Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
voor de mensen die tijd en zin hebben Astra G Kitcar is aanstaande zaterdag te zien tijdens de Vechtdal Rally in de omgeving Hardenberg :thumb
@Oenatje wrote:
jongens stop er aub mee. niels is kei betrouwbaar. lost het altijd op. ga nou niet doen van. ik heb gehoord blablabla.
probleem is altijd dat er alleen maar negatieve dingen gepost worden. positieve dingen worden nooit gepost. want dat is normaal.
Volkomen mee eens !!
meestal is het gene wat je hoort niet het volledige verhaal waardoor vooroordelen ontstaan
Als je wil weten of je accu misschien kapot is kun je simpel kijken door bijvoorbeeld de lampen aan te zetten dim en grootlicht als de spanning van de accu dan nog verder in zakt is die kapot
als je er niet uit komt laat maar even weten help ik je wel zoeken
@max wrote:
Netjes hoor! :thumb
Kleine puntjes/vragen.
waarom geen vaste relaishouders? zo vallen die schuifstekkertjes er namelijk af tijdens het rijden. Met die losse bedrading is dat geen succes.
http://www.rdae.nl/relais-houders/minirelais-houders/index.php/cPath/51_76?osCsid=f16c91f929f346db4b9fe7667bf82255″ onclick=”window.open(this.href);return false;Waarom niet het standaard hydraulische druklager van opel? Scheelt een pak gewicht en je kunt het zo monteren.
We hebben met opzet geen standard hydraulische druklager in de bak gemonteerd i.v.m. lekken en als je er een keer problemen mee hebt tijdens de rally moet je de hele bak demonteren om er bij te komen nu niet.
@81supporter wrote:
@KiLLaHeRTz wrote:
Gewoon 75w90, hoezo? En das gewoon een 8v pakking lijkt het?
Toepassing: Astra-F / Calibra / Kadett-E / Omega-A / Omega-B / Vectra-A / Vectra-B C18NZ / C18XE / X18XE / 20XE / C20XE / C20NE / X20XEV / 18E / 18SE / 18S / 20SE / 20SEH
Ze zijn er volgens mij voor alle Opel soorten die voorheen een 3 delige pakking hadden.
OK.
Een Calibra heeft dus aparte transmissie olie.
Dat wist ik niet.
Soms is er bijvoorbeeld de 5W30 voor motor en transmissie.Voor de oudere opel motoren is 10w40 prima 5w30 is goed voor de nieuwere opel motoren en de versnellingsbak 75w80
Remus alleen recht hangen idd
word makkelijk kiezen op deze manier ;)
kan zijn dat de motor belast niet genoeg kracht meer heeft hij zou dan ook bij het testen vrij langzaam rond moeten gaan.
maar ik had persoonlijk een andere gehaald en startmotoren van zon beetje alle 2.0L opel benzine motoren passen erop hoeft dus niet perse van een c20ne te zijnKijk een simpele oplossing zonder andere aanpassingen te maken :D
Velen weten meer dan 1 ;)
Ik ga het in de gaten houden hoe het is afgelopen
Hoop dat het hiermee is opgelostDenk dus dat die van jou te laat inschakeld
Ik heb deze er nu inzitten Commercial Ignition XEFS249 87-82/95-90
als het goed is heb jij airco op je calibra zitten ??
want volgens mijn zijn die 95-90 voor je radiator Fan en die 120-115 voor de koeler van de airco
is er niet geknutseld door de vorige eigenaar met de bedrading dat deze niet goed meer aangesloten zit ?
er zijn trouwens ook thermoschakelaars 90-95 en 100-105Mijn Calibra slaat tussen 90 en 100 aan
Als jij namelijk een thermostaatschakelaar hebt met 2 polen erin terwijl jou kabel 3 draden heeft gaat hij nooit draaien dan zul je een thermoschakelaar met 3 polen erin moeten zetten.
even een hele simpele vraag bedacht mij net dat ik dit probleem eerder heb meegemaakt bij mijn Calibra
de Thermoschakelaar in de radiateur heeft die 2 of 3 aansluitingen en de stekker die er aan zit hoeveel aansluitingen zitten daarin ?Radio
>>> VersterkerRear Audio Out
>>> CH1 en CH2 (Tulp)
Sub Out Mono
>>> CH3 en CH4 (Tulp)Denk er ook aan de Remote aan te Sluiten
als het probleem zich voordoet in de kabelboom kun je het ook makkelijk op lossen door deze apart van de kabelboom aan te sluiten stelt niks voor
Die uitgang op de radio die op tulp stekkers lijken wat staat hier bij output input aux ????
Hey Milano
Als je alleen deze versterker hebt zou ik de linker 2 luidsprekers ( 1x Links Achterpaneel 1x Links Hoedeplank) op CH1 (Kanaal 1) aansluiten en de 2 Rechter op CH2
Subwoofers sluit je allebij aan door de +(rood) kabel op de CH3 + aan te sluiten
en de -(zwart) Kabel van de subwoofer op de CH4 – aan te sluiten
Hierdoor is de subwoofer gebrugt op de versterker aan gesloten en krijgt deze dus meer vermogen en een mono signaalhoop dat je je hier mee kunt redden anders horen we het wel
@Maurice89 wrote:
Ik heb een 74A en nog altijd een Condensator er tussen. Als je een redelijke tot zware instalatie hebt… zou ik er zeker een aanschaffe… zo duur zijn ze niet. Anders krijgt je accu steeds een opdonder en krijg je hoge en lage pieke.
Naar mijn ervaring werkt bij een zware installatie een extra accu achterin beter dit omdat deze dat de piek spanning opvangt en ook nog een je dynamo ontlast van continue bijspringen
Dynamo hoeft dan in fijt alleen de accu achterin maar op te laden
En als je hem slim aansluit dat de laad kabel onderbroken word als de auto uit staat sta je ook nooit met een lege accuik heb namelijk 2 120A dynamo’s gesloopt omdat deze continue bij moesten springen (had ook een condensator er tussen ) na dat ik de accu achterin had geplaatst was het probleem verholpen ( praat ik wel over een installatie met 3 redelijke versterkers )
Als je een gat in het schutbord boord doe het dan zo hoog mogelijk anders zit je met de mat en vloerbedekking gwn even goed in de auto kijken waar je ongeveer uit komt
Luidsprekers in de achterpanelen kun je er alleen af krijgen door het paneel eraf te halen zit 1 schoefje bij de deur kant bovenin de rest van het paneel zit geklikt als je die eraf hebt kun je zo de luidsprekers los schroeven
voor de plus kabel zou je een gat in het schutbord kunnen boren en daar de kabel doorheen leggen als je de kabel op de plek hebt liggen kit je het gat weer netjes af
vragen staat vrij en helpen doen we graag
Om de tulp kabels makkelijker bij de radio te krijgen zou je het dashbordkastje kunnen demonteren
als je een opbergvakje boven je dashbordkastje hebt kun je deze eruit halen door aan bijde zijkanten binnenin 2 plaatjes eruit te wippen dan kun je hem eruit trekken
dashbordkastje zit met 4 schoefjes in de hoeken achter de klep vastidd laat maar weten waar of wanneer
niet alle import ben niet in deventer geboren
kan wel zon beetje de ijssel ruiken vanaf hier
we zouden elkaar ergens een keer moeten treffen -
AuteurBerichten