Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja die temperatuursensor hoor ik meer mensen over inderdaad. De stekker zit nog wel goed op de sensor… Misschien is de sensor niet helemaal 100% meer. Zijn deze prijzig?
origineel gepost door opelkadetje
onregelmatig lopen kan meerdere oorzaken hebben.maak je stappenmotor eens schoon, check je slangen na (je luchtfilterslang valse lucht)
Dit heb ik allemaal al gedaan en toch kom ik er niet geheel vanaf… Het is trouwens wel 10 keer beter dan in het begin. Misschien heeft de nieuwe olie zijn werk goed gedaan!
Dus ik dacht.. misschien het koolstoffilter, maar deze is ook nog helemaal goed. Als hij warm is en ik sta voor een stoplicht begint hij niet echt te sputteren, maar dan komen er soms wat rare trillingen.
Ik heb dus ook dat mijn motor onregelmatig loopt… maar moet er dan een lek in de slang naar dat koolstof filter zitten? Ik heb het wel zien zitten, maar echt luchtslangen liepen er niet naar toe volgensmij…
Het meeste doe ik zelf… Olie, filters, bougies, bougiekabels, enz… Maar echt dingen als distributie riem, ophanging laat ik doen…. Daar ga ik zelf niet aan beginnen, te bang dat ik wat afbreek.
Gelukkig ken ik daar zo een paar mensen voor:) (ben maar student he…:P)
Kijk ook goed bij de achterlichten…. daar wil het ook nog wel naar binnen stromen… Zoals bij mij het geval was…
ook heb ik nog steeds last van vocht in de auto en krijg het er maar met moeite uit.
Interieur filter is vervangen, rubber aan de passagies kant in de achterbak sloot niet goed af…(daardoor was de achterbank helemaal nat) nu blijft het droog. Ramen zijn lek dicht (op 3 druppels na)
Ik ben dus ten einde raad. Iemand nog advies?
huuuuu….. dat bidden weet ik zo net nog niet…
Echt balen als het 1 van ons zou gebeuren… maar het zou toch echt je eigen schuld zijn…
5 november 2009 om 13:59 In reactie op: astra F met e kadet c20ne motor houdt in / sputtert #17533421Nou bij mij is namelijk het volgende geval. Koud starten perfect, Warm starten zakt hij behoorlijk terug in toeren en het lijkt dan als je het ligt aanzet dat de hele motor leeg wordt getrokken van stroom, motor begint te stotteren en wat haperend lopen en en gaan rillingen over de hele auto. Ik heb verder al veel dingen vervangen: bougies, verdelerkap, rotor, kabels, gezocht naar valse lucht, stappenmotor vervangen, maar nogsteeds geen verschil.
Kan dat aan de tempsensor liggen?
2 november 2009 om 17:05 In reactie op: astra F met e kadet c20ne motor houdt in / sputtert #17533419Maar willem…
Hoe zit dat precies… Ik weet inderdaad waar deze sensor nu zit.., maar de consequenties zijn dus wat zwaar lopen als hij warm is en vooral als je dan je licht aanzet zwaarder gaat lopen?
Alvast bedankt
niemand een idee? Of komt dit verschijnsel vaker voor als de tempsensor niet meer 100% werkt?
Ja oke dat begrijp ik… Thermostaat is overigens ook al nieuw… alleen die tempsensor niet… dan moet ik daar nog een nieuw draad aanmaken… Maar als ik hem lostrek.. dan zie ik ook geen temperatuur van mijn motor op me dash… maar deze informatie loopt dus eerst langs de computer…
Hebben meer mensen dit probleem gehad en dat na het vervangen van de sensor alles weer perfect was?
Bedankt voor de reacties!
Oh sorry… ik had verkeerd gemeten…. het klopt wat jullie zeggen. Hij ligt rond de 14 als de motor loopt… ook blijft de 14 volt staan als ik meer gas geef. Dus de dynamo moet goed zijn… alleen hoe zit dat precies met die temp sensor?
De dynamo is nieuw… en er wordt inderdaad 12,5 volt aangegeven als de motor aan is.. en 12 als de motor uit is… Ik heb alle buizen nagelopen en geen 1 lek gevonden..
De temperatuursensor heb ik nog niet vervangen… Maar kan dat zo’n verschil geven? Het is een koperen staafje met een nippeltje eraan of zend dat ook iets door aan de computer?
Inmiddels heb ik ook het benzinefilter vervangen…. Toch loopt hij nogsteeds niet op constant toerental… Wat ik zeg maar voel is wanneer ik de verlichting aanzet gaat de motor moeilijker lopen en gaat meer trillen… Alsof dat een behoorlijke last voor hem is…Dat trillen doet hij normaal ook al een beetje alleen dan loopt hij in 1 keer mooi… en daarna zakt het weer in… Dit is niet op de toerenteller te zien…
Ik heb nu de rotor,verdelerkap,benzinefilter en bougiekabels vervangen. Het hele gasklephuis schoon gemaakt… En het wil nogsteeds niet lukken. Verder zit er ook al een nieuwe dynamo op… die is 4 maanden oud. Accu komt uit 2006… maar ziet er nog prima uit en lekt niks.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik word er zo langzamerhand wel een beetje gek van…
Alvast bedankt!!!!:wors
Ja ik voel lichte trillingen in me rempedaal en me versnellingspook trilt stevig mee…. Ik heb gekeken naar de hitteschilden maar deze lopen niet aan… Wat is hier precies de oorzaak van?
Met kromme rem schijven bedoel ik dat het remoppervlak niet 100% recht is:P
Het blijft een mooie bak! Nooit spijt van de verkoop gehad?
Ik voel alleen trilling in het stuur als ik de koppeling in trap, maar dan rem ik nog niet.
Alles loshalen wou ik al proberen, maar de bouten van de remmen zitten ZOOO vast! En ik wil niet zo’n bout afbreken, want dan kan je er bijna meteen andere assen onder zetten.
Ja dat zeker! Maar toch voelt het dan wel heeel lekker als je ze eruit rijdt:D
Hahaha das een goeie! Nou een Golf 4 1.9 diesel trek ik er nog wel uit met me auto:) Poosje geleden nog geprobeerd bij Leeuwarden. En daarna hard weg rijden als je zelf gas terug moet nemen…king:
Nou dat is ie:):thumbup Ik hou hem maar even zo denk ik:)
Zoals de Calibra in Australie is uitgegeven als Holden en Vauxhall in Engeland. Zoals dus in dit filmpje de Chevrolet Calibra:)
Oke dat is mooi!
Dan moet ik nog aan zo’n logo komen… Heeft er toevallig iemand nog 1 liggen?
Het ziet er inderdaad vet netjes uit! Nou mijn letters waren half grijs half zwart. Dus ik heb ze maar gepoetst totdat ze zwart waren. Nu heb ik de E357 kleur dus het past opzich wel.
Toch is een groot Opel logo wel mooi in het midden, alleen ik ben wat bang voor kleurverschillen die onder de andere letters vandaan komen.
Mijne is nog van het oudere model.. dus heeft dit logo waarschijnlijk nooit gehad.
Wielagers zijn niet de goedkoopste dingen om te vervangen. Ik dacht dat mijn lager ook kapot was en had er navraag naar gedaan bij een garage. Hij kwam op 150 euro uit als alles mee zat. Het was achteraf niet nodig, aangezien het mijn banden waren.
Dat was echter alleen voor 1 wielager achter. Ik denk dat je snel richting de 600-700 euro moet denken.
Succes
lol:P wist ik helemaal niet. Ze zijn er best zuinig mee geweest heb ik het gevoel.. maar als iemand ooit deze auto heeft gehad zou het wel mooi zijn. Van de geschiedenis is namelijk erg weinig bekend.
thx voor de reacties!
De bougies voor mijn 2.0 8v haal ik altijd bij Opel. Orgineel GM. Even je kentekenbewijs meenemen en dan bepalen ze welke bougie je nodig hebt. 15 euro voor 4 was het volgensmij…
Succes
-
AuteurBerichten