Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ 2slow
Alles compleet, panelen, stoelen met stoelverwarming en bedieningsschakelaar, achterbank en tappijt? En hoe is de staat van het leer?Niet doen, krijg je spijt van…..
Mooi in je Tigra blijven rijden!Ah jaa inderdaad dat is ook weer zo!
Had dat even niet in de gaten :thumbdown….Jammer dat de kabel dan niet gewoon op de stekker van de radio wordt afgeknipt ipv. op de originele bekabeling van de auto. Net zo gemakkelijk en de iso stekker blijft zo mooi origineel. Nu is het maar een kabel, maar je ziet het helaas zo vaak van die verprutste originele iso-stekkers.
Haha, jaa ik heb da ook af en toe, dan gaat het rechter hendeltje niet dicht en springt hij weer open. Je ziet da hij hem dicht wil doen, maar het lijkt of hij net niet genoeg kracht heeft en dan gaat hij weer terug. Misschien motortje te zwak, of dat hendeltje te stroef ofzo. Moet er nog een keer naar kijken, maar wanneer…:hmmz
Ik volg dit topic ook zo af en toe en ik kan er echt niet in komen waarom je hem nu ineens zou willen sluiten.
Je kiest ervoor om je project te laten volgen via dit forum.
Iedereen die dit hier volgt geeft zijn reactie, meningen en tips, waarbij je ook meerdere malen laat weten dat je het liefst iedereen zijn ongezoute mening wil horen. Zo als ik lees en zie zitten er zelf tussen die voor je zoeken naar velgen en zelfs een photoshop voor je willen maken.
Dat er af en toe een reactie bij zit waar je minder op zit te wachten dat kan, maar om dan meteen heel je topic te willen sluiten vindt ik naar mijn mening nogal ”kinderachtig”, zoiets is ook altijd te verwachten in forums waar iedereen in mee mag en kan reageren. Zit je zelf niet met een dillema, dat je zo graag aan je wagen wil werken, maar er geen tijd voor is? Dat je baald dat er na zoveel werk nog steeds niet iets staat waar je het zelf in kan vinden?
Ik hoop dat je je bedenkt en gewoon lekker doorgaat met je project en alles op je gemak doet, wanneer jij er zin in hebt en hier post wat je zelf wil. Succes met je beslissing en ik hoop in ieder geval dat je er gewoon mee doorgaat!!Iemand enig idee?
Dus als ik een willekeurige boardcomputer met willekeurige ship erin koop, gewoon tweedehands. Dan zal ik die dus moeten laten programmeren. Ik neem aan dat de Opel garage daar weg mee weet? of hebben ze dan zoiets van ai hoe moet dat en gaan ze er vervolgens een aantal uur tegen aan knallen á €100,- per uur om het een en ander uit te zoeken?
Koop je toch een nieuwe, zijn nie eens zo heel duur :o:puke
Ik was een paar dagen geleden even bij de Opel dealer voor wat spullen en ik dacht ik zal meteen eens vragen wat zo’n boardcomputer en chip nieuw kost. Nou hier komt ie:
Chip: +/- €130,-
Boardcomputer: +/- €730,-
Ze waren verschillend per land te verkrijgen (zal wel voor de teks op de boardcomputer zijn). Maar niet per motortype, die waren allemaal hetzelfde. Heb nog gevraagd of ze die dan moeten programeren op motortype, maar dat wist hij niet.hmm… ok dus dan zal er dus waarschijnlijk zo ie zo het nummer: 8888-1997 op moeten staan.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!Vandaag op de nieuwe Somerense weg, van Lierop naar Someren 2 Calibra’s. Bijna meteen achter elkaar, zaten 2 of 3 auto’s tussen ofzo. Overigens al beide al meerdere malen gespot!
Jaa idd. da is een goede vraag, ik zat er toevallig paar dagen geleden nog aan te denken, of ik ze erop laat achter of er toch eens afhaal…:hmmz
Oh hou op hou op, verschrikkelijk!
Die zit echt helemaal aan de achterkant van het blok. Parafan, ruitenwissermotor alles moet eruit en dan ken je er nog amper bij.
Maar het is goedgekomen :P:)Sow hee, nee da ziet er inderdaad niet goed uit.
Vraag me af of die nog leeft…:o:hmmzGaan inderdaad vaker kapot.
Bij een omega-B2 V6 laatst ook kapot gehad.Pijlstokhouder zit met volges mij 2 M8 bouten vast, dus sleutel/dop 13. Die zou je er best uit kunnen halen, maar waarschijnlijk zit er een pakkingkje of rubber ringetje in en daar moet je wel goed opletten dat je die niet kapot maakt. Je loopt ook de kans da hij erna wat kan lekken, omdat hij los is geweest. Maar meestal valt da allemaal wel mee en is dat niet zo en anders bestel je er ff een bij de dealer en waarschijnlijk hebben ze die wel op voorraad. Maar ik zou hem als je er niet bij kunt gewoon er even uithalen en erna zorgen dat er geen rommel tussen zit als je hem weer terug doet. Verder zit die krukassensor gewoon met 1 torx vast geloof ik. Ik denk dat je het beste een beetje kan winkelen met een torx sleutel of een torx dop met verlengstuk, zonder verlengstuk, kniebochtje, enz…. gewoon wat winkelen en via verschillende plekken proberen en dan moet dat denk ik wel lukken….
Succes.Krukassensor zit vooraan links onder in je blok met 1 torx boutje vast. De kabel van de krukassensor zit links bij de distributiekap in je kleppendeksel gedruk. Dus als je hem van daaruit naar beneden volgt, kom je er ook bij uit.
Hij zit best een beetje lastig, want hij zit net onder een aluminium beugel, waar de stuurbekrachtigingspomp en de aircopomp aan vast zit. Als je het nog niet kunt vinden, kan ik altijd nog wel een foto voor je maken.
Mocht je probleem nog niet verholpen zijn, nadat je de krukassensor vervangen hebt, dan kan het ook wel eens zijn dat je misschien te weinig massa op je computer hebt, dan kun je altijd nog ff een extra massa van je accu naar het chassis leggen. Dit omdat je zoveel verschillende foutcodes krijgt. Héél misschien is er daar wat mee.
Succes!!!jaa mijne heeft ook een licht stoffen interieur. Ik moet zeggen dat ik dat ook de mooiste stoffen interieur uit de calibra selectie vind.
Hee Gert,
Die groene was dat een special Color Edition ofnie
kleurnummer 366, bermuda groen?
Want die heb ik nu ook een.links boven van je paneel zit een klein schroefje, en de rest is allemaal van die drukknoppen. Dus gewoon met beleid eraf trekken.
Excuses!
Dan moet het zijn, ik heb er geen :P
had het verkeerd gelezenIk heb me EGR van de X20XEV ook afgedopt, maar het lijkt of hij nu stukke harder zuipt! Of zou da nu gwoon lijken? :hmmz
en waarom is dat inlaatspruitstuk bij een X20XEV dan zo’n crime volgens jou?
Komt idd. vaak voor dat er geen storing is opgeslagen in het motormanagement en ook geen mml dat brand, maar toch een storing merkbaar is. Vaak is het dan de luchtmassameter. Laatst nog bij een zafira 1.8 gehad die af en toe ook inhield.
-
AuteurBerichten