Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die paarse van de foto komt van NL power, ik heb hem ook. Hoorde laatst dat die ze niet meer kan leveren…
Ziet er erg sjiek uit!
Mijn leer is ook aan een lichte opknapbeurt toe :)10 juli 2009 om 23:07 In reactie op: Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur? #17498386Ik noem het maar ‘speelse concurrentie’ .
Ben uiteraard Opel fanatiekeling maar zeker niet anti-VW.
Ik kan een dikke VW ook heel goed waarderen en op dit moment ben ik van mening dat VW kwa design en techniek aardig voorloopt vergeleken bij Opel.Rijd wel 10x liever in een Opel omdat ik een VW stug en afstandelijk vind rijden ( heb uiteraard geen ervaring met alle VW’s ). Heb in het verleden ook met een VW teken aan mijn sleepoog gereden, gewoon voor de grap. Jammer idd dat dat kortzichtige petjesvolk dat veel te serieus neemt en de ‘concurrentie’ van de weg af gaat drukken en zo….
Hehe, 1 minuut verschil met posten midden in de nacht :P:D
Dat zal aanlopen, bijna 100% zeker van wel. Zou sowieso 215/35 18 nemen, dan heb je kans dat het nét gaat.
De tank hoef je niet vol te gooien, een kunststof benzine tank kan niet gaan rotten van binnen ;).
Mijnes had een jaar stil gestaan, NIET op de handrem en met het van zijn plek halen trok ik toch de voeringen van de handremvoerinkjes er af.
In een half jaar kan er op zich weinig mis gaan hoor. Accu er uit, bandjes er onderuit of extra hard zetten, raampje stukje open ( als ie binnen staat).24 juni 2009 om 14:38 In reactie op: Sleutels in de auto, nu opengebroken maar slot defect. #17491502Wat ik gehoord heb van iemand met ervaring ( geen auto dief ) is dat als je het linker voorwiel er afhaald, wielkuipje los, dan zit daar de banjo-stekker van de deur, daar kun je dan als het goed is zo bij. Je moet dan een losse accu of een startbooster pakken, de ‘min’ op de auto zetten en met de ‘plus’ 1 voor 1 de pinnetjes aantikken. Als je de juiste aantikt zou ie open moeten springen, ook als ie op dubbellock staat!
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt toch echt zo te werken. En anders idd de ANWB bellen, die zijn daar errug handig in….
24 juni 2009 om 14:33 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491561Oud nieuws… was al een tijdje bekend.
Maar als je je best doet kun je best een diender voor de gek houden. Stop van die lampjes met een blauwe gloed in je mistlampen. Op het moment dat je staande gehouden word zet je meteen alles uit. Als de diender vraagt of je je je licht aan wil zetten omdat ie denkt dat je xenon hebt zet je gewoon je mistlicht aan. Knappe diender die weet/ziet dat mistlampen bij een Calibra in de units zitten. Denk dat je goede kans maakt om er mee weg te komen.
Ik hou ze in ieder geval gewoon aan, zie wel wat er van komt….
23 juni 2009 om 20:31 In reactie op: Sleutels in de auto, nu opengebroken maar slot defect. #17491497Als ie niet met de sleutel en niet van binnen open gaat zit er niks anders op dan rustig de bekleding demoteren en eens kijken wat er loos is…
Als je nou, voordat je met het breekijzer in de weer ging, het forum had geraadpleegt dan had je misschien wat tips gekregen over het schadevrij openen….
Waarschijnlijk niet, het lichtbeeld is anders. Heb evt. nog wel een gebruikte koplamp liggen hoor.
Hier nog 1! Origineel een 8v, stuurbekrachtiging, origineel admiralblau, mistlampen, bouwjaar 1990. Of ie origineel leer had weet ik niet, wel had ie champion striping. Geen W3W op het plaatje, wel W3Q, emblem GSi.
De rest klopt wel behalve T5K wat zou betekenen dat ik DTi 16v achterop zou hebben….
Een APK is niet per definitie een veiligheidskeuring. Het is een ALGEMENE Periodieke Keuring.
Als je 2 vaste punten op de bodemplaat pakt, bijvoorbeeld bij de bevestiging van de wielophanging, en je vergelijkt links en rechts en daar zit 2 cm verschil tussen dan weet je toch dat ie krom is? Volgens mij heeft de APK daar ook regels voor, ben keurmeester maar niet actief dus weet het even niet uit mijn hoofd. Maar als de auto gewoon rechtuit rijd en er geen gekke kieren en naden aan de carosserie zitten zou ik toch maar even naar een ander keuringsstation gaan en hem daar aanbieden. Als ze geen redenen hebben om te gaan meten zullen ze dat niet zo snel doen en komt ie er waarschijnlijk gewoon mee door de keuring.
Net ding!
Nog plannen om er leer in te zetten?Die Duitser is toch toch van een 2 koloms brug afgedonderd?
Als je hem mailt krijg je een mailtje terug dat je je bij money millionairs aan moet melden…. fake dus…
Jij ging toch Deawoo rijden :P
Is geen plug en play, moet wel degelijk aan gelast worden!
Nette wagen Diem!!
Alleen niet het originele stuur toch?
origineel gepost door JvV
Champion is gebouwd in 90-91, meestal met connerly recardo leer erin, striping aan de zijkant en zal de andere punten nog een keer opzoeken (staat ook op typeplaatje) de speciale honingraadvelgen. Ronde toerenteller curve op het digidash. De SC303 radio :)Die ronde toerenteller is gekomen halverwege ’89, elke GSi vanaf dat moment had een half ronde toerenteller.
Elke Champion had standaard ook mistlampen, stuurbekrachtiging en de 16v ABS.
De meeste waren ook zwart, groen of donkerrood. Zelf heb ik nooit een Champion in een andere kleur gezien maar blijkbaar zijn ze er dus ook in het grijs :).@JvJ, post eens wat grotere foto’s en specs van de jouwe.
Heb er ook 1:

90er, origineel een 8v, nu 16v inclusief schijven achter en een 16v radiateurbalk en radiateur. Enige onderscheid met een originele 16v is het ontbreken van ABS en de openingn onder het luchtfilterhuis.
Is niet voorbereid. Zit een sensor in je blok voor alleen een lampje, die moet je vervangen voor een sensor met drukcontact voor het lampje én aansturing voor je metertje. De kabel voor het metertje zul je zelf aan moeten leggen.
Die sensor kost nieuw ca 140,- en imi rond de 70,- ( Facet ).
Kennis van me is een collega van de berger die het wrak heeft afgevoerd. De bestuurder had geen schijn van kans, de auto is eerst met het dak tegen de boom gekomen. Stevigheid en kreukelzone bij het dak is natuulijk nul.
Sterkte voor de nabestaanden.
Tijdloos model, voor zijn tijd erg modern kwa techniek.
Ik heb gereden:
2.0 8v automaat
2.0 16v handbak
2.5 V6 automaat
2.5 handbak ( huidige )
2.0 turbo ( maar heel even gehad, niet echt km’s mee gemaakt )Persoonlijk vind ik de V6 automaat de fijnste van allemaal, lekker soepel, lekker rustig en toch voldoende vermogen ( géén één 8v die mij gedag zwaaide in ieder geval! )
Zwakke plekken zijn er genoeg, maar bedenk ook dat de laatste Calibra’s minstens 11, 12 jaar geleden de dealer verlieten en je eigenlijk zelden een perfect exemplaar treft.
Ik vind persoonlijk dat er best wel eens wat aan mag mankeren, het rijplezier en de looks maken die keer sleutelen ruimschoots goed!
Inderdaad, 1 bandje stuk 4 nieuwe kopen en dat soort dingen…
Wel weer wat unieker, een NETTE Calibra turbo!Carterpakking is idd niet duur. Jammer alleen dat o.a. het subframe en de voorpijp losmoeten, als je het zelf kan geen probleem, als je het moet laten doen is het prijzig.
Check de airco indien deze aanwezig is, die is meestal stuk en deze weer goed werkend krijgen is meestal een dure aangelegenheid. Verder zijn de V6 modellen tot ’96 wat zwakker op de remmen ( 284 mm ), deze zijn in mijn ogen niet toerijkend voor het vermogen/gewicht van de auto. De wat jongere (met 288 mm schijven ) zijn wat beter.
Koeling kan ook een probleem zijn, controleer of ie niet te heet word en dat de koelfan goed werkt en na het uitzetten van de motor na gaat draaien.Tipje: vervang sowieso de distributie. Kost wat, maar als je niet 100% zeker weet dat ie vervangen is kost het een klein kapitaal als ie breekt.
Succes!
Deze auto is volgens mij reeds teruggevonden. Stond afgelopen weekend in een zeecontainer en is in beslag genomen door de politie! Technische recherche heeft er ook al onderzoek naar gedaan.
Op het eerste zicht een leuk ding!!
Komt vast wel goed met die auto :thumbup -
AuteurBerichten