Calistro

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956353

    voor de mensen die tijd en zin hebben Astra G Kitcar is aanstaande zaterdag te zien tijdens de Vechtdal Rally in de omgeving Hardenberg :thumb

    In reactie op: Vectra A Turbo #17875874

    @Oenatje wrote:

    jongens stop er aub mee. niels is kei betrouwbaar. lost het altijd op. ga nou niet doen van. ik heb gehoord blablabla.

    probleem is altijd dat er alleen maar negatieve dingen gepost worden. positieve dingen worden nooit gepost. want dat is normaal.

    Volkomen mee eens !!

    In reactie op: Vectra A Turbo #17875871

    meestal is het gene wat je hoort niet het volledige verhaal waardoor vooroordelen ontstaan

    In reactie op: Lege accu na 1 week stil staan. #18018140

    Als je wil weten of je accu misschien kapot is kun je simpel kijken door bijvoorbeeld de lampen aan te zetten dim en grootlicht als de spanning van de accu dan nog verder in zakt is die kapot

    als je er niet uit komt laat maar even weten help ik je wel zoeken

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956352

    @max wrote:

    Netjes hoor! :thumb

    Kleine puntjes/vragen.
    waarom geen vaste relaishouders? zo vallen die schuifstekkertjes er namelijk af tijdens het rijden. Met die losse bedrading is dat geen succes.
    http://www.rdae.nl/relais-houders/minirelais-houders/index.php/cPath/51_76?osCsid=f16c91f929f346db4b9fe7667bf82255″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Waarom niet het standaard hydraulische druklager van opel? Scheelt een pak gewicht en je kunt het zo monteren.

    We hebben met opzet geen standard hydraulische druklager in de bak gemonteerd i.v.m. lekken en als je er een keer problemen mee hebt tijdens de rally moet je de hele bak demonteren om er bij te komen nu niet.

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851486

    @81supporter wrote:

    @KiLLaHeRTz wrote:

    Gewoon 75w90, hoezo? En das gewoon een 8v pakking lijkt het?

    Toepassing: Astra-F / Calibra / Kadett-E / Omega-A / Omega-B / Vectra-A / Vectra-B C18NZ / C18XE / X18XE / 20XE / C20XE / C20NE / X20XEV / 18E / 18SE / 18S / 20SE / 20SEH

    Ze zijn er volgens mij voor alle Opel soorten die voorheen een 3 delige pakking hadden.

    OK.
    Een Calibra heeft dus aparte transmissie olie.
    Dat wist ik niet.
    Soms is er bijvoorbeeld de 5W30 voor motor en transmissie.

    Voor de oudere opel motoren is 10w40 prima 5w30 is goed voor de nieuwere opel motoren en de versnellingsbak 75w80

    In reactie op: Welke einddemper? #18016344

    Remus alleen recht hangen idd

    word makkelijk kiezen op deze manier ;)

    In reactie op: Startmotor bijna overleden: wat is wijsheid #18014989

    kan zijn dat de motor belast niet genoeg kracht meer heeft hij zou dan ook bij het testen vrij langzaam rond moeten gaan.
    maar ik had persoonlijk een andere gehaald en startmotoren van zon beetje alle 2.0L opel benzine motoren passen erop hoeft dus niet perse van een c20ne te zijn

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897969

    Kijk een simpele oplossing zonder andere aanpassingen te maken :D

    Velen weten meer dan 1 ;)

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897966

    Ik ga het in de gaten houden hoe het is afgelopen
    Hoop dat het hiermee is opgelost

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897964

    Denk dus dat die van jou te laat inschakeld

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897963

    Ik heb deze er nu inzitten Commercial Ignition XEFS249 87-82/95-90

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897961

    als het goed is heb jij airco op je calibra zitten ??
    want volgens mijn zijn die 95-90 voor je radiator Fan en die 120-115 voor de koeler van de airco
    is er niet geknutseld door de vorige eigenaar met de bedrading dat deze niet goed meer aangesloten zit ?
    er zijn trouwens ook thermoschakelaars 90-95 en 100-105

    Mijn Calibra slaat tussen 90 en 100 aan

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897957

    Als jij namelijk een thermostaatschakelaar hebt met 2 polen erin terwijl jou kabel 3 draden heeft gaat hij nooit draaien dan zul je een thermoschakelaar met 3 polen erin moeten zetten.

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897956

    even een hele simpele vraag bedacht mij net dat ik dit probleem eerder heb meegemaakt bij mijn Calibra
    de Thermoschakelaar in de radiateur heeft die 2 of 3 aansluitingen en de stekker die er aan zit hoeveel aansluitingen zitten daarin ?

    In reactie op: versterker aansluiten #17873400

    Radio


    >>> Versterker

    Rear Audio Out


    >>> CH1 en CH2 (Tulp)
    Sub Out Mono


    >>> CH3 en CH4 (Tulp)

    Denk er ook aan de Remote aan te Sluiten

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897952

    als het probleem zich voordoet in de kabelboom kun je het ook makkelijk op lossen door deze apart van de kabelboom aan te sluiten stelt niks voor

    In reactie op: versterker aansluiten #17873398

    Die uitgang op de radio die op tulp stekkers lijken wat staat hier bij output input aux ????

    In reactie op: versterker aansluiten #17873395

    Hey Milano

    Als je alleen deze versterker hebt zou ik de linker 2 luidsprekers ( 1x Links Achterpaneel 1x Links Hoedeplank) op CH1 (Kanaal 1) aansluiten en de 2 Rechter op CH2
    Subwoofers sluit je allebij aan door de +(rood) kabel op de CH3 + aan te sluiten
    en de -(zwart) Kabel van de subwoofer op de CH4 – aan te sluiten
    Hierdoor is de subwoofer gebrugt op de versterker aan gesloten en krijgt deze dus meer vermogen en een mono signaal

    hoop dat je je hier mee kunt redden anders horen we het wel

    In reactie op: versterker aansluiten #17873393

    @Maurice89 wrote:

    Ik heb een 74A en nog altijd een Condensator er tussen. Als je een redelijke tot zware instalatie hebt… zou ik er zeker een aanschaffe… zo duur zijn ze niet. Anders krijgt je accu steeds een opdonder en krijg je hoge en lage pieke.

    Naar mijn ervaring werkt bij een zware installatie een extra accu achterin beter dit omdat deze dat de piek spanning opvangt en ook nog een je dynamo ontlast van continue bijspringen
    Dynamo hoeft dan in fijt alleen de accu achterin maar op te laden
    En als je hem slim aansluit dat de laad kabel onderbroken word als de auto uit staat sta je ook nooit met een lege accu

    ik heb namelijk 2 120A dynamo’s gesloopt omdat deze continue bij moesten springen (had ook een condensator er tussen ) na dat ik de accu achterin had geplaatst was het probleem verholpen ( praat ik wel over een installatie met 3 redelijke versterkers )

    In reactie op: versterker aansluiten #17873381

    Als je een gat in het schutbord boord doe het dan zo hoog mogelijk anders zit je met de mat en vloerbedekking gwn even goed in de auto kijken waar je ongeveer uit komt

    In reactie op: versterker aansluiten #17873380

    Luidsprekers in de achterpanelen kun je er alleen af krijgen door het paneel eraf te halen zit 1 schoefje bij de deur kant bovenin de rest van het paneel zit geklikt als je die eraf hebt kun je zo de luidsprekers los schroeven

    voor de plus kabel zou je een gat in het schutbord kunnen boren en daar de kabel doorheen leggen als je de kabel op de plek hebt liggen kit je het gat weer netjes af

    vragen staat vrij en helpen doen we graag

    In reactie op: versterker aansluiten #17873377

    Om de tulp kabels makkelijker bij de radio te krijgen zou je het dashbordkastje kunnen demonteren

    als je een opbergvakje boven je dashbordkastje hebt kun je deze eruit halen door aan bijde zijkanten binnenin 2 plaatjes eruit te wippen dan kun je hem eruit trekken
    dashbordkastje zit met 4 schoefjes in de hoeken achter de klep vast

    In reactie op: Uit de buurt ? #17911765

    idd laat maar weten waar of wanneer

    In reactie op: Uit de buurt ? #17911762

    niet alle import ben niet in deventer geboren
    kan wel zon beetje de ijssel ruiken vanaf hier
    we zouden elkaar ergens een keer moeten treffen

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)