Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ga ik de steun zo ook maar aanpassen en heb je ook een stuk van de dynamo afgeslepen ?
f16 bak is korter dus rij je nog in hoge toeren:hmmz
zal um wel ff posten
staan in slap geouwehoer:jerrypast deze ook gwn op een groep a 63,5?
naar mijn idee kan dit wel..
raam naar beneden schakelaar ingedrukt houden( en 5 seconden vast houden als het raam beneden is)raam omhoog en t zelfde doen!
dan moet hij werken
Komt helemaaal goee
kzal der op me gemak bij montage een mooie how to van maken want deze ben ik nog nergens tegen gekomen en is erg bruikbaar denk ik
Ben der al uit dankzei raymondking:
ze zijnt niet allemaal voor vacuum je maakt mij niet wijst dat die onder op die 2 die zijn niet voor vacuum
gaskleppenhuis kan ik niet compleet overzetten. me huidige heeft tractionNiemand??
haha die kank ik ook met photoshop maar een echte kleurplaat lukt me niet hoor:swear
Zou iemand dit voor mij ook kunnen maken? kvindt t wel stoer:D

Bedankt allemaal!
@nl-tuning..
ik heb hem van oenatje overgenomenff aangepast
owww dat was toen de kabelboom los lag! ja klopt die was ergens midden in de boom door de midden!..
die kabelboom was een drama allemaal bende in die boom tegengekomen :pukedraad van de octaan stekker? dies nog nooit kapot gwst
de draad van de temp sensor was kapot en die was kort na de stekker kapotking:Thnx ben idd erg blij met de gsi:wub
meningen zijn erg verdeeld zie ik,t zal vast wel wat doen toch:wtf
as demonteren is t makkelijkst en dan homo in de bankschroef zetten oude hoes kapot snijden,kop der af halen(ff schoonmaken en dan zie je een borg ringentje ) nieuwe der opschuiven flink veel vet er in kop der weer op,bij behorende klem er om en klaar:vertag
Zo inmiddels al weer aardig wat spullen bijgekomen
Vectra v6 remmerij + 308mm opc schijven
en stalen leidingen van goodrich
een complete lexmaul thnx 2 oena!:D
alle spullen die nu binnen zijn
linker schijf en klauw
rechter klauw en schijf
en t gaskleppenhuis
slangen en rubbers
Groep A uitlaatsysteem gemonteerd! moet alleen nog een spruistuk hebben
zo nu even wat foto’s
hij hangt maargoed fred heeft niet gelogen hij klinkt heel erg diep… me woofer ken der uit want op bepaalde toeren talle staat er gwn een woofer in je oor te janken zo zwaar klinkt ie :shutup: :worship: en tja meer koppel? :opel: :twisted:

Plasma Tellers Inbouwen










witte naalden is dus niks


Motorswap c18xe->c20xe
Ik kwam via het forum een leuke c20xe tegen. Nick gsi die nu met zijn turbo project bezig is wilde namelijk van zijn 2.0 af.
Leuk om heb bij mij er in te hangen omdat mijn versnellingbak van mijn c20xe het zo juist begeven had!. Mocht het blok compleet meenemen met echt alles er op en der aan tot de kat!.Meteen een zooitje onderdelen besteld voor de c20xe.
Waterpomp dustributie,complete drukgroep wat nieuwe pakkingen en lagers etc



Mattzwart kwam helpen met de uitbouw van de 1.8 en vroeg dat ie voor me deur stond!.
we zijn begonnen met de radiateur weghalen,spruitstuk de rest van de kabelboom(ik had de dag ervoor namelijk de kvs olie en kabelboom ecu,luchtinlaat tot gasklep en de accu weg gehaald) en daarna de rest ..in de pauze heerlijk genoten van de turkse pizza’s die mattje had meegebracht
Werd ook erg gewaardeerd door mijn collega’s.Nogmaals bedankt he:D Na de pauze was het zover..De takkel er aan en zakken met dat ding. Helaas weinig foto’s me camara was op en me mobiel is kut kwaliteit.
Matt heeft nog wel een paar foto’s gemaakt. hieronder wat foto’s S’middags kwam moeders nog een pakketbrengen met spullen die nick nog vergeten was! Super niet alles zat erbij maar super dat het zo snel geregeld word!
Na een enorme schrik reactie van mij en mat bij het zien van de kabelboom!
het doorvoer rubber is gescheurd.. hier en daar wat losse draadjes en het binnengedeelte van de boom was volledig bloot..
Achteraf bleek het eigenlijk allemaal reetesimpel want het was gewoon een astra kabelboom waar vectrastekkers op gemaakt waren!.vandaar dat de stekkers niet klopte en de losse draden..
spulletje netjes opnieuw ingetaped en astra stekkers op gemaakt en opgelost!.Zo de week erop netjes de 2 liter er in getakeld met een verse distributieriem waterpomp en multieriem erop
ook zit er meteen compleet nieuwe drukgroep in en een hoop nieuwe pakkingen!. nadat alle sensoren aangesloten waren en alle koel en luchtslangen op hun goede plek zaten was het nog even de uitlaat aanpassen en gaan!
……….. :pet:
Na 15 jarig huwlijk gescheiden door de dood van de versnellingsbak..
Het is dat me bed er niet in past….
de 1800 druipt af..
zo staat ie er nu bij.. alleen dan buiten met de kap er op :DNa t bijkomen van de schrik begonnen met het buitenste gedeelde van de boom opnieuw te tapen..
ook meteen de draad van de octaan stekker opnieuw gesoldeerd hij was gewoon door de midden :?


helaas miste ik het afdekapje van de injector rails..

De 2 liter er in takelen

en hij hangt

Jeblijft maar bezig..
Omdat ik toch bezig wou blijven bedacht ik een leuke manier om mijn deurpanelen te bekleden met skai!
Ik wou namelijk een opel logo in de deur hebben die zichtbaarbaar was als de deur open staat.
Ook op essen maar een spageti spruitstuk gekocht voor de motor! en inmiddels ook een nieuwe apk er op gezet en weer een onderhoudsbeurtje.zoals de meeste monteurs hier wel weten,Er zit altijd wel wat tegen als je aan je eigen auto moet sleutelen.
pakking niet op vooraad dit breekt af dat draait mee bla bla blaEn met de montage van het spruitstuk was het ook het geval
2 tabeindjes waren al afgebroken je raad het al
links boven en links onder vanaf de voorkant gezien(distributie zeide) wat ik al wist maar omdat het spruitstuk krom stond lekte hij daar niet op..
T hele spul gedemonteerd en schoongemaakt.Het eerste afgebroken tapeind kwam er zonder moeite uit.
De 2e natuurlijk niet ,uitgeboord zon dingentje er in geslagen om hem los te draaien
Maar met een klein beetje kracht brak deze meteen af. Afijn na weer een uur geboord te hebben ben ik maar eens
schroefdraad gaan tappen. Of het nog niet genoeg was brak de tap ook af..(deed het absoluut met beleid)
Nu heb ik dus echt een promleem.Want een tap is namelijk echt heel erg hard!
Diversen boortjes geprobeerd van gamma tot kobalt van 30 eurie per stuk maar ik kwam er maar niet door!
heb de zooi echt heel erg warm gemaakt en erg veel kruip olie gespoten maar niks helpt…
Uiteindelijk het spruitstuk er gewoon met 9moeren opgezet en hij was gelukkig gewoon gasdicht!Het deurpaneel.

duidelijk

Orginele hulptool om recht te kunnen boren!

links onder zie je de boosdoender

Eindresultaat

De eerste schade
Eigenlijk zou ik weer langs ed gaan om een lederen intrieur op te halen maar dat moest helaas even wachten want ik was het slachtoffer van vandalisme geworden,een diepe kras aan de bijrijdersportier..En een dikke scheur in mijn ruit geslagen!
Flink balen natuurlijk en opzoek naar een spuiter! uit eindelijk een goede gevonden en mijn deur laten spuiten.
Meteen de achterwisser ook maar even opnieuw zwart gespoten want die zag er ook niet meer uit!.Het raam

Before

en vlak erna


Op een mooie zaterdag maar eens even de Gsi op de brug gehangen en hem een uitgebreid beurtje gegeven,
alle filters en vloeistoffen ververst. Een afneembare katvervanger gemonteerd. De remklauwen en achtertrommels opgeschuurd en deze voorzien van een rood kleurtje.
Leer in de Astra
Omdat het lederen intrieur nog steeds op mij stond te wachten bij ed,ben ik dat maar eens gaan ophalen en begonnen met de inbouw! De voorstoelen waren geen probleem die heb ik er ook meteen dezelfde dag nog ingezet.
De achterbank was daarin tegen iets meer werk dan gedacht. want de rugleuning sluit totaal niet aan op de zitten!
dit probleem is inmiddels nog steeds niet opgelost dus als iemand een juiste oplossing heeft PM me die dan!
ik had destijds de scharnierpunten van de zitting naar voren geplaats maar dat werkt ook niet omdat dat op den duur te zwak wordt en gaat rammelen.Ook passen de afdek kapjes niet meer fatsoenlijk van de scharnierpunten.de voorstoelen

een gedeelte van de achterbank

let op de afdekplaatjes van de scharnierpunten


Het ging hier om de astra van http://www.astra-gsi.nl de astra van Berg! Een erg net uitziende orginele nederlandse GSI
Ik liep nog op krukken toen ik een kijkje kwam nemen bij de astra,nog voordat ik ed gesproken had was hij eigenlijk al verkocht,nog even een babbeltje gemaakt over de prijs(lees met of zonder audio) en afspraak gemaakt voor de overschrijving!.OPEL ASTRA GSI C1.8XE E2
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming ASTRA GSI C1.8XE E2
Brandstof BenzineVervaldatum APK 04-12-2009
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 08-03-2008BPM € 4893
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd JaDatum eerste toelating 08-04-1994
Datum aanvang laatste tenaamstelling 08-03-2008
Datum eerste afgifte Nederland 08-04-1994.Helaas op de terug sloeg de pech weer toe.. de dynamo ging stuk! meteen maar de sleepwagen gebelt.
kwam gelijk achter de nadelen van een rieger. laag en geen sleepoog gat!
Contact er over gehad met ed en de koste netjes opgelost(Nogmaals bedankt hiervoor!)
Danny opgebeld want daar stond mijn oude astra..Bij hem mijn oude dynamo terug gekocht,
die hij vervolgens nog in de stroomende regen voor mij gemonteerd heeft omdat ik op krukken liep(Benk ik je nog steeds erg dankbaar voor want ik rij er nog steeds mee!)
Het begin van het Project
Na een tijdje rond gereden te hebben met de standaard koplampen had ik toch maar weer eens de angeleyes uit de kast geplukt die wonder boven wonder het ongeval van mij vorige gsi overleefd hadden.Na een avondje hobbyen en klooten zaten ze erg toch weer erg netjes en strak in al moet ik het zelf zeggen!.
Ook zat er nog een vreemde storing in de wagen. De auto stotterde en hield in,sloeg af en toe zelfs compleet stil
Een bekend probleem met een simpele oplossing. Stappen motor reinigen of een vaccuum lek. helaas was bijde niet het geval.Na een lange tijd storing zoeken en kwam ik erachter dat aan de radio lag. Een paar dagen zonder radio gaan rijden en ik had nergens last meer van. Uiteindelijk heeft Ed me de hand boven het hooft gehouden en zijn oude radio met hoedenplank incl speakers gedoneerd (die er overigins nog steeds in zitten en erg tevreden over ben!)
Heb ook nog ergens een leuke woofer overgehouden met versterker. Aangezien mijn pookhoes en knop ook helemaal versleten waren heb ik een corsa-c pookhoes en knop gemonteerd(inmiddels weer veranderd)


-
AuteurBerichten