Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
4 april 2009 om 13:27 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382899
Ziet er goed uit Jim!!!!
Had het al gehoord van onze verbasterde Italiaan :D
Mooi dat je hem hebt gekocht, veel plezier er mee!Katalysator verstopt misschien?
Stuurhuis is origineel GM, of de spullen die ie gebruikt dat ook zijn weet ik niet. Je krijgt ook gewoon garantie bij hem.
400,- is knap geld voor een stuurhuis. Ik heb voor mijn stuurhuis net in de 200 betaald ( Calibra V6 ’97 ).
Is wel een ruil, maar dat bedrijfje vervangt gewoon alles wat kan slijten als je er 1 afneemt.Voor zo ver ik weet is deze kleur alleen in ’93/’94 geleverd op de Calibra’s.
Marco heeft geen Northcape.
Komt je koppeling wel goed vrij? Ik zou er eerst iemand naar laten kijken die er verstand van heeft, voordat je straks voor niks je bak laat vervangen.
Op elke Calibra V6 zit een F25.Waarschijnlijk heeft ie ook schade aan het frontje en dan moet je sowieso al gaan lassen. Hij is aardig aan de prijs vind ik persoonlijk.
Wel typisch, ik heb mijn zwarte V6 DTM uit ’97 ook met schade gekocht ( bumper, scherm en deur ) bij dit zelfde bedrijf in Wamel. Hij is met al zijn auto’s aardig aan de prijs maar je kunt er goed mee onderhandelen. king:
15 februari 2009 om 16:40 In reactie op: Ik heb er geen woorden voor :( weer een gsi minder ! #17466753Beste klapper geweest inderdaad :o.
Hoop dat de bestuurster er goed afkomt.
Ook jammer dat je je oude auto idd zo moet terugzien…De achterste aansluiting is toch anders? Een achterdemper van een turbo en een V6 zijn volgens mij ook niet uit te wisselen door de aansluiting met de tussendemper…
Hoeveel geluk kun je hebben! Een donor kont vinden van een Calibra cabrio. Mooi project hoor. Wat voor motor komt er in? Volgens mij was het origineel een 16v met airco?
Er zit in in je achterklep, onder de bekleding een beugel met 2 gewichten er aan. Als je een spoiler plaatst en die gewichten weghaalt hoef je geen andere dempertjes te hebben, dan blijft ie gewoon open staan. Als ie er niet zit en ook de spoiler is er weer af dan klapt ie vrij hard open ( heb ik nu namelijk :D ).
Very very NICE!!!! :wors
Mooie wagen!!
Oogt een stuk ‘frisser’ met dat logo, ziet er goed uit!
Witte stijlen is standaard vanaf modeljaar 1995 :).
Met zwart leer heb ik ze nog nooit gezien, wel met een licht, stoffen interieur.origineel gepost door AsconaC20NE
is op zich ook wel logisch, gezien de snelheid via de wielsensoren wordt gelezen….Als hij deze van de voorwielen zou pakken, dan zou elke weer wanneer de wielen doorslippen niet alleen het toerental ophoog schieten maar ook de snelheid.
zelfde geld voor de ABS, de voorwielen blokkeren over het algemeen, dan zou de snelheid elke keer op 0 slaan wanneer de ABS ingrijpt.
Hij zou ook het linksvoor en rechtsvoor toerental signaal kunnen vergelijken en daar uit op kunnen maken dat het toerentalverschil te groot en dat ie dus slipt. Dan zou ie daar op kunnen corrigeren.
Je redenering over het ABS klopt niet helemaal. Bij ABS blokkeren je wielen juist niet, ja een fractie van een seconde en op het moment dat de regelunit dat verneemt via de wielsensoren gaat ie remvloeistof terugpompen en weer bij pompen en weer terug pompen enz., precies genoeg om het wiel net niet te laten blokkeren. Hoe het de meter toch de goede snelheid toch goed blijft aangeven weet ik niet precies, die zal waarschijnlijk gecorrigeerd worden door de ABS computer of zo.
Als je ze aan zet, gaan ze dan heel je ruit af, dan weer helemaal naar beneden en dan weer naar die ( te hoge ) rustpositie? Als dat zo is zou ik niet doen wat boven staat, als je dat dan doet dan vegen je ruitenwissers gelijk je paravaanplaat mee :P.
Dan moet je het ruitenwissermechanisme even bij het motortje losmaken, de ruitenwissers in de gewenst rustpositie duwen en dan het mechanisme weer vastzetten king:.Let wel goed op met de nieuwe monteren dat de onderkant van het raampje goed schoon is. Je steekt het nieuwe raam met de bovenkant achter die zwarte lijst die van A naar C stijl loopt en dan ‘schuif’ je hem als het ware over de bovenkant van je achterscherm. Zit daar dan zand o.i.d. dan maak je makkelijk krassen. Ik heb dat toen opgelost door op de goede plek een stuk schilderstape te plakken. Die moet je alleen niet te ver naar achteren plakken, anders zit ie weer klem tussen je ruit en je achterscherm.
Is die groene geen Iceland editie, danwel een Iceland kleur?
Je ziet ze wel eens met creme leder interieur, dat is een hele mooie combi.Ik rijd voor met 215/35 18 en achter met 225/35 18 en heb geen problemen met de TC. Was altijd in de veronderstelling dat de TC alleen het verschil tussen de beide voorwielen meette en met die gegevens kon corrigeren, maar blijkbaar telt ie het toerental van achter ook mee. Wist ik niet.
Vanmiddag rond de klok van 5 een groene B gespot net buiten Leeuwarden bij de pomp thv. de Mac.
Had RG in het midden en stond iig benzine te tanken :D.Die ik bedoel was die van Danny, zo ver ik weet was dat geen turbo.
Weet wel dat er toen niet eens zoveel turbo’s binnen stonden.
Kan me nog wel een hele mooie muisgrijze herinneren, met Lexmaul, geloof 190 pk of zo, mooi laag en Champion wielen.
Die jongen zat in het leger en moest vaak naar Duitsland, ding had veel km’s maar was zo mooi…Ik had toen ook een muisgrijze, een 16v uit ’89 maar kende toen nog niemand uit de ‘scene’ eigenlijk.
Dikkie Nieboer stond er toen ook al, nog in het paars, met dansende trol en plastic handje met een peuk tussen de vingers :P:D:D
Het was inderdaad waterkoud toen, maar wel gezellig!
Stonden er niet veel daar op die camping, dat was mede de reden denk :P.
Ik heb nog wel foto’s van toen, maar allemaal op ouderwets papier.
-
AuteurBerichten