Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toen ik mijn Calibra laatst wilde starten deed ie het ineens van het ene op het andere moment niet meer. Ben toen gaan schroeven en achteraf bleek dat het contactblokje de oorzaak was, paar pinnetjes losgeschoten…kreeg toen in eerste instantie ook de sleutel niet uit het contactslot.
Reken op 60-90 euro.
Die onderste was ooit een 8v waarschijnlijk, die radiateur is breder maar ook lager en waarschijnlijk ook dunner. Een 16v heeft een lagere radiateurbalk waardoor de radiateur van originele 16v wel smaller, maar ook hoger en dikker is.
Zolang er niks misgaat is er niks aan de hand. Maar als politie of douane er naar gaat zoeken komen ze er ALTIJD achter en dan ben je gewoon alles kwijt, dan word ie in beslag genomen en zie je hem nooit mee terug.
30 november 2009 om 21:48 In reactie op: Foto's schroefset en 8J gemonteerd en afgesteld.. #17547067origineel gepost door custom
G*dver,. da zal ik dan wel geweest zijn… ;)Was je met de werk auto.?, meestal let ik wel op of ik Opeltjes zie.. (al zijn dat er nooit veel in Roosendaal)
Yep, reed in mijn werkwagen. Viel dus niet mee om je ‘even’ in te halen :D.
27 november 2009 om 17:07 In reactie op: Foto's schroefset en 8J gemonteerd en afgesteld.. #17547057Vandaag een dikke gouwe Corsa gespot op de Antwerpseweg in Roosendaal, mooi laag, verbreed, zwart staal er onder, zag er goed uit man!! :wors:wors:wors
Hier nog iemand met een stalen pan op een c20xe en geen trubbels ;).
Klopt het dat die auto een 8v op kenteken is? Als dat zo is, hoe ga je die dan door de keuring krijgen?
Wel mooi dat ook hier een ex-Hollands Kadettje een nieuw leven krijgt!! :thumbup:thumbup
Heb zo geen foto bij de hand, maar je hebt hem zelf staan bekijken in Meerhout paar maanden terug king:.
Linker binnenste is vaker aan de beurt als ie laag ligt. Je hebt de gedeelde as er nog niet in zitten? Gedeelde as zit rechts, niet links toch.
Ik zou beide hoezen vervangen voor 2 goeie nieuwe en dan om de paar weken even checken of ze nog heel zijn.
Ik heb toen op een jaar 4 hoezen stuk gehad, links binnenste, maar doordat ik ze steeds verving door zo’n imitatie ding ging ie weer steeds stuk. Nu 3 maanden geleden nieuwe, originele hoezen geplaatst en die zijn nog steeds heel.
Mijnes is 70 verlaagd.Wat ik nog weet ie dat ie die auto uit wilde lijnen en dat ze bij die bandenboer hem er bij haalde van: di’s nie goe! En dat er inderdaad een en ander niet meer goed vast zat.
Ding was inderdaad erg mooi, geen ABS, geen Stuurbekrachtiging…. een echte nog zeg maar…Yep, een SEH, heeft Nukey ooit nog een andere kop op gezet. Wel leuk dat hoe langer je nadenkt, hoe meer details je je kan herinneren. Althans, bij mij is dat zo :angel
Dat die eerste van Ricky is geweest kan heel goed zijn, volgens mij had Nukey ( Robert ) die auto van hem gekocht. Bleek achteraf in slechtere staat te zijn dan gedacht.

Dit was Katjang Power, is ooit naar Jurgen Verbocht gegaan.
Mijnes in originele staat op het Opel Festival in Lelystad, 2002 volgens mij!

Oude van Kuuntje ( Yillmaz ), is gesloopt vanwege hevige roest aan de draagarmen.
Zoals iedereen weet is ie uitgefikt, de kleur was Brokaat geel.
Deze was van Opel Club Brabant, jongen kwam uit Raamsdonksveer. Later verkocht met turbo en nog enige keren opgedoken op MP met een C20XE.
Van een clubgenootje, ding is pas compleet gedaan met dikke schermen en BBSen er onder. Volgens seizoen rijd ie weer!
Dave/Kicker/David Gesloopt/Verkocht en motorisch origineel gemaakt/ mij onbekend

Oude van Nukey, 1 van de oude drijvende krachten achter de KGTC.
Volgens mij reed hier een vrouwtje mee….:hmmz en volgens mij was het 1 met webers….De Kadett dan he :P
Deze stond elk jaar op Sevenum, vorig jaar nog compleet gespoten, dit jaar heb ik hem nie gezien…
Van deze weet ik alleen nog dat het een 8v was met schijven achter en dat het kenteken met YY begon.origineel gepost door nl-tuning
zekerss kicku foto’s:jerry:jerry:jerry:jerryjammer dat er geen pics zijn van hoe mijn opc blauwe 5gaats gsi was??????
groeten nick

Voila, tis nie veel, maar dit is jouw oude….Hij reed toen ook mee met de rondrit in Dordrecht, maar daar kan ik hem zo gauw nie vinden.
Die meeting in Zwolle kan ik me ook nog goed herinneren. heel die parkeerplaats bij die pomp vol met GSi’s. Die hele stoet met aardig de gang er in op de A28, politie komt de snelweg op, voor je zie je de remlichtjes aan gaan en in je spiegel gingen alle mistlampjes uit :D:D. Weet niet of ie hier an aan bod gekomen is, maar het 5 jarig bestaan van de Kadett GSi Club Holland was ook heel tof, héél het autotron vol met GSi’s!! Heb er nog foto’s van, maar dan op papier :D
Tof ding!!
Heb nog wel een verlagingssetje en sportuitlaatje voor je liggen :P:wors
27 augustus 2009 om 19:52 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515685OTT en dasTof zal ongetwijfeld 1 of meerdere dagen aanwezig zijn!! Hoop alleen wel dat Bochum in een ander weekend gaat vallen.
Ik heb je auto met je vers ingebouwde motor staan bekijken in Zeeland laatst, ziet er super uit!! Keurig netjes gedaan allemaal. :wors:wors
Volgens mij is er toch geen originele Calibra Cabrio?
Maar snap wat je bedoelt, heb inderdaad Calibra Cabrio’s gezien die strakker afgewerkt waren. Er zijn destijds meerdere bedrijven geweest die een cabrio ombouw aanboden.Vandaag in Bochum een Calibra Cabrio V6 automaat gespot…. Ik zeg: ultieme combi!
23 augustus 2009 om 20:40 In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448532Ben ook alleen op zaterdag geweest en heb me prima geamuseerd! Bochum wilde ik niet missen anders was ik heel het weekend gegaan. Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!
Ik heb ook een gruwelijk gaaf weekend gehad, ik hoop dat er volgend jaar een vervolg op Kolder in de Polder komt en dan neem ik de eventuele drankprijzen gewoon voor lief.
De sfeer was goed, geen gezeik met regeltjes en een hamburgertent die gewoon tot 3.00 open bleef :wors:wors:worsZaterdag op Sevenum, ’s avonds richting Duitsland, hotelletje en dan op zondag naar Bochum!!
En waarom zou dan de lambda vervangen moeten worden?
9 van 10 storingen geeft ie toch die lambda storing weer. Lambda krijgt vaak onterecht de schuld van storingen en word dus vaak onnodig vervangen. Ik zou ook beginnen met de nokkenassensor te vervangen.Die van mij ook, ik meen 2005 of 2006….
-
AuteurBerichten