Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dikke cabrio zeg!! Errug mooie combi zo!
Die achterste hoofdsteunen zijn standaard op de turbo geleverd.
@Ascona, de plannen met de Astra zijn vrij simpel. Iets verlagen, 17″ er op en ik hoop tegen een setje origineel xenon aan te lopen. Verder is het onze daily en gaat er weinig spannends mee gebeuren.Die compressor van die 2.2 is ook interessant!! Wist niet dat dat met zo weinig aanpassingen zo kan werken. Ben erg benieuwd hoe dat rijd.
origineel gepost door opeltechniek
Nee je hebt gelijk willem bij een astra G is het inderdaad
1 Schakelaar aanschaffen
2 Schakelaar in bouwen
3 # draden aan ecu aansluiten pen 10,11 en 12
4 programeren ecu motor variantconfiguratie instrument variantconfiguratie en dan testen.Stekker
pen 10 zwart/rood
pen 11 zwart/bruin
pen 12 zwart/geelMaar bij de z16xep is het niet meer zo oldscool meer er komt zeker nog wat programeerwerk om de hoek kijken om ook het lampje op je instrument te activeren en om aan te geven in het motorstuur apparaat dat er cc op zit
Excuus, inderdaad vrij dom om niet vermelden dat het om een Astra G gaat. Dus als ik het goed begrijp zou na bovenstaande werkzaamheden de cc ZEKER moeten werken??
Ziet er gelikt uit!!
Is dat met folie gedaan?
Ik vind mijn middenconsole ook een beetje grauw, eens kijken wat ik daar mee ga doen als het zo ver is…Kijk aan, ze zijn er dus wel. Die van jou kende ik al Ascona20ne, mooi bak!
Van de andere wil ik natuurlijk ook foto’s zien.
Dit is de mijne:



1.6 Twinport van 2004. 102.000 kilometer en op navi/PDC en xenon na ook aardig full option.
Op dit moment ben ik druk bezig mijn BMW cabrio te verkopen, als die weg is gaat mijn Astra naar de RDW voor een Nederlands kenteken.Nee, heb er nog niks aan gedaan. Heb hem net en moet hem nog invoeren ( Belg ). Ben benieuwd naar je foto’s…
Ok, 1tje gevonden!
Wat heb je voor iets?
Mijn Astra F met X18XE had al vlinderkleppen in het inlaatspruitstuk. Mijn Astra G 1.6 cabrio van 2004 heeft toch ook echt een Z16XEP en is dus ook een Twinport motor.
origineel gepost door wim-v6
De V6 riem is wel zelf te vervangen.Blokkeer gereedschap is wel makkelijk.
nu blijft de zooi wel op tijd bij een 2.5 (tenminste de vectra-B motor X25XE van ’96) als de riem eraf gehaald word.
ik heb het altijd zonder gereedschap gedaan eigenlijk.
bij zowel 2.5 2.6 3.0 en 3.2
de 3.0 wil wel verspringen bij loshalen riem.
Willem
Waarom verspringt alleen een 3.0 bij jou dan? Die blokken zijn allemaal hetzelfde zowat…
Zelf NIET aan die riem beginnen als je alleen ooit een keer c20xe gedaan hebt, veel te specialistisch. Of je gaat naar een GOEDE monteur of gewoon een betrouwbare garage.
Speciaal gereedschap is niet noodzakelijk, de meeste tot nu toe zonder gedaan maar je merkt wanneer je hem met de ‘bril’ afstelt dat ie toch net wat mooier loopt. Je zal weinig merken als je het zonder doet, maar vind die bril wel een uitkomst. Die waardeloze blokkeerdingen gebruik ik niet.Tuurlijk mag je kritiek leveren, als ik daar niet tegen kan moet ik hem niet op een forum plaatsen. Maar persoonlijk vind ik creme en wit in deze combinatie absoluut niet vloeken. Voor mij is ie ‘dik’ genoeg voor de winter :).
Over een maandje gaan de RH’s er weer terug onder.
Voor de rest: bedankt voor reacties :D.Zo stond de mijne er deze winter bij… voornamelijk in de garage, met het gure winterweer mocht ie nie buiten komen :)




BBS RX van een Astra OPC 1 gespoten in Alpine wit van BMW/Mini.
Ok! Ben wel benieuwd, Marien heeft dat dan ook nooit geweten…. Maakt op zich allemaal niet uit, hij is er nie minder mooi om :).
Ik heb navraag gedaan bij Marien over zijn ex-Kadett, zeg maar de huidige van Berg. Maar hij heeft het leer er zelf ingezet en hij had geen Champion striping. Hij heeft hem als jonge 2e handse auto gekocht dus helaas voor Berg, maar het zal geen Champion zijn jammer genoeg…
Mooi aankoop hoor dikkie rettekettetje…
Ik zie dat het vullen van de asbak al weer begonnen is :P:P
Als ie halfvol is weer gaan kijken voor een nieuwe he :jerry.Vaak breekt het uiteinde van de veer af, dan hoeft ie niet persé lager te staan aan die kant. Op zich niks bijzonders, vind het eigenlijk raar dat er niet meer veren breken met al die :swear drempels tegenwoordig.
Ik zou ook gewoon een setje verlagingsveertjes plaatsen met een bescheiden verlaging van een cm of 3. Dan hoef je ook niet persé aan nieuwe dempers.
Heb nog een setje voorveren liggen, PM maar bij intresse.
Vervelende schade! Gelukkig niet onherstelbaar.
Motorkap en voorbumperbalk heb ik eventueel nog te koop voor je. Motorkap is wel met logo. Is je radiateur nog wel heel?
31 januari 2010 om 21:46 In reactie op: Gezocht: Een auto monteur liefst veel ervaring calibra #17602987We maken komende week een afspraak voor die uitlaat toch? Bekijken we hem toch even op ons gemak op de brug king:. Enige ervaring is wel aanwezig hoor ;).
Wow, dat zijn echt foto’s van 2001 of 2002… nostalgie…
Begint steeds harder te kriebelen om hem weer voor de dag te halen…
Volgens mij zit het verschil in de carterpan. Ik meen dat de eerste type’s een normaal carter hadden zoals bv een C20XE en de latere hebben een gedeeld carter met een alu en een staal deel. Zodoende zullen de spruitstukken niet uitwisselbaar zijn.
Kunt niet alles tegelijk he… ga geen dikke wielen kopen voor een auto die geschorst in de schuur staat ;)
Zijn wielen van een vriend van me, is 8×15 ET 14.


Mijne, van eind ’97 was ook voorbereid… volgens mij elke Calibra….
Skirt zit over de hele lengte geklikt, hetgeen wat er dan nog op zit zit met plastic schroeven vast. Je scherm zit idd achter de skirt vast en ook nog 1 boutje vanuit het interieur.
Dit was de oorzaak bij mij:

Reparatie stelt niks voor, ding zelf is tientjeswerk….
-
AuteurBerichten