CarloAstra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: aircodruk sensor lokatie #18175972

    Net wat Wimv6 zegt
    @Haasje: het is geen Astra G he :jerry

    In reactie op: Lpg bougies vermogen verlies. #18175125

    Gewoon heel die LPG bougies achter wegen laten.. en gewoon de originele

    In reactie op: P0234 foutmelding + lekkende koelvloeistof (Z17DTH) #18128602

    Hebben ze ook het vacuumklep van de turbo actuator vervangen? Deze zit achterop de motor?

    In reactie op: X2.0XEV bij hoog stroomverbruik bokkende motor. #18175500

    Makkelijke manier om te testen is gewoon een startkabel van de min van de accu maar de motor aam te sluiten. Dan nogmaals testen. Blijft deze hetzelfde is wss de dynamo of accu dood..

    In reactie op: Vreemd gevoel bij remmen #18173097

    Als dat lampje aan gaat, zal er een storing zijn. Als de garage dit uitleest, hebben ze ook een storing gezien. Ik zou niet zo op de gok ff wat vervangen. Maar eerst kijken naar de storing en/of uitlezen van de waardes van de sensoren. Of deze allemaal gelijk zijn.

    In reactie op: Gespot op marktplaats e.d. #18214169

    Ja gaat hard! Weer zo’n ali zaak waar die te koop staat. Stijgt steeds meer in prijs. Heb m toen voor 4300 gekocht..

    In reactie op: Draadbreuk airco #18171828

    Wat was de druk van het systeem dan?

    In reactie op: Opel astra g 1.7 tdi 2000 problemen #18165156

    Als je goed luistert in het film hoor ik dat de motor niet mooi rond krijgt. Net alsof 1 of meerdere cilinder slechte of geen compressie hebben.
    Meet anders de compressie eens… want met suggereren kom je er niet!

    In reactie op: Signum 3.2 LPG in noodloop tussen 3000 – 4000 toeren #18166751

    Heb dit probleem ook wel eens gehad met een Vectra GTS. Oplossing. Leg een dikke massakabel van de min-pool direct aan de motor. Dus niet eerst naar de carosserie. Had m toen vastgemaakt boven op de bak aan een steuntje.

    In reactie op: Opel astra g 1.7 tdi 2000 problemen #18165154

    De motor mist echt compressie. Denk dat je deze motor wel kan afschrijven..

    In reactie op: kapotte distributieketting #18166950

    Heb je pm gestuurd.

    In reactie op: kapotte distributieketting #18166942

    Zijn de zuigers en de cilinderwand zodanig beschadigd dat de motor niet meer te repareren is?

    In reactie op: Welke lambda sensor? #18166644

    Je moet een 5V lambda hebben voor jouw auto, je zal er dus eentje moeten bestellen die geschikt is voor jouw auto. Niet een universele.

    In reactie op: Verstuivers vervangen Z17DTH #18154601

    Deze theorie gaat niet op voor deze motor. Aangezien het een commonrail systeem is. Deze pomp pompt alleen de diesel op druk en de ECU bepaalt wanneer er wordt ingespoten.

    In reactie op: cc kabel te kort vectra b2 #18153616

    Eerst eenmaal remmen VOOR inschakelen anders doet ie t ook niet..

    In reactie op: cc kabel te kort vectra b2 #18153607

    Heb je ook jouw remlichtschakelaar gewisseld? Voor eentje met 4 pootjes? Dit ff controleren, want ze zetten ook 2 polige sensoren in met de 4 polige stekker…

    Eerst altijd klepje vervangen! Willen ze dat niet, rijd je naar ander toe.

    In reactie op: Astra OPC 1 houd in bij bepaald toerental #18153197

    Die bougies zien er niet al te best uit. Zeker de meeste rechtse niet, gewoon even nieuwe bougies halen die er origineel in gaan. En niet van die dure iridium bougies, want heeft al meerdere keren bij mij gebleken. Dat die bougies alleen maar voor storingen zorgen.

    Bij de Opel verkopen ze niks los, maar bij de Alfa kan je wel onderdelen krijgen voor deze bakken.
    Voel je hem ook echt in de versnelling gaan of eigenlijk beetje lam gevoel?

    In reactie op: X16SZR loopt op twee of drie cilinders #18113949

    En als je de LPG ecu wil uitsluiten, dan zet je de originele stekkers van de injector terug op de injectors zelf. dus zonder de lus ertussen naar de lpg.
    Als er in de draadboom van de gas iets zit, kan je dat op deze manier uitsluiten.
    Als hij nu op benzine goed loopt, ligt het aan de LPG boom. Anders in de originele bedrading of ECU.

    Je hebt waarschijnlijk een M32… Denk toch iets met de 4e versnellingsmof of de synchromeshring

    In reactie op: Verstuivers vervangen Z17DTH #18154586

    Dit is een aardig klusje. Je moet zowiezo 2 keer de 4 dekseltjes hebben in het kleppendeksel voor afdichting van de verstuiver. Dan heb je 4 brandplaatjes nodig voor onder de verstuiver, de 4 O ringen die halverwege om de verstuiver zitten.
    De verstuivers zitten onder het kleppendeksel gemonteerd met een hefboompje en 1 bout.
    Goed de gaten schoonmaken onderin, ik heb het gedaan met een lange schroevendraaier en een stukje stof opgeplakt. De gaten zijn nogal diep namelijk.
    En natuurlijk de kleppendekselpakking niet vergeten king:
    Je bent er toch zeker een uurtje of 3 a 4 mee bezig. Is behoorlijk hoop schroefwerk.

    In reactie op: 1.7 DTH motor corsa c tikt #18149018

    ik adviseer je om naar Terlouw Diesel Center te gaan. Daar heb ik goede ervaringen mee en kunnen bijna alle verstuivers testen en reviseren!

    In reactie op: Opel Vectra 3.2 GTS V6, gas geef probleem (help!) #18150801

    Zwaar versleten koppeling! Kost een aardige duit om te repareren :vertag

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147082

    Ik kan op partsbase zo 2 types vinden voor de f23 en 1 voor de f18. Deze gewoon gevonden bij een astra g x20xev van 2000… dan kan je gewoon het vliegwiel gebruiken van de xev.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 595)