Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb exact hetzelfde met deze koude. 1 blokje en als ik stil sta of rustig rij (zoals vandaag in de sneeuw) worden het er meer. Geen idee of mijn thermostaat goed is, dus ik ben benieuwd naar jou bevindingen.
Bij mij was de carterontluchting ook het probleem. Ik kan me ook niet voorstellen als je de slang er af trekt dat dan de olie nog steeds langs je vuldop komt. Weet je dit heel zeker?
Kadolf
of
Godett
moter van 1.2 ligt eruit. foto in het donker dus niet super duidelijk. Tevens 1.2 moter te koop incl voorpoten, remklauwen/schijven, radiateur enz.

origineel gepost door brobbel1
klopt met vermelding van.
dat hij eigenhandig gesloopt is.
en een tip doe het aangetekend.
kan je veel gezeik besparenJa is ideaal, heb ik toevallig 2 weken terug ook gedaan. Maar een sloop werkt volgens mij ook hoor, ik heb dat ook al vaak zat gedaan. Papieren en kentekenplaten inleveren in ruil voor een vrijwaringsbewijs.
origineel gepost door mrmonkey
en je hoef toch alleen bij de pook toch maar een nokje weg te slijpen?Geen idee, vandaar mijn vragen hierover. Ik dacht dat de pook vrij beweegbaar was en de beweging afhankelijk is van wat er op je bak kan.
Als jij om iemand anders dat kan bevestigen van dat nokje, hoor ik het graag.
OK, bedankt allemaal.
Heb je nu je tank tegen je achterbank geplakt ofzo? Ik heb verder geen verstand van c-kadetts…., maar zo ziet het eruit.
Als ik nog dingen tegen kom (en dat zal vast) horen jullie het!
OK, dankjewel.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag
Voorin e-kadett is zeker weten 10cm, boschmann heb ik er in zitten.
Achterin is standaard volgens mij idd ook 10cm, maar daar kan je natuurlijk doen wat je wil.
OK;), hier heb ik zeker wat aan. Het was ook de bedoeling om de moter te laten zakken en de auto er overheen te tillen, met alles er nog op en aan.
Het aantal schakelpunten zitten dus niet alleen in je bak, maar ook in je pook? Want ik vroeg het afgelopen weekend aan een automonteur en die dacht dat het alleen in de bak zat en dat ik dus niets aan de pook hoefte te veranderen.
Weet iemand nog het antwoord op mijn brandstofpomp vraag hierboven?
OK, vandaag aan de slag gegaan. Het blijkt dat de 1.2s het schakelmechanisme onder de auto door gaat, dus die hangt buiten en bij de 2.0 gaat hij van binnenuit door het schutbord. Mijn plan is om bij de 2.0 het hefboompje e.d. weg te halen en de originele aansluiting van de 1.2s rechtstreeks op de bak van de 2.0 aan te sluiten (zie foto’s hierboven). Heeft iemand een idee of dit uberhaupt mogelijk is. Dat ik ook geen problemen krijg met de 5e versnelling, want die zit nu niet op de 1.2.
Daarnaast het probleem brandstofpomp. Bij de 2.0 zit deze in de tank, bij de 1.2 kan dit niet. Is het mogelijk om een brandstofpomp onder de moterkap te hangen of moet dit persé in de tank? Want dan moet ik denk ik een gsi-tank hebben of niet?
(De 1.2 is er bijna uit, dus het project vordert.)
Maar ik het het idee dat het gat in het schutbord anders is. Dat het er gewoon compleet anders inzit. Ik weet het niet 100% zeker omdat het nog niet uit elkaar ligt, maar ik wil voorbereid zijn.
Ik heb de complete auto bij de donormoter, dus ik kan de brandstofpomp gewoon overzetten. Dat is geen probleem. Zelfde geld voor het schakelmechanisme+pook (ik neem tenmiste aan dat je het gedeelte in de auto bedoeld)
ok, het is mooi weer, ik heb ze even naast elkaar gezet. De elektra daar ga ik wel uitkomen. Maar ik heb op dit moment nog 2 vragen:
1. De rembekrachtiger (zo heet dat grote ronde ding toch) is die uitwisselbaar of moet die overgezet worden?
2. De aansluiting van het schakelmechanisme is compleet anders:
de 12s heeft een rechtstreekse stang en zit wat lager in het schutbord. de 2.0 heeft nog een hefboompje ertussen en komt recht uit het schutbord. zie foto’s. Hoe dit op te lossen?


ja, 1 vd caravans moet plaats maken, deze is afgekeurd en zal nooit meer oldtimer worden, ik vind het daarom niet meer de moeite om hem op te knappen. (en de achterkant moet een aanhanger worden.)
Dus ik heb alles, complete kabelboom e.d.
startmoter en dynamo zit toch op de moter, waarom zou ik dan die van de 1.2 pakken, snap ik niet helemaal.
Dus eigenlijk hoef ik alleen de kabelboom rechts (naar de computer) mee te nemen (die heb ik al los dus dat is makkelijk) en de andere kabelboom in de 2.0 laten hangen en gewoon die van de 1.2 aan de moter aansluiten?
De c20ne heb ik een digitaal dashboard in gebouwd, krijg ik daar dan geen problemen mee? Ik denk dat ik m dan weer om moet bouwen of niet? Dit is dan waarschijnlijk wel minder werk als de hele kabelboom omleggen…..
origineel gepost door cd-design
Je hebt enkelt een constante stroom (dikke rode draad op motorkabelboom), geschakelde stroom (zwarte draad vlak bij aansluiting op bobine) en de aansluiting van de brandstof pomp.Jij bedoelt dat die rode en zwarte draad nu niet op de 1.2 zitten, want anders kan ik die toch ook gewoon gebruiken? Brandstofpomp snap ik, even goed kijken hoe dat zit dus.
En dat doe je dan helemaal rond die lip omhoog en rond de schotel zelf?
Of ben je niet bekend met de caravan variant?

En de oude eraf halen, is dat zomaar tikken, of een hoop slijpwerk?
OK bedankt! Dat wordt even zoeken denk…..
OK bedankt alvast voor de info.
ik heb hier op het forum wat gelezen over de 16 16v icm sportief rijgedrag, dat dit niet zo goed samengaat, maar wat belangrijker is, dat er niet aan valt te sleutelen omdat er zo’n enorm inlaatspruitstuk opzit. Is dit bij de 18 16v ook zo? Ik ken de C18XEL waar niet zo’n spruitstuk opzit, maar is dit bij latere modellen wel?
Want daar kan ik zo gauw niet zo veel over vindenOp gas rijden is goedkoper voor mij.
En ik ben geen dieselman. In de 15 jaar dat ik auto rijd, heb ik 13 jaar gas gereden denk ik. Ik ben het gewoon gewend.
origineel gepost door GlennGSI
koolstoffilter van de tankontluchting als ik me niet vergis..ja zoiets werd al gezegd, maar wat doet dat dan precies?? En zijn er mensen die problemen hebben gehad door m weg te laten?
Je kan ook een nieuw tankdop plaatje kopen, dat gaat mijn vader ook doen.
Je last dan niet in de buurt van je tankopening.
Ik heb ook een vraag voor de workshop:
Ik heb een plekje midden op mijn deur van de vorige eigenaar mee gekregen. Ik wil dit gladmaken en spuiten. Ik heb al wel wat ervaring met spatborden (kadett) maar nooit de plekken strak kunnen krijgen. Je ziet altijd de rand van het plamuur, hoe lang ik ook schuur. Kan je ook een soort volgorde aangeven met welk merk/soort plamuur en welke korrel schuurpapier je kan gebruiken voor zulk soort dingen. Een soort stappenplan ofzo…
Krassen in bumpers e.d. gaat prima omdat het probleem dan verdiept zit, dit is makkelijk te vullen. Ik heb het dus over oppervlakte roest plekken. De plek moet gelijk komen met de omliggende lak. Dit zou dus ook steenslag kunnen zijn, zoals je al eerder noemde.
Hoe vordert je subforum aanvraag?
Na 3x gelukt. Niet helemaal duidelijk wat nu grote en kleine letters zijn.
Ook een beetje vreemd, alle foto’s van Wieleman (is de oprichter toch?) doen het niet….:hmmz
18 juni 2009 om 07:37 In reactie op: terugvallen van toeren bij intrappen rem en koppeling #17482169OK, kheb er een andere lmm ingezet (uit een c18xe met precies hetzelfde nummer) Op lpg doet hij het nu prima, geen terugval in toeren meer.
Maar op benzine daarentegen rijdt hij voor geen meter, hij schokt en bonkt en valt stil. Boven de 3000 toeren doet hij het dan redelijk, maar bij versnellen voel je me wel schokken. Het gekke is dat als ik de stekker van de lmm losdoe, hij rijdt als vanouds, oftewel zonder schokken of stoten, maar wel met terugval in toeren zoals in een eerder bericht hierboven beschreven.
Starten doet hij ook nog steeds slecht, maar het lijkt erop dat hij niet goed weet of hij nu op benzine of lpg moet starten ofzoiets. Dit wordt door de lpg-computer geregeld neem ik aan??
Iemand ideeen??
Wim jij weet nogal veel, kan jij ook zeggen welke motoren precies dezelfde lmm hebben als de c18xel?? Dan ga ik op zoek naar een 2e handsje, ze zijn nogal duur achtig volgens mij.
is afhankelijk van soort trekhaak. Hier heb je die van de combo en cabrio, misschien komen ze overeen of kan je er wat mee:
Degene die erin zit lijkt nieuw te zijn. Veroorzaakt een defecte LMM problemen zoals beschreven??
Kan ik op 1 of andere manier testen of die kapot is??
-
AuteurBerichten