Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb hetzelfde probleem, maar met C18XEL G3 (lpg).
Start 1 op de 3x niet al te best, soms met witte rookwolk en benzinelucht.
Loopt stationair niet goed na remmen en intrappen van koppeling, bij een heel grote snelheidsverschil (noodstop achtig) valt hij zelfs stil. Normaal zakt hij terug naar 500 toeren, dan blijft hij even zoeken, totdat hij normaal stationair loopt.Heb gasklephuis er al afgehad en schoongemaakt, stationair regelaar ook, gaatje in gasklephuis was al groot dus hoeft niet opgeboord.
Tijdje geleden heeft ie een grote beurt gehad van mij, waaronder bougiekabels en bougies.Omdat ik geen andere redenen meer kon vinden op dit forum heb ik later een ander stationairregelaar gekocht (2e hands), probleem blijft gewoon.
Wat is er nog over??
Toen ik m kocht backfirede hij wel eens, kan er iets beschadigt zijn?? Na beurt, geen problemen meer met backfire-en.
origineel gepost door wim-v6
C18XE / C18XEL:heeft Geen EGR.
Vandaar dat ik m niet kon vinden!
origineel gepost door wim-v6
Het pijpje carterventilatie in de gasklep kan al groter zijn dan bij de X18XE / X20XEV / X22XEControleer of deze niet verstopt zit.
Willem
Is groter en niet verstopt. Dit had ik al uit een ander topic van jou gehaald.
origineel gepost door Baz
Bij een X20XEV gaat de motor er niet fijner op lopen als de EGR afgedopt wordt, volgens mij is het beter om deze gewoon schoon te makenen bij de C18XEL?
Heb dit ook 1x gehad, bleek dat mijn carterontluchting zo goed als verstopt was. Nieuwe erop en daarna niet meer gelekt, mijn andere c20ne is altijd kurkdroog geweest.
Even hoe het afgelopen is:
ik heb een distributieset (riem+spanrol+2 looprollen) en een waterpomp gekocht. Ik was hiervoor €110,- kwijt.
Ik had wat problemen om de trillingsdemper (poelie) eraf te krijgen. Die zat muurvast met 4 torx-bouten en daar heb ik geen doppen voor. Al met al ongeveer 2 uur over gedaan schat ik. Maar ik heb tegelijkertijd nog een heleboel andere dingen gedaan, dus het is een klein beetje moeilijk in te schatten. Ik kreeg de indicatiepunten ook niet helemaal goed, hij zat er iedere keer een tandje naast, daar was ik ook een tijdje mee aan het klooien. De multi – v -riem zag er nog heel goed uit en is makkelijk achteraf nog eens te vervangen, dus die heb ik niet gedaan.
Ik las een paar keer op het forum een bedrag van €300,- voor het laten doen, ik weet niet of dat met waterpomp was, maar het is dus in ieder geval de moeite om het zelf te doen.
Willem, bedankt voor je antwoord! Ik had nu in ieder geval de goeie spullen liggen en het was hard nodig. De vorige eigenaar had m er al meer dan 100.000 km op laten zitten.
Ik had de hoop al opgegeven, maar bij de onderdelenzaak waar ik langs ging kon ik wel kiezen voor een los thermostaatje. Nog geen 10 euro voor betaald incl. rubberen ring/pakking en een nieuwe slangenklem. En ook nog eens een fluitje van een cent om te installeren.
Dat was wel een meevaller.
OK bedankt voor de reacties, ik ga er even over nadenken.
origineel gepost door Roelof
De wisselaar moet je ook bedienen, daar zorgt de radio voor.
Zomaar een wisselaar aansluiten op een willekeurige radio gaat niet zomaar dus sta je voor een dilemma.
Ik geloof dat er wel converterkastjes bestaan om de wisselaar van 1 merk op een ander merk aan te sluiten.Een hoog-laag converter zoals jij bedoeld is om een speaker uitgang naar een line signaal te brengen. Daar zijn vele soorten in te vinden en de uiteindelijke geluidskwaliteit zal en optelsom van de kwaliteit van je radio, de converter en de versterker worden, met name ruis kan hoorbaar zijn.
Ik snap dat je de wisselaar ook moet bedienen, maar als je een radio hebt met een cd-wisselaar uitgang, dan kan dat toch sowieso? Anders heeft die uitgang ook zo weinig zin.
Mijn vraag was eigenlijk of de aansluiting van een wisselaar standaard en/of uitwisselbaar is. Als ik jouw verhaal zo zie, begrijp ik van niet.
Heeft iemand ervaringen met een bepaalde hoog-laag converter?
10 januari 2009 om 12:10 In reactie op: Wat voor een blok heb ik en wat kan er allemaal in #17368827Gewoon deze blijven rijden totdat die op is, die kan nog wel een paar jaar mee, of verkopen en dan een snellere kopen.
Klik hier:
http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php?merk=Opel&model=Astra&waar=specsonderin zie je de astra station staan. zoals je kan zien is de eerste serie met een 2.0 8v-115pk en een 1.8 16v-125pk geleverd. En de tweede serie met een 1.8 16v-115pk (opvolger van 2.0 8v) en met de 2.0 16v -136pk geleverd, deze serie zelfs in gsi-uitvoering.
Dus wat zal je moeilijk gaan doen……… Er zijn er zat.
OK duidelijk verhaal.
De auto doet het nog steeds, dus de kvs was het probleem. Dank u allen!
origineel gepost door corsaboy
er zit een grote temp sensor aan de achterkant van je thermostaat huis.
Is een 2 polige stekker (kleur blauw).. Die ff vervangenOK, ik heb hem vervangen en het lijkt er tot nog toe op dat het probleem verholpen is! Das zeer mooi.
Even een vervolg vraag:
Ik zie 3 sensors voor het koelsysteem.
1. 1-polige aan de voorkant van het thermostaathuis
2. 2-polige achterkant van het thermostaathuis (bij dynamo)
3. 2-polige aan zijkant van radiator.Die 1-polige is voor je meter in je dashboard, maar wat doen die andere?
Met de koelvloeistof sensor bedoelen jullie toch die grote “schroef” vlakbij de accu in de radiator? Of bedoelen jullie gewoon de temperatuur sensor? (dat kleine schroefje)
Ik heb in ieder geval de krukassensor en die grote koelvloeistofsensor vervangen en het heeft in beide gevallen geen effect. Ondertussen start de auto zelfs niet meer.
Iemand nog ideeen??
OK bedankt, ga ik proberen
Wat doet trouwens deze koelvloeistof sensor dat deze invloed heeft op je start en stationair gedrag? Ik kan dat even niet bedenken.
Is er ook nog iemand die mij kan vertellen wat de krukassensor nou eigenlijk doet of wat zijn functie daarvan is?
origineel gepost door sw16v
denk eerder koelvloeistof sensor… die geeft de zelfde mankementen en komt vaker voor den een krukassensor (BDP sensor)en de koelvloeistof sensor, waar zit die?
Ik zal dan eerst de krukas-sensor ruilen, als dat geen effect heeft de koelvloeistofsensor.origineel gepost door Bug Killer
op deze link staat een foto. daar zie je hem zitten.
http://img171.imagevenue.com/img.php?image=93625_Afbeelding23170_122_481lo.jpg
een vlak stuk op het onderblok met 1 gat en een klein gaatje ernaast. aan distri zijde. zit daar ook bij een 8vZit de sensor in deze gaten of zit ie daar ergens in de buurt?
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
die van een xe is een spagettie spruitstuk en die van ne nietdoor een spagettie spruitstuk krijgen die uitlaat gassen een betere ja “flow” waardoor de moter makkelijker kan ademen.
zoizo vind ik de standaard lijn van een 2.0 8v enorm geknepen. bij kadett e verschilt deze namelijk niet van een c14nz als een c20ne en daar zit wel degenlijk wat vermogens verschil in.
OK, ik heb nooit op die van een xe gelet. Ik wist niet dat dit standaard was bij die moter. Zal ik toch ook op zoek moeten…..
wat is het verschil tussen het spruitstuk van een ne en een xe eigenlijk? Waarom zou die van de xe voor betere prestaties zorgen bij de ne moter?
ik heb mijn telefoon vaak niet bij, wat is er mis met mailen?? Ik koop en verkoop alles via de mail. Is handig, kan je het regelen wanneer jou het uitkomt.
Voor foto’s en meer informatie is mailen veel makkelijker. Je gaat toch niet bellen om door te geven wat jou mailadres is, zodat diegene foto’s kan opsturen naar je mail!
Dat je nu belt om een afspraak om langs te komen, ja, dan is het weer handiger via de telefoon.
Het enige nadeel van mp is die bied functie. Heel veel mensen lopen zomaar wat te bieden en daar hoor je vervolgens niets meer van. Zelf doe ik het ook nooit, ik stuur altijd een mailtje.
Als er in de mail staat, niet lager bieden dan 500 en je biedt 125, dan wordt het tijd dat ze je opsluiten. Man o man, wat zijn er veel mensen die zulke dingen doen…..
interessant onderwerp
op deze site staat dat er 244 gemaakt zijn trouwens:
Ik las net ook dat ze turbo kadett’s/astra’s (204pk calibra moter) hebben gemaakt, maar dat ze daar vrij snel mee zijn gestopt ivm hitte problemen.
Wist ik allemaal niet, erg interessant allemaal.
-
AuteurBerichten