Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@asconahobbyist wrote:
Prachtig ding! Precies zoals een Cali moet wezen. Andere velgen en verlagen,meer moet je er ook niet aan veranderen,knapt ie niet van op.
Zo zou ie zo bij mij voor de deur mogen staan! :wubMooi dat hij goed in de smaak valt!
Ikzelf vind deze manier van “tuning” vaak ook het mooist. Al die bumpers en spoilers maken een auto inderdaad vaak alleen maar minder mooi.
Als je genoeg geld bied mag die bij jou voor de deur staan :angel .Wat ik zelf nog wel mooi vind om aan te pakken en wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren is, De remklauwen rood spuiten, De achterbumper spuiten vanwege een aantal krasjes en dan meteen alle zwarte kunstof delen in de kleur van de auto te laten spuiten.
En dan een originele einddemper die vrijdag komt in combinatie met een leuk sierstukje.
@2slow wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een origineel werkende oliedrukmeter aangezien mijne de geest heeft gegeven helaas. Laat me maar weten als je wat hebt.
Kan ook de sensor hiervan wezen…
Oke, maar hoe kan ik zien of het de sensor is of het tellertje zelf?
Mijn teller slaat meteen helemaal rechts in de hoek als de auto op contact word gezet en komt hier pas weer vandaag als ik hem weer uit zet. Ik moet bekennen dat ik er zelf mee heb zitten prutsen omdat het lampje kapot was. Toen heb ik het stekkertje eerst verkeerd om erin geklikt. Toen deed die dus helemaal niks. Hierna het stekkertje er weer andersom ingeklikt en werkte mijn oliedrukmeter dus zoals ik hierboven beschreef :swear@DMLB ceo wrote:
Welkom, mooie Cali!
die originele achterlichten staan m idd beter :thumbThanxx!
Dit vond ik ook, vandaar dat ik ze meteen maar even op de kop had getikt.
Moet niet zo’n pauper wagen zijn. Origineel met kleine aanpassingen vind ik hem het mooist en zo wil ik hem ook hebben/maken.@opelkadetje wrote:
mooie bak…
alleen als je voor de auto staat lijkt de rechter lens van je koplamp wel lager te liggen dan de linker…. de lens blijft beetje hangen achter de bumper..
ik had ook angel eyes in mn cali en kan me niet heugen dat die zo diep wegvielen..
verder mooie bak en nice km stand.
Dankjee!!
Is mij zelf nog niet opgevallen maar mischien heb je wel een oog ervoor! Ik zal straks eens even bekijken of ik er wat aan kan zien :thumbup
@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…
Wat voor merk/type demper s dat?
Bedoel je de uitlaat dempers of de ophanging?
Ophanging is Bilstein B6 met Vogtland -30mm veren.
Uitlaat is RVS vanaf het blok. Lexmaul spaghetti spruitstuk, custom made 63,5mm kat-pijp met een Magnaflow 200CPSI sportkatalysator en een 63,5mm Catback systeem van Supersport (van de kat naar achter)Ziet er strak uit die calibra van je!!
Mijn dank voor de goede uitleg, ik bedoelde eigenlijk de einddemper van de uitlaat. Maar dat is nu dus duidelijk. Heb je helaas nog nooit zien rijden. Zag dat je uit zwolle komt namelijk, en ikzwlf uit wijhe en ik vaak in zwolle ben. Merk je veel van een compleet ander uitlaat systeem of zeg je van eigenlijk de moeite niet echt waard voor het geld?Dankje :)
Of de uitlaat de moeite waard is… sja, dat hangt nogal van jezelf af natuurlijk.
Ik vindt van wel iig. Kost een lieve duit, maar wat ik er vooral van merk is dat de koppelkromme nog iets eerder start en gladder opbouwt. De C20NE is van zichzelf al aardig gladjes, maar dit is echt uber relaxed rijden. En het geluid is ook goddelijk. Niet heel hard, maar erg ingetogen en diep/donker. Om het volle geluid te horen, moet je echt wel het raam open doen. In de auto is het totaal niet hinderlijk, en ik kan nog midden in de nacht door een woonwijk rijden zonder alle slapende kleuters wakker te maken.De Sebring eindpot die ik er voor had maakte meer lawaai dan dit.
Die pot is ook de reden dat ik nu dit heb. De pijp naar de eindpot was namelijk doorgeroest op de verbinding met de eindpot. Dat was een soort van gewaarwording die ik niet meer mee wilde maken. Dus vandaar dat alles RVS is.Voor het vermogen hoef je het niet te doen, daar ga je niet merkbaar op vooruit. Dan zou je echt moeten combineren met nog meer echte die-hard onderdelen zoals een Lexmaul RAM Induction inlaat, snelle nokken-assen of meteen vette overkill gaan en een turbo er aan schroeven.
Freek_Corsa heeft zo’n zelfde blok voorzien van een turbo (TD04 meen ik) en kon 0,6 a 0,7 bar boost draaien op de standaard ECU. Dat resulteerde in 160 a 170PK met het standaard binnenwerk. Uiteraard even een slag om de arm, het kan zijn dat ik het niet 100% goed onthouden heb. Voor exacte details zou je hem even moeten berichten.Maargoed, als ik je een advies mag geven: laat de kat voor wat het is, monteer wel een spagehtti spruitstuk en verwissel Supersport voor iets goedkopers, zoals Novus Automotive.
Ik kon destijds voor een geschikte prijs dit Catback systeempje overnemen van Cabriobully. Nieuw was hij 500+ euro, ik had em voor ongeveer 300 en nog ongebruikt in de verpakking.
Als ik het weer moet doen, dan wordt het wel weer een Lexmaul spruitstuk, blijft de originele kat (was nogal wat gedoe met pas laten maken naar 63,5mm) en wordt de catback set van Novus of b.v. Sportex. Dat scheelt enkele honderden euro’s.
Wil je echt de kat ook vervangen, dan zou ik een Schultz sportkat kopen en een katvervanger pijp van Novus. Scheelt ook weer wat in de kosten (80 euro voor Schultz tegen 120 voor Magnaflow, beide bij German Autobahn op Ebay) en een katvervanger pijp (kant en klaar passend) van Novus doorzagen om de kat daar in te lassen.Ik heb trouwens verder niks te klagen over die Magnaflow kat. Emissie waardes zijn van Euro1 norm naar Euro2 gegaan en ik krijg complimenten op de nette uitstoot bij de dealer. Dus in dat opzicht issie best wel leuk :)
Come to think of it, ik heb die alternatieve route ook al gedaan voor m’n Corsa :P
Novus Catback, Novus katvervanger met Schultz 400cpsi sportkat en een merkloos spaghetti spruitstukje. Moet het alleen nog monteren, maar voordat ik dat doe moet er nog wat meer gebeuren.Oh en als je mij wil zien rijden, dan zou je me het meeste kunnen zien aan de oostkant van de stad of op het industrieterrein (bij m’n werk). Je kan er desgewenst even langskomen. Doe maar even een priveberichtje als je dat leuk lijkt. Zorg ik dat de koffie warm staat.
Zie mijn vorige bericht. Word mij te duur maar bedankt voor je goede uitleg erover. Mischien iets voor in de toekomst. Of alleen een spaghetti spruitstuk wie weet, merkloos kosten deze ook nog niet de kop.. Of ik moet zoals jij dan tegen een 2e hands setje aanlopen Welke me aanstaat. Ik heb je tekst en uitleg in ieder geval even in een documentje gezet mocht ik over een tijd zoiets hebben van ik doe het toch dan heb ik jou handige tips bij de hand. Thanks for that!!
Inderdaad nog wel nette uitstoot dan moet ik zeggen :thumbup .
Maar je bent dus bezig aan 2 auto’s tegelijk zo te horen? Doe je dan wel netjes! Mag ook wel wat kosten zo te horen :angel .
Lijkt me wel een keer leuk ja om je calibra in het echt te bewonderen.
Zal je even prive bericht doen eerdaags@81supporter wrote:
Ik heb zelf met wat geduld en hulp van Ebay een 100% RVS systeem voor nog geen 750,- Euro.
Geen idee wat een origineel systeem kost van voor naar achter,maar hier hoef je nooit meer bij.
En 2e hands blijft het geld waard.
Dus wat is duur ?
Haast is duur .Ik heb in een andere post van mij wel foto’s en een prijsopgaaf gedaan van alles.
Ik heb alleen de 200 cellen sportcat van magnaflow aan moeten passen. ( flenzen + stukje pijp ).
Echt PKs win je er niet merkbaar mee.
Wel een mooie sound.Dikke sound is altijd goed. Ik heb al even rondgekeken maar dit word mij net even te duur. Ik heb er een aardig nieuwe pijp onder van voor tot achter met tussendemper vervanger. En als je er niet veel van merkt vind ik het zonde geld. Mischien iets voor de toekomst wie weet…. Ik krijg vrijdag eerst eens een standaard einddemper er weer onder. Hierna maar eens verder kijken of ik een leuk dempertje tegenkom
Ik ben trouwens nog op zoek naar een origineel werkende oliedrukmeter aangezien mijne de geest heeft gegeven helaas. Laat me maar weten als je wat hebt.
Vrijdag 21 december komt er een originele uitlaat demper onder. Ik vind deze DTM pijp persoonlijk veelte lomp. Waarschijnlijk heeft hij ook nog een origineel luchtfilter waarna ik ook nog opzoek ben. So lets hope so! En nog even neuzen tussen wat hij nog meer heeft dus wie weet kom ik met nog meer leuks terug
@Vannos wrote:
oke, staan netjes die velgen :D
ja de blauwe was best bekend. maar was toe aan wat snellers hij blijft ook mooi als je weet hoeveel poets middeltjes ik daar op gesmeerd heb :P maar het punt is je krijgt het er gewoon niet voor terug. heb hem toen voor 1250 gekocht met de nodige reparaties. denk dat ik er een dikke 2000/3 euro in heb gestoken . maar dat verlies neem je dan maar
aangezien hij toen ook naar een liefhebber ging. en nu weer te koop staat.Danku, zat eerst zelf te twijfelen aan de velgen. Maar nu hij verlaagd is staan ze wel netjes.
Haha nee hobby kost altijd geld he helaas. Maarja in zo’n mooie calibra mag best wat geld zitten toch. Als ik voor mezelf spreek heb ik er ook heel veel plezier van dusja ik vind het dat dubbel en dwars waard. Ookal heb je dan verlies bij verkoop, en als hij dan naar een liefhebber gaat is dat inderdaad wel weer fijn. En niet dat er een trapgrage jongere inkomt.
Na de blauwe had je toch een groene gekocht v6? Die je had omgebouwd naar een 3 liter v6 ofzoiets? wat rij je nu dan trouwens als ik vragen mag?
@McKaamos wrote:
Ik ken Remon wel ja :)
Geen idee of hij hier ook op t forum zit, maar spreek em zo nu en dan wel.
Was wel jammer te horen dattie z’n Calibra weg deed, maar zo aan de plannen te horen issie in goede handen terecht gekomen.Spuitwerk onder de motorkap heeftie zelf gedaan trouwens :P
Heb ook nog wel ergens foto’s van die Calibra op Opel Treffen in Dronten dit jaar, zonder gespoten motorblok ;)Aah kijk dus je kent hem persoonlijk.
Klopt maar hij wou wat anders ofzo? Ik ga aanstaande vrijdag nog even bij hem langs, hij had nog een originele demper liggen dus kwam mooi uit. En gaan hem er dan even onder hangen natuurlijk.Naar mijn idee is hij zeker in goede handen terecht gekomen. Ik ben vanaf dat ik een jaar of 6-7-of 8 oud was al gek van calibra. Iedere keer als ik er een zag moesten mijn ouders stoppen met rijden bijvoorbeeld om even te kijken en natuurlijk een foto nemen als we de camera mee hadden. Ook al verschillende model auto’s ervan. Eigenlijk al heel lang mijn droomauto om het maar zo te noemen en nu heb ik er gelukkig een hoe mooi kan het zijn!
haha oke opzich ziet het spuitwerk er wel grappig uit hoor maar kon wat netter afgeplakt, maar ach je kan niet alles hebben.
Heb je die foto’s makkelijk bij de hand? Anders mag je ze me wel sturen is altijd leuk toch!!
Zal eerdaags trouwens even een project page aanmaken.
Danku het zijn 17 inch velgen die erop liggen met 205/45 banden erom.
Ik heb ook al veel van jou werk gezien op het internet, deed je altijd zeer netjes!! Vooral je blauwe calibra vond ik echt uber mooi!! Ik zag hem trouwens tekoop staan op marktplaats voor 2000, niet veel geld als je het mij vraagt!@InjectTheVenom wrote:
Erg nette motorruimte zo op het eerste gezicht!
Dankje! Het ziet er zo inderdaad heel strak uit. Alleen is het een beetje beunhaas gespoten (zit veel nevel op kabels enzo). Diegene on niet erg goed spuiten dus die het heeft gedaan, of afplakken niet beter gezegt. Toch ziet het er ook in het echt aardignetjes uit
Danku! Haha dat heb je goed gezien ja. Hij komt inderdaad bij Remon vandaan.
Heb er ondertussen wel het een en ander aan veranderd om wat netter te maken. Nieuwe voorstoelen, originele achterlichten gekocht, hemeltje hing naar beneden deze weer vastgelijmd, verlagingsveren 50/45 van supersport, verder olie/filter en bougies vervangen. De remklauwen worden rood naar de winter. Waarschijnlijk word naar de winter de Áchterbumper opnieuw gespoten en mischien de stootstrippen op de deuren enzovoort. En wil dan dus een andere demper omdat deze te lomp is en een origineel luchtfilter. En dan moet ik nog een nieuw oliedrukmetertje aangezien deze het heeft begeven. Kende je Remon ofzo of was hij ook actief op het forum?@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…
Wat voor merk/type demper s dat?
Bedoel je de uitlaat dempers of de ophanging?
Ophanging is Bilstein B6 met Vogtland -30mm veren.
Uitlaat is RVS vanaf het blok. Lexmaul spaghetti spruitstuk, custom made 63,5mm kat-pijp met een Magnaflow 200CPSI sportkatalysator en een 63,5mm Catback systeem van Supersport (van de kat naar achter)Ziet er strak uit die calibra van je!!
Mijn dank voor de goede uitleg, ik bedoelde eigenlijk de einddemper van de uitlaat. Maar dat is nu dus duidelijk. Heb je helaas nog nooit zien rijden. Zag dat je uit zwolle komt namelijk, en ikzwlf uit wijhe en ik vaak in zwolle ben. Merk je veel van een compleet ander uitlaat systeem of zeg je van eigenlijk de moeite niet echt waard voor het geld?@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…
Wat voor merk/type demper s dat?
Mijn calibra 2.0 8v automaat te spotten in omgeving zwolle, wonend in wijhe:





-
AuteurBerichten