Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Neeeee auto daar laten!!
Die Cali heeft lang in Duitsland te koop gestaan en nu hij eenmaal de tocht over zee heeft gemaakt moet hij daar maar blijven.
Ben m op een aantal details aan het nabouwen dus………En idd Audi-kappen
Vindt hem niet mooi.
Lenk bumper met lijst
Achterbumper zonder lijst
Zijkant org. lijst? of nog de knikrand zichtbaar??Nee geen oog voor detail.
Achterlichten wel uniek aangepast
Die Cabrio vindt ik minder mooi, en dat dakje valt ook niet mooi weg.
En er zij echt geen orginele calibra cabrio’s op de markt gebracht!
Er staat 1 concept calibra cabrio in Russelheim maar die heeft het nooit gehaald voor producktie.Ik heb weer wat kunnen doen van de week.
Tja als je weinig tijd hebt en een gezin met 2 kleine meisjes dan duren de projecten gewoon langer!Heb nu de Cabrio constructe van de donor cabrio gedeeltelijk in de zwarte lak gezet, daar waar je straks moeilijk meer bij komt.
En ja alles moet goed dik in de verf zitten om het roesten zo lang mogelijk uit te stellen.Heb de Constuctie er nu ingelijmd.
De overtollige lijmresten verwijder ik strak samen met de lak, daar waar de constructie aan de carosserie wordt gelast.
Daarna zikspray erover, carosseriekit en dan het geheel weer en de zwarte lak.



Heb er wel vertrouwen in dat ik het af ga krijgen het project.
Denk wel na de zomertja die kerel is niet wijs.
Knap er ook altijd op af op Calibra[s met een Cliff-look voorbumper en dan niet de lijsten ervan rondom op de auto door laten lopen, Goedkoop hoor!



weer een paar vorderingen gemaakt.
Nu nog heel de constructie er in lassenupdate’s komen er.
Binnekort……
De Mosselman ???
Het meeste laswerk zit hem nog om de contructie van de Donor-cabrio over te zetten.
En om de bevestiging van de kap te maken aan de bovenkant voorruit.zie foto’s




Gaten in wielkasten zijn dicht gemaakt.
Deze waren van binnen uit doorgeroest ivm. laswerk oude constructie, waarbij de tektielcoating aan de onderzijde was aangetast en hier is toen niks meer aan gedaan met alle gevolgen van dien. Jammer






Er zit nog genoeg las werk aan
Nu nog met carosseriekit afwerken en dan komt er een zwarte laklaag overheen.
Daarna komt de nieuwe construcktie er in.
Lassen, afkitten en weer een mooie zwartre laklaag erover.Weet niks over die auto Maar wel van de Combo van Bakker hahaha
Nog steeds met het Manta-project bezig.Gr Bart

Ok mooi
Ik heb ook gewoon een originele airbox maar dan met een Foamluchtfilter van Pipercross dat is goed spul en je kan de filter altijd zelf weer reinigen en de filter gaat niet snel dichtslippen als een papieren filter.
http://www.pipercross.net/panelfilters/product.asp?m1=32&m2=382&app=1716
Ik vindt dit type ombouw niet zo mooi.
Ziet de Audi 80 ombouw er toch beter uit.Mijn idee was een turbo in mijn Blauwe Calibra en de 2.0 16v naar de Cabrio.
Vindt ik een veiliger plan.Hey” Project” wat weet ja allemaal van deze auto dan?
Ik heb deze auto met Ned. kentekenplaten gekocht.en wie weet er nog iets meer dan van die doorgezaagde kont
Dat was een Calibra Turbo en die stond toch ook op Ned kenteken ooit?Zo da’s een hoop informatie.
Denk dat ik toch maar eens met de RDW kontakt ga opnemen om dit na te vragen.
Vindt het alleen raar, bij mijn weten zijn ze juist in Duitsland erg streng als het om autokeuringen gaat.
Maar kan je vertellen dat de construcktie erg goed gemaakt is en dat de carroserie goed in elkaar zit.
Dus daar kan de rdw toch niet moeilijk over doen.En een rolbeugel zit er bij een Audi cabrio toch ook niet in.
mooi project ben benieuwd naar nieuwe foto’s.
gr. Calibart
Bedankt voor de complimenten.
Als er vorderingen zijn dan staat het er meteen op.Ja de wielen vindt ik niet zo.
Ben ook nog aan het twijfelen over de kleur.
Zat te denken aan wit wat op dit moment erg populair is.of metalic wit.
hoop daar mee een frisse moderne look te krijgen.of iets van oon donkere metalic rood of zo
tja is moeilijk een kleur kiezen.
deze bodykit komt erop dus het wordt eigenlijk op de kleur en het interieur en de motor het zelfde als deze





















Deze cabrio heeft een tijdje op Mobile.de gestaan en is uiteindelijk door een Engelsman gekocht.
Maar dus de exacte set komt erop.
Wel mooi orgineel Irmscher spulThanx.
Hoop de komende maanden flink wat werk te kunnen verzetten en dat hij dan eindelijk af is.
Zal binnekort nog wat foto’s plaatsen van hoe hij er ongeveer uit komt te zienHey Ben, jij hebt trouwens een hele stoere Manta.
Ja mijn project duurt helaas lang,zit erg druk met m’n werk.Hier nog wat foto’s











De reden dat ik de constructie over zet is omdat het veel beter gemaakt is en met meer carraserie delen van de Audi , gordelspanners bevestigingspunten enzo.
Ook de achterbank blijft neerklapbaar.
De paarse Cabrio is door Luma gebouwd waar de donor gemaakt is weet ik niet.
De polyester achterklep lijkt van beide modellen het zelfde (zelfde mal) maar de een is ruim 1cm korter als de ander.
De donor auto heeft ook een orgineel Audi electrische ontgrendeling voor de afdek kap.
Bij de paarse cabrio hebben ze dat met kabeltjes en een hendel gemaakt, beetje frot.Hij krijgt een Widebodykit van Irmscher, een Sydney-set zoals die v6 Cabrio die nu in Engeland rond rijd
Het was idd een 16v met airco.
een 16v komt er ook weer in,dat is voldoende vermogen voor een cabrio.hier zijn nog wat pics





blijf weing van over hè
en dan nog een paar plaatjes van een donor auto.
De naald inde hooiberg gevonden per toeval




Dit was een Turbo maar die was in beslag genomen en Via de Domijnen op de sloop terecht gekomen.
deze is wel iets anders in elkaar gezet (beter)Het complete binnewerk wordt over gezet
nee da Cali was al een een Cabrio maar wordt wel aangepast, veeel werk.
Heb hem gekocht van Hans Vermeiren.
9jr in container gestaan en niet meer zo compleet.
Was toen der tijd een blikvanger op de Opel-meetings -
AuteurBerichten