Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo het is weer tijd voor een update.
De 6000K lampen zijn ondertussen binnen en de 2e ballast is onderweg.
Tijdens een test met de lampen bleek dat deze er niet zomaar inpassen. Hier was een soort adapter voor nodig.
Hier was echt nergens iets over te vinden. Dus heb ik op goedgeluk maar 2 universele D1S adapters besteld.
Gelukkig passen ze perfect!Het was dus tijd voor een Xenon test :D

Heb even spanning op de koplamp gezet en De xenon verlichting werkt in ieder geval.
Verder heb ik nu op de camera en de kabelboom na alles compleet.
De dagelijkse zoektocht op ebay werpt toch zijn vruchten af.
Zie hier mijn verzameling tot nu toe.
Zoals jullie kunnen zien heb ik eindelijk een lichtschakelaar gevonden en zijn de sensoren voor de voor en achteras uit de UK gekomen.
Maar nu die kabelboom.
Ik had niet verwacht dat dat zo moeilijk zou zijn.
Er worden genoeg insignia’s gesloopt dat is het probleem niet. Maar met de huidige koperprijs is het gunstiger om alles eruit te knippen en per kilo te verkopen.Dus bij deze nogmaals een oproep. Ken je een demontage bedrijf in de buurt met een insignia die gesloopt word. Laat het me weten.
ik kom ook!
Datum maakt niet zoveel uit.Jeroen
Er is weer wat nieuws.
Dankzij NicoCorsa heb ik nu bijna alle schema’s compleet.
Hieruit bleek dat de pin layout volkomen anders is als bij de Halogeen variant.
Het knipperlicht en stadslicht is hetzelfde maar De Xenon ballast heeft een extra massa nodig.
Maar het belangrijkste is nog dat de voeding van de hoogte regeling andersom zit.
Met andere woorden als ik de lampen zo zou aansluiten dan zouden ze onherstelbaar beschadigd raken.
Dit verklaard ook waarom de Xenon niet brand bij mensen die dit wel zo hebben geprobeerd.
Er werd altijd geopperd dat de computer het uit zou schakelen maar dit is dus niet zo.
De lampen worden met een relais geschakeld dus zolang er spanning op de juiste pinnen staat zal ie het wel gaan doen.Zodra ik een 2e xenon balast heb gevonden en mijn xenon lampen binnen zijn, ga ik ze op de auto proberen.
Als dit werkt dan is de volgende stap om het bewegende systeem werkend te maken.Hier nog even een foto van tijdens het testen ;)

Goed bezig nico. Ik denk dat de meeste het nu wel aandurven.
Misschien nog een lijstje met het gebruikte gereedschap?
Welke vinden jullie de mooiste?
Een maatje van mij heeft even zijn visie over mijn wagen geshopt.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet zo gek vind kijken. Super dik eigenlijk :)
@patrick. Airride werkt met lucht balgen. Je kunt die oppompen met een compressor in de auto of leeg laten lopen.
Zo kun je met een druk op een knop de auto heel hoog of extreem laag zetten.Vet!!!!
Ik heb ook intraxx. Rijd prima
Ja ik heb ook wel zin in een insignia meeting
Even een kleine update.
Ben volop op ebay aan het zoeken naar onderelen.
Ik probeer alles zo goedkoop mogelijk te vinden. Dan is het ook niet zo’n ramp mocht het uiteindelijk niet lukken
Ondertussen heb ik de AFL module en de Achteras sensor al. IK heb ook een hele nette koplamp. Hij was echt super goedkoop en eigenlijk voor een test maar hij ziet er zo goed uit dat ik hem waarschijnlijk ga gebruiken.
Op dit moment is het grootste probleem de lichtschakelaar. Deze is gewoon niet te vinden. IK heb er 1 gevonden maar die is zonder mistlamp functie en die heb ik wel dus daar heb ik niks aan.
Mocht er nieuws zijn dan laat ik het weten.
Als er iemand een sloper met AFL weet te staan laat het me dan weten :)Thanks
@P@rick
Ja dat is echt een hele verbetering in looks.
Wou eerst een schroefset maar dan ben je al snel 1200 – 1300 euro kwijt voor iets fatsoenlijks.
Nu ben je voor ongeveer 450 helemaal klaar inclusief spacers. En het rijd ook nog eens super.Van de week weer wat meegemaakt met mijn siggy.
Reed lekker naar huis van het werk toen opeens de auto ging stotteren en er een melding kwam dat het voertuig direct service nodig had. :shock:
IK dacht kut daar gaan we weer.
Even op de navi gekeken voor de dichtstbijzijnde opel garage. (Dat werkt dan toch wel weer mooi)
Deze was vlak bij en ik daar naartoe. Het was helaas al 17:15 dus de werkplaats was al dicht.
Ik had dus een leen auto nodig. Als ik opel assistance of de ANWB had gebeld had ik een gratis auto gehad maar omdat ik daar aan de balie stond ging die vlieger eigenlijk niet op. :vertag
De man achter de balie snapte mijn situatie en zei met een glimlach op zijn gezicht dat ie me alleen een vivaro bus kon aanbieden. En als ik hem af zou tanken de volgende dag, dan mocht ik hem zo meenemen. nou heel netjes vond ik zelf :wors
Dus ik naar huis, in de bus. :agent
Thuis computer aan want wat kon het zijn.
Roetfilter vol?, gloeiplug stuk…?, sensor stuk? allemaal dure ellende. Dus ik Nico van het forum geraadpleegd. En die zei dat het wel eens de turboslang kon zijn.
De volgende dag kwam het verlossen telefoontje. Inderdaad turbo slang kapot. En gelukkig hadden ze hem liggen.
Slang vervangen en hij reed weer perfect.
Natuurlijk zat ik weer te balen dat er weeeeer wat was. Maar de dealer legde me uit dat dit een typisch insignia kwaaltje is.
Er blijft wat olie in staan en hij wordt wat vettig en daar kan rubber niet zo goed tegen. Ze gaan schijnbaar heel veel stuk.
Ik heb nog even gevraagd of er nog meer van die dingen waren. maar volgens die man was dat niet zo. de insignia is eigenlijk een hele goede wagen. zegt ie met dezelfde smile.
Heb nu dus in 1 maand de behuizing van de EGR klep en de slang stuk gehad. ik kan er nu hopelijk weer even tegen :Ddank u dank u :thumb
Zo vrijdag was de grote dag.
Ik heb de Insignia verlaagd en verbreed.
Het was even lastig om het juiste gereedschap bij elkaar te krijgen maar toen dat allemaal geregeld was het zo gebeurd.
Ik heb de spacers gemonteerd en er voor gekozen om de kopjes van de originele draadeinden af te slijpen omdat anders de velgen er niet meer op pasten.Ik vind het echt super geslaagd. Eigenlijk had ie zo uit de fabriek moeten rollen.
Hier een kleine foto impressie… :D







Jeroen
IK vind de velgen die je al had toch de mooiste van de 2.
Zou best ooit zo’n setje willen hebben :thumbVandaag nieuw speelgoed opgehaald bij Eugene.
Nieuwe spacers. 15mm per kant voor en 20mm per kant achter
En een set verlagingsveren van Intrax 40/35Kan niet wachten om het te monteren.

;)
ik moet zeggen dat ik al 6x een Xenonset daar heb besteld voor mij en vrienden maar eigenlijk nooit problemen gehad. Wordt altijd snel geleverd. Weet niet wat er gebeurd als er wat stuk is :)
@ remonija,
Deze advertentie staat er al heeeel lang op. Tenminste wordt steeds opnieuw geplaatst.
Wat jij wil, wil ik ook maar is niet zo makkelijk. (kijk maar eens in mijn topic)Ja je kunt xenon lampen kopen en ze zullen werken maar…
* je krijgt continu een melding op je boordcomputer dat je stadslichten defect zijn.
* Groot licht werkt niet meer
* de lampen zullen niet bewegen in de bocht.Wil je het wel werkend krijgen dan heb je een sloper nodig.
Je hebt 2 sensoren nodig (1 op de achteras 1 op de veerpoot voor)
nieuwe binnenspiegel met tunnel/tegenligger detectie
Nieuwe licht schakelaar
AFL module
Interieur computer
Kabelboom
Licentie om alles te laten programmeren.Je ziet dus dat het niet even te monteren is. Het kan wel maar is echt een projectje.
Persoonlijk vind ik die 750 euro voor die koplampen echt belachelijk duur. Zoek al heel lang naar een net setje maar de meeste zijn of stuk of missen de balasten.Succes.
@jurica,
Het verschil zit hem in de DVD speler. De ene is van blaupunkt en de andere weet ik niet precies.
Maar omdat deze andere drivers gebruiken zijn er 2 verschillende types.Komt toch vaker voor…
Hoi nico.
Ik heb hem al vaak gebruikt maar dat snel knipperen doet ie al zo lang als ik hem heb.
Het is vervelend maar het werkt allemaal wel. Het knippert alleen snel. Ik dacht misschien is het iets wat je vaker tegen komt.IK heb weer een dingetje voor de specialisten.
Mijn insignia is uitgerust een originele trekhaak die weg klapt achter de achterbumper.
Super ideaal ding en al veel plezier van gehad.
Nu heb ik het probleem dat wanneer ik een aanhanger aankoppel mijn knipperlichten heel snel gaan knipperen (alsof er een lamp stuk is)
Ik dacht eerst dat het aan onze aanhanger lag omdat deze een oude aansluiting heeft en dus met een adapter werkt.
Maar van de week had ik een nieuwe aanhanger mee en deze had hetzelfde.
Als ik de aanhanger aankoppel krijg ik direct de melding dat ik de knipperlichten moet controleren. Ze werken wel maar knipperen heel snel.
Is dit een instelling? of is er iets niet goed?Ja dat klopt. De versnellingsbak is steviger maar heeft dezelfde verhouding. Dus daarom zijn ze fysiek hetzelfde alleen is de een zwaarder uitgevoerd. Daarom kan de 130 en 160 pk bij eds beide naar 205 pk getuned worden. En dat blijft ( volgens eds) ook heel.
Toen ik van de week bij de dealer was ging het toevallig over chip tunen.
Ik vroeg voor de gein of het mogelijk was om de software van de 160 PK diesel variant in de 130 PK variant te laden omdat de motoren fysiek hetzelfde zijn.
Volgens een gast die daar werkte was dat vroeger met de astra wel mogelijk.
Hij zei als je een serie nummer van een 160 PK insignia hebt dan kunnen we proberen om deze software te downloaden.
Dus nu een vraag aan de specialisten. Wat vinden jullie van dit verhaal?
Ik ben zoiezo van plan om een keer een bezoekje aan EDS te brengen maar dit leek me een leuke “veilige” tussen oplossing -
AuteurBerichten