Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De automaat geeft schokken van 3e versnelling naar 4e en ook naar 5e regelmatig, als je erg rustig wegrijdt is t veel minder, ga je de snelweg op en ga je invoegen of inhalen en moet je dus ff doortrappen dan geeft ie best flinke schokken! Het filter zit in de bak toch? Is toch best een werk? En rembanden stellen? Heb al een heel lijstje met revisie bedrijven, maar heb er 1 gebeld en die zeggen gelijk heel de bak reviseren voor dik 2000 euro!! Stel dat ze nu eerst eens een filter doen ,en bijvoorbeeld die stembanden nakijken of stellen?? Heb je er ervaringen mee? En welk bedrijf had jij in gedachten? EOf wat waren jouw problemen ermee? Verder de eerste 2 schakelt ie rustig enzo, maar daarna gaat ie schokken. Heel irritant! De garage kan niks er aan doen zeiden ze, ja ruilbak, hun kunnen hem niet openhalen zeiden ze! Dat moet speciaal revisie bedrijf doen!
Of hij staat al bij de dealer??? :hmmz…. geintje.. Is niet te hopen…. vette bak een v6 Turbo ben ook wel benieuwd naar foto.s!
Maar echt snel is ie niet vindt je wel??? Moet je s in een bmw automaat rijden schakelt sneller terug en trekt langer door in versnelling! En omdat ze t bij de dealer ook al zeiden en in de autotestweek zeiden ze t ook! Met bochtwerk enzo is t geen fijne automaat en verlang je naar de schakelbak terug omdat dat fijner en sneller gaat! Verder is t wel ideaal automaat je hebt hand en voet over! Maar ja moet ie geen klappen gaan geven! In t begin was t niet t is nu 4 weken zoiets! Ze kunnen bij de delaer er ok verder niks aan doen! Ja revisie……………hallo……………. :wtf t geld groeit niet op mijn rug! Ben nu al een heleboel kwijt…en vakantie naar de kloten want dat zit nu weer in die auto……….. maar ja…. Het beste blijft gewoon GEEN auto! Dan heb je ook geen kosten! Maar ik begrijp toch dat er nog al wat meer zijn met die storingen enzo? hoe lang heb jij die vec dan al???
Nou de Olie bijgevuld in bak, maar nog steeds zelfde! Is toch echt niet goed hoor!!! En ik rij hem altijd goed warm en netjes enzo! Maar als je soms wil invoegen, moet je toch gewoon wat gas bij kunnen geven om wat harder te gaan! Vindt zelf de automaten van vectra toch niet echt een 10! Stond ook al in de autoweek test dat ze niet zo snel zijn die bakken ze reageren traag en je verlangt in bochtwerk snel terug naar de schakelbak! Ja dat heb ik ook wel gemerkt, hij reageeert traag, als je wil in voegen en geef je gas bij dan schakelt hij niet terug! Maar snort dan door Geef je meer gas schiet hij er gelijk weer 2 terug en spuit je voorruit, bij de dealer gaven ze het ook toe dat de bakken idd niet zo goed reageren kwa invoegen enzo, hij schakelt te snel door naar een andere versnelling! En nu dit weer met die bak……. nee vindt het geen lekkere bakken :swear Wordt weer afwachten wat het gaat worden heb er weinig vertouwen in in die automaat! :agent
Zo apk goed gekeurd, grote beurt, warmtewisselaar vervangen, bougies en thermosstaat vernieuwd! En nieuwe olie in de automaat gedaan, maar die geeft nog steeds klappen en schokken! Kan mijn vakantie geld naar de garage brengen! :thumbdown Maar ja…..
Welkom! Lijkt wel of er steeds meer v6 drivers hier komen! :thumbup :D
@Blackwidow wrote:
Ik rij met een Vec C 150pk automaat. Telkens de auto schakelt van tweede naar derde, krijg ik een schok, soms is ze licht, soms best wel hard. Als ik even doortrek, dan lijkt het soms over. Als hij goed warm staat, is die schok volledig weg. Dan schakelt hij weer soepel als vanouds.
Waaraan kan dit liggen? Het is vooral vreemd dat het enkel in derde versnelling voorvalt, en uiteraard vooral bij koude & lauwe motor.
Heb op het forum al wat gevonden wat betreft schokken van de wagen, maar is dan in elke versnelling.
Hey Blackwidow, heb je toevallig geen problemen gehad met koelvloeistof lekkage ofzo?? Of bij moest vullen ofzo?
@jorisor wrote:
Ik had dit bij de 3de en het terugschakelen van de kickdown. Een olieverversing heeft 90% van de problemen verholpen. Ik weet niet wat de km stand is maar laat dit doen. Dealers doen / willen het niet, maar zoek een kenner of vakgarage die het voor jouw wilt doen. Voor 50 euro olie is je probleem hoogst waarschijnlijk opgelost.
ik ben ook geadviseerd om de automaat te laten reviseren (bij 184.000) km voor 4400 euro, want dit was normaal bij dit km stand, en ik heb er nu al bijna 230.000 op zitten. Laat je dus niks vertellen door een dealer. Elke automaat specialist (boon transmissies bv) zal je adviseren om de 40-60 dkm de olie te verversen.
Gr. Joris
Heb jij dan die automaat laten reviseren voor 4400 euro???????????? of alleen olie gedaan? en bij jouw was het 50 euro en bij die andere 160 euro??? Ben wel benieuwd wat mijne nu gaat zeggen? Tussenweg? 110 euro :( ?? Ben er niet echt gerust op, donderdag moet ie naar de garage en gaan ze s kijken wat het is ofzo?? Wilde de bougies doen enzo grote beurt warmtewisselaar,apk, maar eerst maar s zien wat er met die automaat is want anders ga ik al die kosten niet meer doen als ie niet echt in orde is die automaat!
@Robke1 wrote:
Ik heb 160 euro betaald voor de olie (moest speciale olie in a 20 euro de liter).
:wtf 160 euro????????????????????? er gaat toch geen 8 liter in een versnellingsbak???? En is toch wel heel erg duur??? Maar geloof nooit dat het normaal is als een automatische bak schokt! Hij heeft altijd netjes geschakeld en laatste tijd doet hij raar! Maar Niemand weet dus wat het euvel dan kan zijn ofzo?? Lager stuk in de bak ofzo?? Of iets wat raakt ofzo of niet goed vast zit of….? Maar valt dat dan niet te repareren?? 4400 euro vindt ik niet normaal dan kan je hem beter wegdoen! Er kan toch iets in de bak stuk zijn wat vervangen kan worden?? Iemand die dit weet? Bij mij is t wel bij 2 tot 3 versnellingen ofzo, ja de ene keer meer als de andere maar hij schokt wel bij de 3e altijd! En inderdaad zeiden ze bij de garage, hoeft niet te vervangen zit longlife olie in. Nu geloof ik eerlijk gezegd ook niet echt dat als je er andere olie in doet dat het dan opeens over is, mits er niet genoeg in zou zitten natuurlijk! Maar dat kun je niet zien natuurlijk! Maar 160 euro??? Is toch wel heel erg veel??? :???:
Netjes man! :thumbup
Hey man, ik wilde net een nieuw topic openen tot ik dit van jou lees! Ik heb hetzelfde en t wordt eigenlijk ook ietsje erger! Bij mij ook 3e versnelling of 4e? Soms is t niet en soms best hard ook! Ben bang voor kapotte bak! Mijn km stand is 136.000 en denk dat die ook nog nooit ververst is! Zal ik ook laten doen gelijk bij de keuring en grote beurt! maar……………. ben erg bang dat die bak verrot is?? En wat zal dat wel niet kosten???????????? Ik lees hier revisie bedragen van 4400euro??? Toch wel heel erg veel?????? Niet normaal man! Kan je je auto beter opruimen man! als t zoveel zou kosten! Welke olie gaat er dan in een automaat en hoeveel en wat kost het??
Oke sow………….. :???: dan maar geen cruise hoor! als dat het zou zijn… Maar zal m binnenkort s laten uitlezen!
oke dan en wat kost dat?? Oja en mijn knopje van de radio op t stuur de bediening om het geluid zachter te zetten werkt ook niet meer die andere 2 wel! heb m open gehaald maar niks te zien! Wat kan dat dan zijn???
7 juni 2011 om 20:00 In reactie op: OPGELOST!Lekkage achter het dashboard met foto! Vectra C GTS #17781898Is geloof ik met alle vectra. c serie.s?? Zulke lekkage.s?? Je hoort t nogal s laatste tijd….. Hoor ook nogal eens dat het via t interieur filter zo naar binnen je kachelmotor in loopt!!….. Ik heb t ook gehad! en kostte me een kachelmotor en weerstand van dik 500 euroballen! :argue
Hoezo wd40 niet samen met electronica??? Verdrijft vocht, beschermt en reinigt, stopt piepen en kraken, enz enz.. misschien maakt hij slecht contact,en het werkt ook als contact spray! Op mijn vrachtwagen spuit ik die led breedtelampen ook er mee in en dan blijven ze veel beter branden enzo geen geknipper e.d. want al het water en vuil stoot het echt goed af! Er gaat niets tussen want het loopt er gewoon af! Vindt het ideaal spul wd 40! Maar zal m s uitlezen maar hij geeft geen foutcode aan! Slecht kan het volgens mij zowiezo niet zijn als je het erin spuit! Wordt zoveel gebruikt en als t niet werkt kan je altijd verder kijken!? Cim module en waar zit die dan??? Moet wel zeggen dat hij af en toe aan geeft in bc 3e remlicht storing maar die werkt gewoon!! Want dan kijk ik en doet hij het!
oei…. met paperclip dat durf ik niet gelijk aan hoor…… straks breekt ie….. kost het geld…. kan je misschien zo bij als je t rubbertje weg doet ofzo?? En dan spuiten met wd40 ofzo erin??
Welkom! Eindelijk weer s een echte bak erbij! hahaha Dikke wielen! :thumbup
Welkom!
Hallo zeg…. wel een heel ding…. wel vet man! En waar pak je dan de stroom vanaf? Van die 12 volt sigarette plug? Kost nog wel wat denk ik!
wWelkom hier mooie vec! :thumbup
19 mei 2011 om 19:07 In reactie op: Opel logo voor mijn wieldoppen..?? Inmiddels voorzien… #17865606Nou… vriendelijk kan je soms wel weg laten……. :???:
[rquote=1878847&tid=143540&author=sw_reijnders]kijk ook eens onder de parafaanplaat of daar alles schoon is e de ontwate.rings kanalen niet verstopt zijn
@ moderators
staat de scheldwoordenfilter er weer op zodat je geen ontwate.ring meer kan schrijven zonder dat er ontwapaasei staat :sleeping[/rquote]Wahhahahhaha ja inderdaad haha:D
Hey je interieur filter zit aan bijrijderskant onder de motorkap in die plastic kap! Daarin zit klepje kan je openen en kan je je interieurfilter vernieuwen of eruit halen! Waarschijnlijk lekt hij daar water door en loopt het zo langs,door je ventilatormotortje heen? Als je je dashboardkastje weg haalt( 6 schroeven zoiets) kan je t beter zien en kan je zien waar t vandaan komt, loopt het zo net onder je vloermat of er net op? Had ik ook! Als er in je afwapaaseisgootje tegen de vooruit aan onder de motorkap veel viezigheid ligt zoals bladeren takjes enz enz kan je water slecht weglopen, ook al is t nu schoon? Misschien heeft de vorige eigenaar er slecht naar gekeken onder de kap en wel eens daar de rotzooi van bladeren enzo te lahg hebben laten liggen waardoor het zo naar binnen loopt, of haal je filter er eens uit misschien ligt er wel troep onder t filter?? En nu na de winter zal dit langer gespeeld hebben…… had ik vorig jaar en als t vriest…………… vriest het water vast dat lekt ook in die kachel motor en als je de auto start ondooit het weer en daarna vriest t weer vast en zo gaat daar alles naar de klote…….. Ik heb het ook gehad en mijn motortje en weerstand zijn er van stuk gegaan:cry, want van water roest het vast en mijn kachel maakte ook lawaai en herrie en op den duur deed hij het niet meer! Kosten:fy1: ongeveer zo.n 630 euro:o alles bij elkaar! En dan nog niet eens een opel dealer! Succes! Zou eens je dashboardkastje eraf halen en dan iemand water op de ruit laten spuiten en dan kijken waar ofzo en of t zo naar binnen loopt?? Succes!
Welkom!:) Weer eens een V6 driver!
Duur grapje dus………als je ze achteraf electrische inklapbaar wilt maken! Dan maar lekker met de hand hoor!
-
AuteurBerichten