Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op het astra gsi forum staat/stond een mooie howto om lampen te smoken, alleen moet je blijkbaar tegenwoordig lid zijn.
Dit is de link die in mijn favorieten stond. (kan al wel 2 jr oud zijn ofzo). Ik dacht misschien ben jij wel lid of wil je dat worden.
Bedoel je zo’n foto?

Na jullie “aandringen” nog een keer opengeschroeft, blijkt ie daar idd gewoon te zitten. Ik had alleen een heel ander idee bij een nokkenaskeerring. En hij zat er zo strak in dat het er uitzag ofdat dit gedeelte niet los kon. Dus oftewel, ik had hem wel zien zitten, maar ik had niet door dat dat het betreffende onderdeeltje was.
Trouwens wel een hoop gepiel om hem eruit te krijgen.
En helaas de rotor kapot gemaakt met vastdraaien.:swear
Maar goed in ieder geval bedankt voor de hints!
die bedoel ik ja.
Mijn vraag is hoe het in elkaar steekt en hoe ik dat los krijg?
Dankzij dit topic mijn koltec verdeelhuis schoongemaakt en alle problemen zijn verdwenen!
toppie!!:thumbup:thumbup
origineel gepost door GREY ILLUSION
in principe kun je idd grondverf/menie dan kit en dan eventueel lak voor een mooi effect.tectiel kan maar is overbodig.je kunt zelfs kitten en zo laten dat zonderlak erop.dat gebeurt ook bij nieuwe autos.
denk dat de spuit ongeveer 250 euro kost
hmm, die ene die ik als eerste meldde, is rond de 170 euro…..
Ik ben ondertussen ook aan het zoeken geweest, maar kan ook geen prijs vinden. Verkopen zij uberhaupt wel aan particulieren??
OK bedankt, helemaal duidelijk :thumbup
Heel even stil gelegen, maar ik ga weer verder. De tank heb ik toch besteld en zit er aan te komen.
Wat dat aanzuigbuisje betreft hoeft die toch alleen maar vlak boven de bodem in de buurt van het diepste punt te komen??
Het diepste punt is vlak voor het gat, dus hoe moeilijk kan dat zijn, denk ik dan.Heeft iemand een foto van een originele vlotter? Misschien kan ik het van de foto namaken ofzo. Ik weet dan in ieder geval hoe het zou moeten zijn.
welk topic? Dat is precies wat ik bedoel.
Uiteraard wil ik het goed lassen. Ik moet er zelf in rijden en hij moet nog jaren mee.
Maar ik vroeg me dus af hoe netjes ik het moet wegwerken.
In hoeverre is het een probleem om daar te lassen e.d. ivm de apk? Je leest nog wel een hier en daar, dat je niet mag lassen aan de ophanging en/of draagarm……
origineel gepost door CommoCruiser
Nee, die van het nieuwe (52 liter) model past NIET :fy1Oh, daar ging ik idd wel van uit, want de pakking die aangegeven is op de 42ltr tank, is precies hetzelfde als die van de nieuwe tanks. Dus het gatenpatroon van de boutjes is wel hetzelfde.
Ik was in de veronderstelling dat ik alleen de vlotter en aanzuigbuis op de goede plek moest zien te buigen. (of is dit niet mogelijk??)
origineel gepost door Arjen
Bij ARTAparts, de 3730088, € 69,-. Kan je woensdag in huis hebben. king:Dit is dus het nieuwe model en niet degene die ik bedoel. Die ik bedoel is :
5048019 tank, injectie, GSI, – 1985 €125,00En die heb ik bij euro-autoparts besteld voor €84.16, maar daar staat die dus al 3 weken in backorder.
origineel gepost door bmwmanu
Ja heb er een stuk of tien liggen maar ben van Belgie…Als jij de goede ook hebt liggen (zie hierboven) moet je mij maar even u2u-en.
Dus jij denkt dat het niet uitwisselbaar is……
Nog een keer de vraag dan of iemand een tank heeft liggen (nieuwe model), dan kan ik ze vergelijken.
—-
Het injectiemodel heb ik wel gevonden en ook besteld, maar hij staat al 3 weken in backorder, dus ik weet nog niet of het goed gaat komen.
Bedoelen jullie met vulhals het stuk vanaf de zijkant van de auto helemaal naar de tank of gaat het over het laatste stukje?
Kan ik niet de bestaande slang houden vanaf de zijkant van de auto tot aan die tuut die je aan de ene tank ziet en dan met slang verlengen naar de nieuwe tank?Ik neem dan aan dat de uitholling van de uitlaat anders is bij de 2 tanken, maar daar kan ik de uitlaat op aanpassen natuurlijk.
Retour zit er op, ik heb de motor al draaiend gehad met de 1.2 tank, een beetje gegoochel met verloopstukjes enzo en de pomp hangt nu achter de achteras.
Maar er zit een scheurtje in die tank, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een ander.Hieronder het plaatje van de 2 tanks. De tank die er nu onder zit lijkt het meest op de kleine tank wat duidelijk te zien is aan de “toevoerpijp”. Kan je je dat herinneren of er bij jou zo een pijp op zat? Deze tank zou volgens een advertentie op marktplaats hetzelfde zijn als in een d-kadett zie ik nu.

Heeft misschien iemand een “grote” tank liggen of te koop, dan kan ik mijn “kleine” er naast houden om de verschillen te zoeken.
OK weet ik genoeg! Hardstikke bedankt voor de info.
origineel gepost door fluks
moet je eens kijken op de site van rustbuster deze bied ook goede apparaten aanvan cebora http://www.rustbuster.nlDaar heb ik eer 1 van, super tevreden over!
23 maart 2010 om 07:08 In reactie op: Digitaal dashboard in Kadett D 20SEH geeft foutieve snelheid #17645572Ik had bij mij zelf het standaard dashboard er naast gehangen (dus 2 dashboards)en zag toen dat de factor ongeveer 1,6 was. Ik dacht toen dat dit met miles en km te maken had. Wat is het verschil in die 2 standen eigenlijk? (gewoon nieuwsgierig)
Bij mij was dat rode knopje in ieder geval de oplossing.
Als je dat GM nummer nog wil doorgeven glenngsi, graag!
Hierbij een foto van het plaatje van de caravan. De gele rondjes zit hij mee aan de auto, de rode rondjes zit de hele reut mee aan het plaatje dmv rubberen dingetjes met draadeinden aan beide kanten. Dit is dus duidelijk anders als de hb, aangezien die met 2 bouten vastzit.

Ik heb de 2 gaten gevonden die boven door commocruiser worden aangegeven. Heeft iemand een plaatje/foto van het plaatje van een hb? Is dit gewoon een recht plaatje wat ik even zelf kan maken. (of heeft iemand er 1 over/te koop?)Zo te zien is de rest wel helemaal hetzelfde. Klopt het dat het bij een hb ook met 3 van die rubber-draadeind dingetjes vastzit?

Volgens mij ben je het niet verplicht, maar je bent wel verplicht aan de norm te voldoen. Ik ben zelf al verschillende keren door de keuring gekomen zonder. Maar de laatste keer was bij mij de meting ook niet goed. Kat er even onder gezet en geregeld.
Ik heb er 2, allebei 2 liter 8v. De ene is afgelopen jaar overleden en wordt nu een aanhanger voor achter de ander. Ze zijn allebei precies dezelfde kleur.

origineel gepost door macoe16v
met de brandstofpomp heb ik gewoon een kadett gsi pomp met originele beugel etc op de originele plaats gehangen. (rechts van reservewiel bak)Zo, topic lag even plat, maar ik ben weer aan de gang. Auto staat buiten, dus ik heb 2 maanden niets meer gedaan. Onder 0 graden sleutelt niet zo lekker.
c20ne hangt er ondertussen in, inclusief alle andere dingen onder de moterkap (stuurbekrachtiging, voorpoten, remmelarij enz) Ik ben nu bezig met de kabelboom. Dit blijkt allemaal heel logisch in elkaar te zitten en netjes opgedeeld in delen. 1 deel blijft op de moter zittten, 1 deel voor achter het dashbord met zekeringenkast wat je aansluit op de moter, 1 deel voor de verlichting voor en achter en 1 deel voor de elektrische ramen, spiegels en cv.Mijn vraag gaat over de brandstof pomp e.d., ik wilde hem onder de auto gaan hangen, maar dit blijkt er allemaal veel anders uit te zien als bij een station. Bij een station zitten de brandstofpomp, -filter en een drukdingetje op een plaat net voor de achteras, maar bij de hatchback zit daar de tank. Macoe16v heeft het hierboven over dat het rechts van de reservewielbak moet zitten, heeft iemand hier een foto van ofzo? Ik kan zo 1,2,3 niet verzinnen hoe dit zou moeten zitten origineel. Zit het bij een hatchback ook op een plaat met 3 bouten aan de auto geschroefd??
Dat rijdt in ieder geval prima. Ik heb ook een tijdje zo gereden, geen kat, origineel tot achter de middendemper en vanaf daar een pijp van ongeveer 50 mm. Het geluid is dan ook mooi, absoluut geen herrie, gewoon een iets donkedere (of hoe schrijf je dat) brom.
-
AuteurBerichten