaald. Meteen de week daarna alles gaan demonteren.

    Bij het verwijderen van de bak kwam er aan het ligt dat het lager van de secundaire as helemaal uit elkaar was gesprongen en een gat had gecreeerd aan de kant van de koppeling. Bak zelf ook nog even gedemonteerd. Schade was zo ernstig dat repareren geen optie meer was.

    Dus nu nw koppeling en druklager met de leiding vervangen. 2de hands bak gemonteerd met 1 jaar garantie. dus emile geniet weer van een fijne rijdende en schakelende vectra B.

    In reactie op: z18xe dbilas turbo probleem #17611992

    ja monteer maar nw bougies dan zal t wel over zijn

    In reactie op: uitvallende vectra b #17613428

    misschien wel makkelijk om even te vermelden wat voor motor het is? en loopt ie helemaal niet stationair?

    In reactie op: koelvloeistof lek #17602049

    doet mij bijna denken dat er toch alsnog een gescheurde kop op zit, want uitwendig geen lekkage. als je echt nergens sporen ziet, toch eens een CO test in je koelvloeistofpotje laten doen.

    dus alsnog testen op evt uitlaatgassen in je koelvloeistof.

    loopt de motor ook slecht? op minder dan 4 cilinders? rookt de auto erg?

    ja defecte cilinder betekent dus geen compressie, zou aan de kop kunnen liggen of aan het onderblok, denk aan gebroken zuigerveer, gescheurde zuiger.

    eerst diagnose stellen dan verder filosoferen.

    mvg carlo

    In reactie op: Wat betekend melding " InSP " #17398975

    origineel gepost door hennyw

    origineel gepost door -GUNS-C20XE
    knopje indrukken van dagteller (en vasthouden) contact aan evt rem intrappen en weg INSP:P

    insp wordt ingesteld met de onderhoud op de kilometers en/of jaar dat de auto weer een beurt moet hebben

    werkt niet op de zafira B.
    insp. gaat wel knipperen, maar als ik contact dan uitzet komt ie gewoon weer terug.
    wel staat er onder insp. een 0, ik weet niet of dit iets anders is??
    heeft iemand hier ervaring mee?
    weet ook iemand wat de service interval is?
    tde teller staat op 189405 km.
    vindt het raar dat dan de insp. komt.
    iemand toevallig ook iets over de kosten??
    bij mijn vorige auto waren er standaard bedragen voor, mits er niks geks was natuurlijk.
    opel dealer of de garage om de hoek??
    zal best een prijsverschil in zitten??

    bij jou moet je het gas klein beetje indrukken en tegelijkertijd rempedaal. vervolgens dagteller knopje indrukken en op contact zetten. ingedrukt houden totdat er melding komt van nieuwe aantal km’s tot volgend onderhoud

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 595)