Calibrainpower

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 225)
  • Auteur
    Berichten
  • Ziet er goed uit Jim!!!!

    In reactie op: Calibra erbij gekocht #17474343

    Had het al gehoord van onze verbasterde Italiaan :D
    Mooi dat je hem hebt gekocht, veel plezier er mee!

    In reactie op: Groot raadsel!! Wie weet!? #17473309

    Katalysator verstopt misschien?

    In reactie op: Corsa_GSI: Corsa B C20LET #17374316

    Stuurhuis is origineel GM, of de spullen die ie gebruikt dat ook zijn weet ik niet. Je krijgt ook gewoon garantie bij hem.

    In reactie op: Corsa_GSI: Corsa B C20LET #17374314

    400,- is knap geld voor een stuurhuis. Ik heb voor mijn stuurhuis net in de 200 betaald ( Calibra V6 ’97 ).
    Is wel een ruil, maar dat bedrijfje vervangt gewoon alles wat kan slijten als je er 1 afneemt.

    In reactie op: embleemen #17469089

    Voor zo ver ik weet is deze kleur alleen in ’93/’94 geleverd op de Calibra’s.

    In reactie op: embleemen #17469085

    Marco heeft geen Northcape.

    In reactie op: calibra v6 versnellingsbak/f25 #17471029

    Komt je koppeling wel goed vrij? Ik zou er eerst iemand naar laten kijken die er verstand van heeft, voordat je straks voor niks je bak laat vervangen.
    Op elke Calibra V6 zit een F25.

    In reactie op: calibra dtm no 667 met schade #17467999

    Waarschijnlijk heeft ie ook schade aan het frontje en dan moet je sowieso al gaan lassen. Hij is aardig aan de prijs vind ik persoonlijk.

    Wel typisch, ik heb mijn zwarte V6 DTM uit ’97 ook met schade gekocht ( bumper, scherm en deur ) bij dit zelfde bedrijf in Wamel. Hij is met al zijn auto’s aardig aan de prijs maar je kunt er goed mee onderhandelen. king:

    In reactie op: Ik heb er geen woorden voor :( weer een gsi minder ! #17466753

    Beste klapper geweest inderdaad :o.
    Hoop dat de bestuurster er goed afkomt.
    Ook jammer dat je je oude auto idd zo moet terugzien…

    In reactie op: Diameter auspuff pijp #17465315

    De achterste aansluiting is toch anders? Een achterdemper van een turbo en een V6 zijn volgens mij ook niet uit te wisselen door de aansluiting met de tussendemper…

    In reactie op: Calibra Cabrio #17464415

    Hoeveel geluk kun je hebben! Een donor kont vinden van een Calibra cabrio. Mooi project hoor. Wat voor motor komt er in? Volgens mij was het origineel een 16v met airco?

    In reactie op: Met de cali naar Brussel geweest #17368054

    Er zit in in je achterklep, onder de bekleding een beugel met 2 gewichten er aan. Als je een spoiler plaatst en die gewichten weghaalt hoef je geen andere dempertjes te hebben, dan blijft ie gewoon open staan. Als ie er niet zit en ook de spoiler is er weer af dan klapt ie vrij hard open ( heb ik nu namelijk :D ).

    In reactie op: Calibra V6 *Nieuwe Foto's* 16 April! #17414206

    Very very NICE!!!! :wors

    In reactie op: Geen calibra maar wel leuk voor erbij #17461779

    Mooie wagen!!

    In reactie op: Calibra V6 *Nieuwe Foto's* 16 April! #17414189

    Oogt een stuk ‘frisser’ met dat logo, ziet er goed uit!

    In reactie op: Mijn vorige calibra´s #17461381

    Witte stijlen is standaard vanaf modeljaar 1995 :).
    Met zwart leer heb ik ze nog nooit gezien, wel met een licht, stoffen interieur.

    In reactie op: Calibra V6 TC vraagje #17461540

    origineel gepost door AsconaC20NE
    is op zich ook wel logisch, gezien de snelheid via de wielsensoren wordt gelezen….

    Als hij deze van de voorwielen zou pakken, dan zou elke weer wanneer de wielen doorslippen niet alleen het toerental ophoog schieten maar ook de snelheid.

    zelfde geld voor de ABS, de voorwielen blokkeren over het algemeen, dan zou de snelheid elke keer op 0 slaan wanneer de ABS ingrijpt.

    Hij zou ook het linksvoor en rechtsvoor toerental signaal kunnen vergelijken en daar uit op kunnen maken dat het toerentalverschil te groot en dat ie dus slipt. Dan zou ie daar op kunnen corrigeren.

    Je redenering over het ABS klopt niet helemaal. Bij ABS blokkeren je wielen juist niet, ja een fractie van een seconde en op het moment dat de regelunit dat verneemt via de wielsensoren gaat ie remvloeistof terugpompen en weer bij pompen en weer terug pompen enz., precies genoeg om het wiel net niet te laten blokkeren. Hoe het de meter toch de goede snelheid toch goed blijft aangeven weet ik niet precies, die zal waarschijnlijk gecorrigeerd worden door de ABS computer of zo.

    In reactie op: dom ruitenwisserprobleem #17461617

    Als je ze aan zet, gaan ze dan heel je ruit af, dan weer helemaal naar beneden en dan weer naar die ( te hoge ) rustpositie? Als dat zo is zou ik niet doen wat boven staat, als je dat dan doet dan vegen je ruitenwissers gelijk je paravaanplaat mee :P.
    Dan moet je het ruitenwissermechanisme even bij het motortje losmaken, de ruitenwissers in de gewenst rustpositie duwen en dan het mechanisme weer vastzetten king:.

    In reactie op: calibra achterzijramen vervangen?? #17461424

    Let wel goed op met de nieuwe monteren dat de onderkant van het raampje goed schoon is. Je steekt het nieuwe raam met de bovenkant achter die zwarte lijst die van A naar C stijl loopt en dan ‘schuif’ je hem als het ware over de bovenkant van je achterscherm. Zit daar dan zand o.i.d. dan maak je makkelijk krassen. Ik heb dat toen opgelost door op de goede plek een stuk schilderstape te plakken. Die moet je alleen niet te ver naar achteren plakken, anders zit ie weer klem tussen je ruit en je achterscherm.

    In reactie op: Mijn vorige calibra´s #17461379

    Is die groene geen Iceland editie, danwel een Iceland kleur?
    Je ziet ze wel eens met creme leder interieur, dat is een hele mooie combi.

    In reactie op: Calibra V6 TC vraagje #17461536

    Ik rijd voor met 215/35 18 en achter met 225/35 18 en heb geen problemen met de TC. Was altijd in de veronderstelling dat de TC alleen het verschil tussen de beide voorwielen meette en met die gegevens kon corrigeren, maar blijkbaar telt ie het toerental van achter ook mee. Wist ik niet.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17318601

    Vanmiddag rond de klok van 5 een groene B gespot net buiten Leeuwarden bij de pomp thv. de Mac.
    Had RG in het midden en stond iig benzine te tanken :D.

    In reactie op: gsi gallery.nl opnieuw online #17363324

    Die ik bedoel was die van Danny, zo ver ik weet was dat geen turbo.

    Weet wel dat er toen niet eens zoveel turbo’s binnen stonden.

    Kan me nog wel een hele mooie muisgrijze herinneren, met Lexmaul, geloof 190 pk of zo, mooi laag en Champion wielen.
    Die jongen zat in het leger en moest vaak naar Duitsland, ding had veel km’s maar was zo mooi…

    Ik had toen ook een muisgrijze, een 16v uit ’89 maar kende toen nog niemand uit de ‘scene’ eigenlijk.

    Dikkie Nieboer stond er toen ook al, nog in het paars, met dansende trol en plastic handje met een peuk tussen de vingers :P:D:D

    In reactie op: gsi gallery.nl opnieuw online #17363322

    Het was inderdaad waterkoud toen, maar wel gezellig!

    Stonden er niet veel daar op die camping, dat was mede de reden denk :P.

    Ik heb nog wel foto’s van toen, maar allemaal op ouderwets papier.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 225)