Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb hier ook al een naar gezocht maar helaas.. Zelf bij Elobau in Duitsland kon ik deze niet los verkrijgen. Uiteindelijk een nieuwe bij VOD besteld maar je kunt ook opzoek een aar gebruikte via sloperij.
Kan je evt wel helpen met wat korting op de VOD prijs die je inmiddels wel gehad zult hebben.
Greetz C00kie
Weer lekker bezig… mag gezien worden :thumb
22 oktober 2014 om 21:31 In reactie op: Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen #18234011@sleutel13 wrote:
VDO @night 8-)

Vacuüm op je diesel :???: zou toch die meter maar eens nakijken en anders eens kijken wat je luchtinlaat afknijpt.. Ook benieuwd hoelang die koppeling in je slang heel blijft. Door er een gat in te maken is de sterkte uit de koordlagen van de slang. Daarbij de 1,2 bar overdruk die een DTH draait en warmte kan een zacht plastic nippel snel vervormen. Verder wel netjes ingebouwd.. :thumb
20 oktober 2014 om 18:41 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179110@Punch wrote:
@reneNL wrote:
Zeer leuke corsa! Kcp is volgens mij een super goed adresje!
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. :thumbdown
Punch.. ieder zo zijn ervaringen.. ik heb enkel goede ervaringen met KCP (al onze Opels zin daar onder handen genomen) en jammer dat jij dat niet zo hebt ervaren. Zo heeft ieder zijn mening en ervaringen en blijft het vrij om te kiezen met wie of wat je zaken wil doen.
Denk zolang je deze lampen in een projectorlamp monteert het beeld wel goed zal zijn. In een reflectorlens alleen als het brandpunt van de LED goed geplaatst is.
19 oktober 2014 om 20:11 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179104@gwriemersma wrote:
Ziet er goed :thumb
Hamvraag hier is hoe is het met de VEC :hmmz
Die wordt momenteel geopereerd.. Ben druk met onderdelen aan het verzamelen/inkopen om de klus straks een goede slag te kunnen geven. Update pica’s volgen snel :)
19 oktober 2014 om 19:44 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179102Na de verzekeringskwestie is het uiteindelijk toch weer een Zafira B geworden. Uiteindelijk toch nog een upgrade op de oude Cosmo gevonden. Leuke plannen in het vooruitzicht echter zal ik deze verder op Zafira gedeelte gaan plaatsen. Hier wat pica’s ter kennismaking :)





Andere wielen liggen al klaar en snel een goede detailbeurt geven want dat verdiend die wel.
Greetz C00kie
Door het verlagen van maar 3 cm zou het chamber niet zoveel moeten afwijken. Standaard heeft de achteras al aardig wat chamber maar een keer alle rubbers/bussen controleren is geen overbodige luxe zoals jraaf al schreef. Heb inmiddels ook alles aangepast op 2 draagarmen na (zie ook mijn topic) en die zijn binnenkort aan de beurt :) Daarvoor ben je bij KCP aan het goede adres.
Succes ermee
Greetz C00kie
ligt eraan welk deel niet meer goed is..
Dat is al aardig aan de lage kant ja maar niet voldoende om in storing te gaan
Als ik de tekening zo zie heb je voor een duplex systeem nummer 4 en 8 nodig.
Jouw LMM mag wel een waarde van rond de 1100-1200 mg/slag halen.. hoe meer des te beter :D
1 oktober 2014 om 12:34 In reactie op: Tik/ratel in kleppendeksel F18D4 H20 A18XER (Opgelost) #18235063Hoi Willem.. Ja heb alles vervangen inclusief tandwielen actuators keerringen riem spanner etc.. nokkenas sensoren en nog voor zekerheid timing laten controleren bij VOD.
1 oktober 2014 om 11:42 In reactie op: Tik/ratel in kleppendeksel F18D4 H20 A18XER (Opgelost) #18235061Ik zelf ook nog niet… komt echt door bezuiniging op verkeerde olie en heel veel korte stukjes. Maximale afstanden van 10 km met snelheden van max 100km. Filters zijn eraf gehaald echter waren de oude filters ook niet vervuild.
Nog wel een storing terug gehad.. een scheur in het achterste tandwiel.. deze kon gelukkig via Opel gewoon los verkocht worden ipv een complete nokkenas via Chevrolet.
Heb nu alleen soms een hik rond de 2000-3000rpm waar het lijkt alsof de brandstofpomp ff uitgeschakeld. Je ziet ook meteen de verbruiksmeter helemaal van slag gaan terwijl je een constante snelheid rijd. (lees 100km/u verbruiksmeter springt van 5,0-8,8 L/100km).
Krijg verder geen enkele foutmelding en waardes die ik uitlezen vallen allemaal binnen de voorgeschreven toleranties. Wel ik dit met de ECC aan veel heftiger voelbaar/aanwezig. Jij misschien een idee wat dat kan zijn Wim?
Greetz C00kie
30 september 2014 om 21:32 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179101Van 2 1 maken. Alles controleren en de beste delen gebruiken en wat buiten de toleranties vervangen door OEM of upgrade. Geen idee hoe goed de Japanners dit blok uitgewerkt hebben maar gaan we snel achter komen.
30 september 2014 om 20:53 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179099Vandaag begonnen met de donormotor. Ziet er goed uit van binnen :)



Meer pica’s volgen snel..
Greetz C00kie
29 september 2014 om 18:57 In reactie op: [HOW-TO] – Vectra B – Repareren Fan Regulator bij ECC #17944735Weet jij toevallig waar ze de BDX66C Transistor nog verkopen? Ben hier al bij enkele elektrowinkels geweest en bij conrad gekeken maar kom er niet aan…
Greetz C00kie
Lekker bezig jongens :thumb
28 september 2014 om 21:07 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179098@Andre_Ede wrote:
Het is misschien wel handig om voor je Meriva een nieuw topic te starten in het Meriva deel van het forum.
Ga ik ook zeker doen maar was alleen een mededeling met alle ellende van de afgelopen weken. Daarbij zijn wij nog geen eigenaar van een Meriva dus ga niet op de zaken vooruit lopen. Momenteel nog lekker bezig met de Vec’s en Corsa ;)
28 september 2014 om 10:09 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179094Helaas nog meer pech deze week. Onze Zafira wilde een Passat van de weg af drukken… maar mag nu zelf ook niet meer de weg op :(
R.I.P. Zafira B 1.9 CDTI Cosmo

Greetz C00kie
21 september 2014 om 20:58 In reactie op: Tik/ratel in kleppendeksel F18D4 H20 A18XER (Opgelost) #18235059Probleem is reeds opgelost. Inlaat nokkenastandwiel en sensor was kapot.







ZOEK DE VERSCHILLEN: :puke










Meteen de resultaten te zien van slecht onderhoud en de motor nooit warm rijden. (kleine stukjes en nooit boven 100 komen)
Ook maar meteen een complete motorflush en bougies gedaan en motor loopt weer heerlijk.
Greetz C00kie
21 september 2014 om 09:50 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179090Gister wat regulier onderhoud gedaan aan mijn nieuwe B2 wat zeker geen overbodige luxe was.




– Volledige Forté motorflush gedaan met nieuwe filters.
– Nieuwe stabilisator rubbers achterzijde.
– Nieuwe stabilisator stangen voorzijde
– 4 Michelin banden + uitlijnen
– Remblokken achterzijde
– Airbag storing verholpen (33 passenger airbag squib circuit high resistance)
– Set Aerotwin wisserbladen
– Bestuurdersdeur en raam afgesteld
– Kofferklep afgesteld
– Gasklephuis gereinigd
– Nieuwe bougies
– Deurvangers aangepast
– Asbak verlichting vervangen
– Uitlaatstuk wat netter gemaakt












Ook de Corsa van mijn vriendin heeft een KCP bezoek gehad. Heerlijke opfrisbeurt gehad. ;)
http://www.kcperformance.eu/en/our-projects/article/125-opel-corsa-d-1-2i-16v-ecoflex.html



Greetz C00kie
Mogelijk vervuild inlaatspruitstuk. EGR klep en inlaatdruksensor (MAP) reinigen .
18 september 2014 om 19:45 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179089Ja klopt.. vind de OPC line voorspoiler van een C2 beter bij de rest van de body passen. Heeft dezelfde dikte en vorm als mijn sideskirts. Zal niet echt makkelijk worden om het er OEM uit te laten zien maar waar een wil is, is een C00kie ;) Ga het zeker niet plakken maar alles solderen en met een zo minimale toevoeging werken.
Heb nog een motor liggen . Daar zit nog een pomp op waar waarschijnlijk alleen de SCV kleppen van defect zijn en de verstuivers zouden ff gecontroleerd moeten worden. Motor is lopen gedemonteerd. Als je zoveel vijzel in je systeem hebt kun je alles gaan spoelen. Tank verwijderen, leidingen doorspoelen, pomp, rail en injectoren vervangen. Als je dit niet doet en je nieuwe delen plaatst worden deze opnieuw aangetast. Heb aardig wat delen liggen en nieuw kan ik je ook wel helpen daar ik de delen rechtstreeks bij Denso & Isuzu Japan betrek.
Groet C00kie
-
AuteurBerichten