Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1862853&tid=142213&author=Edition 2000]wat een stronthoop zeg:swear
net zo lelijk als die toyota en honda modellen.
gauw de fik er in.[/rquote]Hahaha:D jij hebt er echt wel een hele hekel aan volgens mij, aan die auto.s???haha ja ik vindt het ook niks hoor:thumbdown
Zal mij benieuwen of er hier ook echt veel mensen in gaan rijden??? Zal wel een klein hoopje zijn dan? Kan niet snappen dat mensen dit nou mooi vinden??:hmmz
Lelijke bakken:mad:! schande voor de naam opel! Wil je toch niet in gezien worden!
[rquote=1870962&tid=142568&author=Jerremy]Ik zou daar wel mee uitkijken. Die ‘vloeibare sh*t’ moet je er natuurlijk wel beetje secuur opdoen, en zo dat je ’t goed kan zien waar en hoevel je ’t doet, en niet op de tast er wat onder en tussen spuiten met misschien een gevolg aan overdaad, en daar waar je ’t niet wilt hebben, en zit er straks van die zooi in je kvs, met opstopping van kanalen/slangen of wat dan ook als gevolg..
[/rquote]
Ja inderdaad dat is ook zo! Ik laat het gewoon s doen en aankijken en alles in de gaten blijven houden, tot nu toe is t niet zo erg met verlies als t erger wordt laat ik hem vervangen, maar bij de garage zeiden ze toen al dat is die warmtewisselaarpakking en bij vervanging gaat ie meestal stuk!
oja…….. ik heb net eens aandachtig je filmpje bestudeert:) wat bij je profiel staat………. hahaha lachen man:D
Mooie vec en met telefoon! Stankachel ideaal!! :wub
Heel duidelijk uitgelegd! Bedankt:thumbup Ja dat kleine beetje koelvloeistof wat er dan af en toe bij moet kan ik dan maar beter zo laten i.pv. te gaan vernieuwen want dat zeiden ze bij de garage ook waarschijnlijk gaat die warmtewisselaar dan stuk en zou totaal best wel geld kosten ongeveer 400-500 pleuro! Gewoon in de gaten blijven houden lijkt mij dan maar he? En wordt het echt erger enz enz… dan zal ik hem toch maar laten vervangen! Bedankt voor de info! :cool:
[rquote=1868664&tid=142568&author=ANJO TOL]@calibra4x4turbo
De WW zorgt er voor dat de motorolie sneller op temp. komt door middel van het koelwater van de motor
De WW ligt in een ruimte tussen de 2 cylinderkoppen die ruimte is gevult met koelvloeistof en dit staat in verbinding met de radiateur en termostaat
De motorolie word rondgepompt en gaat ook via de WW die er voor zorgt dat de motorolie veel sneller word opgewarmt naar rond 92 graden na de koude start !
Mocht de olie warmer worden dan rond 92 graden, dan zal het koelwater de motor olie op zijn beurt weer wat afkoelen
Er word vaak gezegt dat de WW lekt !! zou kunnen ! maare volgens mij is het eerder een koppakking die olie doorslaat naar koelvloeistof .. en zodoende olie in je expansie vat hebt .. [/rquote]Maar dan zou je dat toch moeten zien? olie in je koelvloeistof?? Maar je ziet ook zo.n groen opgedroogd stukje waar hij denk ik af en toe wat lekt! En ze zeiden ook dat is bij een pakking ervan die gaan t meeste stuk wil je t netjes herstellen gaat tijdens t eruit halen die wisselaar vaak stuk zeiden ze! Maar koelvloeistof is gewoon schoon!
Kan makkelijk zijn ja:)…. heb je wel gelijk de juiste mensen met de kennis hier voor de V6
Toen ik mijn vectra kocht zagen ze( de garage) en ik toen ook pas dat er wat opgedroogd restjes(groen) koelvloeistof zat! Naast het blok nu blijkt dat hun zeggen kwaaltje bij de vectra dat die warmtewisselaars die pakkings zweten of verdrogen of weet ik veel wat…….:hmmz, dus af en toe moet er wat koelvloeistof bij, als ze hem vernieuwen koste best geld zeiden ze want als je hem eruit haalde ofzo had je veel kans dat dan die warmtewisselaar zelf ook stuk ging ofzo omdat alles vastgekankerd zat zeiden ze? ja ik heb er geen verstand van? Ik rij gewoon en gaat goed! 1x in de 2 maanden moet ik n koffiebekertje 1 of 2 koelvloeistof erbij gooien!En dan gaat t weer hele tijd goed maar hij verliest wel langzaam dus! Anders is t een reparatie van wel 400 tot 500 euro ofzo?? Koelvloeisof kost niet zo veel maar kan dit geen kwaad? Om t heel kort ff te vragen zonder al te moeilijke woorden: Wat doet die warmtewisselaar precies?? Oh… Anjo Tol gaf wel duidelijk advies, misschien nog wat aan toe te voegen??
Oke wat heeft opel standaard erin zitten dan? Mijn opbrengst vindt ik op zich wel redelijk, maar meer licht is nooit weg! Vindt de gloed wel mooi superblauw met die 8000k enzo maar t moet ook wel goed zicht blijven opleveren! Als jullie zeggen dat dat minder wordt…..:hmmz Maar wat heeft zo.n gts er in zitten? 4300K? of…?
Toen ik in die calibra xenon had gebouwd zijn ook aan allebei de kanten de balasten stuk gegaan en niet de lampen! Bij originele xenon zal de kwaliteit wel wat hoger liggen kwa balasten en lampen denk ik! Als je ziet wat ze tegenwoordig maar kosten die xenonsetjes? Stel dat je nu gewoon xenonlampen terug in je vec zou zetten met zo.n 8000k ofzo?? Zou dat wel goed gaan dan? Of zouden je originele balasten daar niet tegen kunnen? Ze zijn natuurlijk andere lampen gewend? Die lager zijn! Of maakt dat niet uit dan?
Sow:o………… dat scheelt al heel wat! Je moet alleen wel goed duits kunnen wil je weten wat je moet hebben! Maarr…………. is t ook een beetje kwaliteit???
waarschijnlijk loopt het via je interieurfilter naar binnen heb hetzelfde probleem gehad! Duur grapje hoor! waar schijnlijk je motertje en het weerstand! kijk maar hieronder de link
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=137631Lijkt me niet echt standaard:o Gewoon achter de stoel is t makkelijkst!
Die rode is silicaatvrije:o( vraag me niet wat t betekent) maar dat staat erop en is voor voor aluminium en licht metalen blokken! En in principe maakt het niet uit zou voor die rode gaan is ook ietsje hoger voor vorst beschermd! Maar je gaat er toch niet van die dure koelvloeistof in gooien?? Staat alleen maar merknaam op! Bij de action heb je al flessen van 2,50 blauw of rood. Zou zelf niet echt het duurste merk er in gooien hoor! Mijn broertje had astra die lekte veel koelvloeistof en die gooide er ook gewoon van dat spul in! Als het maar goed tegen vorst kan, verder is het gewoon koelvloeistof die net zo aan de regels moet voldoen als t andere spul! Maar succes ermee!:)
[rquote=1853919&tid=140723&author=henry.kummeling]ik heb even nog een kleine vraag ik wordt een beetje gek van die hoeden plank bij elk drempeltje kraakt en piept het iemand hier een oplossing voor ???
bvd henry[/rquote]
Ja ik had het ook! Tenminste als je bedoelt wat ik denk dat je bedoel:P Je moet hem eruit halen, je hoedenplank, en je punten waar je hem mee inklemt/induwt inspuiten met siliconenspray! En dan die andere punten tegen de achterbank aan waar je hem inklikt/duwt ook lekker inspuiten met siliconenspray en dan hoor je t niet meer, dat geknerp! Bij mij was t over gewoon invetten!
Bij vectra C onder t dashboard! Bijrijderskant dashboardkastje eruit halen en dan zit ie daar!
Toen ik een keer bij mijn calibra de radiateur vervangde ging er als alles leeg is gaat er wel zo.n 6 liter ongeveer in! Dus als je 2 jerrycans van 5 liter neemt heb je zowiezo wel genoeg! Of 1 jerrycan van 5 liter en 1 fles van 1 liter moet je het wel mee redden! Kost ook de kop niet koelvloeistof! Beterschap verder en succes!
Waarom willen ze dan niet verzenden:hmmz? Ja maar als je zelf met onderdelen komt naar de garage dan schrijven ze misschien weer meer uren op??! Heb t ook wel s gedaan, maar zijn ze niet echt happy mee, maar daar staan de meeste garage.s ook niet echt op te wachten dat je zelf met onderdelen aan komt zetten, nu verdienen ze nog een keer op de onderdelen ook! Ja maar wat heb je dan voor onderdelen op ebay?? Origineel materiaal of ”made in china”? Of originineel van GM? Of andere bekende merken?? Bestel zelf zulke dingen liever bij een garage of autoonderdelen zaak kan je zo terug als t niet past of goed is! Bij ebay moet je weer gaan verzenden enzo….. maar ja…… auto.s……. t blijft gewoon duur!:agent
Zeker niet normaal meer die prijzen! En dan rij je maar een opel en zulke prijzen?? Belachelijk! Om te huilen:cry Als je veel van dit soort geintje hebt en je hebt gezin, kan je hem beter opruimen, hou je niks meer over, vindt het wel geldklopperij waarom ze dat in 1 geheel doen!!:mad: Ja maar dan heb je dus het zelfde ding als mij?? Dus gelijk met de naaf, abs ring,wiellager en de abs sensor die er boven op zit? Wel raar dat die van opel iets goedkoper was als die imitatie, hoewel t wel van skf was, dus goed merk van lagers! Maar veeeeellllllllllllll te duur allemaal nog steeds!:fy1
[rquote=1853516&tid=141463&author=2000][rquote=1853501&tid=141463&author=tmug]Dat valt toch wel mee, moet nieuwe aandrijfassen, kosten 1800,–[/rquote]
Wat voor auto heb je, een rolls of zo :o:o;)[/rquote]
Inderdaad dat is ook een flinke som geld:o…… ben je daarom effe voor aan t werken!! Leuke vakantie heb je daar voor!
[rquote=1853510&tid=141463&author=svdk20]vindt het behoorlijk duur voor een lager wat maar 10 euro moet kosten.[/rquote]
10 euro??:hmmz
arbeid was 87 euro…… en service was helemaal:thumbup en dan nog btw erover……… kom je totaal op 402 pleuro:swear + btw= 481 euro:argue en ja is hele casette!
[rquote=1853497&tid=141463&author=arjontje]welkom bij de moderne auto.
De vec b heeft het ook al (alleen achter)Mare wat is het uur loon wel niet van de garage :o[/rquote]
Sorry foutje over prijs pas hem ff aan! Maar eindprijs blijft zelfde!:agent
Ja schiet niet op! Lekker klote weer dan… Ik had t vorige week, ben vrachtwagenchauffeur en op t werk is een collega met zijn vrachtwagen langs de vectra gereden de spiegel was ingeklapt maar we hebben gele vrachtwagens, dus zat gele verf op mijn spiegel en bij hem zwarte erop op de laadbak, en het rubberen breedtelampje van achteren is dus ook over de hele lengte langs mijn vectra geschaafd geen deuk maar wel doffe veeg dus je kon zo zien dat t met een vrachtwagen was gedaan en toen ging ik kijken en toen zag ik t op de bak. En niks zeggen he??:argue Was een inval chauffeur bleek later…… als je 10cm naast een auto zit weet je toch wel dat je heeeeeeeeeeeelllllll dicht er op zit???? Ach ja wordt vergoedt…….enne er zat klein deukje in toen ik de vec kocht………….dus je snapt wel………….dat gaat er dus nu ook uit he!! Is voor het ongemak! Dus moeten ze de spiegel spuiten en het voorscherm en de deuren zullen ze er wel uitboenen, en dat ene deukje uitdeuken…rekening naar kantoor!
Hey…. ja heb ik ook wel eens dan druk ik hem hard in en gaat hij maar 3x knipperen i.pv. blijvend knipperen en ja is irritant:agent want moet je steeds drukken als je af wilt slaan ofzo, heb t bij allebei de kanten! Maar heb t inderdaad ook als ik m net gestart heb als ik er een 10minuten mee rij ofzo dan is het niet, de ene keer wel de andere keer weer niet. Misschien s wd 40 in spuiten ofzo?? Ja ik heb t ook nog niet gedaan maar tis niet altijd! Maar mijn cruise control werkt soms ook niet of valt opeens uit, maar tegenwoordig blijft hij het doen! Als ik aan de hendel trek van de ruitenwisser en duw hem naar beneden dan valt mijn verlichting van de toetsknopjes op t stuur ff uit, ja ik heb een sensor erin dus hoef m eigenlijk nooit naar beneden te duwen want als ik een klein tikje naar boven geef gaat hij automatische en nog een keer gaat ie sneller enzo….. ja ik stoor me er niet aan maar zal ook wel breukje zitten ofzo! Het is enkel aan die kant en naar beneden dus ja… die gebruik je eigenlijk niet!
-
AuteurBerichten