Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat los nokkenashuis is echt een constructieontwerp van Isuzu, ze gebruiken dit nu al vele jaren. Meen voor industriemotoren vanaf 2000 (euro 2) en automotive vanaf 2005 (euro 3). Dit werkt wel mooi want zo hoef je in principe je nokkenassen niet los te nemen en bij kleppenstellen heeft het ook een voordeel van minder schroeven.
wel zo verstandig ja.. en meteen ook de andere kant laten vervangen…
@arjontje wrote:
En mooie foto’s, van een (persoonlijk) raar ontworpen motor.
Neem de hoge distributieriem. De 2 delige kop.Bedankt… heb gelijk mijn nieuwe canera goed kunnen gebruiken… Het is eigenlijk een ideaal ontworpen motor.. distributie met tandwielen (krukas naar hpp) en tandriem (hpp naar nokkenassen) zodat je met beperkte ruimte toch een riem makkelijk kunt vervangen… Daarbij heb je zo ook minder stress op je riem…en die tweedelige kop heb je nou eenmaal met een V6… er zijn maar een paar motoren die één kop hebben als V6.
Was zeker een pittig klusje maar ook fijn een trotse eigenaar weer van zijn auto te zien genieten…
Greetz C00kie
Als je demper er zo doorheen slaat dan maar snel een nieuwe top mount monteren… heb je dat niet gedaan toen je het schroefset gemonteerd hebt?
Hierbij de laatste foto sessie met het meten, uitklokken, vlakken, slijpen, SCV kleppen vervangen en alles weer opbouwen ;)




















Greetz C00kie
Gefeliciteerd… als je de B12 gaat monteren zou ik ook gelijk nieuwe top mounts met lagers plaatsen en evt stofhoes mits in goede staat..
Mooie mods :thumb
Greetz C00kie
Radio vervangen door nieuw unit met 40-50w.. je zal versteld staan wat dat voor verschil geeft…
Heb je ook fysiek gecontroleerd dat de EGR daadwerkelijk dichtstaat. Deze willen nog wel eens vast blijven hangen of vervuild zijn voor je de cheater ertussen hebt gezet. Kleine moeite deze te demonteren en de klepzitting schoon te maken om zo zeker te zijn dat deze ook echt zit en dichtblijft. Dit zou je al deels kunnen testen door het kapje te verwijderen en het mechanisme te controleren of bewegelijkheid maar met demonteren weet je het zeker.
Het kan ook zijn dat je inlaat temperatuursensor niet meer goed werkt en de verkeerde waardes doorgeeft. Sensor ff doormeten.
Voorzie eigenlijk geen enkel probleem met de standaard intercooler voor dit probleem want die moet makkelijk een chiptuning kunnen verwerken. Je vraagt geen extreme vermogens van de motor. En zelf al haalt de inlaatlucht een hogere temperatuur dan zal de auto nog altijd genoeg vermogen hebben om lekker te kunnen doorrijden.
Greetz C00kie
Welke foutcode krijg je?
Sturen je xenon lampen wel naar links en rechts bij stuurbeweging terwijl je rijd? Probleem zou ook in de sturing vanuit de stuurkolom kunnen zitten. Deze geeft uiteindelijk het signaal of de AFL lamp moet bewegen en/of de bochtenverlichting aan moet.
Ziet er goed uit :thumb
Als je genoeg “vlees” op je velg hebt zitten kan deze op maat gedraaid worden. Heb dit al vaker laten doen bij http://www.wheelcare.nl/. Kost iets van EUR 10,00 per velg maar er zijn vast meer plaatsen waar je dit kunt laten doen.
Greetz C00kie
Ja dat zijn de scv kleppen.. suction controle valve…
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Klinkt toch als de scv kleppen.. je bent dan zeker niet de eerste die daar problemen mee heft.. al voor verschillende hier op het forum kleppen geregeld.
Behaal je die druk van 1400 bar terwijl de motorstoring brand? Wat waren verder de actuele waardes van je lmm en inlaatdruk?
greetz Cookie
Zeker laten uitlezen.. zou een scv probleem van je brandstofpomp kunnen zijn, het niet goed functioneren van de EGR , je turbo die blijft hangen door aanslag op as of VGT die niet soepel loopt. Toevallig andere brandstof getankt?
Greetz C00kie
Wat dacht je ervan om ze gewoon bij de dealer te halen. Die dingen gaan bij de GTS allemaal kapot en kosten de kop niet. Alleen bij het plaatsen van nieuwe niet te strak zetten want als de de klep iets te hard dichtgooit kun je weer nieuwe halen.
Strak hoor.. :thumb
Vreemd verhaal… als de storingslamp brand moet hier ook een code aanhangen. Brandstof/turbodruk onder belasting gecontroleerd?
welke foutmelding krijg je in noodloop?
@Nor wrote:
Lekker hoor Tom. Mooi werk. Had je die van mij nou niet meteen mee kunnen nemen….
:thumbup
Sluit maar aan… :D Je kleppen zijn binnen zal ze dinsdag meteen versturen.
Greetz
Nieuwe update… motor is onthoofd… en SCV kleppen gereinigd voor vervanging.







Greetz C00kie
Gefeliciteerd :D
Wat een bekende locatie :D is een mooie mod op je Signum.. Is het geluid nu ook weg?
Greetz Tom
Sweet.. black on black on black… lijkt wel mijn GTS heb alleen de chrome lijsten nog… ;) ;)
-
AuteurBerichten