Caravan-E

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 94)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: hoeveel temperatuur blokjes digidash c20ne. #17568893

    Ik heb exact hetzelfde met deze koude. 1 blokje en als ik stil sta of rustig rij (zoals vandaag in de sneeuw) worden het er meer. Geen idee of mijn thermostaat goed is, dus ik ben benieuwd naar jou bevindingen.

    In reactie op: olie komt door vuldop eruit #17562240

    Bij mij was de carterontluchting ook het probleem. Ik kan me ook niet voorstellen als je de slang er af trekt dat dan de olie nog steeds langs je vuldop komt. Weet je dit heel zeker?

    In reactie op: Halve kadett / Golf #17541375

    Kadolf

    of

    Godett

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533173

    moter van 1.2 ligt eruit. foto in het donker dus niet super duidelijk. Tevens 1.2 moter te koop incl voorpoten, remklauwen/schijven, radiateur enz.

    In reactie op: Kentekenbewijs #17536405

    origineel gepost door brobbel1
    klopt met vermelding van.
    dat hij eigenhandig gesloopt is.
    en een tip doe het aangetekend.
    kan je veel gezeik besparen

    Ja is ideaal, heb ik toevallig 2 weken terug ook gedaan. Maar een sloop werkt volgens mij ook hoor, ik heb dat ook al vaak zat gedaan. Papieren en kentekenplaten inleveren in ruil voor een vrijwaringsbewijs.

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533172

    origineel gepost door mrmonkey
    en je hoef toch alleen bij de pook toch maar een nokje weg te slijpen?

    Geen idee, vandaar mijn vragen hierover. Ik dacht dat de pook vrij beweegbaar was en de beweging afhankelijk is van wat er op je bak kan.

    Als jij om iemand anders dat kan bevestigen van dat nokje, hoor ik het graag.

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533169

    OK, bedankt allemaal.

    Heb je nu je tank tegen je achterbank geplakt ofzo? Ik heb verder geen verstand van c-kadetts…., maar zo ziet het eruit.

    Als ik nog dingen tegen kom (en dat zal vast) horen jullie het!

    In reactie op: Veerschotels vervangen #17533018

    OK, dankjewel.

    Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag

    In reactie op: Speakermaat #17534192

    Voorin e-kadett is zeker weten 10cm, boschmann heb ik er in zitten.

    Achterin is standaard volgens mij idd ook 10cm, maar daar kan je natuurlijk doen wat je wil.

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533166

    OK;), hier heb ik zeker wat aan. Het was ook de bedoeling om de moter te laten zakken en de auto er overheen te tillen, met alles er nog op en aan.

    Het aantal schakelpunten zitten dus niet alleen in je bak, maar ook in je pook? Want ik vroeg het afgelopen weekend aan een automonteur en die dacht dat het alleen in de bak zat en dat ik dus niets aan de pook hoefte te veranderen.

    Weet iemand nog het antwoord op mijn brandstofpomp vraag hierboven?

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533164

    OK, vandaag aan de slag gegaan. Het blijkt dat de 1.2s het schakelmechanisme onder de auto door gaat, dus die hangt buiten en bij de 2.0 gaat hij van binnenuit door het schutbord. Mijn plan is om bij de 2.0 het hefboompje e.d. weg te halen en de originele aansluiting van de 1.2s rechtstreeks op de bak van de 2.0 aan te sluiten (zie foto’s hierboven). Heeft iemand een idee of dit uberhaupt mogelijk is. Dat ik ook geen problemen krijg met de 5e versnelling, want die zit nu niet op de 1.2.

    Daarnaast het probleem brandstofpomp. Bij de 2.0 zit deze in de tank, bij de 1.2 kan dit niet. Is het mogelijk om een brandstofpomp onder de moterkap te hangen of moet dit persé in de tank? Want dan moet ik denk ik een gsi-tank hebben of niet?

    (De 1.2 is er bijna uit, dus het project vordert.)

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533163

    Maar ik het het idee dat het gat in het schutbord anders is. Dat het er gewoon compleet anders inzit. Ik weet het niet 100% zeker omdat het nog niet uit elkaar ligt, maar ik wil voorbereid zijn.

    Ik heb de complete auto bij de donormoter, dus ik kan de brandstofpomp gewoon overzetten. Dat is geen probleem. Zelfde geld voor het schakelmechanisme+pook (ik neem tenmiste aan dat je het gedeelte in de auto bedoeld)

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533161

    ok, het is mooi weer, ik heb ze even naast elkaar gezet. De elektra daar ga ik wel uitkomen. Maar ik heb op dit moment nog 2 vragen:

    1. De rembekrachtiger (zo heet dat grote ronde ding toch) is die uitwisselbaar of moet die overgezet worden?

    2. De aansluiting van het schakelmechanisme is compleet anders:
    de 12s heeft een rechtstreekse stang en zit wat lager in het schutbord. de 2.0 heeft nog een hefboompje ertussen en komt recht uit het schutbord. zie foto’s. Hoe dit op te lossen?

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533158

    ja, 1 vd caravans moet plaats maken, deze is afgekeurd en zal nooit meer oldtimer worden, ik vind het daarom niet meer de moeite om hem op te knappen. (en de achterkant moet een aanhanger worden.)

    Dus ik heb alles, complete kabelboom e.d.

    startmoter en dynamo zit toch op de moter, waarom zou ik dan die van de 1.2 pakken, snap ik niet helemaal.

    Dus eigenlijk hoef ik alleen de kabelboom rechts (naar de computer) mee te nemen (die heb ik al los dus dat is makkelijk) en de andere kabelboom in de 2.0 laten hangen en gewoon die van de 1.2 aan de moter aansluiten?

    De c20ne heb ik een digitaal dashboard in gebouwd, krijg ik daar dan geen problemen mee? Ik denk dat ik m dan weer om moet bouwen of niet? Dit is dan waarschijnlijk wel minder werk als de hele kabelboom omleggen…..

    origineel gepost door cd-design
    Je hebt enkelt een constante stroom (dikke rode draad op motorkabelboom), geschakelde stroom (zwarte draad vlak bij aansluiting op bobine) en de aansluiting van de brandstof pomp.

    Jij bedoelt dat die rode en zwarte draad nu niet op de 1.2 zitten, want anders kan ik die toch ook gewoon gebruiken? Brandstofpomp snap ik, even goed kijken hoe dat zit dus.

    In reactie op: Veerschotels vervangen #17533016

    En dat doe je dan helemaal rond die lip omhoog en rond de schotel zelf?

    Of ben je niet bekend met de caravan variant?

    En de oude eraf halen, is dat zomaar tikken, of een hoop slijpwerk?

    In reactie op: hoe maak je luchthappers vast #17531099

    OK bedankt! Dat wordt even zoeken denk…..

    In reactie op: welke moter op gas?? #17522608

    OK bedankt alvast voor de info.

    ik heb hier op het forum wat gelezen over de 16 16v icm sportief rijgedrag, dat dit niet zo goed samengaat, maar wat belangrijker is, dat er niet aan valt te sleutelen omdat er zo’n enorm inlaatspruitstuk opzit. Is dit bij de 18 16v ook zo? Ik ken de C18XEL waar niet zo’n spruitstuk opzit, maar is dit bij latere modellen wel?
    Want daar kan ik zo gauw niet zo veel over vinden

    In reactie op: welke moter op gas?? #17522606

    Op gas rijden is goedkoper voor mij.

    En ik ben geen dieselman. In de 15 jaar dat ik auto rijd, heb ik 13 jaar gas gereden denk ik. Ik ben het gewoon gewend.

    In reactie op: wat is die pot in wielkast lv? #17520115

    origineel gepost door GlennGSI
    koolstoffilter van de tankontluchting als ik me niet vergis..

    ja zoiets werd al gezegd, maar wat doet dat dan precies?? En zijn er mensen die problemen hebben gehad door m weg te laten?

    In reactie op: Workshop Spuiten, interesse ?? [update] #17481970

    Je kan ook een nieuw tankdop plaatje kopen, dat gaat mijn vader ook doen.

    Klik

    Je last dan niet in de buurt van je tankopening.

    Ik heb ook een vraag voor de workshop:

    Ik heb een plekje midden op mijn deur van de vorige eigenaar mee gekregen. Ik wil dit gladmaken en spuiten. Ik heb al wel wat ervaring met spatborden (kadett) maar nooit de plekken strak kunnen krijgen. Je ziet altijd de rand van het plamuur, hoe lang ik ook schuur. Kan je ook een soort volgorde aangeven met welk merk/soort plamuur en welke korrel schuurpapier je kan gebruiken voor zulk soort dingen. Een soort stappenplan ofzo…

    Krassen in bumpers e.d. gaat prima omdat het probleem dan verdiept zit, dit is makkelijk te vullen. Ik heb het dus over oppervlakte roest plekken. De plek moet gelijk komen met de omliggende lak. Dit zou dus ook steenslag kunnen zijn, zoals je al eerder noemde.

    Hoe vordert je subforum aanvraag?

    In reactie op: kadett forum opgericht #17469955

    Na 3x gelukt. Niet helemaal duidelijk wat nu grote en kleine letters zijn.

    Ook een beetje vreemd, alle foto’s van Wieleman (is de oprichter toch?) doen het niet….:hmmz

    OK, kheb er een andere lmm ingezet (uit een c18xe met precies hetzelfde nummer) Op lpg doet hij het nu prima, geen terugval in toeren meer.

    Maar op benzine daarentegen rijdt hij voor geen meter, hij schokt en bonkt en valt stil. Boven de 3000 toeren doet hij het dan redelijk, maar bij versnellen voel je me wel schokken. Het gekke is dat als ik de stekker van de lmm losdoe, hij rijdt als vanouds, oftewel zonder schokken of stoten, maar wel met terugval in toeren zoals in een eerder bericht hierboven beschreven.

    Starten doet hij ook nog steeds slecht, maar het lijkt erop dat hij niet goed weet of hij nu op benzine of lpg moet starten ofzoiets. Dit wordt door de lpg-computer geregeld neem ik aan??

    Iemand ideeen??

    Wim jij weet nogal veel, kan jij ook zeggen welke motoren precies dezelfde lmm hebben als de c18xel?? Dan ga ik op zoek naar een 2e handsje, ze zijn nogal duur achtig volgens mij.

    In reactie op: montage handleiding voor trekhaak kadett E #17484204

    is afhankelijk van soort trekhaak. Hier heb je die van de combo en cabrio, misschien komen ze overeen of kan je er wat mee:

    Trekhaak Kadett E 1
    Trekhaak Kadett E 2

    Degene die erin zit lijkt nieuw te zijn. Veroorzaakt een defecte LMM problemen zoals beschreven??

    Kan ik op 1 of andere manier testen of die kapot is??

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 94)