Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee heb ik niet gedaan, is me een beetje te duur om dat bij de VOD te doen…
Denk dat ik maar gewoon even kijk of ze het zo doen en dan stuk voor stuk de speakers aansluit en test…
Toch vreemd dat ze het hiervoor wel altijd hebben gedaan, met de originele speakers er in.Zojuist heb ik de achterspeaker maar weer verwijder, om de auto in de staat te brengen als voor de problemen. En mn radio doet het weer…. Heb alleen nog niet kunnen testen of hij het nu blijft doen. Eerder deed hij het bijvoorbeeld een half uur of drie kwartier, maar de laatste keer deed hij helemaal niets meer, ook niet de via eBay gekochte radio.
Zou het dan dus toch aan de speakers liggen? Dat de radio eerst het eea doormeet ofzo? Het viel mij wel op dat van de aansluitingen van de linker speaker 1 rubbertje miste, maar zou dat uitmaken?
[rquote=1914204&tid=139395&author=jraaf] Maar die ringetjes kun je op ebay in mat of chrome krijgen voor een paar tientjes. Demonstage van het huis is heel makkelijk. Alleen de originel ringen zitten geklikt en dus heb ke per ring 4 kleine gaatjes nodig in je plaat, da’s wel preciesie boren. Of je moet ze plakken, zal wel zo zijn met die aftermarket chrome ringen.
Safe driving Jurgen.[/rquote]
Ken ze nergens vinden…. :(
Bedankt voor het meedenken Jurgen :)
Ik denk alleen dat dit het niet kan zijn, alleen al vanwege het feit dat dit niet kan. De stekkertjes zijn namelijk een grote en een kleinere, die kan ik dus simpelweg niet omdraaien volgens mij. Bovendien zouden de speakers het dan ook helemaal niet moeten hebben gedaan toch? Nu is er wel geluid uit gekomen…
Wat doe je met je oude plaat…? Might be interested…. Hoe heb je de hele unit er uitgehaald?
Goed, zojuist met de post een CDR2005 uit Engeland ontvangen (code was verwijderd, gaat meteen aan als je hem aansluit…) maar ook die doet het niet…. :fy1:argue:argue:argue
Het is dus blijkbaar iets in de bekabeling. Ik heb mijn eigen radio er nog eens aan gehangen, vaak deed hij het dan wel weer even voor een half uurtje, maar ook dat doet hij nu niet meer…
Dit is zo vreemd… Het is allemaal begonnen nadat ik mijn achterspeakers vervangen heb door Pioneers. Nu is het natuurlijk heel makkelijk om te roepen dat het daar aan ligt, maar dat vraag ik me af en kan ik me moeilijk voorstellen…
De blauwe aansluitstekker lijkt nog goed… De kabeltjes lijken nog goed (hem alleen de beschermende hoes/zak om de kabeltjes opengesneden, maar geen kabeltjes geraakt)… Ik begrijp er niets meer van…
Als ik hier mee naar de VOD moet zal het wel een duur geintje worden…. :hmmz Iemand in de buurt die eens wil kijken??
Je moet eigenlijk grip zien te krijgen op het frontje van de radio. Ik heb dat gedaan door mn vingers achter de linker en rechterzijkant te zetten, met de pinnen er in. De pinnen/spijkers of wat je ook maar gebruik zijn alleen maar om de radio los te klikken van de vergrendeling in het frame.
Het is echt even een beetje gepruts, maar het is te doen.
1-DIN is helemaal niet zo’n probleem, zijn frames voor verkrijgbaar, zoals deze:
Welkom hier!
:kewlpics:kewlpics:kewlpics
Hou persoonlijk niet zo van smoked achterlichten… :P:angel:angel
[rquote=1911735&tid=145426&author=jraaf] Er zitten 4 gaatjes in de radio. op de hoeken in het front z’n beetje. Hier kunnen inbusjes inzitten welke je er uit dient te draaien. Dan in elk gaatje een passende lange spijker (als je de originele ijzertjes niet hebt)en deze rustig naar binnen drukken tot aan de aanslag, dan zachtjes verder drukken tot je een klik hoort. Dit bij elke kant doen en dan is je radio ontgrendelt. Dan dien je ‘m voorzichtig naar je toe te trekken. De weerstand die je op dat moment ondervindt is de stekker die in het frame aan de kabelboom zit, dus gewoon door trekken. Dit is hoe de radio origineel vast zit en dus los te krijgen is.
:vertag excuus voor de topic roof:oSafe driving Jurgen[/rquote]
Haha, jij mag dat Jurgen! :angel
Wat bij mij ook hielp is om de loze knoppen aan de zijkant van de radio weg te halen en de bediening voor de airco even los te klikken/naar voren te wippen (even aan 1 kant een schroevendraaiertje tussen zetten). Dan heb je een beetje speelruimte en grip om de radio vast te pakken.
Heb inmiddels een CDR2005 uit Engeland op de kop getikt, hopelijk komt ie in de loop vd week binnen.
Je hebt 4 optie’s. Kies tussen 1a of 1b. Even kijken welke bij jou werkt.
[rquote=1909414&tid=145426&author=CAlberts]Hmm, hoor net van de VOD dat de systemen inderdaad gedeactiveerd moeten worden met Tech2/OP-COM… Crap…[/rquote]
Nou, dit blijkt toch niet juist te zijn. De verkoper gaf mij aan dat bovenstaande geldt voor een CD30, niet voor een CDR2005. Heb nog even een andere dealer gebeld, die zei ook in eerste instantie dat hij wél afgemeld moest worden, maar toen ik hem met dit verhaal confronteerde is hij het gaan nakijken en wist hij mij te vertellen dat alleen de code voldoende was! :D
[rquote=1909530&tid=145426&author=mike hammer]gewoon een nieuwe auto er omheen kopen:P:P:P:P
ben je overal vanaf.:D:D:D[/rquote]:jerry:jerry
Ik zoek nog sponsors!
Hmm een Insignia OPC Tourer lijkt me wel wat…. king:
Hmm, hoor net van de VOD dat de systemen inderdaad gedeactiveerd moeten worden met Tech2/OP-COM… Crap…
Niemand?
Ik word echt helemaal gek van die radio :fy1
Gisteren alles er weer uit gehaald, frame half gesloopt zodat ik de stekker rechtstreeks op de radio kan aansluiten. Gaat goed, maar na 3kwartier valt hij gewoon weer uit… Ik begrijp er helemaal niets van! Het lijkt er op dat als ik hem loskoppel en weer koppel, dat alles een tijdje werkt en dan ineens weer stopt.
Ik ben nu aan het kijken naar een andere CDR2005, waar moet ik rekening mee houden? Ik moet uiteraard de safecode hebben, maar is eea ook nog aan het voertuig gekoppeld? Heb ik voldoende aan de code en dan zou een andere radio het in mijn auto moeten doen? Ik hoor ook wel eens dingen voorbij komen van ‘is afgemeld met Tech2’ (niet in dit verband overigens).
Weer lekker bezig Jurgen, snap dr geen bal van, maar ben benieuwd naar het resultaat! :jerry:jerry:jerry
[rquote=1906363&tid=144875&author=Edvries]Derde Remlicht nog ff smoke doen! Mooie updates, heb zelf ook de signum grille erin, veel mooier!!:D[/rquote]
Nou daar heb ik wel over na gedacht, maar ik doe het toch niet. Ik vind dit mooier.
[rquote=1906006&tid=144875&author=ahrend]
En van opwinding langs je auto staan p*ssen :jerry:jerry[/rquote]Hahah, ja ik kon het niet meer ophouden! :jerry:jerry
Je wilt niet weten hoe smerig het onder die lampjes wordt…:wtf
UPDATE:
Even oud en nieuw in eerste topic gezet. :kewlpicsVandaag Signum grille geplaatst:


En de oranje knipperlichten vervangen door witte:

Ze zien er goed uit! Wat heb je betaald voor het herstellen en waar heb je het laten doen?
[rquote=1903991&tid=145426&author=jraaf] Niet om je de ogen uit te steken. Maar het kan dus wel. Ik wilde eerst ook gaan voor een CD30 maar heb toe op aanraden van forumleden gelijk doorgepakt naar de navi.[/rquote]
Kost je alleen € 1.100 – € 1.250,00 maar dan heb je ook wat! :jerry
[rquote=1903991&tid=145426&author=jraaf]
Als je interesse hebt, heb ik nog wel een beschrijving van een Duits forum liggen hoe je de stekkerpositie dient om te bouwen van de <2004 naar een CD30 met GID/CID. Die CD30 met MP3 vind je op ebay tussen de 70 en 150 euro:afroSafe driving Jurgen[/rquote]
Maar goed, dan moet je dus je ISO afknippen en ombouwen én je stuurbediening werkt niet meer…:thumbdown
Jaaaaja Jurgen, steek ons de ogen maar weer uit! :P :angel
[rquote=1903753&tid=145426&author=nexus6]nee werkt niet denk ik ,nooit van gehoord tenminste of zoiets bestaat ,misschien dat je een Stalker interface bedoelt voor aftermarket head-units zodat je je stuurwiel bediening kan blijven gebruiken ,dat kan weer wel,maar werkt weer niet op opel units voor zover ik weet.
beter later zo’n After market unit erin van Eneo of zo iets ,heb je meteen ook Navigatie en DVD ,kost wel even wat ,maar dan heb je
ook wat :)Waarschijnlijk heb je ook een TID display wat ook niet denk ik is vervangen door een GID of CID display, is ook allemaal Can-bus(mini-iso).[/rquote]
Dat laatste klopt niet helemaal, want er zijn CDR2005 systemen met TID, maar ik heb zelf GID… Volgens mij is dat ook niet Can-bus. Als je een CID wilt aansluiten heb je een EGR-kabel nodig.
Gelukkig heb ik hem net weer aan de praat gekregen. Ik heb de radio verwijderd, en het frame gedemonteerd om de kabel rechtstreeks op de radio aan te sluiten. Toen deed hij het gelukkig. Weer goed teruggeplaatst in de houder en alles weer gemonteerd… En hij doet het weer! :D
Alleen ik krijg met geen mogelijkheid mn iPhone houder meer op z’n plaats…. heeft iemand nog een telefoonhouder/dashmount liggen?
-
AuteurBerichten
