Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ff compressie meten en dan zal je denk k wel je euvel gevonden hebben. is je compressie goed, dan moet je toch eens gaan kijken of hij wel benzine enzo krijgt.
mocht die dat ook krijgen, toch maar eens de verdelerkap bekijken op oxidatie, scheuren of andere gebreken.
zoals nick-gsi al zegt ligt waarschijnlijk aan nokkenas sensor of krukassensor
heb deze storing vaker meegemaakt en dan was het meestal de nokkenassensor.Maak eens een foto van die aandrijfas…
mooi omegaatje!king:
origineel gepost door mattheu
wat is een u2u ik heb namelijk niks ontvangen
of had je het tegen iemand anders bedanktu2u is een persoonlijk bericht, kan je openen door op u2u te drukken rechtsboven in het scherm.
Heb je een u2u gestuurd..
ik denk dat jouw achterste krukaskeerring lek is, dus dan zal de bak eraf moeten en de keerringen vervangen.
dat zal denk ik een x20xev zijn, want een c20xe is niet origineel geleverd in de vectra b. Obd tuning is mogelijk.
Die sludge krijg je ook als je thermostaat niet werkt. Dan wordt je koelsysteem niet goed wam. Vervang je thermostaat meteen als je der distributie vervangt. Anders moet je t 2 keer loshalen.
gewoon vol tanken:P
ik denk dat je de stekkers van de Lmm en de gaskleppotentiemeter hebt omgewisseld..
dit is namelijk mogelijk.Ligt de multiriem er nog op? Zoja dan is de dynamo gewoon gehemeld.
heb je een u2u terug gestuurd.
wil je best helpen, heb je een u2u gestuurd. heb me schuur ook dicht bij jou in de buurt.
ja sorry hoor als je hier als garage niet achter kan komen, dan kan je net zo goed de tent sluiten. zou voortaan ook niet meer terug gaan en andere garage zoeken.
als je de kop toch wegbrengt, vraag je toch meteen of ze even de kleprubbers vervangen. kosten mij toen 30 euro meer, voor hun is het een fluitje van een cent.
ik heb vorige week nog een schakelaar van een astra g uit elkaar gehaald om de hoogteregeling te verwijderen. is best makkelijk.
je kan de schakelaar verwijderen door met een klein schroevendraaiertje in de draaiknop via het gaatje aan de onderkant, het blokkeerlipje in te duwen en tegelijkertijd aan de knop te trekken.
vervolgens als de knop eraf is kan je 2 lipjes naar binnen buigen die in de 2 sleufgaten zitten, links en rechts, als je dat hebt gedaan kan je de schakelaar er zo uit trekken.
als je de schakelaar eruit hebt kan je met klein schroevendraaiertje de behuizing van de schakelaar delen. dan kan je zo het wieltje eruit halen, let op zit een veertje tussen het wieltje en het huis.
als je het terug wilt monteren ivm het lege alles in omgekeerde volgorde terug monteren.
je kan wel goed zien aan de zuigers welke cilinder heeft gelekt:P cilinder 1 is goed vettig van de koelvloeistofzooi in ieder geval.
je kan op de versnellingbak op het schakelhuis een pinnetje induwen, je moet dan de schakelstang op de bak verdraaien dat die tussen de 1e en de 2e versnelling zit. dan ga je naar binnen, haal je de pookhoes los, dan zie een soort van haakje op de pook zitten die als achteruitbeveiliging fungeert, hier zit een gaatje in. Nu moet je daardoor een schroefdraaier oid heen steken en dan ook door het huis heen. vervolgens de bout van het mechanisme achter de motor vastdraaien.
allebei de pinnen er weer uit. LET OP! ga niet aan de pook binnen trekken zolang de blokkering op de bak er nog inzit. eerst de blokkering los halen. (dit kan nare gevolgen tot gevolg hebben met blijvende schade aan het schakelhuis.
dit euvel is ook weer gerepareerd. heb samen met wim-v6 ,de vectra vorige week zondag opgehaald. Meteen de week daarna alles gaan demonteren.
Bij het verwijderen van de bak kwam er aan het ligt dat het lager van de secundaire as helemaal uit elkaar was gesprongen en een gat had gecreeerd aan de kant van de koppeling. Bak zelf ook nog even gedemonteerd. Schade was zo ernstig dat repareren geen optie meer was.
Dus nu nw koppeling en druklager met de leiding vervangen. 2de hands bak gemonteerd met 1 jaar garantie. dus emile geniet weer van een fijne rijdende en schakelende vectra B.
ja monteer maar nw bougies dan zal t wel over zijn
misschien wel makkelijk om even te vermelden wat voor motor het is? en loopt ie helemaal niet stationair?
doet mij bijna denken dat er toch alsnog een gescheurde kop op zit, want uitwendig geen lekkage. als je echt nergens sporen ziet, toch eens een CO test in je koelvloeistofpotje laten doen.
dus alsnog testen op evt uitlaatgassen in je koelvloeistof.
9 februari 2010 om 17:34 In reactie op: Waarschijnlijk een defecte cilinder van een opel astra h 1.7 #17613330loopt de motor ook slecht? op minder dan 4 cilinders? rookt de auto erg?
ja defecte cilinder betekent dus geen compressie, zou aan de kop kunnen liggen of aan het onderblok, denk aan gebroken zuigerveer, gescheurde zuiger.
eerst diagnose stellen dan verder filosoferen.
mvg carlo
origineel gepost door hennyw
origineel gepost door -GUNS-C20XE
knopje indrukken van dagteller (en vasthouden) contact aan evt rem intrappen en weg INSP:Pinsp wordt ingesteld met de onderhoud op de kilometers en/of jaar dat de auto weer een beurt moet hebben
werkt niet op de zafira B.
insp. gaat wel knipperen, maar als ik contact dan uitzet komt ie gewoon weer terug.
wel staat er onder insp. een 0, ik weet niet of dit iets anders is??
heeft iemand hier ervaring mee?
weet ook iemand wat de service interval is?
tde teller staat op 189405 km.
vindt het raar dat dan de insp. komt.
iemand toevallig ook iets over de kosten??
bij mijn vorige auto waren er standaard bedragen voor, mits er niks geks was natuurlijk.
opel dealer of de garage om de hoek??
zal best een prijsverschil in zitten??bij jou moet je het gas klein beetje indrukken en tegelijkertijd rempedaal. vervolgens dagteller knopje indrukken en op contact zetten. ingedrukt houden totdat er melding komt van nieuwe aantal km’s tot volgend onderhoud
-
AuteurBerichten