Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok. Nu zou het moeten werken
Zoals beloofd de filmpjes.
Het was lastig om in het donker te filmen. Hopelijk is het een beetje te zien.
Op het einde zie je de bochtverlichting aan gaan. (wat geler licht)
De licht opbrengst is super. Ik zal proberen een keer iemand te laten filmen als we rijden.https://www.youtube.com/watch?v=NNI5rf7BpYY
https://www.youtube.com/watch?v=xlq1U_t2DI0
Jeroen
Ja ik zal snel even wat maken
De proefrit was super.
Alles werkt. Bocht verlichting, meedraaien van de koplampen in de bocht en de automatische grootlicht functie dmv de camera werkt ook.Helemaal tof.
Dames en heren groot Nieuws
Het Werkt!!!!!!
Vanmiddag rond drie uur belde ik naar de dealer voor de status.
Ik kreeg te horen dat de software erin zat maar dat nu helemaal niks meer werkte. :shock: :wtf
En ze waren bezig om een nieuwe code aan te vragen om alles weer origineel te maken.Dus ik vertelde dat ze daar maar even mee moesten wachten en dat ik zelf wel even zou kijken.
Toen ik daar aan kwam kreeg ik de monteur te spreken die me nog even mee gaf dat ik het nooit werkend zou krijgen.
En waar ik wel niet aan begonnen was.
IK vertelde hem dat als er niets aan de bekabeling is gebeurd en het nu ineens niet meer werkt er iets veranderd moet zijn door de software.Dus ik naar huis, kabelboom erbij tekeningen erbij want ik had nog iets niet veranderd in de zekeringkast omdat ik vermoede dat er een fout zat in de tekening van opel.
Ik heb alles doorgemeten en aangesloten zoals het in de donor boom zat. Wat bleek nu, de software schakelt in de zekering kast die jullie allemaal in de auto hebben zitten een compleet ander circuit.
Beetje lastig uitleggen.
De voeding van de verlichting (geschakeld door de boordcomputer) blijft hetzelfde maar intern wordt deze naar een heel ander circuit gestuurd. Dit zat nog niet bedraad omdat ik niet kon geloven dat zoiets mogelijk was.
Toen ik dit wel had bedraad gingen de lampen aan, de meldingen waren weg en ik kon de intelligent groot licht modus inschakelen.
Nu ik klaar ben met typen zie ik dat ondertussen donker is dus tijd voor een proefrit.Ik ben gelukkig :D
Ik geloof niet dat je een melding zult krijgen. Tenminste zolang je de ruitenwisser niet gebruikt.
De as zit bij vrijwel elke auto aan de motor vast dus je zal deze in zijn geheel moeten verwijderen.
Ik denk verder wel dat het een vrij standaard maat zal zijn dus voor een dop zou je ook bij andere merken kunnen shoppen.Succes.
Jeroen
Nee nog steeds niet. Wordt er niet goed van.
Het probleem is dat ik nu s avonds niet van huis kan omdat de koplampen niet werken.
de dealer had vrijdag dus (veel te laat) de code aangevraagt.
deze kwam om 16:55 binnen en was maar 2 uur geldig. Op dat moment had ik de auto maar weer opgehaald.
nu gaan ze het donderdag weer proberen. Het kon niet eerder omdat er geen leen autos beschikbaar waren.de teller staat ondertussen op 200 euro. 1 vrije dag 6 adv uren en nog steeds geen vci code :???:
Vandaag was de grote dag van de software update.
echter het liep allemaal niet zo als gepland.
Ik had een afspraak om 08:00 uur dus heb de auto gebracht. Helaas was er net een auto voor me die op de “programmeer plek” stond.
Om 12:00 werd er gebeld. Er zit een fout code in je systeem waardoor we geen VCI code kunnen aanvragen werd er verteld.
Het bleek dat ik een klein metalen plaatje was vergeten waar de voorste hellings sensor op detecteerd. Ik ging er van uit dat er een hellingshoek sensor door opel werd gebruikt maar het werkt dus anders.
Ik had deze melding wel voorbij zien komen op mijn dashboard maar ging er van uit dat dat kwam omdat de andere koplampen gemonteerd waren.Maar goed ze hebben het onderdeel besteld. Was gelukkig maar 10 euro en gaan dit morgen monteren. Daarna vragen ze direct de VCI code aan. Het is dus nog even afwachten helaas. De garage dacht echter wel dat het geen probleem zou moeten zijn om de software te laden.
Hopelijk gaat het morgen soepeler.
Bedankt voor alle toffe reacties.
Ik heb donderdag een afspraak bij de dealer. Ze gaan een vci code aanvragen en hopelijk kunnen we dan dezelfde dag de software laden.
Ik hoop dat alles gaat lukken. Normaal komt er een optie bij maar nu wordt er een optie gewijzigd.Dus het is even spannend. Als er nieuws is dan post ik het direct
Kijk. Mooi dat het opgelost is.
scheelt het veel? Hoeveel vermogen heb je nu?
Ik hoop binnen een paar maanden ook een bezoekje te mogen brengen aan eds.De afgelopen 2 weekenden stonden in het teken van de grote ombouw.
Het feest begon met een pakketje uit Denemarken met daarin een complete kabelboom van een insignia.
Ik had verwacht alleen het deel onder de motorkap te ontvangen maar het bleek de complete kabelboom te zijn. van boven tot onder van links tot rechts.Dit was natuurlijk geen optie om deze er helemaal in te leggen.
Ik ben dus begonnen met het strippen van de kabelboom en heb eruit gehaald wat ik nodig had.
De bekabeling voor de AFL module
De Canbuss signalen voor de koplampen
Bochtverlichting signalen etc etc.We zijn begonnen met de AFL module in te bouwen. Geloof me een insignia is niet echt een makkelijke auto om even iets bij te leggen. Uit eindelijk na veel demontage en gevloek was het dan toch gelukt. Helaas was het weekend weer voorbij dus moest ik wachten tot het volgende weekend.
Het volgende weekend ben ik begonnen met het monteren en aansluiten van de sensoren op de achteras en bij de voorpoot.
Bij de achteras moest de complete wielkuip eruit, de bekleding in de kofferruimte en de complete dorpel van voor naar achter.
Daarna hebben we de voorste sensor gedaan. Om deze samen met de rest van de bekabeling aan te sluiten moest zowat het hele front gestript worden, bumper eraf, wielkuip eruit, sproeireservoir weg, accu bak eruit en zekering kast gedemonteerd. Vervolgens heb ik alle kabels onzichtbaar weggewerkt. Dit hield in dat ik de kabelboom bijna helemaal opnieuw moest intapen.
Vervolgens heb ik de canbuss signalen aangesloten en de pinnen van de koplamp connectoren omgestoken. Hier komen namelijk signalen bij en andere zijn overbodig.De camera voor de intelligente grootlicht functie zit ondertussen ook op zijn plek.
Het goede nieuw is dat bijna alles direct werkte. De software gooit nog een beetje roet in het eten want die denkt dat er nog halogeen lampen gemonteerd zitten. Deze zijn 50 watt en de nieuwe xenon lampen zijn 35 watt. Dit resulteert in een foutmelding en het afschakelen van de koplampen.
Hopelijk lost het laden van de software dit euvel op en anders verzin ik er zelf wel wat op.De Xenon lampen zijn fantastisch. Ze draaien mee in iedere bocht en bij lage snelheid gaat de bochtverlichting nog eens extra aan in een bocht. En het ziet er veel vetter uit. In grootlicht modus doen ze het wel en dan heb je toch een hoop licht.
IK ben er super blij mee. En bij deze dus bewezen dat het wel degelijk kan. Het is alleen heeeeel veel werk.Hieronder nog wat impressie foto’s.
Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen. Gewoon omdat het kan :D









Heb je ze nog?
Mooi ding hoor
Beste h-400 inderdaad. Dat zijn precies de sensors die ik hier heb liggen. Heb het even gecontroleerd.
Dat verhaal van de sensor die de afstand van de draagarm meet dat werkt wel zo bij een vectra.Van een bezine is de meterkast helaas anders. Maar toch bedankt.
Jeroen
Ok. Ja ben erg benieuwd. De beweging van de koplampen is canbuss gestuurd. En die signalen komen weer van de afl module af.
Op de afl module zitten vervolgens alleen de sensor van de voorpoot en een sensor van de achteras aangeslotenHeb je hier een foto en nummer van? Dan kijk ik er even naar
Ik heb alle schemas en in het hele hoogteregeling circuit staat niks over die sensor.
En hoe zou dat dan werken? Want hoe weet hij nu hoe hoog hij staat ten opzichte van het wegdek?Natuurlijk niet. Je verlaagd hem voor en achter toch even veel. Hij meet de hellingshoek tussen de voor en achter sensor. Dus als de auto horizontaal staat dan schijnen de koplampen recht voor uit.
Ja dan hebben we over hetzelfde.
je hoeft hier niks aan af te stellen.zou er iemand met AFL in zijn auto een foto willen posten van de zekering kast onder de motorkap?
Bij voorkeur van een dieselWaar is die sensor voor dan?
Nee maakt niks uit. Deze sensoren heb je alleen als je xenon hebt en ze meten de hellingshoek.
Als je dan een heuvel op rijd dan worden de koplampen automatisch naar beneden gezet. Dus als je hem verlaagd veranderd er niks.Hoi nelis.
Dat is iets waar ik nog niet achter ben. Voor zit ie geloof ik achter de wielkuip achter weet ik niet.
Om de lampen te laten branden heb je dat allemaal niet nodig.
Ook bij de apk kijken ze er niet na.dit is toch wel een beetje zoals het eind resultaat in mijn hoofd zit
Dank je.
Ik zal eens contact met hem opnemen. -
AuteurBerichten